PDA

צפייה בגרסה מלאה : תיקון חתך בצמיג ע"י ערכת "תולעים"



eran_f
16-12-09, 12:20
שלום,
לאחר הטיול האחרון ולפני שהצמיג יקרע ( בלי עין רעה......) רצוי להתכונן :D
הערכה הנ"ל כנראה חובה ברכב במידה ועובדת,
אודה להסבר כיצד עובדים איתה ?
פשוט דוחפים חצי תולעת לצמיג ?
מה עושים אם החצי השני ?
קומפרסור "רגיל" יצליח לנפח לאחר מכן צמיג שנקרע ותוקן ?

יונתןמצפה
16-12-09, 13:02
אני למבין גדול בצמיגים אבל,
חשוב להדגיש שהערכה הזאת לא "עומדת בתקן" ולכן לא מאושרת לשימוש בפנצ'ריות. בנוסף, מתאימה כמובן לצמיג "טיובלס" בלבד.
יחד עם זאת, מנסיוני הערכה הזאת מהווה פתרון מצויין למצב של SOS כאשר אתה נתקע בשטח. השימוש הוא זהה לאופן התיקון של צמיגי טרקטורון למשל. לעיתים יש צורך "להרחיב" מעט את החור, מקפלים את התולעת לשניים משני צידי מכשיר ההחדרה, מכניסים לחור ומוציאים את המכשיר. התולעת נשארת בפנים.
השימוש בקומפרסור הוא לצורך מילוי הגלגל מחדש לאחר שיצא האוויר. כל קומפרסור ראוי מתאים לעבודה. (לא אלו של ה- 150 ש"ח באוטו דיפו!!)
יצא לי כבר לראות תיקון שכזה בדופן צמיג שנקרע קרע באורך של כ- 2 ס"מ תוך שימוש בכמה תולעים ביחד. חשוב להדגיש שתיקון כזה הוא זמני בלבד, ורק במקרה חירום לצורך יציאה מהשטח. במקרה כזה רוב הסיכויים שהצמיג כבר גמור. (ומומלץ לא לנסוע איתו אלא לשים אותו כספייר!)
בתקרים המאד בודדים שהיו לי אי פעם (צמיגי שטח מלא :razz:), תיקנתי את הגלגל המפונצ'ר ושמתי אותו בתור ספייר עד לסיום הטיול ותיקון הגלגל בפנצ'ריה מסודרת.
יונתן

נדב42
16-12-09, 13:12
שלום,
לאחר הטיול האחרון ולפני שהצמיג יקרע ( בלי עין רעה......) רצוי להתכונן :D
הערכה הנ"ל כנראה חובה ברכב במידה ועובדת,
אודה להסבר כיצד עובדים איתה ?
פשוט דוחפים חצי תולעת לצמיג ?
מה עושים אם החצי השני ?
קומפרסור "רגיל" יצליח לנפח לאחר מכן צמיג שנקרע ותוקן ?


מה זאת אומרת "יקרע" ?

התולעים מיועדות לתקן פאנצ'ר, ולא קרע בדופן (אם כי פעם אחת הצלחתי לצבוט 2 צמיגים באותה נסיעה, וזה עזר לי לצאת מהשטח - ולזרוק אח"כ את שני הצמיגים).

התולעים מגיעות עם כלי ייעודי שמאפשר לדחוף אותן לצמיג עד לאמצע התולעת ואז להוציא את הכלי בקלות - זה נראה כמו מסרגה. אם אין את הכלי הייעודי אפשר עם מברג או לדרמן או כל מה שתמצא באזור ...

בכל מקרה הרעיון הוא לקחת תולעת באורך 10 ס"מ (אם קנית ארוכות של 20 ס"מ, חתוך אותן מראש לחצאים) ולדחוף את אמצעה לתוך החור כך שיישארו לך שני קצוות קצרים בחוץ.

את חלק התולעת שנותר בחוץ עדיף לגלח כדי שהתולעת לא תשלף.

