התחברות

צפייה בגרסה מלאה : השפעות לוואי של נעילה אוטומטית



zilbersh
22-12-09, 17:10
קראתי דיונים רבים סביב השפעות הנעילה האוטומטית על התנהגות הכביש של הרכב.
מדהים שיש אנשים שטוענים שהיא טומנת בחובה סכנות ואחרים חושבים דווקא
שהיא אפילו משפרת את התנהגות הכביש ותורמת לבטיחות...
(אגב שמעתי שבארה"ב היא אסורה עפ"י תקנה להתקנה ברכבים שנוסעים גם בכביש -
אין לי מושג אם אכן נכון).
מה שרציתי לשאול זה האם נכון שנעילה אוטומטית גורמת גם לבלאי מואץ -
של צמיגים לדוג', בלאי של הקורונה והפניון שלא קיים אלמלא היא, חופשים ושאר ירקות...
בתרגום לכסף, אם זה נכון, אז החיסכון שבהתקנתה (לעומת נעילה נשלטת) מתקזז,
ולו באופן חלקי עם הבלאי...
מעניין אותי העניין של הסכנות הבטיחותיות (אם כי זה למיטב הבנתי דיון אינסופי שלא יסגר)
וגם כמובן של הבלאי!
ספציפית אגב המדובר במקרה הפרטי שלי בטראנו ארוך 96 בנזין גיר רגיל -
ונהג ממוצע, כבר לא צעיר/מתפרע (סליחה מהצעירים :p), עם משפחה...
(לכל השוביניסטים - על הרכב רק אני נוהג. ז"א אישה לא נוהגת עליו... ;-)).

נמרוד
22-12-09, 17:20
קבל קישור לדיון עתיק שפתחתי בימים הראשונים של הפורום.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=1044
אתה יותר ממוזמן להמשיך אותו, במקום להתחיל דיון חדש מאפס.

zilbersh
22-12-09, 22:07
קבל קישור לדיון עתיק שפתחתי בימים הראשונים של הפורום.
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=1044
אתה יותר ממוזמן להמשיך אותו, במקום להתחיל דיון חדש מאפס.

רגע רגע... על הדיון הבטיחותי אני מוכן לוותר...
כי כבר חרשתי מלא דיונים קודמים ולא מצאתי הסכמה כלשהיא...


אבל מה באשר לעניין הבלאי המואץ. אף פעם לא ראיתי דיון על זה...
האם נכון? האם שולי? כי המוסכניק שאני דיברתי איתו טוען בתוקף
שמדובר בבלאי שמשמעותית גדול יותר ומורגש בכיס...

ערן המסוקס
22-12-09, 22:13
לגבי עניין החוקיות והבטיחות, אתה יכול לקרוא וכבר כנראה קראת בעבר. אני מאלה שרושמים שהנעילות רק הוסיפו לבטיחות. הנעילה האחורית הוסיפה לבטיחות גם בכביש. עכשיו שהיא מתה וחזרתי לדיפ' פתוח מאחורה, אני עדיין עומד על כך, שעם הנעילה הרכב נתן ביצועים טובים יותר גם בכביש בכל מצב אפשרי (הרכב משמש ליומיום ואני בוחן את הגבולות כל הזמן).

לגבי שחיקה - שחיקה מוגברת לצמיגים, עקב אחיזה מוגברת בשטח. בכביש לא יודע אם יש הבדל.

לגבי נזקים למכלולים וקיצור חייהם, אצלי הלכו הנעילה, קורונה פיניון, קייס ומיסב, כנראה כתוצאה מציריה מעוותת. כל זה, סביר להניח שקרה כתוצאה מעומסים על המכלולים מהשתולליות רבות עם רכב בעל נעילה אחורית, אחרי כמאה אלף קילומטרים. בנוסף גם צלבים בגל הינע מידי פעם אם משתוללים יותר מידי.

ARB היא נעילה הדורשת לרוב תחזוקה ולא אמינה במיוחד.

