PDA

צפייה בגרסה מלאה : תושבת מוט רדיוס בג'ימני



tonish
08-12-09, 14:38
אני צריך ליישר את התושבת של מוט הרדיוס הקידמי בצד האחורי שלו.
העסק חטף מכה ועכשיו יש מגע של מתכת עם מתכת.

אין לי מקום להכניס איזמל מכיוון מעלה.
מה האופציה הבאה ליישר את זה עצמאית, ללא ליפט. ?


שחר

GodsFather
08-12-09, 15:00
פרק את המוט ואז יהיה לך מקום.

tonish
08-12-09, 15:18
אפשר לפרק בלי בעיה כשהאוטו על הקרקע?
אפשר לחבר בלי בעיה כשהאוטו על הקרקע?

אלו השאלות למעשה...

GodsFather
08-12-09, 15:21
מה זה על הקרקע ? אתה לא צריך ליפט בשביל זה , אבל ג'ק תקין כן.

eran4x4
08-12-09, 15:57
למה לישר?

מה גורם לך לחשוב שלישר עדיף מלהשאיר את זה כמו שזה....

tonish
08-12-09, 15:59
אוקי בוא תסביר לי לאט ואני אבין מהר-
במקום הפגוע אני יכול לשחרר את הבורג.
עכשיו אני צריך לשחרר עוד אחד מלפנים בשביל שהוא יצנח למטה במקום הפגוע. לא?
אז למה הג'ק?

tonish
08-12-09, 16:02
למה לישר?

מה גורם לך לחשוב שלישר עדיף מלהשאיר את זה כמו שזה....

למה לא לישר?
חוץ מזה שככה אני נפתר מהחריקה...

מורי
08-12-09, 18:30
אתה יכול לשחרר רק את הבורג של התושבת שאתה רוצה ליישר,ולהרים את הרכב מהבודי.
התושבת תתנתק מהזרוע .
כמובן לאבטח היטב את הרכב בזמן העבודה.
בהורדה,תצטרך לכוון את מיקום הבורג ע"י דחיפת הסרן (סיבוב הגלגל).


בגדול,אני לא מבין מה הטעם ליישר את התושבת מבלי לחזק כאשר ברור שבקרוב היא שוב תתעקם...:p

ישי.פ
08-12-09, 19:44
יש איזו "המלצה" ישנה שאני זוכר לקפל את כל האוזניים כלפי חוץ ואז אין את הבעיה;)

נועםנועם
08-12-09, 21:00
זה הפתרון:

http://outdoorauto4x4.com/p/959766/jimny-control-arm-skid-plate-kit.html

itay
08-12-09, 22:14
זה הפתרון:

http://outdoorauto4x4.com/p/959766/jimny-control-arm-skid-plate-kit.html


הרעיון נכון וחכם, הביצוע פחות - בטיולי בוץ, המגן הופך למגרפה לא קטנה לבוץ, גם בסלעים הוא עלול לא לשתף פעולה. מהתמונות באתר, נראה שמה שתופס אותו הוא רק הבורג של מוט הרדיוס.

איתי.

sapog
08-12-09, 22:43
משהו פשוט יותר, שאני נתקלתי בו ברשת:
http://www.sprinter-jimny.ru/Skid_plates_trailing_arm.jpg

lior_b.s
09-12-09, 07:58
הרעיון נכון וחכם, הביצוע פחות - בטיולי בוץ, המגן הופך למגרפה לא קטנה לבוץ, גם בסלעים הוא עלול לא לשתף פעולה. מהתמונות באתר, נראה שמה שתופס אותו הוא רק הבורג של מוט הרדיוס.

איתי.


ההיפך הוא הנכון, יש לך פה חלק משופע שמחליק בבוץ ולא נותן לבוץ להיתפס בתושבת וכנ"ל ובמיוחד במעבר על סלע , תחשוב שסלע נתקע בתושבת המקורית של המוט, אין לו סיכוי להחליק לשומקום, במקרה הטוב הוא רק מעקם אותה.
החלק הזה סה"כ מוסיף 4 מ"מ לכל היותר, ראיתי כזה מורכב מלא שריטות אבל תושבות שלמות.
לא רואה בעייה עם זה שהוא תפוס על הבורג של המוט הוא מספיק חסון.

