PDA

צפייה בגרסה מלאה : הנקוק/מקסיס MT - בעד ונגד.



סולי
29-12-09, 00:17
אני צריך להחליף את כל חמשת הצמיגים אצלי.
כרגע, צמיגי כביש טהורים.. יבשים ועתיקים.
אני קצת מבולבל.. פעם ההמלצות היו חד משמעיות, הנקוק.
היום להנקוק יש כבר דגם חדש, DynaproMT.
הלכתי לראות אותו ונראה די טוב.. אגרסיבי עם אחיזה נוספת בצדדים.
בנוסף ראיתי את עדרי המקסיס שמתגלגלים על הכביש..
ואני די מבולבל מההיצע שם : Buckshot, trepador, bigshot.
אני מחפש עמידות ואחיזה מירבית בתנאי בוץ וסלעים.
הרעש, אחזיה ומרחקי הבלימה אינם בראש סדר החשיבות.

אז מה ההמלצות?

חוץ מאיזון גלגלים וכמובן לדאוג לשינוי מידה ברישיון.
יש צורך בפעולות נוספות? יש צורך בכיוון פרונט? אם כן איפה מומלץ? ומה העלויות?

אה כן, ולמצוא כיסוי לגלגל ספייר.. יש למישהו למסור?

חן דן
29-12-09, 00:41
עם צריך כוון פרונט וכיסוי לגלגל זה גרושים בהשווה לזה שהם יופיעו ברשיון.
המקסיס נותנים באמת תמורה טובה לכסף

סולי
29-12-09, 01:11
חן דן, (: ...
הייתי שמח אם היית מציין עלויות של כיוון פרונט, ומכון מומלץ.
מפרט אולי על איזה מקסיס מדובר.. כאמור יש להם שלושה דגמי mt.
ולבסוף, ההנקוק, לא עולה הרבה יותר יקר.. אך עם האחיזה בשטח קשה אכן טובה יותר והעמידות גבוהה יותר, אז אלו סנדלים כנראה עדיפים.

אסייג
29-12-09, 01:58
אני צריך להחליף את כל חמשת הצמיגים אצלי.
כרגע, צמיגי כביש טהורים.. יבשים ועתיקים.
אני קצת מבולבל.. פעם ההמלצות היו חד משמעיות, הנקוק.
היום להנקוק יש כבר דגם חדש, DynaproMT.
הלכתי לראות אותו ונראה די טוב.. אגרסיבי עם אחיזה נוספת בצדדים.
בנוסף ראיתי את עדרי המקסיס שמתגלגלים על הכביש..
ואני די מבולבל מההיצע שם : Buckshot, trepador, bigshot.
אני מחפש עמידות ואחיזה מירבית בתנאי בוץ וסלעים.
הרעש, אחזיה ומרחקי הבלימה אינם בראש סדר החשיבות.

אז מה ההמלצות?

חוץ מאיזון גלגלים וכמובן לדאוג לשינוי מידה ברישיון.
יש צורך בפעולות נוספות? יש צורך בכיוון פרונט? אם כן איפה מומלץ? ומה העלויות?




אה כן, ולמצוא כיסוי לגלגל ספייר.. יש למישהו למסור?
בלי לחשוב יותר מידיי מקסיס 8060 טרפדור ...

סולי
29-12-09, 09:42
מישהו ניסה את ההנקוק לפני שאני פוסל אותו?

סופת המדבר
29-12-09, 09:50
אצלי מורכבים מקסיס ביגהורן (לא על סמוראי - על סופה)
ויש להם אחיזה מעולה בשטח טכני ובבוץ
גם בחולות-דיונות יש להם אחיזה טובה מאד
אני לא יודע אם זה בגלל הכוח שיש לסופה או שהם באמת טובים (בחולות)
לחבר שלי יש על גימני את המקסיס נראה לי ה8060 מידה 205...
והוא לא זז בחולות ממש האוטו רק חופר במקום בקושי מצליח ליסוע
אז או בגלל שהוא יותר חלש מהסופה או שהם באמת חארות בחולות (ה8060)

אתה נוסע גם בחולות ?

gilad.jo
29-12-09, 12:04
אני גם לרגל החלפת 4 צמיגים. כרגע הנקוק 100% שעל הרכב כבר ארבע שנים. הבעלים הקודמים היה מאוד מרוצה. אני מכיר מחיר של 500 לצמיג (אין לי מושג של הדגם המדויק), כולל כיוון פרונט. מה המחירים של המקסיס?