לגבי נעילות נשלטות אחרות, אני לא יודע.

six 4 life
22-12-09, 22:14
הבלאי לסרן עצמו (קייס, קורונה פניון) לא גובר עם נעילה- אותם עומסים.
הבלאי למיסבים של הסרן לא גובר עם נעילה- אותם עומסים.
הבלאי לצמיגים לא גובר עם נעילה- עם נעילה אתה אוחז יותר, אבל בלי נעילה אתה מפרפר יותר.
ציריה שתגזור עם נעילה היית גוזר הרבה לפני בלי.
ונעילה דווקא תשמור לך יותר על הרכב בטווח הארוך.

בהצלחה.

ערן המסוקס
22-12-09, 22:28
לפני הנעילות הייתי משתולל כמוכה כלבת ומעולם לא נשבר לי כלום. אחרי הנעילות..

גם כשעולים יחסית באלגנטיות, זה אולי נראה חיצונית שהמכלולים לא סובלים, אבל בתכלס הם אוכלים יותר עומס, כתוצאה מיותר אחיזה, שמביאה לכך שהרכב ממשיך להתקדם ולהתגבר על מכשול, שבלי הנעילות פשוט לא היית עובר.

אם יש מכת אחיזה לצמיג בסרן לא נעול, הכח נספג דרך הדיפ' ועובר חלקית לגלגל השני, עם נעילה, כל העומס נשאר על אותו הגלגל והציריה. לעיתים נגזרת ציריה, והרבה פעמים נוצר בלאי גדול מאוד לצמיג.

עם נעילות, הצמיגים נאכלים בצורה אגרסיבית "ביסים" בצמיג. בלי נעילות הצמיגים נשחקים בצורה עדינה יותר. למרות שיש יותר פרפורים, העומס בזמן הפרפור של הצמיג קטן משמעותית.

העומס על הציריות גדל משמעותית בסרן נעול.

סה"כ הנעילות משפרות משמעותית את עבירות הרכב, אבל בהחלט לא שומרות על המכלולים שלו.

יש רכבים בעלי מכלולים חסונים, אשר יספגו את תוספת העומס של הנעילה, ויש רכבים בעיתיים יותר, אשר לעיתים יש פתרונות בשבילם (חיזוק מכלולים).

אם אני לא טועה, בטראנו שלך יש מכלולים חסונים בהחלט בחלקו האחורי, ולא תהיה לך שום בעייה עם נעילה אחורית למעט בלאי גדול יותר בצמיגים בנסיעה בשטח (בהתאם לכמות השטח הקשה שתעשה).

kobiarava
22-12-09, 22:28
(אגב שמעתי שבארה"ב היא אסורה עפ"י תקנה להתקנה ברכבים שנוסעים גם בכביש -
אין לי מושג אם אכן נכון).





חכה-חכה שג'ו יקרא את זה...







קובי

asafk
22-12-09, 22:47
לא רק שלא אסור, אני לא יודע ממי שמעת כזה דבר, אלא שיש (היו) כלי רכב עם נעילה אוטומטית "מהחנות".

מהתצפיות שלי הבלאי היחיד המורגש הוא לצמיגים, לא בלאי אחיד או ברור, אלא קוביות שמתפרקות מהן חתיכות פה ושם.

אסף.

tzagi
23-12-09, 03:15
חכה-חכה שג'ו יקרא את זה...


קובי

אין לי כוח וזמן להלחם ולתקן אפילו אחוז מהשטויות, אגדות אורבניות וסיפורי סבתא שונים ומשונים שמסתובבות אצל הציבור הישראלי, הפסקתי להתפלא ולהתרשם כבר מזמן.

הנה טיפ לקוראים, כשכתוב: "שמעתי ש(אפילו) ב מדינה X אסור/לא חוקי לעשותY"
יש 97.8% סיכוי שזה שטויות.

לביא
23-12-09, 07:55
מנסיון - ללא גיבוי תיאורתי:
בסיקס שלי מותקנות 2 נעילות NO SLIP. לא מורגשות. גם לא בשטח עם הנעה קידמית. גם לא בהיגוי לא מורגש כלום.
בגרנד צ'רוקי, מותקנת נעילת AUSSIE LOCKER בדיפרנציאל האחורי. התיקתוקים בסיבובים נשמעים הרבה יותר, כנראה בגלל שהרכב עצמו שקט יותר. יש חופשים שנובעים כנראה מהתקנת הנעילה - לא היו שם קודם. בסה"כ ניתן לחיות עם זה.
אגב - אישתי שנוהגת בגרנד, אהבה יותר את האוטו לפני התקנת הנעילה.