שמעתי על כאלו שנסעו חודשים עם תולעת בצמיג, אבל זה לא מומלץ - עדיף להשקיע עוד 50 ש"ח ולתקן עם פטרייה אצל פאנצ'רמאכער בהזדמנות הראשונה.

לגבי קומפרסור קטן - אם הצמיג לא "נפל" מהכתף של החישוק לא תהיה בעייה (חוץ מהזמן שיקח לו לנפח ...). אם הוא כן נפל זה יצריך קצת מיומנות - וקצת גריז יכול לעזור ...

מישהו יודע איפה יש לקנות ערכה כזו ?


להתראות בשטח,

נדב.

eran_f
16-12-09, 13:35
ממה עשויה התולעת ?
במידה ויש קרע של 2 ס"מ צריך לכל אורך הקרע להכניס מספר תולעים צמודים אחד לשני?
האם התולעים דביקים או שעירים ?
נדמה לי שמצורפת לערכה שפורפרת דבק - כיצד משתמשים בה ?

ובמידה והיה מסמר/בורג ונניח שמצאתי את החור פשוט דוחפים תולעת מקופלת פנימה עד חציה בעזרת הכלי ומנפחים ?

והכי חשוב יש הוראות על הערכה ?

תודה מראש לכל העונים
וחג שמח.

ערן.

airzax3
16-12-09, 14:03
מישהו יודע איפה יש לקנות ערכה כזו ?
נדב.


http://cgi.ebay.com/8-PC-CAR-TIRE-PLUG-REPAIR-KIT-TRUCK-VAN-TUBLESS-RADIAL_W0QQitemZ350292291670QQcmdZViewIt emQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item518f0 c3056

10$ עד הבית- אם תחפש טוב מתצא גם בפחות

GodsFather
16-12-09, 15:13
יש ערכות כאלה בל.כ. בזיל הזול. אחלה מוצר.

יצא לי לראות מתחרים משתמשים במוצר הזה בתחרויות עבירות, סה"כ החזיק יפה גם בתנאים קשים.

גלדיאטור
16-12-09, 16:23
חבר'ה עצרו סוסים

תולעים מתקנות רק חורים ולא קרעים לא קטנים ולא גדולים

גיא
16-12-09, 16:30
חבר'ה עצרו סוסים

תולעים מתקנות רק חורים ולא קרעים לא קטנים ולא גדולים



הההמממממ לא שאני ממליץ על משהו פה .. אבל באין ציפור שיר, גם עורב נחשב זמיר ....

בעיקר אם אתה באמצע המדבר.

GodsFather
16-12-09, 16:38
תולעים מתקנות רק חורים ולא קרעים לא קטנים ולא גדולים

חור, זה לא קריעה של שלמות הצמיג ? אתה רוצה להתפלפל על זה ?

תשמע, אני אתן דוגמא ממקרה קיצון (כי יש גם דוגמאות ממקרים רגילים, אבל למה לי) - צוות רדיאטור מודיעין, מסלול מכשולים מתוצרת באחה-ישראל, מסלעה נחמדה ומלאת סלעים חדים באיזור מגידו. צמיג של אליאנס עם דופן רכה כמו טוסיק של תינוק. 4 קרעים/חורים שונים שאני הצלחתי לספור על צמיג אחד. תולעים היו שם יותר מאשר בתפוח רקוב והצוות בנסיעה כאילו הצמיג תקין. אז.... קרע או חור ? :lol:

קיצר, ההגדרה אולי שונה ונקב של בזנט יהיה קשה למלא בתולעים, אבל היו דברים מעולם.

פטנט חילוץ לא רע בכלל.

kobiarava
16-12-09, 16:51
הההמממממ לא שאני ממליץ על משהו פה .. אבל באין ציפור שיר, גם עורב נחשב זמיר ....

בעיקר אם אתה באמצע המדבר.

