התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שטיפת בוץ ממנוע-עצות שימושיות



ehudsega
20-12-09, 14:09
אני מתאר לעצמי שאחרי השבת האחרונה (למי שבילה בשטח) הסוגיה הבאה תהיה רלוונטית:
הנה הסתיים הטיול של שבת, חוזרים בערב, כולם מרוצים, מקלחת שינה והנה מגיע ראשון בבוקר. מבט חפוז על הגימיני מבשר אודות מה שעתיד להתגלות (ואכן נגלה) לאחר פתיחת מכסה המנוע לבדיקת נוזלים שגרתית. בוץ בכל מקום!!! מנוע, רדיאטור, מכלולי חשמל ועוד...
לכן אשמח אם מישהו מחברי הפורום המלומדים יוכל לתת את דעתו המלומדת על:
1. שטיפת בוץ ממנוע?
2. חומרים מיוחדים כמו מסירים על בסיס דטרגנט?
3. גרניק ,ואם כן אז חם או קר?
4. כיסוי חלקים חשובים לפני שטיפה (אם בכלל)? בעיקר בגימיני!
5. נותני שירות מקצועיים שיכולים לעזור (בתשלום כמובן).
6. גירוז מקומות חשובים לאחר שטיפות מסיביות

כל עצה תתקבל בברכה :o

ehudsega
20-12-09, 14:12
שכחתי לשאול גם בנושא שטיפת מכלולים מתחת לרכב...

מורי
20-12-09, 21:43
ממליץ בחום לא לבצע שטיפת מנוע.
הבוץ שקיים יתפורר עם הזמן והנזק שהוא גורם מינורי לעומת נזקים שמים יכולים לגרום.
מומלץ לשטוף את המרכב והחלקים התחתונים למניעת קורוזיה ונזילות.
בתא המנוע ממליץ לשטוף את הרדיאטור אם יש עליו בוץ.

מורי

udi500
20-12-09, 22:16
ממליץ בחום לא
מומלץ לשטוף את המרכב והחלקים התחתונים למניעת קורוזיה ונזילות.
מורי
אשמח להבין כיצד הבוץ גורם לקורוזיה ונזילות.
הרי כשהוא מתייבש (אחרי 12 שעות) , אין יותר פעילות קורוזיבית. כנ"ל נזילות.
תודה

ehudsega
21-12-09, 00:03
ממליץ בחום לא לבצע שטיפת מנוע.
הבוץ שקיים יתפורר עם הזמן והנזק שהוא גורם מינורי לעומת נזקים שמים יכולים לגרום.
מומלץ לשטוף את המרכב והחלקים התחתונים למניעת קורוזיה ונזילות.
בתא המנוע ממליץ לשטוף את הרדיאטור אם יש עליו בוץ.

מורי
אני מבין שהמים הם לא החלום הרטוב של מכלולי המנוע, עם זאת מה כן ניתן לעשות כדי להסיר ולנקות את הטינופת שמצפה את המנוע ואת המכלולים מסביבו (חוץ מהרדיאטור)? יש איזה חומר מומלץ? איזה מכלולים רגישים למים בגימיני (מחשב וכו')? ואיך בכל זאת אנשים שוטפים בוץ וטינופת ממנועים?

nir.samo
22-12-09, 20:19
הייתי חייב לשתף וזה ניראה לי המקום הכי קשור: לא חייבים לשטוף מהר או "אל נא תעקור נטוע"...

ehudsega
22-12-09, 20:53
הייתי חייב לשתף וזה ניראה לי המקום הכי קשור: לא חייבים לשטוף מהר או "אל נא תעקור נטוע"...
אהבתי, חמוד. חקלאות בתנועה...

מורי
22-12-09, 21:11
אשמח להבין כיצד הבוץ גורם לקורוזיה ונזילות.
הרי כשהוא מתייבש (אחרי 12 שעות) , אין יותר פעילות קורוזיבית. כנ"ל נזילות.
תודה



אודי,גושי בוץ מתייבשים חיצונית אבל בפנים הלחות נשארת וגורמת לקורוזיה.
לגבי נזילות-הבוץ מתחכך באטמים וגומיות וגורם לנזילות שמן.

מורי

im_ri
23-12-09, 09:15
אחרי נסיעה במים המלוחים של נחל צין, או בשלוליות בוץ של המרכז, וגם ככה כל המנוע נרטב, איזה נזק יכול לגרום נקיון חיצוני של המכלולים עם מעט מים?
לא מדבר על לדחוף צינור לכל פינה,
לעבור קצת עם ספוג להוריד את הבוץ וקצת לנקות עם צינור.

nirs
23-12-09, 21:44
את המנוע אפשר "לשטוף" בעזרת לחץ קיטור.

ישי.פ
23-12-09, 23:41
אני שוטף קבוע עם צינור (לא בלחץ )ואין שום בעיה.
עם גרניק יש להיזהר לא לעקם את ה"עלים" של הרדיאטור.

