PDA

צפייה בגרסה מלאה : פירוק בולם קידמי בטרנו



jonny boy
02-12-09, 10:19
רציתי לדעת האם אפשרי לפרק בולם קידמי בטרנו כשהרכב לא על ליפט כלומר בחניה פשוט לפתוח את הברגים, לפרק ולהשאיר את הרכב ככה, אני רוצה לפרק את הבולם בגלל חשד של בולם קידמי גמור אז בשביל לבדוק.
ועוד שאלה, על מה הרכב בעצם "יושב" במצב כזה?
הרכב שנת 97 קצר.

גלדיאטור
02-12-09, 12:25
יהיה מאוד קשה

קח ג'ק \בוק\חמור שים שיחזיק את השאסי טיפה אחרי או לפני המשולש של הבולם אותו אתה מפרק. הרם עד שהמשולש יהיה "שמוט" כלפי מטה כמובן

אחרי זה קח ג'ק הרם את המשולש השמוט קצת
פתח את הברגים הוצא את הבולם

ההכנסה מתבצעת באותו אופן רק ע"י משחקים עם המשולש יחד עם הג'ק כדי להגיע למצב בו הוא נכנס ביתר קלות.

אם תוציא את הג'קים בזמן שהבולם לא נמצא הרכב ישב על הקפיץ לשאלתך(לא מצב טוב)

גיא
02-12-09, 13:29
תקן אותי אם אני טועה אבל הבולם איו נושא בשום עומס ושום משקל של הרכב.
תפקידו שם הבולם לרסן את הקפיץ ותו לא.

מה שמחזיק את האוטו זה הקפיץ.

אין שום בעיה לפרק את הבולם על המדרכה.

אני רק לא יודע אם יש גישה להוציא את הבולם בלי לפרק את המשולש. אני לא עשיתי את זה למרות שיש לי חדש שגם אצלי בולם קידמי שמאלי גמור למדי ...

jonny boy
02-12-09, 14:34
גלדיאטור תודה על האזהרה אבל גם שאני חושב שהבולם לא "מחזיק" עליו שום משקל בטראנו..
אני אחכה לעוד תשובות בנתיים כדי שאני לא יעשה איזה שטות...

גיא יש גישה ואפילו נוחה לפירוק הבולמים הקדמיים בטראנו- למעלה זה רק אום ולמטה אם תסתכל יש בוקסה שרק צריך לשלוח יד עם מפתח, אולי גם לסובב את ההגה כדי שהגלגל לא יפריע.

מוזר גם אצלי זה הבולם הקדמי שמאלי.

kobiarava
02-12-09, 16:10
אין שום בעיה לפרק את הבולם כשהרכב עומד על הגלגלים, זאת במידה והגלגל לא מפריע לגישה. בולם הזעזועים, כמו שכבר ציין גיא לפניי, כלל לא נושא בעומס של משקל הרכב שנמצא כמובן על הקפיצים, וכל תפקידו לרסן את הקפיץ. נסיעה ללא בולם זעזועים גם היא אפשרית ברמה הטכנית, אבל הנסיעה תהיה קופצנית מאוד ולכן לא מומלצת מבחינה בטיחותית.






קובי

גיא
02-12-09, 16:25
הנסיעה מעבר להיותה קופצנית - תהיה מסוכנת כי הגלגל לא בדיוק יאחז בכביש.
סיבוב מהיר יגמר בקלות בהחלקה.

jonny boy
02-12-09, 18:30
תודה חברים נראה לי שמחר אני אפרק ויבדוק..

tooshey
02-12-09, 20:11
אם אתה שואל איך לפרק בולם, אתה בטוח שתדע מה לעשות איתו אחרי הפירוק?
איך תדע אם תקין / לא תקין /פסול ?
אבחון חלקים תקולים לא עושים ברשת...

בברכה,טושי

arnonshoshani
02-12-09, 20:13
ג'וני בוי שלום
הרכב שלך בעל מתלה עצמות עצה כפולות אשר ממוחזק על ידי מוט פיול (להלן הקפיץ) ובלום הזעזועים (להלן הבולם)
אין שום בעיה תכנית להוציא את הבולם כמו שהוא. הרכב נינשא על ידי הקפיץ והבולם במצבך לא משתתף.
1. אם הבולם הוא בולם גז בלחץ גבוה יהי קשה מאד לחלצו כאשר המתלה אינו פתוח עד הסוף.
2. מומלץ להסיר את הגלגל בשביל נוחות עבודה, אבל... זהירות!!! עם הגלגל אינו במקומו ואתה מוציא את הבולם לא יהיה מה שימע מהמתלה להישמט למטה ולהחזיר אותו יהיה כמעט בילתי אפשרי ללא שיחרור מוט המייצב.
3. במידה והלטת לפרק גלגל עליך לשים ג'ק או אלמנט אחר שבו תוכל לשלוט על גובה הזרוע וכך אורך הבולם.
4. במידה והבולם אינו בעל גז אזי אין צורך במישחקי מתלה ואפשר להוציאו ידנית באופן פשוט.
5. איך היחלטת שהבולם הנ"ל פגום?
6. האם הוא מכוסה בשמן שפרץ ממנו?
7. האם במהלך הנסיעה הרכב מתנדנד יותר מידי?
8. במצב עמידה על גלגלים נדנד את הרכב ימינה שמאלה ואם הנידינודים עוצרים אחרי פעם או שתיים (אחרי שעזבת אותו) אז הבולמים יחסית בסדר יותר מזה רצוי להחליף.
9. אותו דבר לגבי נידנוד האחורה והקדימה.
10. בכל מקרה אשמח לייעץ או כאן או בטלפון.

