PDA

צפייה בגרסה מלאה : מישהו\ מצליח ל'נעול' גלגלים בסופה?



סופת המדבר
04-01-10, 21:40
כבר הרבה זמן שאני מנסה להגיע ל'נעילת גלגלים' בברקס בסופה
ליפני חודשיים בערך החלפתי רפידות קידמיות (AC-DELCO)
וחרטתי את הצלחות= לא כלכך עזר\ עוצר טוב אבל לא נועל
ליפעמים בברקס חזק יש איזה אוווווווו קטן מאיזה גלגל אבל זה קורה לעיתים רחוקות
אתמול החלפתי את הרפידות האחוריות (של נסקר משהו..) וחרטתי את הדראמים
לאחר שהיו ממש גמורות והדוושה היתה נמוכה..
כרגע הדוושה גבוהה הברקסים במצב חדש
אני עם צמיגים שטח מלא 31
רציתי לדעת אם יש מישהו\ בעל סופה שמצליח להגיע למצב של נעילת גלגלים? (קידמיים)
והוא בלי הידרוסטט
או שאני סתם טוחן מים?!
ליפני שאני עובר גם לשיפוץ\ החלפה של משאבה מרכזית

יריב קלר ברוך
04-01-10, 23:38
אפשרי לנעול גלגלים גם בלי הידרו ברקס

huski360
04-01-10, 23:56
הסופה שלי בצבא היתה מרביצה חריקות נוראיות בלי שום מאמץ כלל, אבל היו לה גלגלים מקוריים!

סופת המדבר
05-01-10, 08:36
יש משהו מיחד שצריך לעשות\להחליף?
או שכל אחד והמזל שלו..
ז'תומרת שרק אם נפלת על אוטו שהכל שם ממש ממש חדש אז יהיה לך מזל לנעול?
או שגם אני יכול להגיע מצב של נעילה? במצב שלי

barak4*4
05-01-10, 09:20
הסופה שלי (זצ"ל), הייתה יד ראשונה, פרטית, ללא שום עבר פלילי.

מערכת ברקסים סטנדרטית, ללא הידרו-בוסט.

גלגלים 31.5.

מה לא ניסיתי: רפידות, חריטות, החלפת צנרת בלימה, החלפת משאבה ראשית, רגולאג'ים, עשרות ניסיונות פרטיים, עזרה מחברים, ארבעה מוסכים "מומחי ג'יפים" ו... יוק!

אף אחד לא הצליח להביא לידי עוצמת בלימה סבירה, ובוודאי לא לנעילת 4 גלגלים.


מנסיוני, סופה עם מערכת בלימה מקורית וגלגלי 31.5 לא מסוגלת לנעול 4 גלגלים בבלימת חירום.

אשמח להתבדות.

אגב, אחת הסיבות למכירת הסופה בזמנו ומעבר לדיפנדר 110 הייתה אכזבה ממערכת הבלמים.

ש01
05-01-10, 13:56
בשבת שעברה, סופה 94, ארוכה, 4 מבוגרים , 3 ילדים ותינוק. בכביש בין דלית אל כרמל לאלייקים, 60 קמ"ש והקורולה שבא מולי והחליט פתאום להסתובב פרסה כי "נזכר" שבא לו פיתה עם לאבנה כמעט וקיבלה צורה של טמבון על דלתות צד ימין.
ולא, לא הצלחתי לנעול :confused:
אבל לפחות עדיין היה לי הגה...:rolleyes:

נימי
05-01-10, 14:06
הפיתרון הוא פשוט, זול, טוב וידוע

אני התקנתי הידרובוסט ב CJ שלי, אין לי שום בעיה לנעול את ארבעת הגלגלים (33/12.5)
העלות הייתה פחות מ 500 ש"ח

זהו שיפור בטיחותי, חשוב וזול, לא ברורה לי הסיבה למה לא לעשות אותו

ש01
05-01-10, 15:01
מהו הידרובוסט?
בסופה ישנו בוסטר ברקס מצד שמאל לפני הנהג, מוצמד למיכל נוזל הבלמים. האין הוא בוסטר?