סולי
29-12-09, 13:34
אני גם לרגל החלפת 4 צמיגים. כרגע הנקוק 100% שעל הרכב כבר ארבע שנים. הבעלים הקודמים היה מאוד מרוצה. אני מכיר מחיר של 500 לצמיג (אין לי מושג של הדגם המדויק), כולל כיוון פרונט. מה המחירים של המקסיס?

אני קיבלתי 420ש"ח, למקסיס טרפדור, ו-490ש"ח להנקוק החדש, מחירים כולל הרכבה , לא כולל כיוון פרונט ולא כולל מע"מ.
בצמיג ישיר.. ואתה איפה?

gilad.jo
29-12-09, 14:29
אני קיבלתי 420ש"ח, למקסיס טרפדור, ו-490ש"ח להנקוק החדש, מחירים כולל הרכבה , לא כולל כיוון פרונט ולא כולל מע"מ.
בצמיג ישיר.. ואתה איפה?

בצפון, אצל אייל באשיר ממג'דל כרום. האמת שלא שאלתי אותו לגבי מע"מ אבל אני אברר.
נראה לי שאני יעשה אצלו, הטסט קרב...

נמרוד
29-12-09, 15:05
שינוי ועוד מינורי למידת צמיגים לא מצריך כיוון פרונט בסמוראי (רכב עם סרן חי). וגם אם כן נדרש כיוון פרונט, מדובר על כיוון שפור בלבד שעדיף שתבצע בעצמך אורי. ותתחדש על הסמוראי, רק עכשיו שמתי לב ;)

rantop
29-12-09, 16:44
היי חבר'ה,
מה התהליך שאני צריך לעשות אם אני רוצה להגדיל את מידת הצמיגים? חוקית כמובן..

סולי
29-12-09, 17:03
נמרוד, תודה!
שמור על עירנות להבא... ;)


היי חבר'ה,
מה התהליך שאני צריך לעשות אם אני רוצה להגדיל את מידת הצמיגים? חוקית כמובן..

לרדת מהארץ. :evil:

ועכשיו ברצינות, אתה צריך לוודא שמידת הצמיג המיוחלת מאושרת על-ידי היצרן/יבואן בארץ לדגם של הרכב שלך.
אפשר לוודא זאת אצל היבואן או במשרד הרישוי או במכון רישוי.
לאחר שאתה סגור על כך נשאר לגשת לחולון למשרד הרישוי ולהכניס שינוי מידה ברישיון.. לשלם כמה שקלים למדינה.
וכמובן לגשת לפנצ'ריה האהובה עליך ולרכוש את הצמיג הנדרש.


אפשר לחזור לנושא הצמיגים... איזו חברה אתם ממליצים?
הבנתי כבר שהעדר ממליץ על המקסיס, ואין מה לטעות איתם.
האמת שההנקוק נראה צמיג אגרסיבי יותר.. השאלה אם למישהו יש מידע על הדגם החדש הזה?

GodsFather
29-12-09, 17:41
ועכשיו ברצינות, אתה צריך לוודא שמידת הצמיג המיוחלת מאושרת על-ידי היצרן/יבואן בארץ לדגם של הרכב שלך.
אפשר לוודא זאת אצל היבואן או במשרד הרישוי או במכון רישוי.
לאחר שאתה סגור על כך נשאר לגשת לחולון למשרד הרישוי ולהכניס שינוי מידה ברישיון.. לשלם כמה שקלים למדינה.
וכמובן לגשת לפנצ'ריה האהובה עליך ולרכוש את הצמיג הנדרש.




לא מדויק.

נכון, צריך לוודא מידת צמיג חוקית, יש את זה בכל פנצ'ריה וכן בכל מכון טסטים. נקרא אוטודטה.

אחרי שוידאת שהמידה חוקית, גש למכון הטסטים הקרוב לביתך (אותו אחד שבדקת בו את המידה) ובקש לשנות את המידה ברשיון.

לא צריך לנסוע לחולון בשביל זה. לחולון נוסעים בשביל שינויים שאינם רשומים במערכות וצריך אישור "חריג".

עד פה חוקיות להפעם.

לגבי הצמיגים - מה שנראה בעין זה אחד ומה שבפועל זה אחר. תבדוק פרטי צמיג, כמה PLY, ייעוד וכד'. יש צמיגים קשים ויש רכים יותר.

לי היה את ההנקוק, אבל ב235, צמיג יחסית קשה אבל מצוין ועמיד מאד.
יש לי עכשיו BUCKSHOT , רך יותר מההנקוק, מעולה בכל תנאי שטח. יכולות בוץ יותר טובות מההנקוק וכך גם בסלעים, המרווחים בין הקוביות משמעותיים במידה שלי. לא יודע אם ב215 זה כזה משמעותי.

