PDA

צפייה בגרסה מלאה : כמה שאלות זריזות... (על מיגון גחון. הכותרת נערכה. נא להקפיד על כותרת אינפורמטיבית!)



rantop
27-12-09, 02:00
מיגון גחון, על מה בעצם הוא מגן?
האם בתור מיגון ראשון לרכב, כדאי ללכת על הקיטים שהחברות מציעות? שזה בדכ דיפרנציאל העברה ומיכל דלק.. או שאולי שווה לא לקחת את הקיט המוכן ולמגן דברים אחרים?
על מה אתם ממליצים?

zivo
27-12-09, 07:37
אולי בזריזות תספר איזה רכב יש לך? ;)

rantop
27-12-09, 11:55
ג'ימיני 2004 ידני, עם כלום קלימוטרז'
עדיין ללא שיפורים, אבל כנראה היום זו תחילת הדרך..
מטיול לטיול הוא פשוט מתגלה כמפלצת קטנה...בוץ, עליות
שפ"צים, הכל...
אז עכשיו אני רוצה למגן, שלב הבא קפיצים ובולמים..

tagiv
27-12-09, 15:11
אחרי מיגונים( צמיגי שטח מלא לפי התמונה יש לך נכון??? חשוב!!!) לא הייתי רץ לקפיצים בולמים, מאוד יקר ומנסיון לפני ואחרי לא חושב ששווה את הכסף, מהלך מתלה לא משתפר פלאים.., ההגבהה היא של איזה 3-4 ס"מ בד"כ בסך הכל,קצת יותר נוח בנסיעה מהירה בשבילים. אתה רוצה שיפור אמיתי?? שים נעילה אחורית !!!
אבל לפני הכל פשוט תיסע ותראה מה חסר לך לפי אופי הטיולים שלך ותשפר בנחת.

GodsFather
27-12-09, 15:31
דווקא רואים בתמונה שזה לא צמיג שטח מלא...

תתחיל מלעבור לצמיג שטח מלא ונעילה אחורית.

משם תמשיך.

מיגונים זה אחלה, אבל לפעמים פשוט לא מוצדק וחבל על הכסף, מה גם שזה "מנמיך" את הרכב.

המיגון שאני יכול לחשוב עליו שהוא יחסית הכרחי זה מיגון צד. גם יעיל נגד מכות וגם מאפשר שימוש בהייליפט (אפילו שאין לך).

לפעמים, מוכרים גם ביד2 ופה מיגונים של ג'ימני, שווה לפעמים לאזור סבלנות ולקנות במחירים הרבה יותר סבירים.

rantop
27-12-09, 15:42
הצמיגים הם 50 50 ובינתיים עושים אחלה עבודה, לא נתקלתי בינתיים בשום דבר שאני לא עובר בגללם,
שאתחיל עם השטח הרציני נחליף גם צמיגים מתאימים...
נכון לעכשיו בדיוק חזרתי מרסטה, אחלה חבר'ה אחלה עבודה ואחלה שירות...
חזרתי עם מיגון מיכל דלק, העברה, וסרן קדמי...

GodsFather
27-12-09, 15:44
חבוב, אתה זריז באמת :-D

יפה לראות את שיטת החיבור של המגן סרן, לכל יצרן יש שיטה אחרת. פה מחברים לברגים של הזרוע, באספיר מחברים עם יו-בולטים. יצירתיות שם המשחק ממש.

ולעניין הצמיגים - עד שלא נסעת על שטח מלא , לא חווית שטח אמיתי.

היית בבוץ לא ? תכנס עם צמיגי שטח מלא לבוץ ותדבר איתנו אחרי זה.

ehudsega
27-12-09, 15:47
הצמיגים הם 50 50 ובינתיים עושים אחלה עבודה, לא נתקלתי בינתיים בשום דבר שאני לא עובר בגללם,
שאתחיל עם השטח הרציני נחליף גם צמיגים מתאימים...
נכון לעכשיו בדיוק חזרתי מרסטה, אחלה חבר'ה אחלה עבודה ואחלה שירות...
חזרתי עם מיגון מיכל דלק, העברה, וסרן קדמי...

אני גם התקנתי אצל רסטה, ואכן מקום מומלץ.
אל תתקין נעילה אוטומטית, מסוכן מדי לכביש
צמיגים-מקסיס טרפדור במידה מקורית
תתחדש

rantop
27-12-09, 15:48
אין לי שום ספק בכלל שיש הבדל עצום בעניין הצמיגים...
אבל בינתיים אני מסתדר לא רע בכלל עם אלה...

