צפייה בגרסה מלאה : ברקסים קדמיים לא עוצרים גלדיאטור
גלגלים אחוריים עוצרים ואף ננעלים אם לוחצים חזק
הקדמיים בשלהם
ישנו כיוון או משהו בסגנון?
כל פתרון יעזור
לא בכטע של זילזול.
הצינורות מחוברים למשאבה כמו שצריך?
יש הבדל בין החור הקידמי לאחורי!
מתאר לעצמי העגלה ישבה המון זמן?
נוזל בלמי זה נוזל הידרוסטטי, אוהב לספוג מים (גם סתם מהאויר)
מים+ברזל=חלודה, החלודה מעורבת בנוזל נהפכת לבוץ וסותמת מעברים.
איך מאבחנים איפה הסתימה?
תביא מישהו ללחוץ ולנפח את הדוושה ותתחיל לשחרר צינורות, אחד אחד, במשאבה, בשסתום לחץ, בקליפרים
כמו כן, יש מצב שהמשאבה דפוקה, קליפרים תפוסים וכו
יש לבדוק, לפרק ולנקות, לנקז ועוד.
ארז חס ושלום
אז ככה עד לפני שבוע לא הייתה בעייה והם אכן עצרו
משאבה מרכזית חדשה
קליפרים קדמיים אחרי שיפוץ
משאבות אופן אחוריות חדשות
שמן הוחלף ונוקז אויר כמובן אחרי שמן חדש
רפידות חדשות מקדימה ומאחורה
דיסקים ותופים במצב טוב
עכשיו אפשר להמשיך
בלי קשר או עם אני מתכוון להחליף את הצינורות הגמישים קדימה ואחורה הגומי אולי הוא מתנפח
עבד אתמול, לא עובד היום.....לא אמרת כלום
חלקים חדשים, משופצים אינה פוליסת ביטוח שהם טובים או לא סתומים או תקועים.
תחזור לשלב א ותבדוק הכל מחדש.
אצלי, כשהחלפתי לרפידות חדשות, אבל לא מקוריות, הג'יפ סירב לעצור .
כמובן שהחלפתי מיד למקוריות, והג'יפ חזר לעצור.
מתי הבחנת בבעיה ? מיד לאחר ההחלפה ?
כל ההחלפות נערכו בערך 8 חודשים לפני שהתופעה החלה.
ג'ו מה אתה מציע? להעביר חוט נחושת בצינורות ברזל?
או עם לחץ אויר?
קודם כל לאופיר:
טענתך שרפידות לא מקוריות לא עוצרות אינה אינדיקציה לכלום
יש בAFTERMARKET 50 סוגים שונים ורובם הרבה יותר טובים מהמקורי, אז מה בדיוק קנית?
בא נגיד שהלכת לאוטוזון וקנית את ה HOUSE BRAND, אלה שבאים עם LIFETIME WORRANTY
תקבל חומר מאד קשה (היצרן לא טיפש-הם לא רוצים שהרפידה תשחק)
אם תרכיב אותם על דיסקים לא חרוטים- תקבל אכות עצירה גרועה עד שהרפידות יתאימו את עצמם לדיסק, וכמו כן לכל רפידות יש BREAK IN PERIOD
ישנם גם רפידות HI PERF
אלה בכלל לא עובדים עד שהם מתחממות, הנקודה? צריך לדעת מה לקנות כדי לקבל תוצאות (אתה על 33 לא?)
לחזור לנושא:
אתה יכול לודא שאין סתימות עם לחץ אויר,
אל תעיז להשתמש בחוט ברזל.הוא עלול להתקע ולהשבר ולגרום ליותר נזק.
מה זה משנה מה קניתי, אנחנו לא מנסים לפתור בעיה אצלי בג'יפ שכבר פתורה .
טענתי ל"גלדיאטור" היא שרפידות מסוג ירוד עלולות לגרום לבעיה, אבל אם אתה אומר שהרפידות הוחלפו 8 חודשים לפני שהבעיה התחילה, רפידות היא כנראה לא הסיבה.
אנסה זאת היום אחזור עם תוצאות
ג'ו האם אתה חושב שיכול להיות שבגלל שהצינורות ישנים הצינור מתנפח ולכן לא עוצר?
אחרי הכל עברתי ל33 .
אם לא ציינתי אני מצטער
קרו מקרים שאדם נשך כלב, אבל זה לא קורה הרבה
או: אני הייתי מתרכז במקום אחר.
ערן המסוקס
28-12-09, 07:30
רגע רגע... איך שעברת ל33" פתאום הרגשת שהגלגלים הקדמיים לא עוצרים כמו שצריך?
מוני אורבך
28-12-09, 10:51
לעניות דעתי אתה צריך לבדוק תחילה שני נושאים:
1. כיוון רפידות אחוריות
2. שסתום פרופורציה.
