צפייה בגרסה מלאה : עזרה במערכת חשמל
טוב אז הפעם העלתי קצת תמונות נראה לי שזה יעזור יותר
יש לי שני בעיות חשמל מרכזיות בסונומה
1) המפלג לא מוציא ניצוצות למרות שהוא מקבל מתח
2) הממסר של המשאבת דלק לא מקבל אות(חשמל) מהמחשב כדי לפעול
בדקתי את החיווט גם של הקוייל וגם של המפלג וכל החוטים מחוברים נכון בהתאם לשרטוטים שיש לי גם מהספר וגם מהאינטרנט שרטוטים שמצאתי מהתאם למחשב מנוע
הקויל עצמו מקבל מתח בדקתי עם רב מודד הוא מקבל 12.4 גם שהסוויט פתוח וגם שיש סטרטר
ניסתי לראות אם יש ניצוץ : חיברתי כבל למינוס ועם הקצה השני הייתי קרוב מאוד לחיבור ולא היה ניצוץ
ניסתי לכל החיבורים 6 ומאף אחד לא יצא ניצוץ
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=19926&stc=1&d=1260798134
התמונה הבאה היא של השרטוט של המערכת מהספר וגם תרשים ראשי של החיבורים של המחשב
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=19930&stc=1&d=1260798134
והתמונה של המפרט של החיבורים של המחשב מנוע:
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=19931&stc=1&d=1260798134
זאת הבעיה הראשונה.
הבעיה השניה היא שהממסר של המשאבת דלק לא מקבל פיקוד לפעול הממסר נראה כך:
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=19927&stc=1&d=1260798134
והשרטוט לפי הספר:
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=19929&stc=1&d=1260798134
לפי מה שהצחלתי להבין המחשב אמור להוציא פקודה רק שהמנוע עובד או מהמפסק של הלחץ שמן שלא הבנתי איך הוא קשור ואיפה הוא בכלל ברכב? בכל מקרה נסתי לראות עם הרב מודד מתי המחשב מוציא מתח מהנקודה של חיבור הפיקוד וגם במצב ON וגם שאני נותן סטרטר הוא לא מוציא
הנה שרטוט שמצאתי מהחיבורים של המחשב מנוע:
http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=19932&stc=1&d=1260798134
צילום של המחשב מנוע אפשר לראות למטה בקישורים
אם מישהוא מבין באחד מהשתיים או בשניהם אני אשמח מאוד לעזרה
תודה רבה!
היי אבירם, ראיתי עכשיו את המייל, אני בדיוק דיי לחוץ לצאת לאירוע אז לא בדיוק ישבתי לעבור על כל השרטוטים...
קיצר, 1. אם המפלג מקבל מתח ולא מוציא ניצוץ בדוק את המודול הצתה במפלג, אולי שרוף.
2. המשאבת דלק היא מכנית, המזרקים עובדים לפי פקודה מהמחשב. בהפעלה ידנית אתה יכול לקצר את המינוס (אם אני זוכר נכון אמצעי בקונקטור 3 שיניים של הפוטנציומטר מצערת) עם הפלוס ולקבל הזרקה בפול, כך תוודא תקינות מזרקים. אם אין פיקוד (מינוס) למזרקים/ פוטנציומטר מצערת - כנראה בעיה של מחשב.
נסה לבצע דיאגנוזה דרך השקע ALDL לפי המדריך שאני מצרף לך:
http://shnafoko.250free.com/docs/gm_trouble_code_4300.html
התנאי הראשוני להתעוררות המחשב ולהפעלת ממסר משאבת דלק והפעלת ממסר הצתה
הוא אות מחיישן קראנק ואות מחיישן מפלג (קמשאפט).
