PDA

צפייה בגרסה מלאה : לוח חשמל חדש - שני מצברים ושאר ירקות



landrover
21-12-09, 23:20
בהמשך למפסק המיוחד שקניתי בשביל מערכת שני המצברים ,
החלטתי לנצל את ההזדמנות , ולשפר את לוח החשמל בדיפנדר,
שמיקומו המקורי = מצבו הנוכחי = על הפנים,

יש צרכנים כבדים שנוספו עם השנים ,
כמו: כננת , ממיר 1500 וואט , קומפרסור, שקע לכבל התנעה
אי לכך ובהתאם לזאת עשיתי לוח חשמל חדש , שיחליף בהדרגה את ה(ד)לוח הישן ,
כולל מפסק בורר למערכת שני מצברים , מצבר אחד או שני או שניהם ביחד או ניתוק חשמל לרכב
מפסק ראשי לכננת ויציאה לכבלים להתנעה ,
מפסק ראשי לממיר , קומפרסור , זרקורים ושאר צרכנים מישנים. *
יש 20 יציאות לצרכנים קטנים , כאשר כל אחת מהן תיכלול פיוז מתאים (לא מופיע בתמונה)
6 החיבורים העליונים ביותר , מורכבים מ +\- של שני מצברים , כניסה מכיוון האלטרנטור,
ויציאה לכיוון כננת , וכבל התנעה.
6 הכבלים שיוצאים וניכנסים ללוח הזה הם כבלים של ריתוך בחתך 35 ממ.

הצעות והערות יתקבלו בברכה...

(גם סקילה באבנים על זה שהצבעים של הכבלים לא מוצלחים זה בסדר)
אמיר.

udi25
22-12-09, 00:13
איפה זה הולך לשבת?
זה נראה ענק
אני בזמנו מיקמתי את המפסק לאחר חשיבה במקום שאוכל להגיע אליו בקלות ממושב הנהג כדי שלאחר נסיעה של כרבע עד חצי שעה אוכל להעבירו לכל מצב על מנת לטעון את המצברים על פי רצונותי בלי לקום מהמושב או לפתוח מכסה מנוע או כל דבר כזה פשוט לסובב ודי
אם תרצה לשמוע שיקולים נוספים
0507332731

landrover
22-12-09, 00:55
זה הולך לשבת בתוך תא במקום שבניתי לו מבעוד מועד - ניתן להגיע בהושטת יד ממושב הנהג ,
אבל ניתן גם לסגור עם מנעול למקרה שאני רוצה שלא יהיה חשמל ברכב - עוד הגנה מגניבה.

הגודל של הלוח הוא 30 *40 ס"מ

אמיר.

shmil
22-12-09, 08:13
1. תחליף את השרשראות של המפתחות לחוטי נילון. השרשראות הן פוטנציאל קצר.
2. 30X40 זה ענק. עכשיו, כשאתה יודע איך זה מסודר ואיך זה נראה לך, אתה כבר יכול להקטין,לדעתי, בעוד 15X15 בתכנון נכון.
3. בין אם תקבל את סעף 2 אם לאו, אורך החוטים שלך גדול מדי. קצר אותם למסלולים קצרים יותר, וללא סיבובים ועודפים.

דווקא הצבעים לא מפריעים, זה מה שיש בעוביים האלו, זה ברור.

lior_b.s
22-12-09, 08:39
1. תחליף את השרשראות של המפתחות לחוטי נילון. השרשראות הן פוטנציאל קצר.
2. 30X40 זה ענק. עכשיו, כשאתה יודע איך זה מסודר ואיך זה נראה לך, אתה כבר יכול להקטין,לדעתי, בעוד 15X15 בתכנון נכון.
3. בין אם תקבל את סעף 2 אם לאו, אורך החוטים שלך גדול מדי. קצר אותם למסלולים קצרים יותר, וללא סיבובים ועודפים.

דווקא הצבעים לא מפריעים, זה מה שיש בעוביים האלו, זה ברור.

אם אתה מחפש מה שהכי זמין אז כן, אבל יש גידים גמישים בצבעים אדום\שחור גם בעובי 35 ממ"ר ואף יותר.

אורך החוטים לא יתן הרבה מלבד סידור טוב יותר, מה שיותר מדאיג לפי איך שנראה בתמונה הנעלי כבל לא בקוטר המתאים, מהתמונה נראה שהן גדולות מידי ועלולות לגרום להתחממות החיבור ומשם לשריפה על לוח עץ הדרך קצרה...
אם כבר יש לך מקום להכניס כזה דבר ברכב , אתה יכול למצוא קופסת חשמל עשוייה מחומר מעכב בערה בגודל מתאים ועם מכסה שעליו תוכל להתקין את הבורר וכו'...

ליאור

השמשוני יחיעם
22-12-09, 08:52
בוקר טוב,,
הכבלים של המפסק הגדול -- דקים מידי, הם צרכים להעביר את כל "המיץ" מהמצברים לסטארטר!!!!!! על פי הצילום הם יצחממו וישרפו

landrover
22-12-09, 09:36
הכבלים הפנימיים בלוח הם בקוטר מוליך של 5מ"מ ,כלומר משהו כמו 20מ"מ שטח מוליך*
אלה כבלים של לוחות חשמל גדולים של חברת חשמל.
זה מה שהיה לי ספייר - אחרי שחברת חשמל עבדו הם זרקו את העודפים של הכבלים ליד הבניין שלנו ..

אם זה לא מספיק - מה כן מספיק ? 35 מ"מ שטח מוליך כמו אלה החיצוניים (של ריתוך) ?

