PDA

צפייה בגרסה מלאה : חשוב לשמור על אמצעי בטיחות ,דווקא!!! בשטח.



waseem
31-12-09, 21:58
הנה לכם קישור לתוצאות שנגרמו לג'יף אשר התהפך במעלה הר חורשון (הנהג חולץ במסוק במצב קשה , שמועות שמגיעות לאוזניי היום... אני חוזר "שמועות" שהנהג נפטר, ובגלל זה חשבתי להעלות את הנושא... אני רק מקווה שהשמועות לא נכונות ואכן הנהג החלים מפצעיו).
חשוב מאוד לאלה שרק עכשיו חוו את חווית השטח והעליות ... לפני שאתם מריצים את האדרינלין בעורקיכם בתשקיעו קצת במחשבה והרבה ,אבל הרבה מאוד באמצעי בטיחות!

אילוהים שישמור את כולם ותחזרו בריאים שלמים לחיקי אוהביכם.

http://www.youtube.com/watch?v=gHgC6EyczLI



וסים

tallevi
31-12-09, 22:20
מסכים איתך בהחלט!

בכלל,אני מרגיש שאין כמעט התייחסות לנושא הבטיחות בשטח באתר.
הייתי מצפה מצד המנהלים והחברים הנכבדים,בעיקר הוותיקים והמנוסים ליותר התייחסות לנושא.
אל תשכחו שלא כולם מיומנים ומנוסים כמוכם ומסלולים שנחשבים כעניין של מה בכך בעיניכם יכולים להוות סכנה לא קטנה עבור רבים אחרים.

טל.

אפי מאגנום
31-12-09, 23:22
וזה ההמשך
http://www.youtube.com/watch?v=olkYNfWLRN0&feature=related

six 4 life
31-12-09, 23:51
עצוב לראות דברים כאלו וחבל שאנשים לא לומדים.

גיא
01-01-10, 00:12
באמת עצוב,

טל לוי, איזו התיחסות אתה רוצה ?

אם אני ארשום לך , אל תתן ברקס בירידה, אתה תקשיב לי ?
אם אני ארשום אל תיסע לנ.ג. מהצד הזה, אתה תקשיב לי ?

כולם פה לא ילדים, תקחו אחריות על עצמכם, לא המנהלים של האתר אשמים בהתהפכות הזאת או בכל אחת אחרת. הנהג שלא ידע מה לעשות או חשב שהוא יודע וטעה, הוא האשם.

תהיה זהיר, תגיע הביתה בשלום.
זה הכל.

רמי חיפה
01-01-10, 11:29
לפי הידוע לי הנהג עדין מאושפז לא שמעתי שנפטר אך אברר.
אחד הפרמדיקים באירוע הוא חבר שלי.
סיפור עצוב לא משנה מאיפה שבוחנים את הסיפור.
העלייה הזו כבר לקחה חיים, אני מעולם לא ניסיתי ולא ממליץ לאף אחד לנסות, תעלו מהצד השני.

landrover
01-01-10, 19:09
מכיוון שאני גר 5 דקות מהמקום ,

מישהו יודע איך קרתה ההתהפכות ?

ומה שלום הבחור שהתהפך ?

אמיר.

RONI
02-01-10, 11:46
אם כבר...
מה דינו של נהג מבחינת כיסוי ביטוחי,
הן למענו והן למשפחתו!
ומה דינו של הרכב ?
הכל מההיבט הביטוחי ?!

סופת המדבר
02-01-10, 12:11
כנראה שהוא ניסה לעלות מאמצע העליה מאיפה שיש גם שיפוע גדול וגם מדרגה גדולה
אם הוא היה עולה מצד שמאל איפה שיש שביל טוב בלי מדרגה
אולי כל זה לא היה קורה
אני עלית מצד שמאל כמה פעמים עם הויטרה בלי שום בעיה..

מקווה שהוא באמת לא נפטר והחלמה מהירה

y.s
02-01-10, 12:29
בתור אחד שהיה במקום הנהג ירד עם אלונקה שהוא בריא ונושם ..(מסכן כבר הרגו אותו)
ניידת של מד"א הגיע למקום ולקחה אותו לרמב"ם ,לגבי המסוק לא היה ולא נברא ....אומנם רצו להנחית מסוק אבל אחרי שהורידו אותו באלונקה אז זה בוטל....
לגבי הרכב מה שאמרו לי ,שלא היה לו ביטוח מקיף.....

tallevi
04-01-10, 20:30
באמת עצוב,

טל לוי, איזו התיחסות אתה רוצה ?