לדעתי בגלל שהתופעה התחילה בבת אחת יש סיכויים גבוהים שמדובר בשסתום הפרופורציה.
הוא יכול להיסתם או להתקע בבת אחת ואז יש נעילת יתר בגלגלים הקדמים או האחוריים.
אבל הכי פשוט לבדוק את כיוון הרפידות האחוריות.
הם חיבות להיות צמודות לתוף, עד כדי כך שהם קצת יעצרו את הגלגל.
אחרת נוצרת עצירת יתר ונעילת גלגלים.
אפשרות נוספת שהתוף החליד, ואז גם נוצרת עצירת יתר, אבל זה נעלם מעצמו אחרי כמה עצירות.
קקוריוז אספר לך סיפור "משעשע".
כשקניתי את המיפלץ שלי היתה לי אותה התופעה, נעילה בגלגלים האחוריים.
חשדתי בכיוון הרפידות, ולכן כיוונתי אותם ידנית. וזה עזר, בלימה מושלמת.
אלא מה! אחרי כמה עצירות שוב פעם חזרה התופעה של נעילת גלגלים אחוריים.
וכאשר בדקתי כיוון רפידות, התברר ששוב פעם הם התרחקו מהתוף.
כאן כבר התעצבנתי, ופרקתי את התופים כדי לבדוק את מנגנון כיוונון הרפידות האוטומטי.
והתברר שמשהו הרכיב אותו הפוך. במקום לקרב את הרפידות לתופים המנגנון הרחיק אותם !!!
לא האמנתי למראה עייני, וחשבתי שאולי אני מפספס משהו.
לכן הפכתי את כול האינטרנט ומצאתי את דיאגרמה ההרכבה של המנגנונן בווגוניר.
והתברר שאכן כך, משהו היה יצירתי מאוד והפך בין גלגל שמאל לימין, כך ששני הצדדים הרחיקו את הרפידות
באופן אוטומטי...
והמדהים הוא שהרכב נסע בצורה הזו יום יום, מבלי שאף אחד ישאל עצמו מדוע בעצם יש נעילה של הגלגלים האחוריים.
אחרי שסידרתי את המנגנון כמו שצריך להיות וכוונתי רפידות, הרכב עוצר בצורה חלקה ללא שום בעיות.
מה אתם אומרים על העובדה שהרפידות מאחורה מחודשות ולא חדשות? זז"א הם מודבקות
מה אתם אומרים על העובדה שהרפידות מאחורה מחודשות ולא חדשות? זז"א הם מודבקות
ה"עובדה" שציינת (זה פתאום קרה) מעידה על משהו נתקע\נסתם\התפרק...\.\.\..
אבל זה לרוב אופייני לגבי שסתום לחץ שמורכב על השילדה בתוך מערכת הבלימה (שסתום זה מחלק לחץ אחורה\קדימה ,לפי חלוקת המשקל על הסרנים במצב הנתון בירידה\עליה\בלימה ,בכדי שלא תווצר נעילת גלגלים ואיבוד שליטה) ,כדאי לבדוק אם חלק זה תקין (יכול להיות שנתקע במהלך!!!)
אם זה מסתדר שתף אותנו מה יצא לך בסוף.
בהצלחה.
וסים
סופת המדבר
02-01-10, 23:05
היום שמתי לב שאצלי התחילה פתאום אותה תופעה
אם יש טיפה חול על הכביש ואני נותן ברקס חזק (במהירות איטית)
אז רק האחורים ננעלים והקידמיים ..כלום
ליפני חודשיים בערך חרטתי את הצלחות ושמתי רפידות חדשות של AC-DELCO
וגם שמתי לב שהדוושה ניהית יותר נמוכה
רציתי לדעת אם גם בסופה יש את השסטום פרופורציה הזה..?
לא זוכר שניתקלתי באחד כזה
ועוד משהו ששכחתי... אתמול רציתי לכוון את הריגולז' של ההמברקס כי הוא לא נועל
פירקתי את הדראם וראיתי שהרפידות גמורות נשאר להם אולי מימימטר אפילו הניטים כבר התחילו לחרוט
את הדראם.. (יאלה ליפני 3חודשים בטסט הם היו כמעט חדשות)
הקיצר אם הם ככה גמורות אז נראה לי שהם לא אמורות לנעול ככה את הגלגלים
ואולי לא לעצור בכלל לא? (לא יכלתי להחליף אותם אתמול כי היה כבר מאוחר והכול היה סגור)
אנחנו מדברים על כזה נכון?
כן,
ושלא תעיז לנהוג בעגלה בלי להחליף את הצינור ועדיף שעה קודם. (ביטוח חיים כבר קנית??)
איזה צינור?
זה לא האוטו שלי בתמונה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.