PDA

צפייה בגרסה מלאה : מערכת חשמל משנית



DanK
26-12-09, 15:44
לאחר שסיימתי להרים את הרכב (2006 XL-7) ולהאימו לנסיעת שטח, הגיע הזמן לטפל בעוד מספר מרכיבים אשר יאפשרו שהייה נוחה יותר בשטח. המעבר לרכב אוטומטי, אשר לא ניתן להתניעו בדרדור (כפי שעשיתי בעבר כשנגמר המצבר), הוביל אותי להפריד את מערכות החשמל של הרכב כך שניתן יהיה לשהשתמש במערכת החשמל המשנית להפעלת צרכנים מבלי להניע את המנוע או לגמור את המצבר הראשי.
רבות נכתב על נושא זה באתר, אך חיפשתי פתרון שונה אשר יאפשר להימנע באופן מוחלט מביצוע שינויים כלשהם במערכת החשמל של הרכב. פרופיל ההפעלה של המערכת הנדרשת הוא שימוש בלילה להפעלת תאורה ומקרר קטן, כאשר ניתן לטעון את המצבר בזמן הנסיעה ביום. צרכים אלו הובילו אותי לחיפוש פתרון לטעינה מבוקרת של המצבר משקע המצית בתא המטען (עד 150W), בו יש חשמל רק כאשר הרכב פועל.
לשם כך נדרש בקר טעינה אשר יגביל את זרם הטעינה כך שלא ישרפו הנתיכים אשר מגינים על מערכת החשמל. בחרתי בבקר טעינה המיועד למערכות סולאריות של חברת sunsaver. הבקר מתחבר בכניסה לפאנל סולארי (במקרה שלי לשקע המצבר) וביציאה למצבר הנטען. חיבור שלישי הינו לצרכנים.
חיברתי את בקר הטעינה למצבר ג'ל פריקה עמוקה 36AH של זוננשיין (נרכש ב E-Shetach כמו שאר הדברים לרכב ולמחנאות), המצבר מוקם מתחת למושב האחורי של הרכב. המצבר מחובר עם נתיכים מתאימים לבקר הטעינה ולחיבור הצרכנים אשר יוצאים ממנו ולממיר 220V. החיבורים עם נתיכים מתאימים.
המערכת מתאימה לפרופיל פעולה כפי שתארתי בהתחלה, אך החיסרון בה הוא שהטעינה מתבצעת בפרק זמן ארוך יחסית, כך שאינה מתאימה לפריקות וטעינות תכופות.

-->