נמרוד
23-12-09, 08:57
אבל מה באשר לעניין הבלאי המואץ. אף פעם לא ראיתי דיון על זה...
האם נכון? האם שולי? כי המוסכניק שאני דיברתי איתו טוען בתוקף
שמדובר בבלאי שמשמעותית גדול יותר ומורגש בכיס...

אתה מקבל כאן דעות אישיות והתנסויות. אני יכול להוסיף את האישית שלי - החזקתי רכב טיולים סיקס נעולX2 במשך שנים ארוכות, במקביל אליו היילקס נעול נשלט מקורי, וצ'רוקי בלי נעילות - ואני לא יכול להצביע על קשר ברור בין בלאי לקיום או אי קיום נעילות אוטומטיות או נעילות בכלל. זה רק הנסיון האישי שלי. מה שכן אני עוקב אחרי פורומי השטח הישראלים מיון הוולדם ואחרי נושא הנעילות האוטומטיות בפרט, מהרגע הראשון... אני יכול להגיד שאני נמנה על דור החלוצים. ואני חושב שאני יכול להגיד בכנות שגם מהסתכלות אוביקטיבית, במשך 12-13 השנים האחרונות, אני לא רואה קשר מובהק כזה. אתה כן תגלה כנראה שג'יפים משופרים, עם נעילות, צמיגי שטח מוגדלים, הגבהות שוברים יותר מכלולי הנעה וציריות - אבל זה ברור, כי הג'יפים האלו מאותגרים בשטח יותר. למה אתה שוקל להתקין נעילה? כי אתה מתכוון עכשיו לטפס מכשולים קשים יותר, וזה מה שיגרום לנזקים.

בקיצור, אם לא תעלה את רמת או כמות הטיולים שלך בכלל, הנעילה לא תשפיע משמעותית על הבלאי. אם תעלה את רמת העבירות בטיולים שלך, אתה עלול לשבור יותר - אם או בלי נעילה.

מכאן אפשר לחזור לדיונים באיזה מצבים ספציפיים נעילה תקטין את הסיכוי לשבר ובאיזה לא, אבל התמונה בגדול היא שלא קיום הנעילה קובע אלא מה אתה עושה עם הג'יפ.

המישור
23-12-09, 13:13
נעילה אוטומטית באופן חד משמעי מסוכנת בכביש!!! ובעיקר בכביש רטוב, כאשר אתה נוסע בכביש ובסיבוב נותן מכת גז, אשר במקרה רגיל יכול לגרום לסחרור של הגלגל עם פחות אחיזה, במקרה של נעילה מה שיקרה הוא הרכב פשוט ישאף להתיישר בניצב לסיבוב!!! דבר אשר יגרום לאובדן שליטה על הרכב!!!!
בכביש ישר ויבש הנעילה דווקא משפרת את האחיזה ומונעת פרפור גלגלים, ולכן משמשת הרבה בארה"ב למרוצי 1/4 מייל בקו ישר.
לגבי הנסיעה בשטח הנעילה תכנס לעבודה בכל פעם שאחד הגלגלים יאבד אחיזה ותהיה הנעה מכיוון הסרן וכך תעזור להתקדם.
במקרים של שפ"צ ואחיזה נמוכה, כמו דרדרת או עפר, הנעילה עלולה לגרום לרכב להתיישר בניצב לכיוון הנסיעה ואף לגרום להתהפכות.
אין זה אומר כי יש לשלול את הרכבת הנעילה ככלל, יש רכבים שרק נעילה אוטומטית מתאימה להם, ויש שהתקציב מכריע אותם לכיוון נעילה אוטומטית,
בכל אחד מהמקרים יש לשנות את הרגליי נהיגה ולהיות מודע לקיומה של הנעילה והשפעתה על הרכב.

ערן המסוקס
23-12-09, 13:37
מישור, כמה קילומטרים עשית על נעילה אוטומטית? כמה פעמים בחנת את הגבולות במצבים שונים כמו כביש רטוב, וסיבוב חזק. כמה פעמים זרקת תחת בכוונה על כביש רטוב עם נעילה אוטומטית, ואז בלי נעילה אוטומטית והשוות?