לדעתי, פיזית זה לא אפשרי לתקן חתך של יותר מס"מ-2 לכל היותר, וגם חתך קטן שכזה יהיה לא יציב בד"כ, תלוי בעובי הדופן של הצמיג.
התיקון הוא פשוט מאוד, בלי שום דבק או חומרים אחרים. התולעת עשויה מסוג של חבל\סבך סיבים כלשהו, מצופה במעין גומי רך ודביק. הערכה אמורה לכלול 2 כלים (או לפעמים כלי אחד משולב), אחד תפקידו להגדיל מעט את החור ובעיקר לנקות ולחספס את פני החתך, והשני הוא כלי הנעיצה של התולעת, מעין דוקרן עם חור בקצה, דומה לזנב של מחט תפירה. אחרי ניקוי החור בכלי הראשון, משחילים תולעת כזו בכלי השני, כמעט עד לאמצע אבל לא בדיוק, ונועצים בחור. אפשר להשחיל 2-3 תולעים יחד, אבל צריך מיומנות בסיסית לכך ולמי שלא ניסה זה בד"כ לא הולך בפעמים הראשונות, ותולעת אחת דוחקת את השניה פנימה לתוך הצמיג. את השארית שנשארת מחוץ לצמיג רצוי לקצר לכ-2 ס"מ ולא פחות.

אני אישית משתמש בערכה על בסיס יומיומי על כלים שונים (רק היום תיקנתי 3 פנצ'רים ככה), אין הרבה מקום לטעויות בתיקון של פנצ'ר פשוט והתיקון בד"כ מחזיק המון זמן בלי שום בעיה, אפילו שנים לפעמים, והמגבלות היחידות הן שלא מומלץ לתקן בה חורים בדופן הצמיג (התולעת מתרחבת בחור אחרי שנוסעים עליה קצת ואז האטימה משתפרת), ובארץ אסור להשתמש בה על צמיגים שנוסעים במהירות גבוהה.









קובי

סופת המדבר
16-12-09, 17:09
אני נוסע ככה כבר כמה חודשים (לא שזה גבורה גדולה פשוט אני לא מוצא צמיג חליפי דומה)
זה קרה לי מנשיקה עם איזה סלע שההיתי עם לחץ אויר נמוך בחולות
נהיו לי שתי חורים שאפשר להכניס את האצבע מצד ולהוציא אותה מצד שני
אני מאמין שכל אחד מהם לפחות 2ס'מ
הכנסתי לכל חור 3 תולעים מקופלות עם הרבה סיליקון שחור של פחחים חזק מאד
ובינתיים לא יורד טיפה אויר כבר 3-4 חודשים

גלדיאטור
16-12-09, 17:36
אפשר לחמם דיבל של קיר ולדחוף אותו לחור גם כן עם מברג קטן ולסגור עם זפת גגות.
העובדה שזה עובד לא אומרת שזה היעוד של זה ושזה יבגוד בך בזמן הכי קריטי.

מה שכן כדי לצאת מהשטח 99אחוז מהאמצעים כשרים
אני אישית לא הייתי נוסע עם הפרחות כאלו או אחרות יוצאי בית הספר לעיצוב בצמיג

איש הטוב בעיניו יעשה

נדב42
16-12-09, 17:50
זה לא מיועד לדופן צמיג אלא רק לפאנצ'ר רגיל בסוליה, אבל כאמור (ומנסיון אישי - 2 צמיגי BF באותה נסיעה ...) כאשר אין דרך אחרת לצאת מהשטח זו אופציה שלרוב עובדת.

בכל מקרה, להמשיך לנסוע עם זה אח"כ נראה לי סתם סיכון מיותר ...

להתראות בשטח ושמרו על הצמיגים :p

נדב.

יונתןמצפה
16-12-09, 17:57
אני נוסע ככה כבר כמה חודשים (לא שזה גבורה גדולה פשוט אני לא מוצא צמיג חליפי דומה)


לנסוע ככה לא רק שזו לא גבורה אלא...
ידוע כי הגבול בין גיבור לטיפש קטן מאד, ואם אתה לא גיבור אז מה אתה כן?

אם אתה עולה ככה על הכביש ונוסע מעל 30 קמש אתה רוצח בפונטציה! לתשומת לבך!!!
הצמיג הזה יבגוד בך בדיוק ברגע הקריטי, יתפוצץ ויעיף אותך ישר כל איזה רוכב קטנוע אומלל. מרפי מחכה מעבר לפינה. אל תיתן לו להינות מעבודה כ"כ פשוטה.

