צפייה בגרסה מלאה : תם ונשלם... נעילה לטראנו
הנעילה הותקנה. :D:D:D
ראשית פורקה ציריה, נספרו 31 שיניים ונבדקה התאמה, לאחר מכן נפתחה הביצה
ולתוכה הושתלה הנעילה במקום המוגבל החלקה שכנראה כבר נפח את נשמתו.
הציר עפ"י ספר הרכב H233 (טראנו ארוך 96 בנזין גיר רגיל), הנעילה מכאן:
https://www.4x4parts.com/catalog/product_info.php?products_id=5024
עלות סופית בבית 3500 ש"ח (פירטתי בעבר).
עלות התקנה 1160 ש"ח (1000 ש"ח + מע"מ) + 100 ש"ח תוספת שדרוג
משמן "רגיל" לשמן "מטפס" (לא יודע אם שווה או לא אבל שדרגתי).
בוצע עם מכונאי בשם ארז (פרטים בפרטי אם מישהו יתעניין) שהתגלה כבחור חביב ואמין
והכי חשוב מקצועי.
סה"כ עלות של כ-50% ואף פחות לעומת ARB - כדאי/לא כדאי זה כבר סובייקטיבי...
שמחתי לשתף, לתרום ולהיתרם...
החלודה בנעילה החדשה! זה מכך שהיא שכבה כשבוע שבועיים אצלי באוטו...
תתחדש!
איזדה שמן אמורים לשים לפי הוראות יצרן הנעילה?
מתי אמורים להחליף אותו (החלפה ראשונה)?
כל הכבוד ...תעדכן בבוא הזמן לגבי השפעות הנעילה שטח/כביש
כל הכבוד :D ! ת ה נ ה...
(הלוואי וגם לספורטאג' אפשר היה למצוא "נעילה מהמדף"...:()
תמונות מעולות,כפי הנראה הלך חלק לגמרי,כן?!
נראה לי שאתה הולך להנות...
טל.
תמונות מעולות,כפי הנראה הלך חלק לגמרי,כן?!
נראה לי שאתה הולך להנות...
טל.
האמת אכן הלך פגז/חלק... ערב קודם פתאום צצו לי חששות ברמות...
התחלתי לטחון את האינטרנט עד שבשתיים בלילה מצאתי איזה קטלוג שקצת הרגיע אותי...
איפה יש תמונה של הנעילה ?
אגב, המחיר 3500 זה כולל ההתקנה או רק העלות של הנעילה ?
( בתור אחד שהתקין אי אילו ( כמעט 10 ) נעילות אוטומטיות- אפשר בקלות לחסוך את העלות של ההתקנה - אני מוכן לעזור עם זה )
תתחדש על הנעילה:D
גיא 3500 זה המחיר של הנעילה כולל המשלוח.
תתחדש!
איזדה שמן אמורים לשים לפי הוראות יצרן הנעילה?
מתי אמורים להחליף אותו (החלפה ראשונה)?
אני לא יודע לגבי טראנו, אבל ... !
במקור יש שם נעילת LSD והשמן שמתאים לה הוא שמן אחר לגמרי מאשר נעילה רגילה.
אני חושב שיש צורך בשמן 90W במקום השמן LSD.
כדאי לבדוק את זה עם יצרן הנעילה.
כמובן שכעת כבר לא נחוץ שמן LSD אלא שמן דיפרנציאלים "רגיל"...
לי לא ידוע שצריך להחליף את השמן לאחר תקופה "ראשונית" אבל
בכל מקרה אחרי כ-500 ק"מ אני אלך לביקורת רופא לאחר ניתוח ונבדוק...
לגבי ביצוע העבודה על המדרכה ליד הבית...
זה אפשרי אבל זה לא כזה קל (נדרשים כלים וידע) ובטח לא מתאים לכל אחד...
אני אישית דוגל בכך שאני אעשה את העבודה המקצועית שלי
ואשלם לאחרים עבור קבלת העבודה המקצועית שלהם...
אבל זה כמובן נתון לכישרון ולהחלטה של כ"א...
אני שמח בשבילך שיש לך אמון כזה ב"בעלי מקצוע".
:)
כמובן שכעת כבר לא נחוץ שמן LSD אלא שמן דיפרנציאלים "רגיל"...