המישור
23-12-09, 15:55
ערן היקר,
עשיתי לא מעט קילומטרים על רכבים רבים נעולים בנעילות שונות וברכבים שונים, בתנאי כביש ובתנאים סטריליים.
לא שללתי את נושא הנעילה, ושים לב להדגשה בסוף,
יש להיות מודעים לקיומה של הנעילה ולהשפעותיה על הרכב.

danob
23-12-09, 17:48
בהתייחס לשאלה על בלאי, ומניסיון של מעל שנה עם לוקרייט על ויטרה, ארוכה אוטומטית, הנעילה גרמה במשך הזמן, לעיקום הספליינים בשתי הציריות (בסוף אחת מהן גם נגזרה - כתוצאה מבלאי אבל ככל הנראה גם מנהיגה לא נכונה).
אני יודע על עוד שני בעלי ויטרה עם אותה תוצאה (באחת עיקום הספליינים, בשניה עיקום וגזירה).
מה שכן, מה שנכון לגבי ויטרה, לא בהכרח נכון לגבי טרנו.
מבחינת בטיחות, לא הורגשה בעייה גם לא על ידי אשתי שנהגה ברכב רוב הזמן.

ליאור

nirs
23-12-09, 21:10
מניסיוני האישי, הנעילה האוטומטית בדיפנדר לא מורגשת בנסיעה בכביש.
כפי שנכתב, הנעילה מאפשרת עליות הרבה פחות "דרמטיות" (כדוגמא: ראה את התמונה שלי מימין שצולמה לפני התקנת הנעילה) מה שלהבנתי מבטיח שלמות מכלולים טובה יותר.
מיותר לציין שציריות "נורמליות" (Soled separately ב- LR) הם הכרח עם כל נעילה (נשלטת / אוטומטית).

אלדר
23-12-09, 21:10
בהתייחס לשאלה על בלאי, ומניסיון של מעל שנה עם לוקרייט על ויטרה, ארוכה אוטומטית, הנעילה גרמה במשך הזמן, לעיקום הספליינים בשתי הציריות (בסוף אחת מהן גם נגזרה - כתוצאה מבלאי אבל ככל הנראה גם מנהיגה לא נכונה).
אני יודע על עוד שני בעלי ויטרה עם אותה תוצאה (באחת עיקום הספליינים, בשניה עיקום וגזירה).
מה שכן, מה שנכון לגבי ויטרה, לא בהכרח נכון לגבי טרנו.
מבחינת בטיחות, לא הורגשה בעייה גם לא על ידי אשתי שנהגה ברכב רוב הזמן.

ליאור

ליאור תבדוק שהנעילה תקינה או לחילופין ההתקנה התבצע נכון.
אני מכיר עלי ויטרות קצרות/ארוכות אוטומטיות וידניות שנוסעות עם צמיגים גדולים 235 שנים ללא כל בעיות.

tzagi
23-12-09, 21:41
בהתייחס לשאלה על בלאי, ומניסיון של מעל שנה עם לוקרייט על ויטרה, ארוכה אוטומטית, הנעילה גרמה במשך הזמן, לעיקום הספליינים בשתי הציריות (בסוף אחת מהן גם נגזרה - כתוצאה מבלאי אבל ככל הנראה גם מנהיגה לא נכונה).

ליאור

הנעילה לא גרמה לכלום,
הנעילה איפשרה לך להפעיל הרבה יותר כוח ממה שהצריות יכולות לסבול, במקום לפרפר באויר עם גלגל יחיד.

סופת המדבר
24-12-09, 00:05
אני נוסע עם לוקרייט כבר יותר מחצי שנה
לתיקתוקים התרגלתי..
ולסיבובים אני בא איך שאני רוצה ז'תומרת אני יודע שאם אני בא לסיבוב ונותן גז באמצע
אז אני יכול ליזרוק תחת אבל אני גם מיתכונן לזה בהתאם
אם אני רוצה לקחת את הסיבוב ברגוע אז או לבוא בלי הרבה גז או ללחוץ קלאצ'