GodsFather
27-12-09, 15:48
אל תתקין נעילה אוטומטית, מסוכן מדי לכביש


אתה באמת רוצה להכנס לויכוח העתיק הזה ? :???:

rantop
27-12-09, 15:52
דיי עזבו אותכם מויכוחים, מתי יורדים לשטח???

eran4x4
27-12-09, 16:26
שים לב לתמונה בתגובה 12
http://jeepolog.com/forums/showthread.php?t=40240

asafk
27-12-09, 17:46
ג'יפון כמו ג'ימני לא באמת צריך מיגון.
ובלי לפגוע- דווקא הדברים שמיגנת - הם האחרונים להיפגע. אבל בכל זאת- מי יודע, ההוצאה הקטנה על המיגונים עשויה למנוע נזקים גדולים מאבנים שלא קוראות את התגובות שלי... ;)
עכשיו ברצינות - המיגון היחיד שאני חושב שבאמת חשוב עד שמגיעים לעבירות קיצונית עם ג'ימני הוא מגיני סף. הפלסטיקים המצחיקים מתחת לדלתות פגיעים יותר מתיבת ההעברה או ממיכל הדלק. ונזק שם - באמת כואב. מה עוד שמגיני סף יעזרו לך להרים את הג'ימני עם הייליפט.
הנקודות הפגיעות הנוספות (וכבר נכתב בעבר) - תושבות מוט רדיוס (לא כדאי לבנות "מגן" מסיבי, מקסימום דיסקית גדולה או לכופף אותן קצת החוצה, עם פטיש); חיבורי בולמים אחוריים בצד הסרן (דיסקית אחת גדולה בצד החיצוני לכל בולם תשמור עליו); פגוש קדמי ("גיזום" או התעלמות+ חבילת אזיקונים+ פגוש חדש לפני המכירה).

תתחדש!

אסף.

ישי.פ
27-12-09, 18:14
לדעתי רוב החברות דוחפות מיגונים שאין צורך בהם!
הם מעונינות לגזור קופון כמה שיותר גדול על כמה שפחות עבודה.
(מי אמר מיגון סרן?)

בכול אופן, תתחדש;)

סולי
27-12-09, 19:33
למה אפשר לצפות?
ממה הם אמורים להתפרנס?
מ-spoa? מהתאמת גלגלים גדולים? ממה בדיוק?

ובכל זאת,
איך באמת עם כל ההשקעה בתכנון מיגון לסרן? איך אף סדנה גדולה להכינה רוקרפנלים לג'ימיני?

אביעד פ.
27-12-09, 20:08
1. אני באמת לא מבין איזה סיבה יש להגן על הסרן? הסבר מישהו?

2. עוד לא שמעתי על אדם שפגע במיכל דלק בג'ימני. ובכל זאת, מישהו כן שמע על מקרה כזה?

3. הטרנספר אכן פגיע, והמיגון נראה יעיל.

4. תתחדש, יעיל או לא יעיל זאת שאלה אחרת, אבל אין ספק שאתה מכוסה.

למי שכן עשה את המיגון של התושבות רדיוס עם דיסקית, מה מידות הדיסקית? האם צריך להחליף את הבורג של מוט הרדיוס?

ושכחת את הדבר הכי חשוב, שכולנו רוצים לשמוע, מחיר.

sapog
27-12-09, 20:31
למי שכן עשה את המיגון של התושבות רדיוס עם דיסקית, מה מידות הדיסקית? האם צריך להחליף את הבורג של מוט הרדיוס?


יש צורך להחליף בורג לארוך יותר.
לגבי מידת הדיסקית,
מבחינת קוטר, צריך פשוט למדוד שהיא תרד מעט מתחת לקצה תושבת מוט הרדיוס.
מבחינת עובי, משהו כמו 5-6 מ"מ יספיקו לדעתי (מומחים, תקנו אותי).

אני עדיין לא עשיתי את המיגון הזה, אבל מתכנן כן לעשות אותו מתישהו.

אביעד פ.
27-12-09, 22:51
אוקי,
אז כאן אני חושב שכולנו נצטרך את דעות המומחים לגבי איזה ברגים לקנות בכדי להחליף,
איך בוחרים וקונים בורג חזק?
איפה?
איזה חומר?
מידות?
סוג הברגה?
יש צורך בלוקטייט בחיבור לאום?