שתי החיישנים האלו עובדים בסינכרון כך שהמחשב תמיד יודע באיזה נקודה מתחיל סדר ההצתה
כול עוד והתנאי הזה לא יתקיים לא תתבצע הצתה ברכב המחשב ימנע זאת,
לכן מה שעליך לעשות בשלב ראשון הוא ליבדוק התנגדות לחישן הקראנק נע בין 0.650 ל-0.700
ולחיישן הקמשאפט ולאמת האם הם תקינים
רק לאחר קבלת שתי האותות משתי החיישנים המחשב יתעורר ויסגור מעגל מינוס לממסרים ותתבצע הצתה
לא הבנתי כמה דברים
רשמת :"אות מחיישן קראנק ואות מחיישן מפלג (קמשאפט)."
איפה החיישנים האילו ואיך בדיוק אני בודק אותם
קראנק זה לא גל ארכובה וקמשאפט זה לא גל זיזים?!
אני יודע שהמפלג מחובר לגל זיזים וככה הוא מתוזמן לא?! או שאני טועה
לא הבנתי כמה דברים
רשמת :"אות מחיישן קראנק ואות מחיישן מפלג (קמשאפט)."
איפה החיישנים האילו ואיך בדיוק אני בודק אותם
קראנק זה לא גל ארכובה וקמשאפט זה לא גל זיזים?!
אני יודע שהמפלג מחובר לגל זיזים וככה הוא מתוזמן לא?! או שאני טועה
המקום השכיח ביותר בוא נמצא חיישן הקראנק בהאוזינג (אוזן ) של הגיר צמוד למנוע
האותות לחיישן מגיעים מגלגל התנופה, על גלגל התנופה יש חריצים לפי מספר הצילינדרים
ולמעשה החריצים האלו הם תוכנה מקובעת על הגלגל תנופה בכול פעם שהגלגל תנופה נושק לחיישן הקראנק באחד החרירים נוצרת פעימה ומחשב המנוע יודע בדיוק לתת לאיזה מזרק פתיחה והמפלג ניצוץ לפלג.
חיישן הקמשאפט ברכב הנ"ל נמצא במפלג.
שאלה... איך אתה מצליח להוריד סכמות ותמונות בגודל כפי שהורדתה אשמח ללמוד.
המקום השכיח ביותר בוא נמצא חיישן הקראנק בהאוזינג (אוזן ) של הגיר צמוד למנוע
האותות לחיישן מגיעים מגלגל התנופה, על גלגל התנופה יש חריצים לפי מספר הצילינדרים
ולמעשה החריצים האלו הם תוכנה מקובעת על הגלגל תנופה בכול פעם שהגלגל תנופה נושק לחיישן הקראנק באחד החרירים נוצרת פעימה ומחשב המנוע יודע בדיוק לתת לאיזה מזרק פתיחה והמפלג ניצוץ לפלג.
חיישן הקמשאפט ברכב הנ"ל נמצא במפלג.
שאלה... איך אתה מצליח להוריד סכמות ותמונות בגודל כפי שהורדתה אשמח ללמוד.
אז אחד מה6 חוטים שיוצאים מהתחתית של המפלג זה החיישן
יש שם מחבר של 2 ומחבר של 4 איזה אחד הוא של הגל זיזים?
אמור להיות לי מחבר או יציאה חשמלית בין במנוע לגיר שזה החוט של החיישן הקראנ?
מה שצבעוני סרקתי בסורק בבית
ומה ששחור לבן זה סכמה של המחשב שהורדתי כבר בגודל גדול
אז אחד מה6 חוטים שיוצאים מהתחתית של המפלג זה החיישן
יש שם מחבר של 2 ומחבר של 4 איזה אחד הוא של הגל זיזים?
אמור להיות לי מחבר או יציאה חשמלית בין במנוע לגיר שזה החוט של החיישן הקראנ?
מה שצבעוני סרקתי בסורק בבית
ומה ששחור לבן זה סכמה של המחשב שהורדתי כבר בגודל גדול
דבר איתי אני מתקשה להכניס הערות בתוך הסכמות.
