PDA

צפייה בגרסה מלאה : התגעגתי אז חזרתי - התיעצות לגבי ויטרה



ram
09-12-09, 23:17
שלום חברים יקרים

הנה חלפו להן ארבע שנים ללא ג'יפ אך הכמיהה והגעגועים לשטח לא רק שלא חלפו אלא אף התגברו.
לכן החלטתי שאני שוב חוזר, הפעם צנוע בהרבה ועם תקציב קטן במיוחד, במטרה לרכוש סוזוקי ויטרה.

המטרה: רכב לשימוש יומיומי ולטיולים בקטנה.

האמצעים: 15-20K בלחץ.

הדרך: אני יודע, התקציב קטן, אבל יש לי זמן, מחפש ג'יפון סביר, לא שחוט במיוחד ולא מהנילונים.

העניין הוא שאני לא מכיר את הרכב, אני יודע שהוא יחסית אמין וגם חסכוני אך אינני מכיר את מגרעותיו או למה כדאי להתייחס.
בסוף השבוע אני מתכנן לגשת לראות כמה ג'יפים, חלקם עם ראש מנוע גמור, (ראש אעשה לבד ואחסוך עוד כמה גרושים).
רציתי לשאול אתכם למה כדאי לשים לב במיוחד כאשר אני ניגש לבדוק את המכוניות,
האם ישנן בעיות נקודתיות בוויטרה ?
מתכנן על שנים 90-94 .

אשמח לעזרתכם
בברכה
רם

נדב42
10-12-09, 08:47
הי,

יש לי קצרה ידנית 93 למכירה (כל הפרטים כאן (http://jeepolog.com/forums/showthread.php?t=39317)) וארוכה ידנית 94
אתה מוזמן בערב לסיבוב (על שתיהן, אם תרצה) והסברים כאוות נפשך - קפה/תה עלי.
(אני מבקש מעל התקציב שלך, אבל ההזמנה בתוקף גם אם אין סיכוי שתקנה ממני :))


נדב 2271003 - 054

Erann
10-12-09, 10:24
הי,

יש לי קצרה ידנית 93 למכירה (כל הפרטים כאן (http://jeepolog.com/forums/showthread.php?t=39317)) וארוכה ידנית 94
אתה מוזמן בערב לסיבוב (על שתיהן, אם תרצה) והסברים כאוות נפשך - קפה/תה עלי.
(אני מבקש מעל התקציב שלך, אבל ההזמנה בתוקף גם אם אין סיכוי שתקנה ממני :))


נדב 2271003 - 054

נדב , כמה מהשיפורים לויטרה ניתן לעשות לבד במוסך מדרכה עם קצת עזרה ?!
האם היא יחסית פשוטה לאחזקה (קצת יותר מסמוראי CJ וחבריו) או יותר קרובה ל SUVים ?
(כל פיפס קטן.. למוסך...)

Saar
10-12-09, 11:02
הי
הויטרה פשוטה מאוד לאחזקה עצמית.
ל 94 קצרה יש הזרקה חד נקודתית ו 8 שסתומים, מצד אחד, עדיף על פני הקרבורטורים של המודלים הקודמים, מצד שני, דגם המנוע הזה הובא לארץ רק ב 94 ורק בויטרה הקצרה.
אני לא הייתי הולך לראות אוטו עם ראש מנוע גמור, יש מספיק ויטרות, אם האוטו לא נוסע יתכן שקיימות בעיות נוספות עליהן תדע רק לאחר שיתחיל לנסוע.
עדיף לקנות אחת ידנית, במודלים המדוברים הגיר האוטומטי הוא בעל 3 הילוכים בלבד (בארוכה, 4)
תתייחס לבעיות חלודה ומרכב, דלתות שוקעות ורקבונות בספי הדלתות, אלו הבעיות מהן הכי קשה להפטר.
רעש מהסרן האחורי יעיד על בעיה ועלול להיות בויטרות רבות.

דבר נוסף,
שים לב למידת הצמיגים הרשומה ברישיון.

בסה"כ, בחירה טובה,
סער.

נדב42
10-12-09, 11:22
נדב , כמה מהשיפורים לויטרה ניתן לעשות לבד במוסך מדרכה עם קצת עזרה ?!
האם היא יחסית פשוטה לאחזקה (קצת יותר מסמוראי CJ וחבריו) או יותר קרובה ל SUVים ?
(כל פיפס קטן.. למוסך...)

