PDA

צפייה בגרסה מלאה : התקנת פגוש ARB



אסף ד.
21-11-09, 10:52
האם נדרש אישור עמדה מס' 1 להתקנת פגוש מתכת קדמי של ARB על דיסקברי 2. (http://www.arb.com.au/resources/images/vehicles/16_25_57.jpg)

או רק, התקן וסע?

asafk
21-11-09, 21:10
התקן וסע.

אסף.

bizon
22-11-09, 08:49
זה תקף לכל רכב ????
ומה בניה עצמית צריך אישור כלשהו ????

shmil
22-11-09, 09:25
אסף ענה את התשובה המעשית.

התשובה התיאורטית, חוקית, היא - אסור.

bizon
22-11-09, 09:34
שמיל אני מיתנצל אבל אני מבקש תשובה יותר ברורה האם זה הורדה מהכביש האם זה עובר טסט האם אני זקוק לאישורים
הרי אם זה לא חוקי אז איך התקן וסע????

landrover
22-11-09, 10:47
מה שאתה אמור להבין בין השורות :

אם אף אחד לא יודע על זה - והפגוש ניראה סביר ,
אף אחד גם לא יעיר לך על זה - לא בטסט ולא שוטר שעצר אותך.

אם תלך לבוחן בטסט ותשאל אותו מה לגבי הפגוש - התשובה תהיה שזה לא חוקי - ותהיה בבעיה.

(ראה ערך שאלת קיטבג ;) )

אמיר.

shmil
22-11-09, 13:56
אמיר מיצה תשובה מצויינת.

ביזון, אגב, בסלנג צבאי, לפחות של פעם, הוא טירון בן יומו. מה שמבהיר את נושא שאלת הקיטבג.

bizon
23-11-09, 10:28
אמת ויציב אבל רק ככה לומדים אין חכם כבעל ניסיון לכן אני פה לישאוב כמה שרק אפשר :)

YoavR
23-11-09, 10:39
אם כבר דנים בפגושי ARB, ביזונים וקיטבקים;)
בנוסף למה שכתבו מעלי, אני מוצא לנכון לציין שהפגוש שהבאת בקישור לא נמכר בארץ באופן פורמלי.
משרד התחבורה לא אוהב את כל הצינורות מעל הפגוש (בצדק לדעתי) לכן לארץ מובאים כל פגושי ARB ללא המיגונים (צינורות) העליונים.

פגוש כמו בתמונה בקישור (עם צינורות) בהחלט יכול להדליק נורה אדומה אצל טסטר או בוחן משטרתי.

דרור ברלי
23-11-09, 11:34
כבר כתבתי פעם, ואני מרשה לעצמי לחזור על זה:

למיטב ידיעתי, עדיין אין תקן ישראלי מחייב לפגושים ולגגונים. רוב הפגושים שנמכרים בסדנאות המוכרות מסווגים תחת השם המפוצץ "התקן לכננת".
משמע - כל אחד יכול להבין מזה מה שהוא רוצה, ולהתקין מה שבא לו. זה פחות או יותר המצב בשטח ולדעתי (עדיין) לא עושים מזה עניין. עוד לא פגשתי מישהו שקיבל הורדה מהכביש או נכשל בטסט דווקא בגלל פגוש תחליפי. ואולי אני טועה? מי יודע.

תיאורטית - כל מה שלא אסור רשמית, הרי שהוא מותר.
אבל מכיוון שבישראל אנו חיים - ההגיון לא עובר בש"ג וברירת המחדל היא שהכל אסור. רשמית גם להחליף מאפרה זה שינוי מבנה ולכן אסור. הכל הכל הכל - אסור אסור אסור. ככה זה במדינה שמתנהלת עדיין לפי קודים בולשביקיים של אמצע המאה הקודמת. טייק איט אור ליב איט.

בתכל'ס - כל פגוש שלא חריג מדי או קופץ לעין כמו למשל כל מיני קונסטרוקציות מסיביות שעושיות צינורות, רוב הטסטרים והשוטרים מתעלמים מקיומו... ולכן השאלה, לפחות בינתיים - מיותרת. שאלת קיטבג. התקן וסע לשלום ודיה לצרה בשעתה.

whisky
23-11-09, 11:41
כבר כתבתי פעם, ואני מרשה לעצמי לחזור על זה:

למיטב ידיעתי, עדיין אין תקן ישראלי מחייב לפגושים ולגגונים. רוב הפגושים שנמכרים בסדנאות המוכרות מסווגים תחת השם המפוצץ "התקן לכננת".
משמע - כל אחד יכול להבין מזה מה שהוא רוצה, ולהתקין מה שבא לו. זה פחות או יותר המצב בשטח ולדעתי (עדיין) לא עושים מזה עניין. עוד לא פגשתי מישהו שקיבל הורדה מהכביש או נכשל בטסט דווקא בגלל פגוש תחליפי. ואולי אני טועה? מי יודע.