לי לא ידוע שצריך להחליף את השמן לאחר תקופה "ראשונית" אבל
בכל מקרה אחרי כ-500 ק"מ אני אלך לביקורת רופא לאחר ניתוח ונבדוק...
...
מה לגביי "חרטות"? תוכל תמיד להרכיב את המוגבל ההחלקה.
יותר מזה, יש לך אפשרות עכשו להזמין את ה POWERTRAX לא? עכשו שיש לך קייס, זה אמור להתאים גם למיתחרה של הדטרוית? לא??
למה אני זה מעניין? כי הנעילה של PTX עולה 300$ וה LR רק 230$~
רבין
רבין עשיתה קצת בילבול
הנעילה של דטרויט מחילפה את כל הקיס והוא כבר נעול.
ואילו הנעילה של פאורטקס היא לקיס פתוח.
רבין עשיתה קצת בילבול
הנעילה של דטרויט מחילפה את כל הקיס והוא כבר נעול.
ואילו הנעילה של פאורטקס היא לקיס פתוח.
עד כמה שאני מבין, יש את בית הדיפ H233B או H233, יש את קייס שעלו דבוק הרינג, ובתוכו יש את העכביש.
יש קייס פתוח, ויש קייס לא פתוח שלמייטב הבנתי נמצא בטראנו.
הנעילה של דטרויט מחליפה את כל הקייס, אבל לא ניראה לי שהם המציאו את הגלגל מחדש, אני משער, אין לי ידע, שהקייס הוא שיכפול של הקייס הפתוח הסטאנדרטי של ניסן.
חשוב לציין שכל הידע שלי זה ב"היתכתבות" לא פתחתי לעולם בית דיפ.
רבין
אני שמח בשבילך שיש לך אמון כזה ב"בעלי מקצוע".
:)
מאמין או לא מאמין זה לא משנה במובן זה שלעשות את העבודה לבד אינני מסוגל...
אבל, אם הנחתם יעיד על עיסתו..., בדרך כלל אני סופר חשדן וקטן אמונה...
כבדהו וחשדהו...
ולכן אני נכנס אך ורק למוסכים שאין להם בעייה שאבלה איתם במהלך הטיפול ליד הליפט...
מה לגביי "חרטות"? תוכל תמיד להרכיב את המוגבל ההחלקה.
יותר מזה, יש לך אפשרות עכשו להזמין את ה POWERTRAX לא? עכשו שיש לך קייס, זה אמור להתאים גם למיתחרה של הדטרוית? לא??
למה אני זה מעניין? כי הנעילה של PTX עולה 300$ וה LR רק 230$~
רבין
לגבי השאלה הראשונה - תמיד אני יכול להתחרט ולהחליף את החלק החדש
בחלק הישן שהיה בפנוכו קודם לכן ולחזור למצב המקורי...
(לגבי ה-POWERTRAX אין לי מושג).
באשר למה ששאלת אותי על התנהגות הכביש:
הרכב מעט פחות עדין, כאשר אתה נותן מכת גז, למיטב הבנתי מכיוון שהוא נעול ואין "פיצוי"
כמו שקיים בדיפרנציאל פתוח רגיל, אלא מתקבל כוח לשני הגלגלים יחד, אז יותר סיכוי שתרגיש במכה קלה יחד עם הכוח שמתפרץ... לשיקולך אם אתה אוהב את זה או לא - ובכל מקרה זה ממש לא דרמטי ומשמעותי פחות ככל שאתה נוהג רגוע יותר...
לגבי סיבובים - כפי שאני נוהג בדרך כלל (לא ממש מתפרע) אין שינוי לעומת המצב הקודם - לפעמים יש איזה תק (לא טעות כתיב) גברי מאחורה או איזה יבבה חביבה אבל שוב ממש לא דרמטי...
לגבי המצב על כביש רטוב - טרם הזדמן לי...
צריך לזכור שכל מה שאני כותב כאן זה על סמך ניסיון עשיר למדי של פחות מ-48 שעות של חיים בצוותא עם הנעילה...
הרכב שלי ארוך גיר רגיל - אין לי מושג איך יהיו ההשפעות ברכב קצר ו/או אוטומט...