ארנון שושני
גלובל שילד (לשעבר עובד אוברלנד)
052-6991704

jonny boy
03-12-09, 00:12
ארנון תודה על התגובה העיניינית.
כפי הנראה הבולם הוא הבולם המקורי, הרכב שנת 97, לפני כמה זמן התחילו להישמע חריקות מכיוון הגלגל הקידמי בבמפרים ודברים בסגנון, כשהרכב בעמידה ביקשתי מחבר שיתחיל לנענע את הרכב וככה עקבתי אחרי החריקות עד שהגעתי לבולם, חשוב לציין שהרכב באמת אחרי שני ניענועים עוצר אבל!! הבולם הקדמי שמאלי חורק וכששמים יד על הבולם ומנענעים את הרכב אז גם מרגישים את החריקות לא יודע איך לתאר את זה ולכן אני חושב שהבולם סיים את זמנו.
בטרנו אין בעיה לפרק את הבולמים הקדמיים, הגישה אליהם ממש נוחה ולא צריך לפרק את הגלגל. כמו כן הבנתי שכדי לבדוק תקינות התנועה שלו אמורה להיות חלקה ואחידה, את זה נבדוק כשהוא משוחרר.

טושי חלק מהלמידה זה גם הפירוק והרכבה...
נפרק, נתעניין, נשאל שאלות וככה נלמד לאט ובזהירות.
חשוב להודות גם לכל העוזרים.

סופת המדבר
03-12-09, 09:07
לדעתי אתה טועה
החריקות שאתה שומע סיכוי גבוה מאד שזה לא מהבולם (אף פעם לא שמעתי בולם חורק גם שהוא גמור)
אלה מה'בולג'יינט' זה התפוח שמחבר בין קצה המשולש לנאבה
תראה אם יש אולי איזה פיית גירוז? (לא בהרבה רכבים יש)

jonny boy
03-12-09, 14:23
בולג'וינט עליון חדש עם פיטמה ומגורז, אז כנראה שהוא לא חשוד, אולי התחתון??
אם זה בולג'וינט אז יכול להיות הגיוני שכשמנענעים ויש חריקות אז מרגישים את זה בבולם?
בכל מקרה אם הפירוק של הבולם לא בעייתי אז אחרי הפירוק, אם הבעיה בבולם החריקות אמורות להפסק אם לא אז הבעיה במקום אחר..
(נראה שאני ממש רוצה לפרק את הבולם הזה... חחח.)

גיא
03-12-09, 14:50
קח עוד רעיון.

המוטות פיתול עוברים מאוד קרוב לשלדה באיזה מקום ( יחסית קדימה )

תבדוק שלא עקום או משהו ונוגע

ואז כל פעם שהאוטו זז יש חריקה.

kobiarava
03-12-09, 16:55
ויכול להיות גם בוקסות במשולשים...
בכל מקרה, אם לא תבדוק-לא תדע. אם החשד שלך בבולם מבוסס לטעמך, תתחיל ממנו, ותמשיך ליתר חלקי המתלה עד שתמצא את האשם.







בהצלחה-קובי

סופת המדבר
03-12-09, 18:58
בולג'וינט עליון חדש עם פיטמה ומגורז, אז כנראה שהוא לא חשוד, אולי התחתון??
אם זה בולג'וינט אז יכול להיות הגיוני שכשמנענעים ויש חריקות אז מרגישים את זה בבולם?
בכל מקרה אם הפירוק של הבולם לא בעייתי אז אחרי הפירוק, אם הבעיה בבולם החריקות אמורות להפסק אם לא אז הבעיה במקום אחר..
(נראה שאני ממש רוצה לפרק את הבולם הזה... חחח.)

בד'כ הבולגויינט שיעבוד יותר קשה זזה שמחובר על המשולש שמחובר עליו הקפיץ
אם אצלך המוט פיתול מחובר על התחתון אז סביר להניח שזה בא משם..

אבל אם בכיף שלך לפרק את הבולם אז לך על זה.. זה לא יעלה לך שקל.. (בינתיים)

-->