כשיש לך נעילה אתה כבר תדע לא לבוא בגז לסיבוב אם לא תרצה ליהיות עם הפנים לכיוון השני :)
ובישביל לזרוק תחת בסיבוב צריך לתת הרבה יותר גז באמצע הסיבוב ממה שנכנסת לסיבוב
אם תתן טיפה יותר האוטו לא יזרוק שום תחת (בסיבוב רגיל כמובן לא איזה אחד
שדקה ליפני נשפך שם שמן או משהו חח)

ערן המסוקס
24-12-09, 07:56
עמרי. ניסית פעם לזרוק תחת עם הסופה לפני הנעילה? כי זה הרבה יותר קל, מאשר עם הנעילה.

shmil
24-12-09, 09:39
אני נעול כפול, נוסליפ אחורה ולוקרייט קדימה.
את הקדמית אני לא מרגיש בכביש כי אני לא משולב, וגם עם לוקים פתוחים. היא מורגשת רק בשטח, משולב, בסיבובים הדוקים.
את האחורית אני מרגיש רק בפניות פרסה או בככרות, כשלפעמים היא ננעלת, למעט קצת רעש צמיגים - אין השפעה ממשית.
בנוסף - לעיתים נשמעת מכה של שחרור הנעילה.

לא ראיתי שום בעייה בכביש רטוב ו/או בסיבובים בכביש רטוב.
גילוי נאות - אני נוהג רגוע.

GodsFather
24-12-09, 10:04
לכל הגיבורים הגדולים שחושבים שהם יודעים מה הם עושים וגם מבינים במונחים כמו היגוי יתר או תת-היגוי ולכל אלה עם האחריות האישית שחוששים - בואו תנסו לזרוק "תחת" בלי לחשוש מהתוצאה, עם הרכב שלכם ועם הדרכה צמודה.

http://www.jeepolog.com/777.html

מצטער על זה שאני דוחף "מכירה" פה (ואני לא רואה ממנה שקל), אבל לפי איך שאנשים מדברים כאן, כל נסיון אישי של נהג שונה מהאחר והכתיבה באותיות גדולות עם סימני קריאה לא עושה טוב לאף אחד.

אמיר, שנוהג בסמוראי נעול (כפול) כבר 4 שנים, זורק ולא זורק, אחראי וחושש ומה לא.

danob
24-12-09, 10:09
הנעילה לא גרמה לכלום,
הנעילה איפשרה לך להפעיל הרבה יותר כוח ממה שהצריות יכולות לסבול, במקום לפרפר באויר עם גלגל יחיד.

אתה אומר כאן דבר והיפוכו, ובעצם מחזק את דברי, אכן, הנעילה יצרה עומס קבוע על הציריות (המקוריות) מה שגרם לעיקום של השיניים. ד"א רוב הנסיעה הייתה, מטבע הדברים, בכביש.
כמו שכתבתי, קרה לעוד שני חברים בערך באותו פרק זמן.

אלדר, הנעילה הייתה תקינה לחלוטין והותקנה במקצועיות (אוברלנד).
הרכב נמכר לפני יותר משנתיים, כך שאין לי מושג מה מצבו היום.

ערן המסוקס
24-12-09, 19:27
הוא לא אומר דבר והיפוכו. הנעילה לא אמורה לגרום לשום נזק על הכביש, וגם לא בשטח קל. היא עלולה להביא לנזק כשאתה עושה עבירות קשה, כתוצאה מכך שהיא מספקת לך אחיזה הרבה יותר טובה. אחיזה = עומס. בנהיגה רגועה, ברוב הרכבים אין שום בעייה להתמודד עם הנעילה, ולא יקרה שום נזק וגם לא בלאי משמעותי.

Bernard
24-12-09, 20:21
נעילה אוטומטית באופן חד משמעי מסוכנת בכביש!!! ובעיקר בכביש רטוב, כאשר אתה נוסע בכביש ובסיבוב נותן מכת גז, אשר במקרה רגיל יכול לגרום לסחרור של הגלגל עם פחות אחיזה, במקרה של נעילה מה שיקרה הוא הרכב פשוט ישאף להתיישר בניצב לסיבוב!!! דבר אשר יגרום לאובדן שליטה על הרכב!!!!


אני לא מחזיק מעצמי מבין גדול בכל מיני דברים.
אולי בגלל זה אף פעם לא הבנתי, ואני עדיין לא מבין, משפטים כמו אלה המצוטטים למעלה מכאן...