סופת המדבר
05-01-10, 15:56
הפיתרון הוא פשוט, זול, טוב וידוע

אני התקנתי הידרובוסט ב CJ שלי, אין לי שום בעיה לנעול את ארבעת הגלגלים (33/12.5)
העלות הייתה פחות מ 500 ש"ח

זהו שיפור בטיחותי, חשוב וזול, לא ברורה לי הסיבה למה לא לעשות אותו

אני לא מכיר שום סיבה למה לא לעשות את זה.
אני מכיר את הסיבה שעוד לא מצאתי מערכת כזאת במחיר סביר
ובטח שלא ב500 ש'ח (איך בידיוק הגעת לפחות מ-500)
ולפי הבנתי המערכת הזאת (הידרו ברקס) מפעילה יותר לחץ או יותר כח
על המשאבה המרכזית וככה גורמת לעצירה יותר טובה (כמובן)
אבל השאלה אם עם כל משאבה מרכזית זה יעבוד טוב? ולא משנה מה מצבה?
(ז'תומרת כמובן שהיא צריכה ליהיות במצב עבודה תקין)
מאיזה רכב אני יכול להשיג את המערכת הזאת?

TEDDY
05-01-10, 19:21
גי אם סי ואנדורה

נימי
05-01-10, 19:41
ובטח שלא ב500 ש'ח (איך בידיוק הגעת לפחות מ-500)


האמת שזה עלה לי פחות מ 400 ש"ח

פירוט:
הידרובוסט של ואנדורה תקין מפירוק, 200 ש"ח
כיפוף ברזל בעובי 5 מ"מ לתושבת כולל חורים, 20 ש"ח
מחבר T להידראוליקה של ההחזרים, 30 ש"ח
שינוי מחברי ההידראוליקה וצינור החזרים, 120 ש"ח

כמובן שכל העבודה היא עבודה עצמית, במקרה הזה הכל חוץ מהתאמת ההידראוליקה שמצריכה כלים מיוחדים




מאיזה רכב אני יכול להשיג את המערכת הזאת?

כמו שטדי אמר, ספארי או ואנדורה,
לא יודע בידיוק איך זה הולך בסופה אבל ב CJ אם משתמשים בהידרובוסט של ספארי לא צריכים לקצר את המוט שהולך מההידרו לדושת ברקס, אפשר לבנות תושבת מתאימה, שזה יתרון גדול

barak4*4
05-01-10, 20:09
הפיתרון הוא פשוט, זול, טוב וידוע

אני התקנתי הידרובוסט ב CJ שלי, אין לי שום בעיה לנעול את ארבעת הגלגלים (33/12.5)
העלות הייתה פחות מ 500 ש"ח

זהו שיפור בטיחותי, חשוב וזול, לא ברורה לי הסיבה למה לא לעשות אותו


הסיבה לא לעשות אותו, היא הורדה מהכביש.
נכון, אנחנו בד"כ מעדיפים לא להיכנס לחוקיות השיפורים, בדיונים אותם אנו עורכים, אבל הידרו-בוסט בסופה, זה משהוא שהבוחנים יודעים עליו ומאוד אוהבים לחפש.

שוב אנחנו חוזרים לדיון הרגיל והרקוב על שיפורי בטיחות (כלוב, מושבים חובקים, ריתמת 4 עיגונים, ברקסים יעילים יותר וכו'....) וכרגיל חוזרים לאותו המירמור.

אגב, תגיד תודה שאין לך "אביר", ניראה אותך מנסה לעצור את הרכבת הדוהרת הזו.


איך אמר איציק בדיון על פתיחת מוסך: "...ברגע שתחליט שאתה עבריין, הכל יהיה הרבה יותר קל..." האמת, צודק. בכל תחומי החיים בארץ.

יובל48
05-01-10, 20:34
http://www.jeepolog.com/303.html

ערן המסוקס
07-01-10, 00:36
בוסטר הידראולי עובד טוב, אבל סומך על עוד מערכת ברכב = פחות אמינות.

אצלי בוסטר ומשאבה של סופה, ונועל גלגלים קדמיים בקלות.

סופת המדבר
07-01-10, 08:15
נראה לי שבהיזדמנות אני ישפץ משאבה מרכזית
ואז נראה מה קורה

ד ו ר ו ן
07-01-10, 17:01
בסופות הצבאיות יש משהו שונה?
אני שואל כי דוקא זכור לי טוב שבבלימת חרום הגלגלים הקדמיים ננעלים.

בבלימה בה מתחילים עם מעט לחץ ומוסיפים עם הרגל אפשר להגיע עד לסוף המהלך בלי לנעול.

ערן המסוקס
07-01-10, 18:45
בסופות הגלגלים קצת קטנים יותר, מה שעוזר לבלימה.

coas
07-01-10, 18:59
הסיבה לא לעשות אותו, היא הורדה מהכביש.
נכון, אנחנו בד"כ מעדיפים לא להיכנס לחוקיות השיפורים, בדיונים אותם אנו עורכים, אבל הידרו-בוסט בסופה, זה משהוא שהבוחנים יודעים עליו ומאוד אוהבים לחפש.