הדיבור על צמיג שטח מלא בשימוש בחולות שרשום לעיל הוא לא מדויק אבל אני לא אפרט יותר.

ישי.פ
29-12-09, 19:15
היו לי על הרכב ארבע BF כאשר החלפתי אותם, (מה לעשות התקמצנתי)
שמתי שני הנקוק מקדימה ואת הBF מאחורה.
מהנסיון שלי רק BF צמיגים מדהימים! מחזיקים שנים על סמוראי
(אחד הצמיגים הוא שבע שנים על הרכב ונראה מצויין)
ההנקוק משיר קוביות לעומת הBF והוא הרבה יותר עדין.
אין לי מדד אמיתי אבל לפי ההרגשה שלי ההנקוק אוחזים פחות טוב מה BF
אני כנראה לא יתקמצן להבא;)

יונתןמצפה
29-12-09, 20:18
אחרי 100,000 ק"מ על הנקוק:
בהתחלה היו לי את הדגם הישן יותר RT01 אם אני לא טועה. אחרי כ- ~60,000 (אצלי, לא יודע כמה אצל הבעלים הקודמים) החלפתי לדגם החדש יותר (נדמה לי RT03). שניהם במידה 215/75/15.
צמיג מצויין, 3 פנצרים בלבד ורק בצמיג הקודם. שניים ממסמר ואחר מג'אנט שהתעקם...
נכון להיום יש לי לא מעט חתכים בדופן, חלקם גם יחסית עמוקים אבל ללא פנ'צר.
רגישים לטעמי בלחץ אוויר נמוך (השכבה החיצונית בדופן מתקלפת- לא יודע אם יותר מצמיג אחר. אסור לנסוע מהר בלחץ נמוך!!)
אחיזה מצויינת בכל תנאי שטח. מעולם לא נתקעתי איתם בבוץ: http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=40674 (כאן אני מחלץ סיקס;))
מה לא טוב:
אחרי כ- 40,000 התחילו מעט להרעיש.

עוד דבר שכדאי לקחת בחשבון: המידה הנ"ל בדגם החדש רחבה בכמעט אינצ' יותר מהדגם הישן. אצלי בגלל זה הם משפשפים את הקפיצים בסיבוב עד הסוף (קפיצי עלים של אולדמן), וגם מעט יותר גבוהה. כל אחד יחליט אם זה יתרון או חיסרון. אותה מידה רשומה על הצמיג...

סה"כ מרוצה מהצמיג, ייתכן שבקנייה הבאה אנסה משהו חדש. (עדיין רחוק מלהיות צריך החלפה)

סולי
29-12-09, 20:32
לא צריך לנסוע לחולון בשביל זה. לחולון נוסעים בשביל שינויים שאינם רשומים במערכות וצריך אישור "חריג".

עד פה חוקיות להפעם.

לגבי הצמיגים - מה שנראה בעין זה אחד ומה שבפועל זה אחר. תבדוק פרטי צמיג, כמה PLY, ייעוד וכד'. יש צמיגים קשים ויש רכים יותר.

לי היה את ההנקוק, אבל ב235, צמיג יחסית קשה אבל מצוין ועמיד מאד.
יש לי עכשיו BUCKSHOT , רך יותר מההנקוק, מעולה בכל תנאי שטח. יכולות בוץ יותר טובות מההנקוק וכך גם בסלעים, המרווחים בין הקוביות משמעותיים במידה שלי. לא יודע אם ב215 זה כזה משמעותי.

הדיבור על צמיג שטח מלא בשימוש בחולות שרשום לעיל הוא לא מדויק אבל אני לא אפרט יותר.

אמיר תודה, החכמתי.. בנושא האישורים.


ובחזרה לצמיג,
בדיוק בגלל זה אני מנסה לרדת מהטרפדור הזה של מקסיס.. בגלל קוביות שנראות קטנות ועם מרווח קטן מידי. הבקשוט נראה מעניין נבדוק אם יש להם אותו בצמיג ישיר.

אגב אמיר, ממה שראיתי לכולם יש את אותו מס' שכבות, 2. ואותו ייעוד כצמיג mt, גם הלחץ אוויר המקסימלי וגם משקל מקסימלי מאוד דומה אצל כולם במידה הזו.

אני מנסה לבחור צמיג על פי ניסיון של אחרים, נראה לי משנה לא פחות מהמפרטים באתרי היצרנים, או התיאורים המפוצצים שלהם.