אם אני ארשום לך , אל תתן ברקס בירידה, אתה תקשיב לי ?
אם אני ארשום אל תיסע לנ.ג. מהצד הזה, אתה תקשיב לי ?

כולם פה לא ילדים, תקחו אחריות על עצמכם, לא המנהלים של האתר אשמים בהתהפכות הזאת או בכל אחת אחרת. הנהג שלא ידע מה לעשות או חשב שהוא יודע וטעה, הוא האשם.

תהיה זהיר, תגיע הביתה בשלום.
זה הכל.

גיא שלום,

לגבי השאלות שבגוף התגובה,אז התשובה היא כן וכן!
למה לא?! ,דווקא ממי שוותיק ובעל ניסיון רב בנסיעות שטח,הייתי לוקח לתשומת ליבי הערות והמלצות כגון אלו.
זה שהרוב פה לא ילדים(אבל בהחלט לא כולם)לא מבטיח שום דבר!
אל תשכח שאתה חי בחברה מצ'ואיסטית שכל אחד חושב שהוא יודע הכל ואגו מנופח מפה עד הודעה חדשה.ותוסיף לזה ניסיון שטח אפסי,והרי לך פוטנציאל לא מבוטל למקרים כגון אלו.
אני טוען שוב שנושא הבטיחות בשטח, במאמרים,בסיפורי הגבורה, בהמלצות והדרכות של מסלולי טיולים.לא מורגש עד מוזנח.
יש המון המלצות לריגושים ומעט מאוד להימנעות מסיכונים.


טל.

רמי חיפה
09-01-10, 21:02
שלום לכולם רציתי לעדכן הנהג חי ונושם ובביתו.
בריאות לכולם.

דרור ברלי
09-01-10, 22:02
תסלחו לי, אבל אני לא מבין מה רוצים.

איזה התייחסות לבטיחות?

מה אתם, ילדים קטנים? צריך לעשות לכם נו-נו-נו בכל פעם שאתם יוצאים לשטח?
זה תחביב של ילדים גדולים, וכן - קיים בו אלמנט של סיכון. לא, זה ממש לא מסוכן לנסוע בשטח, אבל בהחלט קיים אלמנט של לקיחת סיכונים מחושבים.

כולם יודעים שצריך לוודא שהרכב תקין, לחגור חגורות בטיחות, אבל אתם רוצים שאנחנו נכתוב כאן - "אל תעלו לנ.ג?" או "אל תטפסו את מעלה זיק/מחמל/גרופית כי זה מסוכן"?
כן. אם הנהג טירון, זה מסוכן. אם הרכב לא משופר, זה מסוכן. אם המעלה במצב רע זה מסוכן. אם ואם ואם... אף אחד לא מכריח את אף אחד לעלות בעלייה הזו. זה לא מעבר הכרחי בשדה מוקשים או מעל לתעלת נ"ט. אתה מחליט שאתה מטפס? גם אם אתה מנוסה והג'יפ שלך משופר לעילא, אתה עדיין מסתכן בשבירת הרכב, או חלילה בהתהפכות.

בינינו, כשחבורת ג'יפאים באה להתעמת עם מעלה מהסוג הזה, שהוא ממש לא הכרחי כדי להגיע לראש הגבעה המדוברת, זו בעצם תחרות סמויה של מי יותר גדול. תאהבו את הקביעה הזו או לא - זה המצב וכמי שטיפס שם לא מעט פעמים אני לאו דווקא נגד זה - אבל זו לקיחת סיכון מחושב. ממש כמו שלא לעשות ביטוח מקיף זה סיכון מחושב, וילדים גדולים לוקחים אחריות על השטויות שהם עושים.

היום, ממרומי גילי המקשיש ובהתחשב בעובדה שיש לי ילדים קטנים שצריכים את אבא שלהם ותלויים בו כלכלית, ולמרות שאני מגיע לשם בג'יפ שמוכן היטב להתמודדויות כאלה, אני כעיקרון כבר לא מטפס בעליה הזו.
בשביל לשבת על כוס קפה טוב תחת העץ ולהתענג על הנוף הנשקף מהנ.ג, אני עולה מהצד השני, הבטוח. פחדנות? אולי. ואולי זה דווקא סיכון מחושב שאני לא מוכן לקחת. קחו גם את זה בחשבון.

