התחברות

צפייה בגרסה מלאה : חישוק (ג'אנט) לגלגל רזרבי - לבטים



נדב42
29-11-09, 21:33
הי,

הויטרה שלי נעולה בצמיגי 235 עם חישוקי 7" אופסט, והגלגל הרזרבי כרגע הוא 215 מורכב על חישוק מקורי.

אני רוצה שגם הרזרבי יהיה 235, וכאשר החלפתי צמיגים קניתי מראש חמישה, ובדקתי שהוא נכנס בתושבת המקורית על דלת תא המטען (נשארו 3 מ"מ מרווח ...).

ההתלבטות שלי הינה לגבי המשקל על הדלת האחורית: אם ארכיב חישוק ברזל, המשקל יהיה כבד משמעותית מגלגל מקורי ועשוי לפגוע במכלולים של דלת תא המטען. חישוק קל יותר (סגסוגת זו או אחרת) יהיה קל יותר, אבל גם פגיע יותר בשימוש בשטח (אשר לא יהיה שימוש שוטף).

אני נוטה ללכת לכיוון החישוק הקל יותר, היות וכאשר מחליפים גלגל בשטח, ממילא נוסעים יותר בעדינות ... (וחוץ מזה שיש קומפרסור וערכת תיקון טיובלס - נחשים, אז לא כל כך מהר מחליפים גלגל...)

הייתי שמח לשמוע דעות נוספות לכאן, לשם או לכל כיוון אחר ...

תודה,

נדב.

מורי
29-11-09, 22:40
נדב,מאחר והרכב שלך עם נעילות דיפ',חשוב מאוד שבמקרה של פנצ'ר החישוק והצמיג יהיו זהים,כדי שלא יהיו הבדלי קוטר בין הגלגלים. (צמיג זהה על חישוק שונה עלול ליצור הבדלי קוטר)
לך על גלגל 5 זהה.


מורי

נדב42
29-11-09, 22:44
לך על גלגל 5 זהה.


אוקיי, אבל מאחר ויש לי רק 4 חישוקי 7" (רוחב), סביר להניח שלא אמצא חישוק זהה לחלוטין והחמישי יהיה שונה (כמה שפחות ...)

בכל מקרה, לשאלתי השנייה, האם להעדיף חישוק סגסוגת קל, או ברזל עמיד ?

נדב.

נדב42
01-12-09, 18:27
לאור מבול התגובות הנלהבות, נראה לי שאלך על חישוק סגסוגת קל, לטובת העומס על הדלת האחורית. יש למישהו רעיון מאיפה להשיג ?

lior_b.s
01-12-09, 19:14
אני קורא כל הזמן כמה "פגיעים" חישוקי סגסוגת...
אני נוסע על ג'יפים כבר 13 שנה , 11 שנה מתוכן עם אותו רכב , עם גלגלי סגסוגת "פגיעים" ,התפוצץ צמיג בשטח ועוד כמה צרות כאלו ואחרות ועוד אף פעם לא קרה לי כלום לג'אנט, ואתה יודע מה גם לא ראיתי מישהו מהחבורה שכן קרה לו.
ואני נוסע בכל סוגי השטח, מוריד אויר כשצריך ולא נוסע יותר לאט או יותר זהיר כי אני על גלגלי סגסוגת.
מה שכן הגלגלים שלי עשויים סגסוגת אבל לא נראים כמו גלגלי קישוט בשביל פוזה , הם יותר עבים ויותר מסיביים (קצת יותר כבדים גם) מגלגלים של חבר באותה מידה.
לגבי גלגל ספייר אני לא חושב שצריך להיות לך חשש בכלל...

ליאור

-->