היו לי על הרכב ארבע BF כאשר החלפתי אותם, (מה לעשות התקמצנתי)
שמתי שני הנקוק מקדימה ואת הBF מאחורה.
מהנסיון שלי רק BF צמיגים מדהימים! מחזיקים שנים על סמוראי
(אחד הצמיגים הוא שבע שנים על הרכב ונראה מצויין)
ההנקוק משיר קוביות לעומת הBF והוא הרבה יותר עדין.
אין לי מדד אמיתי אבל לפי ההרגשה שלי ההנקוק אוחזים פחות טוב מה BF
אני כנראה לא יתקמצן להבא;)

ה-BF יקרים משמעותית, ..לא יכול להרשות לעצמי עדיין.
אגב, זה בטיחותי להחזיק לנסוע על אותם צמיגים 7 שנים? למרות שהם נראים טוב מבחוץ..
למרות ההיגיון להשקיע בצמיג איכותי מאוד, אני רואה מנגד בזנט משתפד לי על הצמיג ביום שאני הכי לא מצפה לו. (יש לי מזל נאחס... מה אני יכול לעשות)
בכל אופן על איזה הנקוק מדובר? RT03? מאבד קוביות?

ehudsega
29-12-09, 21:20
מקסיס 8060!!!- התמורה הטובה ביותר למחיר+נסיעה יחסית שקטה בכביש (יש כנראה סיבה ל"עדרי המקסיס" על גימינים)
וכל הדיבורים על התחפרות בחולות-הזיה חסרת בסיס רציני. אנ מזמין אותך לעשות סיבוב על הגימיני שלי ולהחליט

ישי.פ
29-12-09, 23:09
הסיבה למקסיס על כול הגימיני היא בגלל המידה שיש רק למקסיס
אני לא אומר שזה לא צמיג טוב אבל יש עוד סיבות..

יונתןמצפה
29-12-09, 23:43
קצת על ההנקוק:
http://www.fourwheeler.com/techarticles/wheels/129_0710_hankook_dynapro_mt_rt03_tire_te st/index.html

נדב42
30-12-09, 13:39
מקסיס 8060!!!- התמורה הטובה ביותר למחיר+נסיעה יחסית שקטה בכביש (יש כנראה סיבה ל"עדרי המקסיס" על גימינים)
וכל הדיבורים על התחפרות בחולות-הזיה חסרת בסיס רציני. אנ מזמין אותך לעשות סיבוב על הגימיני שלי ולהחליט

ה- 8060 אכן צמיג מעולה, אבל לא קיים ב- 215 ...
היה לי אותו ב- 205/70R15 והיום יש לי אותו ב- 235/75R15 והוא מצויין בשתי המידות.
(יש גם יותר גדול, אבל זה כבר באמת לא רלוונטי)

להתראות בשטח,

נדב.

GodsFather
30-12-09, 22:11
הדיון הוזז לפורום הכללי כי מדובר במידה/יצרן צמיגים שלא מדברת רק על סמוראי/ג'ימני

ברששת
31-12-09, 01:29
אני קיבלתי 420ש"ח, למקסיס טרפדור, ו-490ש"ח להנקוק החדש, מחירים כולל הרכבה , לא כולל כיוון פרונט ולא כולל מע"מ.
בצמיג ישיר.. ואתה איפה?
אתה בטוח שזה המחיר שגיא מצמיג ישיר רצה למקסיס? אני זוכר לא מזמן משהו הזמין שם ועלה 400 ש"ח כולל מע"מ. תגיד שאתה מהפורום יכול להיות שיש הנחה.
בכל מקרה המקסיס 8060 שווה בהחלט. אצלי כבר שנתיים ועובד טוב גם בשטח וגם בכביש (אם אתה לא עובר את ה100 קמ"ש ;)).

סולי
31-12-09, 09:44
אתה בטוח שזה המחיר שגיא מצמיג ישיר רצה למקסיס? אני זוכר לא מזמן משהו הזמין שם ועלה 400 ש"ח כולל מע"מ. תגיד שאתה מהפורום יכול להיות שיש הנחה.
בכל מקרה המקסיס 8060 שווה בהחלט. אצלי כבר שנתיים ועובד טוב גם בשטח וגם בכביש (אם אתה לא עובר את ה100 קמ"ש ;)).


בטוח ב-100%... אני אנסה שוב אצל גיא.
בכל אופן ה-8060 כמו שכבר נאמר בדיון לא קיים במידה שאני מחפש, 215.


ה- 8060 אכן צמיג מעולה, אבל לא קיים ב- 215 ...
היה לי אותו ב- 205/70R15 והיום יש לי אותו ב- 235/75R15 והוא מצויין בשתי המידות.
(יש גם יותר גדול, אבל זה כבר באמת לא רלוונטי)

להתראות בשטח,

נדב.