UNIX
09-01-10, 22:34
וואו דרור עלית את הנ.ג? כל הכבוד :_)
כמה פעמים חיפשנו את העליה המדוברת ופשוט לא מצאנו אותה
וכנראה שטוב שכך
העיקר שהנהג בריא ושלם
פח תמיד אפשר לתקן או לקנות חדש

tallevi
09-01-10, 22:49
תסלחו לי, אבל אני לא מבין מה רוצים.

איזה התייחסות לבטיחות?

מה אתם, ילדים קטנים? צריך לעשות לכם נו-נו-נו בכל פעם שאתם יוצאים לשטח?
זה תחביב של ילדים גדולים, וכן - קיים בו אלמנט של סיכון. לא, זה ממש לא מסוכן לנסוע בשטח, אבל בהחלט קיים אלמנט של לקיחת סיכונים מחושבים.

כולם יודעים שצריך לוודא שהרכב תקין, לחגור חגורות בטיחות, אבל אתם רוצים שאנחנו נכתוב כאן - "אל תעלו לנ.ג?" או "אל תטפסו את מעלה זיק/מחמל/גרופית כי זה מסוכן"?
כן. אם הנהג טירון, זה מסוכן. אם הרכב לא משופר, זה מסוכן. אם המעלה במצב רע זה מסוכן. אם ואם ואם... אף אחד לא מכריח את אף אחד לעלות בעלייה הזו. זה לא מעבר הכרחי בשדה מוקשים או מעל לתעלת נ"ט. אתה מחליט שאתה מטפס? גם אם אתה מנוסה והג'יפ שלך משופר לעילא, אתה עדיין מסתכן בשבירת הרכב, או חלילה בהתהפכות.

בינינו, כשחבורת ג'יפאים באה להתעמת עם מעלה מהסוג הזה, שהוא ממש לא הכרחי כדי להגיע לראש הגבעה המדוברת, זו בעצם תחרות סמויה של מי יותר גדול. תאהבו את הקביעה הזו או לא - זה המצב וכמי שטיפס שם לא מעט פעמים אני לאו דווקא נגד זה - אבל זו לקיחת סיכון מחושב. ממש כמו שלא לעשות ביטוח מקיף זה סיכון מחושב, וילדים גדולים לוקחים אחריות על השטויות שהם עושים.

היום, ממרומי גילי המקשיש ובהתחשב בעובדה שיש לי ילדים קטנים שצריכים את אבא שלהם ותלויים בו כלכלית, ולמרות שאני מגיע לשם בג'יפ שמוכן היטב להתמודדויות כאלה, אני כעיקרון כבר לא מטפס בעליה הזו.
בשביל לשבת על כוס קפה טוב תחת העץ ולהתענג על הנוף הנשקף מהנ.ג, אני עולה מהצד השני, הבטוח. פחדנות? אולי. ואולי זה דווקא סיכון מחושב שאני לא מוכן לקחת. קחו גם את זה בחשבון.

דרור,תסתכל שוב על התגובה שרשמת ואולי תראה את מה שאני רואה.
אחרי שלא הבנת מה רוצים ועל איזה התייחסות לבטיחות מדברים,רשמת דוגמא מצויינת להתייחסות שאני מדבר עליה.
עם יד על הלב,אתה באמת חושב שהנושא הזה מקבל את ההתייחסות הראויה לו?
מתי בפעם האחרונה התייחסת כך לנושא,כמו בתגובה הנ"ל?

טל.

גיא
09-01-10, 22:50
אל תשכח שאתה חי בחברה מצ'ואיסטית שכל אחד חושב שהוא יודע הכל ואגו מנופח מפה עד הודעה חדשה.ותוסיף לזה ניסיון שטח אפסי,והרי לך פוטנציאל לא מבוטל למקרים כגון אלו.
אני טוען שוב שנושא הבטיחות בשטח, במאמרים,בסיפורי הגבורה, בהמלצות והדרכות של מסלולי טיולים.לא מורגש עד מוזנח.
יש המון המלצות לריגושים ומעט מאוד להימנעות מסיכונים.
טל.