אמיר.

yaki_r
22-12-09, 10:06
אמיר שלום
אם תשלח סכימה חשמלית של החיבורים עם ציון עובי המוליכים ניתן יהיה להתייחס וגם ללמוד
יקי

חנן-ג'יפולוג
22-12-09, 10:35
הכבלים הפנימיים בלוח הם בקוטר מוליך של 5מ"מ ,כלומר משהו כמו 20מ"מ שטח מוליך*

אולי התמונה מטעה אותי, אבל אלו נראים לי חוטים של 5 ממ"ר שטח חתך. לא 5 מ"מ קוטר.

landrover
23-12-09, 00:04
יקי - אני אשלח סכימה בהמשך...

חנן - מה שעשיתי זה מדדתי עם קליבר , את הקוטר של המוליך , ויצא 5 ממ...
אם אני מחשב שטח 2.5*2.5*3.1415 = בערך 20 מ"מ שטח חתך.

מצד שני - אם אני מתייחס לגידים עצמם, זה יוצא חישוב אחר ותוצאה אחרת לגמרי, אני לא יודע מה נכון
המוליך מורכב מ7 גידים שכל אחד מהם בקוטר 1/16 אינטש בדיוק (בערך 1.5מ"מ).
אם אני מחשב שטח כל מוליך , ומחבר את כולם , יוצא :
0.79375*0.79375*3.1415*7 = 13.85

מה נחשב השטח חתך האמיתי של המוליך ?

לא יודע ...

אמיר.

yaki_r
23-12-09, 10:55
הכבלים הפנימיים בלוח הם בקוטר מוליך של 5מ"מ ,כלומר משהו כמו 20מ"מ שטח מוליך*
אלה כבלים של לוחות חשמל גדולים של חברת חשמל.
זה מה שהיה לי ספייר - אחרי שחברת חשמל עבדו הם זרקו את העודפים של הכבלים ליד הבניין שלנו ..

אמיר,
הכבלים הללו לא שווה ערך לכבל ריתוך או מצברים בקוטרם החיצוני. הם פחות טובים מבחינת מוליכות ומיועדים למתחים גבוהים (חברת חשמל) ולא למתחי רכב עם זרם גבוה.

שטח החתך שלהם לא מחושב לפי קוטר חיצוני. רצוי לבדוק על גבי הכבל את שטח החתך הרשום או גייג' שלו המסומן עם AWG ומכן ניתן לגזור את החתך האמיתי (ראה קובץ מצורף)

יקי

landrover
23-12-09, 23:18
תודה יקי על המידע ,

הכפלתי את העובי של כל הכבלים בלוח , ובמקומות שמתחברים למצברים , החלפתי לכבלים מסוג רב גידי במקום אלה של חברת חשמל.

אני מצרף שירטוט - בנתיים המעגל די פשוט - אני בעתיד מתכונן להוסיף עוד דברים - לכן יש מקום ספייר על הלוח.


http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=20170&stc=1&d=1261602777

אמיר.

asafk
24-12-09, 22:02
כמה צרכנים נראה לכם שמתחברים ללוח חשמל כזה? במילים אחרות - איזה פס צבירה אנשים מחפשים? של 10, 20 או 30 ?
http://www.vteworld.com/content/electromech/busbar/images/ttb/ttb720n02.gif


אסף.

landrover
24-12-09, 23:29
אסף - איפה יש להשיג דבר כזה וכמה עולה ?

אצלי למשל - שמתי ל20 צרכנים.

אמיר.

י_שלום
28-12-09, 22:40
הי אמיר..

אצלי בדיפנדר הצלחתי לדחוס תחת כסא הנהג 2 מצברי 90 אמפר,
ממסרים ו 2 מפסקי "ברז".( בלי לוותר על כיסוי הפח המקורי )

גם אצלי יש כננת וממיר ומכשיר קשר ועוד כל מיני .

הממיר ומכשיר הקשר תחת כיסא הנוסע . עם פיוז " קופץ" 140 אמפר .
ועוד אחד 30 אמפר למכשיר הקשר.

את ה"ברזים" מיקמתי כך שההפעלה שלהם מצד שפונה לרגלי הנהג .

אחד מהם מנתק את המצבר הראשי .
השני מנתק את הכננת והממיר וכל השאר.



ממסר אחד של 40 אמפר לחיבור המצברים להשוואת מתחים בנסיעה..

השני ממסר כבד של כננת שמחזיק 300 אמפר בלי בעייה.. לחיבור של המצברים במקביל כשצריך זרמים גבוהים- כננת וכדומה.
למה 2 ממסרים לאותה מטרה?
הממסר הכבד צורך 3 אמפר בתפיסה.. סתם מבזבז לי זרם טעינה ..

ממסרים: נשלטים עם 2 מפסקים קטנים על פנל בצמוד ללוח השעונים .
מפסק נוסף להפעלת הממיר. ( התחברתי במקביל למפסק המקורי של הממיר)

בנוסף לדים לכל מפסק ועוד אחד לחוווי תקלה בממיר .

כל הכבלים הם של רתכת 50 בחתך ממ"ר .
בסך הכל כל העסק עובד כבר חצי שנה ועובד יופי.


ביי
יורם

אגב: בתצורה שאתה בנית יש מצב שהאלטרנטור לא מחובר לשום מצבר.. לא מצב בריא אם בטעות מעבירים אתהברז למצב מנותק לגמריי .

אייל
29-12-09, 00:08
אם אתה צריך כבלים עבים אתה מוזמן לבוא לראות מה יש אצלי.

landrover
29-12-09, 10:14
תודה לכולם על הטיפים ,

אייל - אני אבוא לראות....

אמיר.

-->