PDA

צפייה בגרסה מלאה : הסבת מדחס מזגן לאויר בסופה



ש01
17-12-09, 15:14
שלום למבינים,
ברצוני להסב את מדחס המזדן למדחס אויר.
הרעיון המרכזי - האויר יכנס דרך פילטר, וחלקו יחובר לנשם של תיבת שמן המנוע (לקבל מעט אדי שמן לשימון), ויועבר למיכל. למיכל יחובר פרסוסטט שיתן פקודות ON/OFF למדחס, שעון לחץ לבקרה וכמובן חיבור מהיר לצינור.
1. האם התוכנית סבירה או ששכחתי משהו?
2. איזה לחץ יודע לבנות מדחס המזגן?
תודה,



חיבור לנשם שמן

פילטר

כניסה

יציאה

יציאה

פרסוסטט

שעון לחץ

מדחס



מיכל

פתח ניקוז





חיבור לנשם שמן

פילטר

כניסה

יציאה

יציאה

פרסוסטט

שעון לחץ

מדחס



מיכל

פתח ניקוז



חיבור לנשם שמן

פילטר

כניסה

יציאה

יציאה

פרסוסטט

שעון לחץ

מדחס



מיכל

פתח ניקוז

ש01
17-12-09, 15:18
יו איזה בלאגן,
השרטוט לא עלה...:confused:

טלסקופ
17-12-09, 16:23
הי ש01,
אצלי מותקן מדחס בסופה.
אין לי מושג איך הדבר הזה עובד ואם השרטוט שלך נכון, אבל אם המזגן שלך תקין, אני מוכן לעשות איתך החלפה בתמורה להתקנת המזגן שלך בסופה שלי.
יובל

eysham
17-12-09, 16:34
זה לא כזה מסובך, ולדעתי יש בסופה מקום לגם וגם.... גם מזגן וגם קומפרסור. 2 מדחסים אחד ליד השני.

תקרא את המאמר: http://www.quadratec.com/jeep_knowledgebase/article-67.htm

http://www.quadratec.com/Assets/Knowledgebase/Image/OBA2.jpg


ITEM #
ITEM DESCRIPTION

ITEM USE
1 Compressor Clutch
Engages and disengages the compressor
2
Compressor

Compresses air to form pressure to fill the tank
3
Compressor Fittings

Connects the lines to the compressor
4
Intake Filter

Makes sure your compressor only runs on clean air.
5 Coalescing Filter
Removes oil from the air coming out of the compressor
6
Check Valve
One way valve. Not needed if your not running an air tank
7
Air Manifold

A union to place the safety valve, gauge, and pressure switch
8
A Guage

Allows you to see how much pressure is being generated
9
Safety Valve (Pressure relief valve)

A cheap safety device in case of pressure switch failure
10
Pressure Switch

Determines the minimum and maximum pressure the system operates at
11 Air Tank Allows a volume of compressed air to be stored for use such as in air tools or for filling tires. Gives a head start to not work the compressor so hard
12 Air Couplers Allows the connection of accessories to the system such as air tools or tire chucks
13 Oil Return Kit Routes oil from the filter back to the compressor for reuse
14 ON/OFF Switch Determines when the clutch is powered to engage or disengage the clutch
איל

jeep.il
17-12-09, 17:04
יש גם יש מקום לשני מדחסים בסופה וגם עובדים טוב מאוד(ככה זה אצלי ונקנה ככה מהבעלים הקודמים).לא עברתי על כל השרטוט אבל יש כמהחלקים שאצלי אין וגם כאלה שפה לא מצוינים כמו פולי נוסף לרצועה רחבה יותר מהמקורית וארוכה יותר שתסובב את שני המדחסים.

eliyoval
17-12-09, 17:28
כאחד שבעבר התקין מערכת כזאת ברצוני לציין שאין דיי באדי שמן
מהמנוע, המדחס הוא מנוע בפניי עצמו כך שיש לא צילינדרים רינגים שסתומים ובוכנות
כך שלא נראה לי שממש העסק יעבוד על אדי שמן הוא ממש צריך שימון מסיבי
אני באופן אישי פטרתי את הבעיה ע"י הוספת מלכודת לשמן בצד הדחיסה בכדיי שלא
יזלוג שמן מהמדחס למיכל האוויר,
מניסיון עדיין זלג מה שהכריח אותי לעיתים להוסיף שמן למדחס.
אין שום צורך בפרסוסטט כל שעלייך להתקין מתג להפעלת המדחס
והכי חשוב שסתום פורק לחץ במיכל מאוד מאוד חשוב לבטיחותך האישית והנוסעים.לשאלתך מה הלחץ אז ללא שום בעיה הלחץ מגיע ל-500PSI דיי מספיק לפטיש אוויר או לכול צורך אחר