מנסיון של 4 שנים ו8 טסטים במכונים שונים, חלקם ללא "עזרה" אף טסטר לא העיר על ההידרובוסטר.


בוסטר הידראולי עובד טוב, אבל סומך על עוד מערכת ברכב = פחות אמינות.


אם משאבת ההגה תושבת מסיבה כלשהי אז אין חשיבות לכך אם יש בלמים. בדיוק כמו אם המנוע יושבת עם בוסטר ואקום. בשני המקרים הרכב יחזור הביתה על גרר.

מערכת בלמים של סופה אמורה לעבוד טוב (סביר פלוס..) עם צמיגים 31, אם זה לא המצב חפש את מקור התקלה, נוזל בלמים צריך החלפה, משאבה מרכזית, סתימות/כיפופים בצנרת, צינור ואקום דולף/מנוע שחוק/מערכת PCV דולפת.

שים לב שלא הרכיבו אצלך רפידות מחודשות מאחור, שים רק חדשות.

ד ו ר ו ן
07-01-10, 19:17
בסופות הגלגלים קצת קטנים יותר, מה שעוזר לבלימה.
ממש לא,
בצבא נוסעים די הרבה זמן על 31 בלא מעט סופות.

barak4*4
07-01-10, 22:27
מנסיון של 4 שנים ו8 טסטים במכונים שונים, חלקם ללא "עזרה" אף טסטר לא העיר על ההידרובוסטר.



אישית נכחתי בהורדה של 2 סופות מהכביש, בדיוק על הסעיף הזה.
הבוחן, ניגש לרכב ולפני שאפילו העיף מבט על הדברים הרגילים (גלגלים, הגבהות וכל השטויות הרגילות שהם אוהבים לחפש), פתח מכסה מנוע, הצביע על המשאבה וקבע בפסקנות:
"...יש פה משאבת בולמים (השגיאה במקור) הידרו, זה לא חוקי. במקרה תקלה אתה מאבד מייד את ההגה והבלמים בו זמנית ומהפך..."

ניסיונות להסביר שזה לא ממש נכון נענו ב: "... מי אתה חושב שאתה, אני בוחן רכב כבר 20 שנה, אל תנסה לסבן אותי..."

טוב, אז שתקנו ושני החברים קיבלו כל אחד הורדה מהכביש.

סופת המדבר
07-01-10, 22:53
מנסיון של 4 שנים ו8 טסטים במכונים שונים, חלקם ללא "עזרה" אף טסטר לא העיר על ההידרובוסטר.



אם משאבת ההגה תושבת מסיבה כלשהי אז אין חשיבות לכך אם יש בלמים. בדיוק כמו אם המנוע יושבת עם בוסטר ואקום. בשני המקרים הרכב יחזור הביתה על גרר.

מערכת בלמים של סופה אמורה לעבוד טוב (סביר פלוס..) עם צמיגים 31, אם זה לא המצב חפש את מקור התקלה, נוזל בלמים צריך החלפה, משאבה מרכזית, סתימות/כיפופים בצנרת, צינור ואקום דולף/מנוע שחוק/מערכת PCV דולפת.

שים לב שלא הרכיבו אצלך רפידות מחודשות מאחור, שים רק חדשות.

לפי מה שראיתי ולפי מיטב הבנתי הרפידות מאחורה חדשות לא מחודשות (הם הגיעו בקרטון
אורגינל והם עם ניטים לא מודבקות)
בהידמנות אני יחליף את כל השמן ברקס
כיפופים לא נראה לי שיש.. אולי באמת המשאבה מרכזית ''התעייפה''

דרור ברלי
07-01-10, 23:00
ממש לא,
בצבא נוסעים די הרבה זמן על 31 בלא מעט סופות.

הרוב המוחלט של סופות צבאיות עדיין על 235/75/15 והן נועלות גלגלים בבלימת חירום. בממוגנת קשה יותר כמובן...
על 31 כבר יותר קשה לנעול, אבל אפשרי. היום נעלתי - פשוט כי איזה עגלון-קורולה כנראה נבהל מעצם העובדה שהוא באמת נוהג, ועצר פתאום באמצע הכביש...

גם עם בלמים במצב חדש, מערכת הבלימה בסופה פשוט מחורבנת ואין ויכוח על זה.

סופת המדבר
07-01-10, 23:08
נראה לי שבסוף אני יעשה חור ברצפה ינעל רק נעלי צבא
ואולי אני יעזור לטנק הזה לעצור חחחח

-->