ישי.פ
27-12-09, 23:04
הבורג צריך להיות מאותו חוזק של מה שקיים,אותה ההברגה, וכו
ההבדל שהוא צריך להיות רק ארוך יותר.(מה הסימון על הבורג הקיים? )

rantop
27-12-09, 23:10
1. אני באמת לא מבין איזה סיבה יש להגן על הסרן? הסבר מישהו?

2. עוד לא שמעתי על אדם שפגע במיכל דלק בג'ימני. ובכל זאת, מישהו כן שמע על מקרה כזה?

3. הטרנספר אכן פגיע, והמיגון נראה יעיל.

4. תתחדש, יעיל או לא יעיל זאת שאלה אחרת, אבל אין ספק שאתה מכוסה.

למי שכן עשה את המיגון של התושבות רדיוס עם דיסקית, מה מידות הדיסקית? האם צריך להחליף את הבורג של מוט הרדיוס?

ושכחת את הדבר הכי חשוב, שכולנו רוצים לשמוע, מחיר.

טוב אז כמה תשובות,
המיגונים הספציפיים האלה נראו ונראים לי חשובים כי אין מה לעשות, בשטח הרבה לומדים מניסוי וטעייה, ועדיף לי להיות מכוסה אם וכאשר אטעה בחישוב קטן של מעל איזה אבן אפשר לעבור בוא נגיד ככה... המיגון הקדמי הוא החלק הנמוך ביותר הראשון שיחטוף אם תעמוד בדרכי אבן גדולה שאפספס ועדיף לי שהמגן יחטוף את המכה... מגן ביצה זה לא דבר שהמציאו היום..
המחיר הוא 2750 כולל הכל (מעמ והתקנה) וגם רצועת חילוץ ושני שאקלים..

rantop
27-12-09, 23:13
[quote=asafk;283871]ג'יפון כמו ג'ימני לא באמת צריך מיגון.
ובלי לפגוע- דווקא הדברים שמיגנת - הם האחרונים להיפגע. אבל בכל זאת- מי יודע, ההוצאה הקטנה על המיגונים עשויה למנוע נזקים גדולים מאבנים שלא קוראות את התגובות שלי... ;)
עכשיו ברצינות - המיגון היחיד שאני חושב שבאמת חשוב עד שמגיעים לעבירות קיצונית עם ג'ימני הוא מגיני סף. הפלסטיקים המצחיקים מתחת לדלתות פגיעים יותר מתיבת ההעברה או ממיכל הדלק. ונזק שם - באמת כואב. מה עוד שמגיני סף יעזרו לך להרים את הג'ימני עם הייליפט.
quote]

אכן אני לא בטוח שהאבנים מחוברות לאינטרנט וקוראות את התגובות שלך..:)
בכל אופן, מיגון סף לא היה להם היום, זה היה בתכנון שלי..
לא נורא, עד לפעם הבאה שהוא יקבל פינוק ניזהר קצת יותר!

שפן13
27-12-09, 23:31
ג'ימיני 2004 ידני, עם כלום קלימוטרז'
עדיין ללא שיפורים, אבל כנראה היום זו תחילת הדרך..
מטיול לטיול הוא פשוט מתגלה כמפלצת קטנה...בוץ, עליות
שפ"צים, הכל...
אז עכשיו אני רוצה למגן, שלב הבא קפיצים ובולמים..


ואני בכלל מבקש לדעת איפה מצאת גימיני ידני מהשנתון הזה+קילומטראז' נמוך.

מחפש בנרות!!

מישהו מכיר?

ישי.פ
27-12-09, 23:32
האבנים לא מחוברות לאינטרנט אבל כנראה שהנסיון כן! (ונראה לי שלאסף יש כזה :cool:)
אני חושב שהכי חשוב זה ללמוד את הרכב, ולהכיר את היכולות שלו דבר ראשון!(ושלך;))
אני לא מכיר אפילו אחד שנשבר לו הסרן בגימיני או התעקם מאבן(יש מישהו כזה כאן?)
ברור שאם תתנפץ על סלע, במהירות גבוהה אז הסרן ישבר.
נראה לי שצריך באמת ים של כישרון לכזה דבר.