סופר גיפ
17-12-09, 17:29
יש מקום לשני מדחסים וגם מיכל בשילדה

סופת המדבר
17-12-09, 17:48
למה לא צריך פרשושטט? כי יש פורק לחץ?
לדעתי עדיפ פרשושטט שיעצור את המדחס בלחץ מסויים עדיף מפורק
אצלי הוא נעצר ב9 באר.. (כמה שאני מכוון)
גם אצלי הצינור של השלדה משמש כמיכל
את זה עשו לפני מה שאני לא ההיתי עושה כי הוא קטן מידי
ובכל ניפוח גם ככה המדחס נכנס לעבודה לדעתי ההיתי שם מיכל יותר גדול מתחת לגיפ
אצלי חיברתי את הנשם עם T לנשם מנוע לא יודע אם זה כלכך עוזר
למרות שאני דואג למלא את הקומפרסור ליפעמים בשמן מדחסים יש בורג למילוי
ולא לישכוח ביציאת האויר מהקומפרסור לשים גם שסתום 'אל חוזר'
כי אם יש דליפת אויר מהקומפרסור או משהו אז זה ישאיר את האויר במיכל
הוספתי גם לוכד נוזלים ביציאה (לא כלכך לוכד..)
נ.ב אם לא היה לי צופר אויר של משאית (באמת)
אז המיכל לא היה רלוונטי כלכך לדעתי (כי בישביל הצופר אני צריך אויר זמין)
ועוד משהו אני לא יודע איפה אתה מתכוון למקם את השעון לחץ
אבל אני משכתי עם T מהיציאה צינור אויר 6 מ'מ לתוך האוטו ושמתי שעון
(כמעט את כל החיבורים עשיתי עם מחברי אויר מהירים הכי קל)

מחר ביום אני יעלה תמונות

six 4 life
17-12-09, 19:33
אין שום צורך בפרסוסטט כל שעלייך להתקין מתג להפעלת המדחס

נכון, לא חובה ל"חסכנים".


והכי חשוב שסתום פורק לחץ במיכל מאוד מאוד חשוב לבטיחותך האישית והנוסעים.
כדאי שתבדוק באיזה לחץ באמת הפורקים הסטנדרטיים בשוק פורקים. רמז- לא יותר מאיזור ה100PSI. משמעות- הלחץ המקסימלי שאתה יכול לעבוד בו- 100PSI


לשאלתך מה הלחץ אז ללא שום בעיה הלחץ מגיע ל-500PSI דיי מספיק לפטיש אוויר או לכול צורך אחר
בלחץ של 500 PSI הצינורות שלך כבר מזמן התפוצצו, גם אם עשית צנרת מיזוג שיודעת להחזיק 400 PSI אם צריך.

eysham
17-12-09, 19:43
קומפרסור בתעשיה עובד על 6-10 BAR כלומר 90-115PSI.
ב-500BAR לא ניתקלתי במערכות פניאומטיות... זה יתפוצץ לך בטוח אם לא תשתמש ברכיבי לחץ גבוה.

לפטיש אוויר למשל, פחות חשוב הלחץ (מעל מינימום כלשהו כמובן)
הספיקה LPM זה מה שקובע. זה מושפע לאורך זמן מספיקת המדחס ובטווח הקצר מגודל המיכל.

איל

ינון
20-12-09, 20:23
אצלי יש בדומה לסופר ג'פ שני מדחסים (עבודה פחות יפה) והפגוש הקדמי שלי משמש כמיכל אוויר וכמובן ישנו שסתום פורק לחץ.

אייל
20-12-09, 23:30
כאשר הייתה ברשותי סופה התקנתי מדחס נוסף. הרבה דיונים רצו בפורום על זה.

בהמשך לדברים שנכתבו לפני:
כדי להוסיף משמנת בכניסה ולוכד נוזלים ביציאה.
כדי להתקין מדחס נוסף יש צורך לחרוט פולי סרק לרצוע נוספת.
יש לבנות תושבת למדחס הנוסף.

אם אתה רוצה את רוב החלקים אתה מוזמן לפנות אליי 0507876694 (פולי סרק חרוט, תושבת למדחס נוסף, מיכל קטן כולל שסתום פורק).