או בלשונו של סרג'יו קונסטנטה, אני לא מבין איזה אינטרס יש למישהו להכנס לסיבוב על כביש רטוב ודווקא באמצע "לתת מכת גז".

מה זה השטויות האלה?

ולהכנס לסיבוב יבש ופתאום לתת מכת גז, זה כן בטיחותי?!?!

אני גם לא הייתי מציע לכבות את הרכב באמצע סיבוב יבש/רטוב/עלייה/ירידה או אולי להרים בלם יד או ליישר את ההגה או ... - זה מסוכן וצריך "להיות מודע, לכך.

עם כל הכבוד, במיוחד ממי שטורח לציין שצבר אי אילו שעות בניסויים מבוקרים ומתיימר להבין ולהסביר (כך הבנתי גם מהתגובה המאוחרת יותר), מספיק עם המשפטים המטופשים האלה על סכנות ומסוכנות של מצבים קיצוניים/מטופשים יזומים.

מסוכן פה ומסוכן שם וכל אחד מוצא לנכון להזכיר לכולם ש"צריך להיות מודע" וכו'.

מסוכן להכנס לשטח ומסוכן לנסות לעבור מכשולים ומסוכן עוד יותר לנסות זאת עם נעילות ועוד יותר עם כאלה אוטומטיות ובכלל מסוכן לסוע- נא לקחת בחשבון "ולהיות מודע"...

מסוכן? הכל מסוכן!
ואם תסתכן יותר (מכות גז בסיבובים רטובים וכאלה) - יהיה מסוכן יותר.

הבחור שאל על הבלאי...
מנסיון שלי (מס' שנים עם סופה נעולה NO-SLIP מאחור, לאחר המלצתו של נמרוד ובלי לתת מכת גז באמצע סיבוב בסערת גשמים על כביש חלק...) הנעילה לא מורגשת כמעט:
לא בכביש - שם אין הבדל משמעותי בנסיעה, אלא אם אתה מתכוון לתת מכות גז למינהן.

ולא בשטח - שם אתה פשוט לא צריך לחשוב אם אתה נעול או לא ופשוט עובר.
תעבור בזהירות תוך שימת לב לפירפורים או לאחיזה ללא יכולת התקדמות - לא תשבור כלום ולא יהיה בלאי מואץ מדי.
תעבור בלי רגש ואו עם יותר גז ממה שצריך (בהקבלה ל"מכת" הגז המפורסמת) תשבור דברים ובלאי הצמיגים יהיה גבוה יותר.

בכל מקרה, צמיג עם אחיזה מוגברת שמחליק/מפרפר (נעילה..), מטבע הדברים יתבלה יותר מצמיג ללא אחיזה שמחליק/מפרפר ("קח בחשבון"...)

tzagi
25-12-09, 04:45
אתה אומר כאן דבר והיפוכו, ובעצם מחזק את דברי, אכן, הנעילה יצרה עומס קבוע על הציריות (המקוריות) מה שגרם לעיקום של השיניים. ד"א רוב הנסיעה הייתה, מטבע הדברים, בכביש.
כמו שכתבתי, קרה לעוד שני חברים בערך באותו פרק זמן.

.....איך להסביר לך שתבין....
זה כמו שתגיד....הרכבתי צמיגים MT במקום צמיגי הכביש שהיו לי וישר שברתי ציריה, לכן המסקנה היא שצמיג MT
שובר צריות.


קביש?????

ד ו ר ו ן
25-12-09, 10:47
הוא לא אומר דבר והיפוכו. הנעילה לא אמורה לגרום לשום נזק על הכביש, וגם לא בשטח קל. היא עלולה להביא לנזק כשאתה עושה עבירות קשה, כתוצאה מכך שהיא מספקת לך אחיזה הרבה יותר טובה. אחיזה = עומס.
אחיזה שברוב המקרים מאפשרת לך לעבור מכשולים קשים יחסית בצורה מאד רגועה,נשלטת ומבוקרת ביחס להשתוללות של רכבים נטולי נעילות שצריכים לגשת למכשול במהירות גבוהה יותר, לסחרר גלגלים בנסיון ליצור אחיזה, ובמכות למע' ההינע בגלל הלמים שרצים בין הצדדים.