הצמיג הזה לא ראוי להיות ספייר שני. במקרה הטוב בסיס לעציץ!

:x:x:x

ישי.פ
16-12-09, 18:09
אני מסכים עם כול מילה של יונתן!
קח אחריות לא רק על עצמך, אלא גם על האחרים בכביש. אין לדעת מה יקרה..
הכול נאמר ברוח טובה ובחברות ;)

shahav
16-12-09, 21:47
לנסוע ככה לא רק שזו לא גבורה אלא...
ידוע כי הגבול בין גיבור לטיפש קטן מאד, ואם אתה לא גיבור אז מה אתה כן?

אם אתה עולה ככה על הכביש ונוסע מעל 30 קמש אתה רוצח בפונטציה! לתשומת לבך!!!
הצמיג הזה יבגוד בך בדיוק ברגע הקריטי, יתפוצץ ויעיף אותך ישר כל איזה רוכב קטנוע אומלל. מרפי מחכה מעבר לפינה. אל תיתן לו להינות מעבודה כ"כ פשוטה.

הצמיג הזה לא ראוי להיות ספייר שני. במקרה הטוב בסיס לעציץ!

:x:x:x

חברה היגזמתם, אוליי הדבק הזה חזק יותר מהצמיג? ואוליי לא. אבל עוד מעט אתם תגידו לו, בלי ליבדוק, שהמידות של הצמיג צריכות ליהיות X אחרת הוא רוצח בדם קר.
אני רוצה להזכיר לכם שהערכה הזאת חוקית לחלוטין בארהב, ודרך אגב, עוד לא שמעתי על צמיג רדיאלי שהתפוצץ.

נכון גם אני הייתי מחליף את הצמיג, לא למחרת, אבל כניראה לאחר מס ימים. שורה תחתונה אם היחזיק כל כך הרבה זמן, כניראה שזה טוב יותר מצמיג לא קרוע:-)

רבין

shahav
16-12-09, 22:08
ממה עשויה התולעת ?
במידה ויש קרע של 2 ס"מ צריך לכל אורך הקרע להכניס מספר תולעים צמודים אחד לשני?
האם התולעים דביקים או שעירים ?
נדמה לי שמצורפת לערכה שפורפרת דבק - כיצד משתמשים בה ?

ובמידה והיה מסמר/בורג ונניח שמצאתי את החור פשוט דוחפים תולעת מקופלת פנימה עד חציה בעזרת הכלי ומנפחים ?

והכי חשוב יש הוראות על הערכה ?

תודה מראש לכל העונים
וחג שמח.

ערן.

הינה אך עושים את זה:
http://www.youtube.com/watch?v=fK8rlDUBxt0

קיד
16-12-09, 22:16
חברה היגזמתם, אוליי הדבק הזה חזק יותר מהצמיג? ואוליי לא. אבל עוד מעט אתם תגידו לו....
רבין
יש חוקי מקצוע מסויימים. במידה שאתה עובד במקוצוע מספיק זמן, אז יש סיכוי שאם אתה קשוב אז תלמד את חוקי המקוצוע. קיים כמובן סיכוי שאתה עובד במקצוע ולא לומד את חוקי המקצוע (בכל זאת אנו בישראל, ו"להקשיב" זו מילה גסה).
אתה רוצה דוגמא? בשביל להכין ציפס, צריך לטגן את תפוחי האדמה בשמן חם. ברור לכולנו שלא ניתן להכין ציפס עם מים חמים. אבל כאשר אין ברירה אז אוכלים פירה. אבל, פירה אינו ציפס!