סופת המדבר
22-12-09, 08:37
אני גם מעוניין להוסיף אצלי בכניסה משמנת קו (יש לי אחת)
אבל באורגינל היא נמצאת ביציאה מהקומפרסור (הרגיל הביתי)
ז'תומרת שעובר דרכה הלחץ אויר וזה מה ששואב\דוחף את השמן
אבל בגיפ היא תצטרך ליהיות בכניסה ז'תומרת שיעבור דרכה וואקום
של היניקה..
היא תשמן טוב ככה?

סופת המדבר
24-12-09, 00:09
אני גם מעוניין להוסיף אצלי בכניסה משמנת קו (יש לי אחת)
אבל באורגינל היא נמצאת ביציאה מהקומפרסור (הרגיל הביתי)
ז'תומרת שעובר דרכה הלחץ אויר וזה מה ששואב\דוחף את השמן
אבל בגיפ היא תצטרך ליהיות בכניסה ז'תומרת שיעבור דרכה וואקום
של היניקה..
היא תשמן טוב ככה?
???????

six 4 life
24-12-09, 00:38
תשמן טוב אבויה תרכיב.

סופת המדבר
25-12-09, 00:34
תשמן טוב אבויה תרכיב.
חחחחח ירכיב

mik_l86
18-01-10, 10:11
זה לא כזה מסובך, ולדעתי יש בסופה מקום לגם וגם.... גם מזגן וגם קומפרסור. 2 מדחסים אחד ליד השני.

תקרא את המאמר: http://www.quadratec.com/jeep_knowledgebase/article-67.htm

http://www.quadratec.com/Assets/Knowledgebase/Image/OBA2.jpg


ITEM #
ITEM DESCRIPTION

ITEM USE
1 Compressor Clutch
Engages and disengages the compressor
2
Compressor

Compresses air to form pressure to fill the tank
3
Compressor Fittings

Connects the lines to the compressor
4
Intake Filter

Makes sure your compressor only runs on clean air.
5 Coalescing Filter
Removes oil from the air coming out of the compressor
6
Check Valve
One way valve. Not needed if your not running an air tank
7
Air Manifold

A union to place the safety valve, gauge, and pressure switch
8
A Guage

Allows you to see how much pressure is being generated
9
Safety Valve (Pressure relief valve)

A cheap safety device in case of pressure switch failure
10
Pressure Switch

Determines the minimum and maximum pressure the system operates at
11 Air Tank Allows a volume of compressed air to be stored for use such as in air tools or for filling tires. Gives a head start to not work the compressor so hard
12 Air Couplers Allows the connection of accessories to the system such as air tools or tire chucks
13 Oil Return Kit Routes oil from the filter back to the compressor for reuse
14 ON/OFF Switch Determines when the clutch is powered to engage or disengage the clutch
איל


איך קוראים לחלק של מס' 5 בעברית? (הבנתי מה הוא עושה) איפה אפשר להשיג \לפרק כזה?

סופת המדבר
18-01-10, 11:42
החלק הזה נקרא 'לוכד נוזלים'
מאיפה להשיג..? אם יש לך איזה חבר שעובד באיזה שהו מפעל.. אז בד'כ יש להם מלא כאלה וגם זרוקים
אם לא אז חנויות לציוד פנאומטי
ואם כבר אתה נכנס לפרוייקט כזה אז למען השלמות תשים פרשושטט עולה בסביבות 130-140
או שתמצא איזה קומפרסור ביתי זרוק בד'כ זה נשאר עליהם(אתה צריך פרשושטט לחד-פאזי)

המדחס שמורכב היה פועל? מקבל פקודה? כי אם כן אז הפרסוסטט צריך לנתק לו את הפקודה

mik_l86
18-01-10, 11:51
כרגע על הסופה אין מדחס בכלל, כל הפרויקט בתכנון ראשוני, מקווה שיצא לפועל בשבועיים הקרובים אחרי שכל החלקים יהיו בידיים.

סופת המדבר
18-01-10, 17:36
את הפלוס של המדחס אתה כמובן מחבר לריליי
עכשיו.. הרילי בישבלי לעבוד צריך לקבל גם פלוס וגם מינוס
אז אצלי חיברתי את הפלוס של הריליי דרך הפרשושטט = לחץ גבוה הוא מפסיק את הפלוס לריליי
ואז המדחס עוצר (יותר נכון הקלאצ מתנתק)
ואת המינוס של הריליי חיברתי לכפתור (ON-OFF)
ואז אם אחד מהם מנותק אז המדחס לא עובד