אשמח לעזור טלפונית 057-7260142
אני אתקשר כבר מחר
אולי תוכל לעזור לי גם בטלפון למצוא את החיישנים האילו
סליחה שאני מקפיץ את ההודעה אבל אני עדיין תקוע עם המערכת חשמל למישהו יש רעיון נוסף?
sorry that I write in english but I dont have hebrew here
Im in australia right now and im trying to get some pats for the bagy in the way back
In the time that i was looking for parts i find out that maybe I dont have the right computer for the engine
my number is
1227747
and i find that it was for sonoma 87-92 models
I find out that there is Gmc sonoma ecu : in ebay
S10/S15/SONOMA 93-95 Elec Cont Unit (ECU); 6-262 (4.3L), ID 16197427
S10/S15/SONOMA 94-95 Elec Cont Unit (ECU); 6-262 (4.3L), ID 16196395
could it be the reason way the fuel pump didnt work? and the spark plugs?
another question how can i know whats the engine number or the car year to find out which new computer to buy?!
thank a lot!
משאבת דלק מכאנית?
נראה לי שיש כאן טעות
אין לך גם חיישן קראנק , פתח את המפלג ותראה אם אין לך נתק בין הסליל אל המודול .
אם לא אז תחליף מודול וסע לשלום
משאבת דלק מכאנית?
נראה לי שיש כאן טעות
אין לך גם חיישן קראנק , פתח את המפלג ותראה אם אין לך נתק בין הסליל אל המודול .
אם לא אז תחליף מודול וסע לשלום
מצאתי עברית :-)
משאבה מכאנית בטוח אין! לא יודע למה חשבו כך
ומזה מודול? יש לי ספר שמראה איך לפרק את המפלג אבל אני לא רוצה להזיז שם את הטיימינג בטעות, נראה לך שהמודל של המחשב לא אמור לשנות פה?
פרק את המכסה של המפלג כמו שהוא מבלי להזיז חוטים ולהוציא
עכשיו אתה תראה את הרוטור (החלק שמחלק את הניצוץ )
מתתחיו יושב מודול ההצתה מתחברים אליו 3 קונקטורים של חשמל
אחד 4 חוטים השני 2 חוטים עבים ועוד אחד בצד השני של 2 חוטים דקים אלו חוטי הפיקאפ
אתה יכול לבדוק התנגדות בפיקאפ עם רב מודד ולוודא שהוא מוליך
לדעתי זה ביזבוז זמן
99 אחוז שהלך המודול הצתה
רוצה לראות אם המשאבת דלק עובדת בקש ממישהו לפתוח סוויץ כשאתה נמצא מאחור ליד טנק הדלק אתה אמור לשמוע משאבה עובדת 2 שניות
אגב אלי מדובר כאן על הזרקה חד נקודתית ולא רב נקודתית
אגב אלי מדובר כאן על הזרקה חד נקודתית ולא רב נקודתית
אני אבדוק את העניין עם המודול אם הוא באמת התקלקל כמו עולה חלק משומש כזה +-
הבעיה היא עם המשאבת דלק היא בממסר
כשאני נותן סוויצ' החוט שבא מהמחשב לכיוון הממסר של המשאבת דלק לא נותן לו פקודה (מתח מסויים)
להעביר את המתח הלאה למשאבת דלק
לא נותן בכלל לא ל 2 שניות שאני רק פותח את הסוויץ ולא שאני נותן עוד סיבוב לסטרטר
בגלל זה התחלתי לחשוב שאולי משהו עם המחשב לא טוב כאילו הגרסא שלו אולי אני צריך אחר
וכן זה הזרקה חד נקודדית (2 מזרקים מעל הפתח יניקה)
אני אבדוק את העניין עם המודול אם הוא באמת התקלקל כמו עולה חלק משומש כזה +-
הבעיה היא עם המשאבת דלק היא בממסר
כשאני נותן סוויצ' החוט שבא מהמחשב לכיוון הממסר של המשאבת דלק לא נותן לו פקודה (מתח מסויים)
להעביר את המתח הלאה למשאבת דלק
לא נותן בכלל לא ל 2 שניות שאני רק פותח את הסוויץ ולא שאני נותן עוד סיבוב לסטרטר
בגלל זה התחלתי לחשוב שאולי משהו עם המחשב לא טוב כאילו הגרסא שלו אולי אני צריך אחר
וכן זה הזרקה חד נקודדית (2 מזרקים מעל הפתח יניקה)
אימובילייזר....יש באוטו?