סולי
24-12-09, 01:23
אני לא ממש מבין את החשש..
כל עוד מכסים את המפלג והקויל הצתה, מה הבעיה עם קצת מים גם אם הם בלחץ (כמובן שלא בלחץ קיטור צמוד למחברי חשמל... ).
ולמה צריך חומרים מיוחדים לשטיפה של בוץ?! לא מטופל בניקוי שומנים וג'יפה נכון?

אני חושב אפילו שגרניק עדיף אל צינור גינה... כי ניתן לווסט את עוצמת הזרם נכון יותר וליצור מניפה של רסיסי מים בלחץ גבוה ויעיל יותר מזרם צינור.
אצלי זה עבד נהדר בכל אופן.. ללא שום בעיות, פשו פירקתי את כבל ההצתה מהקויל למפלג.. עטפתי את שניהם בשקיות שהיו בבית... והתזתי להנאתי.. (:

ehudsega
24-12-09, 01:45
לאחר שקלול כל העצות בפועל מה שבוצע:
להסרת הבוץ- קניתי שפריצר ב 20 ש"ח לצינור הגינה, כיסיתי בניילון חלקי חשמל ואלקטרוניקה חשובים, וריססתי בעדינות על כל בית המנוע. הבוץ נשטף בקלות מרוב המקומות. במקומות קשים יותר עם בוץ סרבן, פשוט עם אותו שפריצר בלחץ גבוהה.
לשאריות נוספות של שמן וכדומה, אותה פעולה עם המים רק שהפעם ריססתי נפט (עם בקבוק של ניקוי שמשות) לפני המים וקיבלתי מנוע נוצץ.
הנעה וחימום ל10-15 דקות מייבשת את המנוע ונגמר הסיפור. כל העסק לקח 20 דקות.
שטיפת תחתית הרכב בוצעה באופן דומה עם צינור גינה ושפריצר חזק.
משהו יכול למנות את נקודות הגירוז בגימני?
ותודה לכולם על העצות!

im_ri
25-12-09, 22:11
לאחר שקלול כל העצות בפועל מה שבוצע:
להסרת הבוץ- קניתי שפריצר ב 20 ש"ח לצינור הגינה, כיסיתי בניילון חלקי חשמל ואלקטרוניקה חשובים, וריססתי בעדינות על כל בית המנוע. הבוץ נשטף בקלות מרוב המקומות. במקומות קשים יותר עם בוץ סרבן, פשוט עם אותו שפריצר בלחץ גבוהה.
לשאריות נוספות של שמן וכדומה, אותה פעולה עם המים רק שהפעם ריססתי נפט (עם בקבוק של ניקוי שמשות) לפני המים וקיבלתי מנוע נוצץ.
הנעה וחימום ל10-15 דקות מייבשת את המנוע ונגמר הסיפור. כל העסק לקח 20 דקות.
שטיפת תחתית הרכב בוצעה באופן דומה עם צינור גינה ושפריצר חזק.
משהו יכול למנות את נקודות הגירוז בגימני?
ותודה לכולם על העצות!
נפט?!
כן.. שמעתי שנפט הכי טוב לניקוי המנוע! ואז.. הכי טוב בשביל הייבוש להניע ותו"כ שהרכב מונע להתיז בנזין!

meir alony
25-12-09, 22:28
ולהדליק סיגריה

ehudsega
26-12-09, 02:09
מצחיק:(
תנו לי שבוע להירגע מהבדיחות הקורעות...

בכל מקרה אתם מוזמנים להדליק סיגריה ולזרוק לתוך דלי של נפט, אני מבטיח לכם שהוא לא ידלק.
בניגוד לבנזין טמפ' ההבזקה והאידוי של נפט גבוהה בהרבה. הוא אומנם דליק אבל צריך בהחלט להיות דביל כדי לשתוף בעזרתו את מנוע חם או להניע את המנוע ללא שטיפה עם מים.
מה גם שלא המצאתי את הגלגל וכבר שנים שמנקים מנועים עם תרסיס נפט או נגזרות של שרשראות פחמן ארוכות יותר שנארזות באריזות יקרות עם שמות מפוצצים במאות שקלים לגלון.
מעבר לכך ועם כל הכבוד ל"מומחים" לא ראיתי עצה שימושית יותר טובה פה.

meir alony
26-12-09, 08:47
יש חומר ממיס שומנים יעודי למנועים וירוק לסביבה (מתוצרת כימגת אם אינני טועה).
קניתי מיכל של 20 ליטר ומדי פעם אני שוטף את המנוע, קודם אני מתיז מים על כל חלקי המנוע עד שהכל רטוב היטב, אח"כ אני מתיז את החומר הנ"ל עם מרסס של גננים, מחכה 10 דקות עד שהחומר הפעיל ממוסס את כל השמנים והג'יפה ואם יש מקומות קשים אני משפשף עם מברשת.
לאחר מכן אני שוטף עם מים את כל הלכלוך, מחכה עד שכל המים ירדו ואז מניע את הרכב למשך מספר דקות, חום המנוע מייבש את כל הרטיבות.

מאיר

-->