סופת המדבר
18-01-10, 17:39
את הפלוס של המדחס אתה כמובן מחבר לריליי
עכשיו.. הרילי בישבלי לעבוד צריך לקבל גם פלוס וגם מינוס
אז אצלי חיברתי את הפלוס של הריליי דרך הפרשושטט = לחץ גבוה הוא מפסיק את הפלוס לריליי
ואז המדחס עוצר (יותר נכון הקלאצ מתנתק)
ואת המינוס של הריליי חיברתי לכפתור (ON-OFF)
ואז אם אחד מהם מנותק אז המדחס לא עובד

בשרטוטים שהועלו פה רואים שהפרשושטט נמצא קרוב למיכל
אז יותר נחמד יהיה אם הוא יהיה ישר ביציאה מהמדחס (כמו אצלי ;))
למה להתחיל למשוך ממנו חוטים עד למדחס

six 4 life
18-01-10, 18:14
מדחס לא צריך ריליי.
סליל של מדחס מסתפק במתח נמוך מאוד ביחס לצרכנים אחרים ברכב (לא סתם החיבור המקורי למדחס הוא חיבור עם חוט דקיק- לא צריך יותר מזה בשביל שהקלאץ' ינעל והמדחס יכנס לעבודה).

הפיקוד על המערכת פשוט מאוד ואין שום סיבה להוסיף ריליים כלשהם בדרך-
פלוס אחרי סוויץ' למתג ידני שסוגר + (או -, לבחירתך), אל הפרשוסטט > חוט מתח מהפרשוסטט אל המדחס, וזהו.
אתה נותן פקודה, מדחס דוחס, לחץ עולה, פרשוסטט מנתק את מעגל הזרם של המדחס (מנתק את המתח ומשחרר את הקלאץ') כשמתקבל הלחץ אליו הוא מכוון, וסוגר את המעגל שוב כשהלחץ יורד מתחת לערך מסויים> מפעיל את המדחס שוב.

* לפרשוסטט לא אכפת איפה הוא נמצא על המערכת.
* פרשוסטט לא חייב להיות חד פאזי. כל פרשוסטט יעבוד, כולל תלת פאזי. במערכת ניפוח בג'יפ הוא בסה"כ סוגר מעגל.

סופת המדבר
18-01-10, 20:54
נכון
אבל ככה עשיתי אצלי
מיש רוצה יעשה מי שלא- לא זה לא קריטי
בקשר לכמה המדחס צורך לא חשבתי שזה כלכך נמוך
אבל לא נורא ככה אני שולט על הריליי גם עם פלוס וגם עם מינוס
לא חייב פרשושטט חד- פאזי אבל הוא יותר קטן ויותר זול

סופת המדבר
20-01-10, 22:28
היום יצא לי אז צילמתי לך כמה תמונות - סתם חומר למחשבה
הא ואצלי שמתי שתי 'לוכדי נוזלים' כי אחד לא כלכך עזר (נראה לי שגם שתיים לא כלכך)
(הא ואין רצועה כי היא פורקה לצורך איזה בדיקה קטנה)

riko
15-06-11, 21:05
מדחס לא צריך ריליי.
סליל של מדחס מסתפק במתח נמוך מאוד ביחס לצרכנים אחרים ברכב (לא סתם החיבור המקורי למדחס הוא חיבור עם חוט דקיק- לא צריך יותר מזה בשביל שהקלאץ' ינעל והמדחס יכנס לעבודה).

הפיקוד על המערכת פשוט מאוד ואין שום סיבה להוסיף ריליים כלשהם בדרך-
פלוס אחרי סוויץ' למתג ידני שסוגר + (או -, לבחירתך), אל הפרשוסטט > חוט מתח מהפרשוסטט אל המדחס, וזהו.
אתה נותן פקודה, מדחס דוחס, לחץ עולה, פרשוסטט מנתק את מעגל הזרם של המדחס (מנתק את המתח ומשחרר את הקלאץ') כשמתקבל הלחץ אליו הוא מכוון, וסוגר את המעגל שוב כשהלחץ יורד מתחת לערך מסויים> מפעיל את המדחס שוב.

* לפרשוסטט לא אכפת איפה הוא נמצא על המערכת.
* פרשוסטט לא חייב להיות חד פאזי. כל פרשוסטט יעבוד, כולל תלת פאזי. במערכת ניפוח בג'יפ הוא בסה"כ סוגר מעגל.

האם המדחס זקוק לפיוז ? ואם כן כמה אמפר ?
על הריליי אולי נדלג !

יקיר גרין
16-06-11, 09:04
מישהו הצליח להכניס מדחס נוסף להיילקס?

-->