ד"א
התושבות של המוטות רדיוס בניבה בנויות בדיוק בצורה הזו במקור ומחוברות עם ברגים לרכב, לא נתקלתי מעולם במצב שהפריעו בבוץ או במעברים טכניים, חטפו מכות, הצלחתי לעקם קצת אחת מהן אבל השיפוע רק עושה טוב וגורם להן להחליק על מכשול .

ליאור

lior_b.s
09-12-09, 09:08
אופס...
יצאתי חומוס, לא ראיתי שמדובר על תושבת קדמית, כל הכתוב בתגובה הקודמת מתייחס לתושבת אחורית.

ליאור

itay
09-12-09, 09:14
ליאור,

החלק המשופע יכול להחליק על הבוץ והסלעים - בכיוון הפוך הוא יכול לגרוף בוץ ולהינעץ בסלעים
(או להביא לקרע של התושבת כשהוא בזויות מסויימות).

http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=19834&stc=1&d=1260342662

אם הוא מקבל מכות/הבורג משתחרר/לא הידקו אותו כמו שצריך - הוא יכול רדת למצב כמו שציירתי את המקבילית הלבנה למטה. כדי שזה לא יקרה אפשר לעשות את מה שציירתי למעלה (אדומים - חורים, ירוקים - ברגים) ולחבוק את החלק האחורי שלו לשלדה (רק כדי למנוע תנועה סיבובית סביב הבורג של התושבת.

איתי.

נועםנועם
09-12-09, 11:21
איתי,
שים לב לצ'ופצ'יק בקצה המיגון, זה נכנס לחור המקורי בקורה:

טל חסיד
09-12-09, 12:07
המגן בסדר גמור, במידה ויש חשש שיתפס בו בוץ אפשר לעשות חור ניכוז קטן לבוץ במגן בנקודה התחתונה.

טל

ehudsega
09-12-09, 12:42
המגן בסדר גמור, במידה ויש חשש שיתפס בו בוץ אפשר לעשות חור ניכוז קטן לבוץ במגן בנקודה התחתונה.

טל

איפה ניתן לקנות את החמודים האלה?

tonish
12-12-09, 16:13
אתה יכול לשחרר רק את הבורג של התושבת שאתה רוצה ליישר,ולהרים את הרכב מהבודי.
התושבת תתנתק מהזרוע .
כמובן לאבטח היטב את הרכב בזמן העבודה.
בהורדה,תצטרך לכוון את מיקום הבורג ע"י דחיפת הסרן (סיבוב הגלגל).


בגדול,אני לא מבין מה הטעם ליישר את התושבת מבלי לחזק כאשר ברור שבקרוב היא שוב תתעקם...:p

אז אתמול ניגשתי למלאכה.
אבל מאחר והתושבת הייתה עקומה פנימה, התושבת לא התנתקה מהמוט.
בסוף החלטנו לחבר את העסק בחזרה מכיוון שראינו שאם ננסה ליישר את זה או במילים אחרות לעקם את זה החוצה, הכנסת הבורג תהיה מסובכת.
אז חיברנו חזרה את הבורג שגם לא היה פשוט ועבדנו עם פטיש לום וג'בקה בשביל לעקם את זה לכיוון השני.בסוף הצלחנו, אבל אין ספק אבל שהנקודה הזו כעת מועדת לפרענות.

שחר

סולי
12-12-09, 18:10
אצל כולם, גם בג'ימיני, גם בסמוראי...
למה אף יצרן שיפורים בארץ לא מציע פתרון כמו בתמונה למעלה.
אגב, בסמוראי יש תושבת אחורית גיבורה יותר למוט רדיוס האחורי.. אך גם היא נראה לי תכנע מתישהו.

-->