כבר כתבו את זה כאן,
נעילה מפעילה עומס גדול אבל לא במכה כמו שנוצר כשגלגל מסתחרר "מוצא" בבת אחת אחיזה.
אני מכיר יותר ציריות שנשברו ברכבים לא נעולים (ונזקים נוספים) מאשר ציריות שנשברו ברכבים נעולים.

דרור ברלי
25-12-09, 12:01
אחיזה שברוב המקרים מאפשרת לך לעבור מכשולים קשים יחסית בצורה מאד רגועה,נשלטת ומבוקרת ביחס להשתוללות של רכבים נטולי נעילות שצריכים לגשת למכשול במהירות גבוהה יותר, לסחרר גלגלים בנסיון ליצור אחיזה, ובמכות למע' ההינע בגלל הלמים שרצים בין הצדדים.

כבר כתבו את זה כאן,
נעילה מפעילה עומס גדול אבל לא במכה כמו שנוצר כשגלגל מסתחרר "מוצא" בבת אחת אחיזה.
אני מכיר יותר ציריות שנשברו ברכבים לא נעולים (ונזקים נוספים) מאשר ציריות שנשברו ברכבים נעולים.

+1.

בסופה הקודמת שתי נעילות אוטומטיות (דטרויט+לוקרייט)
בסופה ה"חדשה" הנוכחית - דטרויט מאחור ובעוד כמה ימים מצטרף הלוקרייט מלפנים.
אין עוד שיפור ברכב שהוא כל כך אפקטיבי ביחס לעלות וגם ביחס לכספי השבירות הרבים שהוא חוסך.
אם נוהגים כמו בניאדם, לא יהיו בעיות ולא סיכונים.

וכל מילה נוספת מיותרת.

zilbersh
25-12-09, 12:48
תודה!. ולא התכוונתי לסכסך... .-)
הבאתי מארה"ב נעילה דטרויוט אוטומטית לטראנו, ולכמה רגעים קיבלתי רגליים קרות
מלהתקין אותה... (בתקווה אגב שהיא אכן מתאימה - נדע לאחר שנתחיל לפרק...).
אבל אחרי שקראתי את כל הדיון "חזרתי לעצמי" ואני בדרך להתקין בס"ד במהרה בימינו -
סוף 2009/ תחילת 2010 ...

דרור ברלי
25-12-09, 15:37
תוודא באמת שזה מתאים לטראנו II/פורד מאווריק האירופאי שזה מה שיש אצלנו, ולא לטראנו I/פאת'פיינדר שנמכר בארה"ב... אני מאמין שאין הבדל בסרן, אבל למען השקט הנפשי, אתה יודע... פשוט, אצל היצרנים היפנים אי אפשר לדעת. כל מודל ושנת ייצור אצלם שונים זה מזה והרבה מכלולים אינם תואמים.

zilbersh
25-12-09, 16:31
תוודא באמת שזה מתאים לטראנו II/פורד מאווריק האירופאי שזה מה שיש אצלנו, ולא לטראנו I/פאת'פיינדר שנמכר בארה"ב... אני מאמין שאין הבדל בסרן, אבל למען השקט הנפשי, אתה יודע... פשוט, אצל היצרנים היפנים אי אפשר לדעת. כל מודל ושנת ייצור אצלם שונים זה מזה והרבה מכלולים אינם תואמים.

האמת אני מבין די קטן בצד הטכני...
כרגע הנעילה כבר אצלי - הבנתי שלוודא משמעותו ראשית לשלוף ציריה ולראות שהיא מתאימה,
ולאחר מכן אין ברירה אלא לפתוח את הביצה ולהתחיל לפרק ולראות במקרה הטוב שנכנס ומתאים
ובמקרה הלא טוב...
הנעילה במקור נמכרת לסרן H233B ואילו עפ"י ספר הרכב הסרן שלי הוא H233.
עפ"י תשובת הספק אין הבדל... נקווה שהוא אמין/צודק כי אחרת...


H233b is the actual name of the axle, some times it is called H233, but actually it is H233b. There is no difference.



אגב היום שלחתי את אותה השאלה גם לניסאן (לא בישראל) - מעניין אם הם יטרחו לענות ומה תהיה תשובתם...

-->