בחזרה לנושא, כאשר אתה תקוע בשטח, ואין ברירה והסורים כבר על הגדרות, אז תכניס סמרטוטים לתוך הצמיג וסע.
בכביש, יש סוג תיקון אחד המותר לדופן הצמיג, והוא תיקון חם.
בסוליה מותר לתקן עם פטריה.
לא מתקין צמיגי טיובלס בדרך אחרת. אלה חוקי המקצוע. למה? הרצאה במועד אחר.
גם בארה"ב חוטי תיקון או תולעים אינם "STREET LEGAL". חוטי התיקון מותרים למשל לטרקטורונים, אשר הצמיגים שלהם מראש, אינם מורשים בתנועה על הכביש. בהתאם לזאת, צמגי הבוץ של רדיאטור מודיעין, עונים בדיוק על ההגדרה של שימוש בחוטים.

החוטים מיועדים לצמיגי לחץ נמוך אשר אינם נוסעים על הכביש הציבורי. רוצה לנוע על הכביש עם ג'יפ כאשר הסוליה מלאה חוטים בבקשה. הכרתי בחור שנסע עם FZR1000 עם חוט בצמיג האחורי. אידיוטים יש מלא, והאבולוציה לשמחתי לא נפסקת.
רק תדאג, לא להכנס לי ברכב.
מעבר לכך, מבחינתי אתה רשאי להסתכן בכל דרך שתבחר, אבל בהחלט שאינך רשאי לפסול את דעתו של חבר פורום, כאשר אינך בקי בתחום.

בברכה,
קיד.

נדב42
16-12-09, 22:19
גם אני מצטרף לדבריו של יונתן.
ראינו את התמונות, ומדובר בתיקון של דופן צד, וזה פשוט מסוכן.

אף צמיגאי לא יסכים לתקן לכם צמיג כזה, כי זה מסוכן, וכפי שכתב יונתן, זה מסכן לא רק את מי שהחליט החלטה כזו, אלא את כל מי שמסביבו על הכביש.

סופת מדבר יקרה, אנא החלף את הצמיג מיידית, לפני שהוא יתפוצץ לך ואולי גם לאחרים, בפרצוף.

אנא, אל תזלזל בזה ואל תהיה גיבור. אם אתה לא מוצא את הצמיג שאתה רוצה תקנה בינתיים משומש דומה (או שניים למען האחידות) ותמשיך לחפש בנחת בלי לסכן אותנו.

איזה צמיג אתה מחפש ?


נדב.

eran_f
17-12-09, 10:21
הינה אך עושים את זה:
http://www.youtube.com/watch?v=fK8rlDUBxt0

תודה רבה,:p
סוף סוף הבנתי כיצד התולעת משתחררת...
חג שמח:D

ערן פינק.

ח.שמואל
17-12-09, 10:54
תכל'ס,איפה קונים את זה בארץ,בצפון אם אפשר.
תודה.

GodsFather
17-12-09, 11:16
ל.כ. יש להם סניף באילניה. http://lkltd.co.il

יותר צפונה או מזרחה או מערבה - תלוי בחנויות לאביזרי רכב.

בסה"כ זה לא איזה פטנט נדיר, יש את זה בכל דיפו שמחשיב עצמו.

סופת המדבר
17-12-09, 13:51
איזה צמיג אתה מחפש ?


מקסיס ביגהורן 31\10.5\15

GodsFather
17-12-09, 14:27
תראה מה מצאתי -

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=39989

דבר איתו , סגור עניין. ובזאת אני מקווה שגם סיימנו את סדרת החינוך שהחברים, מלאי הרצון הטוב, העבירו.

tzagi
18-12-09, 00:16
גם בארה"ב חוטי תיקון או תולעים אינם "STREET LEGAL". חוטי התיקון מותרים למשל לטרקטורונים

בברכה,
קיד.

אשמח מאד אם תראה לי את התקנה(או את מס' התקנה) הזאת בכל ספר חוקים, מהרמה הפדרלית ומטה.

אני לא צריך להמשיך.....נכון?

קיד
19-12-09, 12:58
אשמח מאד אם תראה לי את התקנה(או את מס' התקנה) הזאת בכל ספר חוקים, מהרמה הפדרלית ומטה.