אם תחפש באינטרנט אינפורמציה על השפעת הנעילה על התנהגות הכביש או הבלאי הדבר היחידי שכנראה תסיק שכל אחד מקבל אותה אחרת וממש, אבל ממש, אין הסכמה...
חנן-ג'יפולוג
07-01-10, 12:14
יש קייס פתוח, ויש קייס לא פתוח שלמייטב הבנתי נמצא בטראנו.
הנעילה של דטרויט מחליפה את כל הקייס, אבל לא ניראה לי שהם המציאו את הגלגל מחדש, אני משער, אין לי ידע, שהקייס הוא שיכפול של הקייס הפתוח הסטאנדרטי של ניסן.
ההשערה שלך שגויה. הקייס לא מזכיר את הקייס המקורי והפאוורטראקס לא יתאים להיכנס בדטרויט.
ברכב אוטומטי ה"תק" נדיר עד לא קיים. הטורק סופג כנראה את המכה.
המכה הזאת מגיעה כשהנעילה נינעלת ויש הפרשי מהירות בין שתי הציריות.
כניסה לסיבוב עם מעט "גז" תבטל אותו גם בידני.
סע רגיל ואל תחפש את ההבדלים.
סע לאט, זהיר, מחושב, זה רכב כבד ארוך גבוה וכו' ... לא מכונית מרוץ. והכל יהיה טוב :)
בשביל מי שעוד לא הבין איך זה פועל.
ישנו מנגנון ראצ'ט שנימצא במצב נעול כל הזמן. כאשר יש הפרשי מהירות בין הציריות ואין מומנט בגל הינע, הנעילה תיפתח / תשתחרר ואז הגלגל החיצוני לסיבוב שמסתובב מהר יותר מהפנימי, ישתחרר ירצ'ט ויסתובב מהר כפי שהוא צריך. כשההגה מתישר הפרשי המהירויות נעלמים והמנגנון נינעל שוב. ( כן - בסיבוב אתה עם גלגל מניע אחורי אחד בלבד - הפנימי )
כאשר יש הפרשי מהיריות בין הציריות ויש מומנט על הגל הינע, הנעילה נינעלת מידית ( לפעמים יש השהיה קטנה אם השיניים לא במקום הנכון ) ואז יש "תק" בום או מה שלא תגידו. הווה אומר, כניסה לסיבוב בסרק, אין מומנט על הגל הינע, הנעילה משוחררת, מרצ'טת , יציאה מהסיבוב טיפה גז ,מומנט בגל הינע, בום הנעילה נינעלת. או לחכות עם הגז טיפה או להכנס עם טיפה גז לסיבוב. או פשוט להתעלם מזה.
ההשערה שלך שגויה. הקייס לא מזכיר את הקייס המקורי והפאוורטראקס לא יתאים להיכנס בדטרויט.
חנן, תודה על הידע. האמת, יש היגיון בשיגעון, בתור יצרן, כידאי לשים רגליים למתחרים...
דורוןרובין
17-01-10, 22:24
בטראנו 2005 אוטומט זה יהיה עדיין אותו קייס ונעילה לדעתכם?
בטראנו 2005 אוטומט זה יהיה עדיין אותו קייס ונעילה לדעתכם?
יש לי את הספר של 2007,אותו דבר.H233B LSD 4pinion
כנראה שהדגם הזה של הדיפ.ליווה את הטראנו נאמנה עד סוף ימיו...
טל.
בטראנו 2005 אוטומט זה יהיה עדיין אותו קייס ונעילה לדעתכם?
לדעתי בדגמי הדיזל האוטמטי יש 33 שיניים.
אתה יכול לפתוח אקס ולספור שיניים כדי להיות בטוח.
לדעתי בדגמי הדיזל האוטמטי יש 33 שיניים.
אתה יכול לפתוח אקס ולספור שיניים כדי להיות בטוח.
עד כמה שאני זוכר, דיגמי ה-3ל עם 33 שיניים ואילו 2.7 עם 31.
תקנו אותי עם אני טועה.
רבין
עד כמה שאני זוכר, דיגמי ה-3ל עם 33 שיניים ואילו 2.7 עם 31.
תקנו אותי עם אני טועה.