תיאורטית - כל מה שלא אסור רשמית, הרי שהוא מותר.


דרור,

חשבתי שהיו פעם כמה הורדות או אי מעבר מבחן שנתי בגלל פגושי חזירים, זה די מחזיר לתשובה שלך שמה שלא צועק לעין נבלע בשקט על ידי המכונים.

אם יש כאן איזה בעל סדנא (שאנחנו יודעים שיש כאן) שיודע מה ההיבטים החוקיים ורוצה להגיד לנו, אפילו בה"פ כדי שלא הוא זה שיעביר את המסר ואנחנו נעביר אז זה יקודם בברכה. אני רוצה להניח (לא מניח, רוצה להניח) שאם המכונים האלו מוסמכים להתקין כננת ופגוש לכננת עבור הכננת הם צריכים תקינה כלשהי, כלומר הפגוש אמור להיות בעל איזה שהוא תקן. אני גם רוצה להניח שאם מייבאים מוצרים כמו פגושים אז המכס היו עוצרים אותם עם דרישת משרד התחבולה, אז כנראה שהם כן עומדים באיזה שהוא תקן (מישהו אמר ARB או TJM). לא?

whisky

דרור ברלי
23-11-09, 13:04
אני מדבר על פגושי המתכת התחליפיים, ולא על מגיני החזירים שבהחלט אסורים - ובצדק גמור.
את ההסבר הנ"ל קיבלתי בזמנו מאחד המתקינים הגדולים של פגושים כאלה, אחד שעובד "לפי הספר" ולא מוכן להתעסק בשיפורים אסורים או שינויי מבנה...

shmil
23-11-09, 19:51
פגוש מתוכנן ומיועד לספוג חלק גדול מהאנרגיה בעת תאונה, ולשמור על הנוסעים ברכב, ובעשור וחצי האחרונים, מתוכנן גם לקריסה יחסיתת בעת פגיעה באדם, כדי להקטין את הפגיעה בו.

תכנון פגוש לקריסות כאלו, לא מתוכנן לא ע"י ARB, ולא ע"י אף אחד אחר שבונה "מתקוני כננת".

להמשיך לגבי ביטוחים, סיכוי לאישום כחרי שיקרה משהו?
העקרון ברור אני מניח.
ועם זאת, בפרקטיקה - אני לא מכיר מישהו שהועמד לדין על התקנת פגוש, או מתקן לכננת.

asafk
23-11-09, 22:58
מבחינת התקנים, פגוש קדמי שהוא התקן לכננת הא היחיד שהתקנים מתייחסים אליו. הוא צריך לעמוד בקריטריונים מסויימים. וגם למגני חזירים יש התייחסות - הם אסורים. כל השאר - אין לגביהם שום התייחסות ספציפית או תקן מחייב.

אסף.

eran4x4
23-11-09, 23:51
מבחינת התקנים, פגוש קדמי שהוא התקן לכננת הא היחיד שהתקנים מתייחסים אליו. הוא צריך לעמוד בקריטריונים מסויימים. וגם למגני חזירים יש התייחסות - הם אסורים. כל השאר - אין לגביהם שום התייחסות ספציפית או תקן מחייב.

אסף.

מגיני חזירים אסורים משנתון מסוים - למיטב זכרוני 2008 ומעלה...

YoavR
24-11-09, 12:16
פגוש מתוכנן ומיועד לספוג חלק גדול מהאנרגיה בעת תאונה, ולשמור על הנוסעים ברכב, ובעשור וחצי האחרונים, מתוכנן גם לקריסה יחסיתת בעת פגיעה באדם, כדי להקטין את הפגיעה בו.

תכנון פגוש לקריסות כאלו, לא מתוכנן לא ע"י ARB, ולא ע"י אף אחד אחר שבונה "מתקוני כננת".

להמשיך לגבי ביטוחים, סיכוי לאישום כחרי שיקרה משהו?
העקרון ברור אני מניח.
ועם זאת, בפרקטיקה - אני לא מכיר מישהו שהועמד לדין על התקנת פגוש, או מתקן לכננת.