בגדול אני מסכים עם סער.

הגבהה אין בעיה במוסך מדרכה
מיגונים הרבה יותר נוח על ליפט
נעילות למיניהן עדיף לתת למי שיודע את העבודה טוב (כיוונים לא טובים יכולים לגרום לנזקים של ממש)

לגבי תחזוקה, כל הדגמים פשוטים יחסית לתחזוקה, וגם אמינים למדי כל עוד אתה לא נוהג ברכב באלימות (בסה"כ זה רכב עדין, חשוב לזכור)

במנועים עם הקרבורטור תא המנוע מרווח וקל להגיע לכל דבר
לא היתה לי אף פעם ויטרה עם הזרקה חד-נקודתית אז לא יודע איך נראה תא המנוע
במנועי 16 שסתומים אותו תא מנוע הופך לצפוף יותר, אבל עדיין הרבה יותר קל לתחזוקה מאשר פיג'ו 205 למשל ...

אני אישית תמיד טיפלתי ברכב במוסך (זוהי כבר הויטארה השלישית שלי), וכשהיה לי זמן נשארתי לראות, אז כמתבונן מהצד העבודה לא נראתה לי מורכבת מדי. מצד שני אני מטפל היום בטירה (מוסך מסודר, מכונאי מנוסה ב- 4X4 , יוצא שבלול), ובמחיר העבודה שם פשוט חבל על המאמץ לטפל לבד, יש לו את כל החלקים והכלים אם משהו מסתבך, ובכלל שירות נהדר.

בכל מקרה, אם תבחר אחרת, יש לי את הספר של היינס, פנוי לעיון כאוות נפשך.


להתראות בשטח,

נדב.

Saar
10-12-09, 11:36
תא המנוע בחד נקודתית מאוד דומה לזה של הקרבורטור, פילטר האויר שלו שונה (הוא שונה גם מהדגמים המאוחרים יותר).
גם ה - 16V עדיין נוח מאוד לעבודה.
(היו לי גם וגם :D )

s_n_p
10-12-09, 11:59
אחרי 3 שנים עם ויטרה 91 ידנית קצרה, אני חושב שפרט למנוע אין מחלול אליו לא הכנסתי את הידיים.

למראת שאני מאוד סקפטי שתוכל למצוא משהוא סביר בתקציב של 15-20,
אשמח לחלוק איתך את הידע שצברתי.

O5O 2777567

raanan
10-12-09, 18:20
איזה קהילה מדהימה (פורום סוזוקי) ! מציעים עזרה , ידע, סיבוב התרשמות ואפילו קפה ועוגה ....
ממש לקנא ! (כבר מתגעגע)

בתקווה שפורום מיצובישי ילך בדרך זאת ....

רענן

נדב42
10-12-09, 20:58
איזה קהילה מדהימה (פורום סוזוקי) ! מציעים עזרה , ידע, סיבוב התרשמות ואפילו קפה ועוגה ....
ממש לקנא ! (כבר מתגעגע)

בתקווה שפורום מיצובישי ילך בדרך זאת ....

רענן

יש לי הרגשה שאתה עוד תחזור ... :rolleyes:

ram
10-12-09, 21:11
הי,

יש לי קצרה ידנית 93 למכירה (כל הפרטים כאן (http://jeepolog.com/forums/showthread.php?t=39317)) וארוכה ידנית 94
אתה מוזמן בערב לסיבוב (על שתיהן, אם תרצה) והסברים כאוות נפשך - קפה/תה עלי.
(אני מבקש מעל התקציב שלך, אבל ההזמנה בתוקף גם אם אין סיכוי שתקנה ממני :))


נדב 2271003 - 054

תודה רבה על ההזמנה, על האיכפתיות, על הכנסת האורחים (טוב אולי לא אורח, יותר תושב חוזר:).
אם אספיק במהלך יום שישי הקצר אצור איתך קשר.