התייש
31-12-09, 10:29
אגב אמיר, ממה שראיתי לכולם יש את אותו מס' שכבות, 2. אצלי מורכבים מקסיס 8060 8 PLY

סולי
31-12-09, 12:16
אצלי מורכבים מקסיס 8060 8 PLY

שוב, ה8060 לא אקטואלים מכיוון שלא קיימים במידה המדוברת ה-215.
בנוסף נראה לי מוזר מה שאמרת, מהיכן הנתון הזה?

התייש
31-12-09, 12:49
שוב, ה8060 לא אקטואלים מכיוון שלא קיימים במידה המדוברת ה-215.
בנוסף נראה לי מוזר מה שאמרת, מהיכן הנתון הזה?
משום שכבר דיברנו על זה לפני כשבועיים: http://jeepolog.com/forums/showthread.php?t=40512&highlight=%F6%EE%E9%E2%E9+%EE%F7%F1%E9%F 1

נדב42
31-12-09, 13:54
צריך להבחין בין מספר השכבות בפועל (ply/plies) מהן בנוי הצמיג, לבין מידת החוזק/קושי שלו המיוצגת במונחי Ply-Rating או P.R

בצמיגי רכבים פרטיים ושטח יש לרוב 2 שכבות בדופן הצד (3 ב- BF) ו-2 נוספות בסולייה.
ה- Ply-rating יכול להיות גבוה יותר ומצביע על חוזק/קושי הצמיג.


להתראות בשטח,

נדב.

סופת המדבר
31-12-09, 21:53
מקסיס 8060!!!- התמורה הטובה ביותר למחיר+נסיעה יחסית שקטה בכביש (יש כנראה סיבה ל"עדרי המקסיס" על גימינים)
וכל הדיבורים על התחפרות בחולות-הזיה חסרת בסיס רציני. אנ מזמין אותך לעשות סיבוב על הגימיני שלי ולהחליט
אני לא מנסה לקבוע איזה עובדה או משהו
פשוט לחבר שלי יש גימני ועם צמיגים כביש הוא נסע פגז בדיונות
ואחרי שהוא שם את המקסיס הוא לא זז לא עולה חצי ממה שהוא היה עולה

GodsFather
01-01-10, 14:34
זה כי גלגלי שטח מלא חופרים פנימה בעוד שצמיג כביש לא חופר. וכשאתה בדיונות, אתה לא רוצה לחפור פנימה אלא לרחף.

גם למקרה הזה יש פתרונות שרובם מבוססי תנופה והמשכיות תנועה.

אבל בשאר תוואי השטח - אין על צמיג שטח מלא.

סולי
14-01-10, 20:27
טוב, אני עם העדר...
לצערי, למרות כל הדיבורים והתיכנונים לא עליתי מידה, העלויות היו גבוהות מידי בשבילי.
הורכבו סט צמיגים + ספייר מקסיס טרפדור במידה המקורית.
ההיגוי הפך להיות קל משמעותית.. הרעש על הכביש כמעט ולא מורגש, זניח לחלוטין לעומת היתרונות בכל סוגי השטח.
האוטו אוחז נהדר...גם על הכביש, וגם בשטח..
נצבור כסף בשנתיים הקרובות, נשמור על המכלולים ונבנה את האוטו ישר ל-235.
יש למישהו טרנספר/קיט הפחתה/קפיצים ארוכים/אוקלונים??? (:

Aviram
14-01-10, 21:53
טוב, אני עם העדר...
לצערי, למרות כל הדיבורים והתיכנונים לא עליתי מידה, העלויות היו גבוהות מידי בשבילי.
הורכבו סט צמיגים + ספייר מקסיס טרפדור במידה המקורית.
ההיגוי הפך להיות קל משמעותית.. הרעש על הכביש כמעט ולא מורגש, זניח לחלוטין לעומת היתרונות בכל סוגי השטח.
האוטו אוחז נהדר...גם על הכביש, וגם בשטח..
נצבור כסף בשנתיים הקרובות, נשמור על המכלולים ונבנה את האוטו ישר ל-235.
יש למישהו טרנספר/קיט הפחתה/קפיצים ארוכים/אוקלונים??? (:

האם זה רק נראה ככה או שהגנטים אצלך הפוכים?
אם כן מה זה נותן?

סולי
14-01-10, 22:09
איך החלטת שהם הפוכים?

למיטב ידיעתי, אלו ג'אנטים של מודל ישן יותר...

-->