אימובילייזר....יש באוטו?
אין
וזה רק שלדה מנוע וגיר ומערכת חשמל
ממש אין כלום שמזכיר אוטו רגיל ושלם חח
הנה מה שאני מבין לגבי פיקוד משאבת הדלק:
א. תבדוק כניסת מתח למחשב בפינים R11 ו- C16 הכרחי שיהיו.
ב.עושה רושם שזהו מאין מעגל החזקה עצמית(מדומה אלקטרונית ע"י המחשב).
ז"א שהמתח לממסר מהמחשב קיים רק בזמן ההתנעה הראשונית ולאחר מכן המתח מותנה
במגען של לחץ השמן.יש בזה הגיון שאומר אם אין לחץ שמן תופסק אספקת הדלק למנוע ע"מ להגן עליו.
ג. אין קשר למגען זה ולפעולת המשאבה בזמן ההתנעה.
ד.במידה וסעיף א תקין,יש לך את כל הסיבות בעולם להחליף את מודול ההצתה(מדהים שלא עשית זאת עד עכשיו...),ולאחר מכן תוכל להתקדם הלאה.
בהצלחה,
טל.
הנה מה שאני מבין לגבי פיקוד משאבת הדלק:
א. תבדוק כניסת מתח למחשב בפינים R11 ו- C16 הכרחי שיהיו.
ב.עושה רושם שזהו מאין מעגל החזקה עצמית(מדומה אלקטרונית ע"י המחשב).
ז"א שהמתח לממסר מהמחשב קיים רק בזמן ההתנעה הראשונית ולאחר מכן המתח מותנה
במגען של לחץ השמן.יש בזה הגיון שאומר אם אין לחץ שמן תופסק אספקת הדלק למנוע ע"מ להגן עליו.
ג. אין קשר למגען זה ולפעולת המשאבה בזמן ההתנעה.
ד.במידה וסעיף א תקין,יש לך את כל הסיבות בעולם להחליף את מודול ההצתה(מדהים שלא עשית זאת עד עכשיו...),ולאחר מכן תוכל להתקדם הלאה.
בהצלחה,
טל.
תיקון טעות: B1 ולא R11 כפי שרשמתי בסעיף א'.
חנן-ג'יפולוג
27-06-10, 19:58
מתנצל על השאלות הבנאליות, אבל:
מהם קודי התקלה?
האם אתה רואה בWINALDL קריאה של סל"ד?
זה א-ב. מכאן הכול מתחיל.
מתנצל על השאלות הבנאליות, אבל:
מהם קודי התקלה?
האם אתה רואה בWINALDL קריאה של סל"ד?
זה א-ב. מכאן הכול מתחיל.
יש מתח למחשב בשתי הנקודות והרבה מהנקודות יש מתח מאוד דומה למה שאמור להיות בקירוב עם רב מודד דיגיטלי.
המחשב לא מוציא מתח לממסר בזמן הטנעה
מכאן שאני עדין לא יכול לעבור לסעיף הבא שהממסר יהיה כבר "תפוס" על ידי התנאי שיש לחץ שמן
אני קודם אנסה לפתור את זה אחר כך נעבור למודול הצתה ואז ננראה לי אפשר שוב לבדוק אם הפקודה תעבור שהמנוע יניע ויהיה לחץ שמן
סליחה כל הבורות אבל
1. איך אני יודע את קודי התקלה? האם זה שני הלדים שאמורים להבהב לי? אם זה זה אז אני לא ממש מוצא אותם ואת הקונקטור שאני אמור לקצר בו (צמת החשמל די מפולגנת)
2. מזה WINALDL ?
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.