טל ידידי, אני לא חי בחברה מצואיסטית, אולי אתה חי שם. אני לא עולה איפה שניראה לי מסוכן. נקודה. כבר נאמר עלי "פחדן" ביותר ממקרה אחד, אז מה ?

אז אני פחדן חי.

( בשביל הקטע, עליתי את העליה הזאת עם 5 רכבים שונים ביותר מ 10 הזדמנויות בשלום, הבנתי את הפואנטה - לי אין מה לחפש שם יותר )

נראה לך שאם אני אבוא לחבורה של קופים ספוגי טסטוסטורון בפרצוף רציני ואבהי ואני אגיד להם, שימעו נא ידידי המצואיסטים, עליה זו מסוכנת הינה ואני ממליץ לכם להמנע מלסכן את חייכם. אז אני אצא משם בחיים ? זה מסוכן ! הם עלולים לפגוע בי, אני כאמור פחדן.

מבחינתי, אם קבלת רשיון נהיגה, ( ואתה יודע כמה מסוכן על הכביש) אז אתה מוסמך לנהוג. ( ולא ניכנס עכשיו לדיון המשעשע של כמה מצחיק או עצוב הוא נושא לימוד הנהיגה בישראל ) - אם החלטת לנסות עליה כזאת או אחרת .. האחריות היא לגמרי ובאופן חד משמעי חד ערכי - שלך !

זה לא רק שלא עסק שלי, אלא שמנסיון עגום בעבר, כשמעירים / מסבירים / מציעים איזו שהיא עזרה / עיצה / הערה למישהו בישראל - בעיקר בשטח. זה עלול להגמר רע מאוד.

מצידי שכולם יתהפכו ויהרגו . אני מתעסק בענייני ובהם בלבד.

אף אחד פה לא מורה שלך , שומר שלך או אבא שלך. קח אחריות על מעשיך.

דרור ברלי
09-01-10, 23:35
שוב, אני לא מתייחס לנושא הזה כל שני וחמישי, כי אני לא חושב שאני צריך להיות מחנך שלכם או של כל אחד אחר חוץ מאשר של הילדים שלי.
כאן זה לא מגזין לילדים ולנוער, ולא בטאון המועצה לבטיחות בדרכים. אם אנשים מבוגרים לא מסוגלים להיות בעלי שיקול דעת מספיק - קטונתי.

waseem
09-01-10, 23:43
אנשים... אני רואה שאתם מתייחסים לנושא זה כ"חשודים" שממהרים להתנער מאחריות על צעד שנקט אחר...
אז תרגיעו אף אחד לא מאשים ולא יאשים את "מועצת החכמים" פה על פזיזות של אחרים.. פשוט הרעיון הוא, אנו שכן מודעים למה שצריך כן לעשות ועל מה כן להקפיד ברגע שלקחנו "סיכון מחושב" (היורשה לי לומר?!) ,
לאילו ש"מפחדים" מתגובה אגריסיבית מצד המוער לו אז תפנימו קצת בסה"כ אנו מאחורי מסך ואף אחד לא יכול לפגוע בשני.
מצדי... יש לי אימונה כזאת שאם אני יכול להעיר לאחר לטובתו, אני לא מתלבט רבות וכן מציין(מי שנהנה מבטחון עצמי מספק הוא לא חושש בלומר את מה שיש לו לומר.נ.ק.ו.ד.ה.)
אתם גם לא חייבים וממש לא חייבים להעיר לאחרים שזה נורא אבל נורא מסוכן כי הרי מצוי בתחילת כל עליה או דרך תלולה או אחרת שלט של "סכנת מוות" עם פירוט מובהר וברור (אז ממש לא זאת הכוונה כשאנשי קשר פה מבקשים מהיותר מנוסים ל"העיר")...
ההערות הרילוואנטיות הן "באם אתה\את , מחליט\ה כן לקחת סיכון , אז דע\י לך שצריך...."(וכן יש כאילו שיודעים בדיוק מה יכול לקרות במידה משהו השתבש באמצע\למעלה\בסוף)
הבחירה "אני בשלי ושיתהפך כל העולם" היא החלטה של אדישות (שזה בדיעבד תכונה שלילית)
אני כן יכול לתרום בזה אם אני "מעיר" שבמידה ונתקעת באמצע ואין איך להיחלץ משם ואין מי שיעזור
(גם חשוב לציין שממש פזיז עד טפשי מדי לנקוט צעד כזה מבלי שיהיה נוכח שמה עוד מישהו, במידה וחלילה השתבש משהו),
אז חשוב להימנע מנעילת גלגלים תוך כדי נסיון התדרדרות למטה בצורה מבוקרת כי אז מאבדים שליטה...
וכן צריך להיות חגור וכן אסור שחפצים קשחים ו"חופשיים" יהיו בתוך מרכב הנוסעים וכן עדיף עם קסדה וכן חשוב ידע בסיסי(לפחות) בהגשת עזרה ראשונה (גם למי שמתלווה אליך)....
בטח שיש עוד הרבה עצות והמלצות שאנו יכולים לתרום
(מה יש לכם אנשים אפילו מידע בטיחותי שיש בו פוטינציאל בלעזור לאחרים אתם!!!! לא יכולים לתרום לאחרים?! אמת שאין משהו בחינם היום!!),
ולכלול במשפט שמתחיל "באם אתה\את , מחליט\ה כן לקחת סיכון , אז דע\י לך שצריך.."