אני לא צריך להמשיך.....נכון?
בארה"ב כמו בשאר העולם, יש חוק. התקן הפדרלי DOT מאשר ליצרן צמיגים ספציפי למכור צמיגים במדינה, ולכן לצמיג יהיה DOTXX, כאשר שני X הם מספר האישור של היצרן. בהתאם JIS ביפן או ECE, בארופה. החוק הפדרלי בהחלט מחליט מהו צמיג STREET LEAGL, למשל העדר חריצי ניקוז מים, סידור קוביות אשר אינו מספק אחיזה על הכביש (צמיגי מוטוקרוס) וכהנה.
התקנה הפדרלית אינה מתעסקת בנושא תיקון צמיגים. זהו הדבר אשר אמרתי בהתחלה, אלה הם חוקי המקצוע. בארה"ב OSHA נותנים דעתם לכך, למשל Standard 29 CFR 1910.177 (לדעתי אכן חוק פדרלי). גם RMA (אגודת יצרני הצמיגים) נותנים דעתם לכך בכרך 31 בחלק השני, ואני מצטט

Note: puncture repairs should be confined to the tread area only as shown. The repair must be referred to a full-service repair facility if the injury is larger than 1/4" or if the injury(ies) are located in the sidewall or bead areas.


Spot repairs for radial and bias light truck tires.
For injuries less then 25% of actual plies damage, appropriate channel filling material is required.

ציטוט נוסף
Punctures up to 1/4" in diameter, when confined to the tread, may be repaired by trained personnel. These tires must be removed from the wheel, inspected and repaired using industry-approved methods which call for an inside repair unit. Some punctures may make the tire non-repairable. A plug by itself is an unacceptable puncture repair.
כל שוטר אמריקאי ישמח לתת לך קנס על צמיג אשר אינו עומד בתקינת DOT כל עוד אתה על הכביש הציבורי, ואתה יודע טוב מאוד שאפילו לקוטר המקסימלי יש גבול, בארץ האפשרויות.

בחזרה לדיון, תקר בשטח, תתקן איך שאתה רוצה. העובדה שהצלחת לתקן את החור לא הפכה אותך לצמיגאי. לא בישראל ולא בארה"ב.

אני מתקן לעצמי את הג'יפ. אבל יש לי את התעודה המקצועית של מדינת ישראל בנושא הנ"ל. להבדיל אני לא מתקן ארונות חשמל 380V משום שאין לי את התעודה הנדרשת.

"ידיים טובות" אינן מקצוע, ולא מאפשרות לציבור להניח שהוא יודע כיצב מתקנים, ובוודאי שלא לבצע הנחות (כלכליות) באיכות התיקון.
זה ממש לא יאמן, חצי מדינה מתקן מכוניות כמו בעולם השלישי, וחצי מדינה בורח מבדיקות המשטרה. אני שונא את בדיקות המשטרה יותר מכל אחד אחר (אפילו מדרור), אבל מפחד מהירידה ברמה הטכנית בתחום האוטומוטיבי. תיקון כלי רכב בהחלט אינה פעולה שצריכה להתאפיין במכונאי חסון שסיים כיתה ד'. מסתבר שיש טכנולוגיה, אפילו בדבק צמיגים.
בברכה,
קיד.

tzagi
19-12-09, 17:48
קידו,
כל זה טוב ויפה אך לא ענית על השאלה, תקנות OSHA אינם חוקים, הם המלצות לעבודה נכונה, ואפילו בתקנה שציינת אין כל זכר לצורת תיקון רק לגודל הנזק ומיקומו.

אגב....ברוב המדינות אין כל הגבלה על גודל הצמיג, אם תרצה אני אשמח למצוא לך את התקנות לכל ה50 מדינות.
ובענייני צמיגים שאינם DOT APROVED קודם תמצא שוטר שמבין בזה, ובמקרה הכי גרוע תקבל FIT IT TICKET
כלומר, תחליף, תראה שהחלפת לכל שוטר והדוח מתבטל בלי קנס.

מקצוענות ותיקון צמיגים? הצחקת אותי
אם הית רואה מי עובד בעבודות האלה, גם אתה הית מעדיף לתקן בבית לבד.

-->