שוב, תתחדש! העיקר השקט שלך וכמובן ההנאה

suzuki sj413
27-12-09, 23:51
אני לא מכיר אפילו אחד שנשבר לו הסרן בגימיני או התעקם מאבן

נעים להכיר, לי קרה ובכלל לא כיף לחזור מהצימר ברמת הגולן על גרר

אביעד פ.
28-12-09, 08:58
נעים להכיר, לי קרה ובכלל לא כיף לחזור מהצימר ברמת הגולן על גרר

ולפי ניסיונך המר, אם היה לך מיגון סרן באותו אירוע, זה היה נמנע?
הסרן התעקם בגלל מכה בסרן עצמו?
ספר...ספר...

suzuki sj413
28-12-09, 11:29
אם היה מיגון לסרן האחורי באותו היום ללא ספק שזה היה נמנע. מה שקרה זה שפשוט נסעתי על סלעים ברמת הגולן, הרכב החליק מסלע וגרם לסרן "ליפול" על סלע אחר. באותו היום בנסיעה בכביש נשמעו פיצוצים מכיוון הסרן שהיו מלווים בזריקות תחת קטנות ומשונות לצדדים (הנסיעה הכי מפחידה שהייתה לי). לקראת הצימר הוא כבר לא זז אז שילבתי כדי להוריד עומס מהגלגלים האחוריים. הביתה הוא חזר בגרר. ד"א לא נראה לי זה משנה כל כך אבל למען הרקורד אני עם סמוראי ולא ג'ימיני.

המכה הייתה בביצה וגרמה לכל הדיפ' להפוך ל-"סלט מתכת". מסתבר שהוא טחן את עצמו כל הנסיעה חזרה לצימר.

rantop
28-12-09, 12:58
האבנים לא מחוברות לאינטרנט אבל כנראה שהנסיון כן! (ונראה לי שלאסף יש כזה :cool:)
אני חושב שהכי חשוב זה ללמוד את הרכב, ולהכיר את היכולות שלו דבר ראשון!(ושלך;))
אני לא מכיר אפילו אחד שנשבר לו הסרן בגימיני או התעקם מאבן(יש מישהו כזה כאן?)
ברור שאם תתנפץ על סלע, במהירות גבוהה אז הסרן ישבר.
נראה לי שצריך באמת ים של כישרון לכזה דבר.

שוב, תתחדש! העיקר השקט שלך וכמובן ההנאה

ישי,וכולם,
אם תשימו לב, עיקר המיגון הוא לא על הסרן..זאת לא מטרת המיגון...
הביצה זה מה שבעצם המטרה שם, זה שהוא ממשיך גם על הסרן, למה לא...

rantop
28-12-09, 12:59
ואני בכלל מבקש לדעת איפה מצאת גימיני ידני מהשנתון הזה+קילומטראז' נמוך.

מחפש בנרות!!

מישהו מכיר?


יד 2 :)

ישי.פ
28-12-09, 18:03
ישי,וכולם,
אם תשימו לב, עיקר המיגון הוא לא על הסרן..זאת לא מטרת המיגון...
הביצה זה מה שבעצם המטרה שם, זה שהוא ממשיך גם על הסרן, למה לא...

למה לא?..
מהסיבה הפשוטה שזה מנמיך לך את הרכב משמעותית ופוגע בסופו של דבר בעבירות.

rantop
29-12-09, 02:05
למה לא?..
מהסיבה הפשוטה שזה מנמיך לך את הרכב משמעותית ופוגע בסופו של דבר בעבירות.

בסופו של דבר יש כוונות להגביה בעזרת קפיצים ובולמים ולהתקין נעילה אחורית...
מתקזז לא?...

lior_b.s
29-12-09, 07:21
בסופו של דבר יש כוונות להגביה בעזרת קפיצים ובולמים ולהתקין נעילה אחורית...
מתקזז לא?...

לא...
קפיצים ובולמים לא מגביהים את הסרן..
את זה תשיג רק בעזרת צמיגים גדולים יותר.
מצד שני אני בניתי מיגון ביצה לסרן האחורי , מנמיך בס"מ אחד אבל מעולם לא זכיתי לשפשף אותו או להיתקע בגללו...

ליאור

rantop
29-12-09, 08:32
לא...
קפיצים ובולמים לא מגביהים את הסרן..
את זה תשיג רק בעזרת צמיגים גדולים יותר.
מצד שני אני בניתי מיגון ביצה לסרן האחורי , מנמיך בס"מ אחד אבל מעולם לא זכיתי לשפשף אותו או להיתקע בגללו...

ליאור

מן הסתם שהם לא מגבהיהים את הסרן...
דיברתי בכללי..!

-->