רבין
לפי הנתונים של ARB זה נכון.(לפי ההערות למטה,עדיין יש צורך לאמת את הנתון באמצעות הסוכן או לפי ספירת השיניים).
http://www.arb.com.au/resources/pdf/airLockers/application_chart.pdf
טל.
יצא לי לראות טראנו 2.7 עם 33 שיניים
יצא לי לראות טראנו 2.7 עם 33 שיניים
קח בחשבון שיכול להיות שהוחלף הסרן,איזה מודל?
טל.
בטראנו 2005 אוטומט זה יהיה עדיין אותו קייס ונעילה לדעתכם?
היום, אחרי שראיתי כמה לא מסובך לפרק ציריה, לדעתי שווה לבצע זאת לפני שאתה קונה ומביא נעילה... גם אם זה יעלה לך כמה גרושים נוספים אתה מבטיח לך שתימנע מבזבוז אלפי שקלים למקרה שהנעילה לא מתאימה...
היום, אחרי שראיתי כמה לא מסובך לפרק ציריה, לדעתי שווה לבצע זאת לפני שאתה קונה ומביא נעילה... גם אם זה יעלה לך כמה גרושים נוספים אתה מבטיח לך שתימנע מבזבוז אלפי שקלים למקרה שהנעילה לא מתאימה...
מצתרף להמלצה של zilbersh
היפה והחיה
30-08-10, 21:39
אחרי שיש לך ניסיון של מספר חודשים
איך החיים עם הנעילה?
כמה יצא לך להשתמש בה?
ספר קצת רשמים.
נעילה זה חיים אחרים, גם הטראנו שלי נעולה
אני לוחוץ על הכפתור והחיים אחרים פשוט...לא מתאמץ לא מפרפר לא שובר את האוטו
מטפס הכל
אחרי שיש לך ניסיון של מספר חודשים
איך החיים עם הנעילה?
כמה יצא לך להשתמש בה?
ספר קצת רשמים.
אז ככה:
בגדול בכביש בקטנה (אבל בקטנה!) הרכב קצת פחות נעים כי לפעמים יש מכה/קפיצה/בום מהדיפרנציאל (למיטב הבנתי זה חלק טיבעי בנעילה אוטומטית ולא מעיד על אי תקינות),
ויש גם קצת יותר חריקות צמיגים שזה לדעתי קטע די חמוד :-)
בשטח התמורה היא גדולה... העבירות משתפרת ללא ספק, כניסה לעליות ומכשולים עם הצלבות ובורות איטית ומבוקרת יותר ועם יותר שקט נפשי...
מכיוון שהמדובר בנעילה אוטומטית השאלה כמה יצא לי להשתמש בה לא ממש רלוונטית...
(ראה את המדריך המצויין על נעילות שמסביר את הנעילות השונות).
היפה והחיה
31-08-10, 13:44
אז ככה:
מכיוון שהמדובר בנעילה אוטומטית השאלה כמה יצא לי להשתמש בה לא ממש רלוונטית...
(ראה את המדריך המצויין על נעילות שמסביר את הנעילות השונות).
הכוונה היתה, כמה טיולי שטח, שבמצב סטנדרתי לא הייתה עובר, כן יצא לך לעבור.
בס"כ עם הטרנו הישן שלי, למעט הטיול השני שלי לזיק, לא יצא לי להתקע במכשול ולא לעבור. הראשון היה למעלה יאיר, בתקופה, שהייתה מדרגה יפה של כ חצי מטר, וגם שם עברנו.
(לא טיילתי במחמל, גרופית ודומהם וגם לא מתכוון להגיע לשם)
הכוונה היתה, כמה טיולי שטח, שבמצב סטנדרתי לא הייתה עובר, כן יצא לך לעבור.
בס"כ עם הטרנו הישן שלי, למעט הטיול השני שלי לזיק, לא יצא לי להתקע במכשול ולא לעבור. הראשון היה למעלה יאיר, בתקופה, שהייתה מדרגה יפה של כ חצי מטר, וגם שם עברנו.
(לא טיילתי במחמל, גרופית ודומהם וגם לא מתכוון להגיע לשם)
האם בעקבות הנעילה הקשחתי את אופי הטיולים שלי? בקטנה כן אבל לא באופן דרמטי.