שוב תודה
רם

ram
10-12-09, 21:16
הי
הויטרה פשוטה מאוד לאחזקה עצמית.
ל 94 קצרה יש הזרקה חד נקודתית ו 8 שסתומים, מצד אחד, עדיף על פני הקרבורטורים של המודלים הקודמים, מצד שני, דגם המנוע הזה הובא לארץ רק ב 94 ורק בויטרה הקצרה.
אני לא הייתי הולך לראות אוטו עם ראש מנוע גמור, יש מספיק ויטרות, אם האוטו לא נוסע יתכן שקיימות בעיות נוספות עליהן תדע רק לאחר שיתחיל לנסוע.
עדיף לקנות אחת ידנית, במודלים המדוברים הגיר האוטומטי הוא בעל 3 הילוכים בלבד (בארוכה, 4)
תתייחס לבעיות חלודה ומרכב, דלתות שוקעות ורקבונות בספי הדלתות, אלו הבעיות מהן הכי קשה להפטר.
רעש מהסרן האחורי יעיד על בעיה ועלול להיות בויטרות רבות.

דבר נוסף,
שים לב למידת הצמיגים הרשומה ברישיון.

בסה"כ, בחירה טובה,
סער.

תודה סער, לקחתי בחשבון.

לא ממש מפחיד אותי לעשות ראש מנוע, להפך זו הזדמנות טובה להכיר את הרכב ולחסוך על הדרך כמה ג'ובות, בהנחה ואקנה רכב במחיר זול יחסית בגין התקלה.
האמת היא שהרכבים התקולים שאני הולך לראות עדיין נוסעים, אם היו תקועים לא הייתי ניגש (תלוי במחיר כמובן) בדיוק מהסיבה שציינת.

אגב, כמה זה בעייתי לאשר צמיגים 225 ברשיון ? אם אני זוכר נכון מדובר בשינוי שאני עושה בטסט לא ?

ram
10-12-09, 21:21
אני נזכר למה אהבתי את הקהילה הזו כל כך

אתם אנשים מדהימים ! כולכם, אחד אחד.

אין עוד קהילות כאלו, כבר לפני שנים נראה היה שהולכת להתגבש פה הקהילה האיכותית ביותר בתחום ה4*4
היום זה כבר ניכר וברור, וזה רק בזכותכם.

תודה על היותכם
שמח שחזרתי

בברכה
רם

Saar
10-12-09, 21:59
בוא נאמר שלאשר מידת צמיגים שלא מופיעה באוטו דטה זה לא כיף גדול...
זה לא מתבצע בטסט וגם לא ממש בעמדה מס' 1
עדיף לקנות כאשר המידה רשומה.

סער.

ram
10-12-09, 22:01
הבנתי, תודה סער.

עוד שאלה קטנטונת ברשותכם

אני מבין שיש שלושה סוגי מנועים לויטרה, תקנו אותי אם אני טועה אבל הנפוצים ביותר הם מנועי הבלאנו - 16 v מוזרק,
ומנוע 8 v מאוייד.
השאלה שלי היא עד כמה יש הבדל בינהם מבחינת חיסכון בדלק וכמו כן בכוח ?

שוב תודה

נדב42
10-12-09, 23:19
הבנתי, תודה סער.

עוד שאלה קטנטונת ברשותכם

אני מבין שיש שלושה סוגי מנועים לויטרה, תקנו אותי אם אני טועה אבל הנפוצים ביותר הם מנועי הבלאנו - 16 v מוזרק,
ומנוע 8 v מאוייד.
השאלה שלי היא עד כמה יש הבדל בינהם מבחינת חיסכון בדלק וכמו כן בכוח ?

שוב תודה

סדר גודל של 20% (גם בכוח וגם בדלק לטובת החדש)
כל המנועים משותפים גם לבאלנו המקביל פלוס-מינוס בשנתון, עם תזמון שסתומים שונה לטובת מומנט בויטארה

ram
11-12-09, 02:36
סדר גודל של 20% (גם בכוח וגם בדלק לטובת החדש)
כל המנועים משותפים גם לבאלנו המקביל פלוס-מינוס בשנתון, עם תזמון שסתומים שונה לטובת מומנט בויטארה

זה המון ! אם כך ממש חבל יהיה לי להתפשר,
האם ניתן להרכיב מנוע מוזרק על רכב ישן ? ברמה הטכנית והחוקית?

נדב42
11-12-09, 08:16
זה המון ! אם כך ממש חבל יהיה לי להתפשר,
האם ניתן להרכיב מנוע מוזרק על רכב ישן ? ברמה הטכנית והחוקית?

טכנית אפשר, לא משתלם כי המחשב מאוד יקר ...

-->