נ.ב. תאמינו לי אם חלילה מחר משה\איציק\עלי\מחמוד\בוריס\מונו... יהרג בגלל שאף אחד לא העיר לו על חשיבות זה שהוא צריך להיות חגור ולהחזיק חזק את ההגה במידה והתהפך ,אף אחד אבל אף אחד לא יפנה למישהו פה אצבע מאשמת... אבל בואו נגיד שואלי אנו יכולים "להקדים את התרופה למחלה" ואולי לא... אבל למה להיות פסימים בטרם ניסינו לעזור תהיו אופטימים אנשים.
אני מאחל לכולם בריאות ואושר חיים.... תודה לכל מי שעדכן שהנהג בריא ושלם.


וסים

יקיר גרין
10-01-10, 16:42
אחרי שפינו את הנהג הפצוע, מה היתה המטרה של החברה שהתעללו ברכב???
נראה כאילו הם מנסים לראות כמה נזק עוד אפשר לגרום ...

למה לא התחברו לפינה הקדמית שמאלית של הרכב וגילגלו אותו חזרה לגלגלים, ומשם לאט לאט למטה??

waseem
10-01-10, 21:39
אחרי שפינו את הנהג הפצוע, מה היתה המטרה של החברה שהתעללו ברכב???
נראה כאילו הם מנסים לראות כמה נזק עוד אפשר לגרום ...

למה לא התחברו לפינה הקדמית שמאלית של הרכב וגילגלו אותו חזרה לגלגלים, ומשם לאט לאט למטה??

לא כולם עברו קורס כזה...(נכון שלא צריך קורס בכדי לדעת איך,אבל.... תפנימו!)

http://www.youtube.com/watch?v=abBgVvqVII8

גיא
10-01-10, 23:06
למה אנשים תמיד חושבים שמישהו אחר אחראי.

"בעזרת השם..." למה הוא צריך לעזור ?

asafk
11-01-10, 08:37
לא רק בטיחות. כל קודי ההתנהגות בשטח, נלמדו בעבר כ"תורה שבעל פה" שעברה מג'יפאי לג'יפאי. היום? טוב... במקום לכתוב הכל שוב, אני אפנה אתכם למה שכתבתי בהקשר קצת אחר, אבל נכון גם לכאן:
http://jeepolog.com/177.html

השורה התחתונה - אי אפשר ללמוד לנהוג בהתכתבות. אי אפשר ללמד מה מותר ומה אסור באינטרנט. התורה היא תורה שבעל פה. בטיולים משותפים, בהדרכות נהיגה, מה שלא יהיה. האתר שלנו יכול לתפקד כבמה בה נפגשים ה"וותיקים" עם אלו שמקרוב באו, ובסופו של דבר יקבעו ליציאה משותפת לשטח, שם- לאט לאט, מי שרוצה ללמוד - ילמד. ומה אם מי שלא רוצה ללמוד? אולי גם את הג'יפ שלו יגלגלו מראש הנ.ג.

אסף.

-->