נכון מאוד.
חלק גדול מפגושי ARB עברו ניסיי ריסוק וקריסה ואינם פוגעים בתפקוד הכריות אויר. זה ערך מוסף משמעותי שמתבטא במחיר הפגוש. מנסיון, הלקוח הישראלי לא מגלה עניין בנתון הזה, בד"כ מעניין אותו רק השורה הסופית - מחיר.
בתור תפרן, נראה לי תמוה שאדם רוכש רכב בסכומים מפגרים לגמרי של מאות אלפי שקלים ובשביל לחסוך כמה מאות מסכן את עצמו ומשפחתו ופוגע בבטיחות הרכב.

דרור ברלי
24-11-09, 15:26
אז קבל חדשות טריות - המחיר הוא הפקטור העיקרי גם בקניית הרכב עצמו...
אני לא מכיר מכונית אחת שמה שמוכר אותה בישראל זה דווקא הציון הגבוה שלה במבחני הריסוק או כל יתרון דינמי אחר. בישראל משחק בעיקר המחיר - אחר כך הגיר (אוטומטי) - והמוצא (יפני). הייתי מוסיף גם הערה לגבי הצבע האחיד השולט (אפור מטלי) ועל תופעת העדר בכללותה - שאיפתו הלא מוסתרת של יצור האנוש לעשות הכל כדי לבטל את זהותו העצמית ולהיות חלק מעדר, כי העדר תמיד חמים ונעים ודביק, גם אם לפעמים הוא טועה... אבל נעזוב את זה.

לך תסביר לאנשים על תפקידה האמיתי של חתיכת הפלסטיק המקורית - אותו פגוש שמתפרק ומתפצפץ על כל סלע שנוגע בו, לך ותשכנע אותם שהפלסטיק השביר הזה מתוכנן לספוג אנרגיה מטורפת בזמן תאונה.
רוב הפגושים התחליפיים מאוד דומים זה לזה, וכל עניין ספיגת האנרגיה שלהם (כן או לא) הוא אמורפי לגמרי - זה נתון שהלקוח לא יכול ולא רוצה לבדוק ולוודא. כתבו שזה עבר ניסוי? אז כתוב. מבחינתו זה צריך להיראות טוב, להיות מוצק וכמובן - מתומחר זול יחסית, כדי שהלקוח ירגיש שעשה עיסקה טובה. תג מחיר זה משהו נתון שאי אפשר לטעות בו, ובני אדם הם כאלה בכל מקום. לא רק כאן.

אסף ד.
26-11-09, 16:56
תודה לעונים, השכלתי רבות לגבי השאלה המקורית.
עכשיו למעשית, כמו שדרור ציין, בתאונה הפגוש נשבר וסופג את כל האנרגיה, ראיתי יותר מדיסקברי II במגרשי פירוקים עם פגוש מקורי שבור, כנף עקומה קלות, אבל השילדה (מספר 3 בשרטוט) לא נשרטה בכלל, למי שפירק פעם את הפגוש הקידמי ברכב הזה, קיימות קצוות המותקנות על קורות השידה (מספר 7 באיור), מצ"ב איור.
הקצוות הללו אפילו לא נשרטו...
באם תבחנו את מבנה ה - ARB (מתכת עבה ויקרה ~ 7,000 ש"ח +מע"מ) לבין TJM (מתכת דקה יותר וזולה ~ 3,000 ש"ח +מע"מ) ניתן להבין מדוע היצרן הוציא את הרכב עם פגוש פלסטי למקרה של פגיעת רכב ברכב.

באם מותקן פגוש מתכת ARB, הנוסעים במכונית השנייה, חסרי סיכוי...

ARB טוב לאוסטרלייה שבערבה אם התנגשת בקנגורו רץ, לא יקרה לך דבר.
אבל פה לא אוסטרליה, מקסימום מדבר\ערבה (לא מצאתי קנגורו רץ לבד, רק בני דודינו)...

מה שעל פניו נראה לי שבהתנגשות עם רכב בעל פגוש מתכת, יש סיכוי גבוה לפגיעה בשלדה והשבתת הרכב, מה סופג את אנרגיית התאונה?.
החבר'ה בלנדרובר הלכו יותר רחוק והוסיפו (לבעלי הממון 8,000ש"ח + מע"מ) כן, נא לשבת ולהרגע, מגן קידמי מפוליאתילן (ספוג קשיח). מצ"ב תמונה.

-->