צפייה בגרסה מלאה : הייתכן ששמן יהפוך למוצק?(ברכב שעמד מספר שנים)
ברכב שעמד ללא תזוזה והנעה בכלל במשך כ6 שנים ,ייתכן שהשמנים(גיר, מנוע, הגה)שהיו בו טרם אחסונו ייהפכו למוצק ? היש סיכון בלנסות להניע אותו במצבו הנוכחי (לפניי החלפת כל השמנים והנוזלים)?
אני לא יודע אם מוצק לגמרי, אבל בטוח יש גושים\קרישים בשמן.
יש סיכון גדול מאוד בלהניע אותו.
עידן
ברכב שעמד ללא תזוזה והנעה בכלל במשך כ6 שנים ,ייתכן שהשמנים(גיר, מנוע, הגה)שהיו בו טרם אחסונו ייהפכו למוצק ? היש סיכון בלנסות להניע אותו במצבו הנוכחי (לפניי החלפת כל השמנים והנוזלים)?
לא, אין סיכוי שיהפכו למוצק.
תבדוק שכל הנוזלים במפלס התקין, תניע, תן נסיעה של שעה לפחות, נקז את כל השמנים והנוזלים והחלף בחדשים (שמן בלם, מנוע, גיר, נוזל קירור). בדוק צינורות גמישים ( בלמים, קירור שמן וכיוב'). הכל עובד יופי? סע לשלום.
אני הייתי חושש מבוצה שתסתום איזה צינורון קטן כמו היניקה של משאבת שמן למשל ...
נישמע לי מפחיד לגמרי.
לגבי המכלולים האחרים ( גיר / טרנספר / דיפ' וכו' , מה שיש .. ) לא ביג דיל.
למרות שיש מצב שהטיול האחרון היה טיול בוץ שחדרו בו מים לדיפ' ומאז נוצק שם איזה גוש חלודה בצורת עוגן של ספינת שודדי ים ....
ברכב שעמד ללא תזוזה והנעה בכלל במשך כ6 שנים ,ייתכן שהשמנים(גיר, מנוע, הגה)שהיו בו טרם אחסונו ייהפכו למוצק ? היש סיכון בלנסות להניע אותו במצבו הנוכחי (לפניי החלפת כל השמנים והנוזלים)?
מומלץ לנהוג באופן הבא עוד ליפני שאתה מניע
1 לפרק את המצתים ולמלא את חלל הצילינדר במנה נכבדה של שמן
2 לפרק את הקרטר ולנקות היטב
3 לפרק מכסה שסתומים לנקות עם סולר ולאחר מכן לשפוך שמן על גל הזיזים
4 להרכיב הכול בחזרה את הפלגים עדיין לא, למלא שמן טרי וגם פילטר שמן חדש מן הסטם
(מקווה שלא רשמתי עם שגיאת כתיב)
5 לסובב מספר סיבובים את המנוע בעזרת ידית מומנט
עכשיו לאחר כול הפעולות הנ"ל תוכל להניע את המנוע בבטחה ולשמור את הכסף לצרכים אחרים ולא
לרכישת מנוע::-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D
לגביי הגיר לא ציינתה האם אוטומט או ידני
לגביי הגה כוח החלף גם אותו
אלי, תודה רבה אני אכן אפעל כעצתך.
אגב הגיר אוטומט,האם יש צורך להחליף אותו גם לפניי ההנעה "הראשונה" אם בכלל(יש הטוענים שאין להחליף שמן גיר אוטומט ברכב ישן שלא הוחלף מעולם/מספר שנים כי זה רק מתכוון להרס התיבה), אשמח לשמוע את דעתכם בעניין?
בתור מישהו שעשה את זה לרכב לפני שנה שעמד 10 שנים
זה פרארי האוטו שאתה הולך להניע?אם התשובה על השאלה הזו היא -לא
אני הייתי מנקז את הקרטר ומסתכל אם יש גושים אם אין מכניס את השמן חזרה מניע ונוסע קצת ואז מחליף לשמן חדש.
כמובן עדיף והכי פשוט לסובב מנוע ידנית. אני מתפלא שלא אמרו על זה כלום
איזה אוטו זה?
לי אישית יצא לפגוש שמן שהפך למוצק - במצב צבירה של גריז, בתוך מכלול הנעה מסוים.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.