האם עם הנעילה אני עובד מה שבלעדיה לא הייתי עובר? תיאורטית כן, מעשית במציאות
אין לי את היכולת לבדוק זאת ולהוכיח זאת.
מה שבטוח הוא שבין אם אני נהג גרוע ובין אם אני נהג מצויין הנעילה משפרת את
רמת העבירות של הרכב ושלי יחד, וגם מוסיפה לי שקט נפשי... דיינו...
בזכות הנעילה אפשר להיכנס למכשולים יותר ברוגע ובמתינות, לכפר יותר על שגיאות של הנהג,
ואולי במצטבר/במקרי קיצון, זה גם ההבדל בין לעבור ולא לשבור לבין לא לעבור ולשבור...
(חוצמזה לדעתי במצבים מסויימים/מיוחדים הנעילה עלולה דווקא לא להועיל ואף להסב נזק).
אם מישהו חושב לבצע את המשימה בעצמו אז כאן יש הוראות להכנסת הדטרויט
http://www.angelfire.com/extreme/hawaiianhardbody/locker.html
האמת את שלב הכיוון הוא לא מדגיש כלל...
רבין
טוב, לא סתם הקפצתי את השירשור ליפניי כמה ימים.
גם אני הזמנתי דטרויט, הוא ברגע זה על משאית fedex בארץ!
ההבדל העיקרי - אצלי זה רכב אוטו...
עדכונים בהמשך
רבין
בהצלחה... כשהמתנה תגיע לביתך ספר איך ומה וכמה...
זה היגיע שבוע שעבר לדלת בבית ...
לגביי המישלוח, בגסות, אני קניתי ברשת שלחתי ל NY ומשם FEDEX לארץ. סך הכול 5000-3500 תלויי במזלך במכס.
אתמול נתתי את הנעילה למכנואי שמרכיב אותו בביצה ספייר שיש לו, כך הוא יאזן את רינג\פיניון בקלות.
אני אמור להיכנס אלו בהמשך להחלפת ביצה, פרוצדורה פשוטה יותר, כך אני חושב.
ניראה אך זה יתנהג תחת גיר אוטומטי:-).
כבר מיסתקל קדימה - החלפת מוטות ונעילה קידמית, אבל קודם אהנה מהנעילה...
רבין
כבר מיסתקל קדימה - החלפת מוטות ונעילה קידמית, אבל קודם אהנה מהנעילה...
רבין[/QUOTE]
תתחדש, לדעתי סע כך אתה עוד תופתעה כמה נעילה אחורית משפרת את העבירות.
זה היגיע שבוע שעבר לדלת בבית ...
לגביי המישלוח, בגסות, אני קניתי ברשת שלחתי ל NY ומשם FEDEX לארץ. סך הכול 5000-3500 תלויי במזלך במכס.
אתמול נתתי את הנעילה למכנואי שמרכיב אותו בביצה ספייר שיש לו, כך הוא יאזן את רינג\פיניון בקלות.
אני אמור להיכנס אלו בהמשך להחלפת ביצה, פרוצדורה פשוטה יותר, כך אני חושב.
ניראה אך זה יתנהג תחת גיר אוטומטי:-).
כבר מיסתקל קדימה - החלפת מוטות ונעילה קידמית, אבל קודם אהנה מהנעילה...
רבין
יש לי תחושת בטן, לא מבוססת על ידע, שזה יתנהג טוב ושתהנה...
ולדעתי רק מי שנהג בלי יכול באמת להבין את ההבדל לעומת עם...
על איזה נעילה אתה חושב מקדימה? יש בכלל משהו חוץ מ-ARB (שיקר...).
לגביי הנעילה הקידמית, היה פה שירשור אחר -
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?52188
בקיצור
זה ניקרא LOKKA, אטומטי, כ 600$ כולל מישלוחה עד לדלת לא כולל מיסים\מכס.
אם יש לך לוקרים אטומטים אז זה ממש חלום , כי ב 2x4 הם ביכלל מנותקים ולכן כלל לא מפריעים.
לגבי הנעילה האחורית שלי, היא כבר מותקנת! בימים הקרובים אעלה תמונות ורשמים.
רבין
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.