צפייה בגרסה מלאה : עשן אפור בהתנעה ב3.1
שלום לכל חברי. הפורום בטרופר 3.1 דיזל ,לפעמים בהתנעה יוצא עשן אפור משך 3-4 שניות . אחרי התיעצות עם מכונאים מסוג כללי : 1 אטמי שסטומים להחליף 2: שיפץ טורבו, 3: שיפוץ משבת הזרקה .
הטרופר עבר טסט ליפני שבוע ,בבדיקת עשן התעקש המנובל על3100 סל'ד / כ130 קמ'ש ועבר , באופן שוטף אין בעיות עשן , רק בהתנעה . ריח העשן כנראה משמן .
זה הטרופר השלישי שלי . לי רקורד של כמילון ק'מ על טרופרים ולא נתקלתי בבעיה דומה .
איסוזו איפון מנוע 3.1
אותה התופעה , רק בהנעה בבוקר כשהמנוע קר יוצא עשן לבן / אפור / כחול .
עוד דבר , בשניות הראשונות בזמן שהאוטו מעשן המנוע גם מגמגם מעט .
חוץ מזה האוטו לא מעשן בשום מצב אחר .
מה עושים ?
ועם תוסיפו לסימפטומים גם נקישות, אז תתחילו לחפש מאיפו חודרים מים לצילינדר:confused::twisted:
אצלי איסוזו טרופר 1996, 3.1 דיזל אוטומאטי.
עשה 205,000 ק"מ. החלפתי רצועת תיזמון ב 198,000 ק"מ.
עובד כמו שעון, לא מתחמם, לא מוריד גרם שמן ולא שותה טיפת מים (אצלי כשנה).
בבוקר, בדיוק התופעות שתיארתם:
מניע עם ענן עשן, לשתי שניות בדיוק, ריח של נפט שרוף או סולר שרוף למחצה, לא ריח של שמן שרוף.
מגמגם בערך 2-4 שניות ואז מתאפס על עצמו.
בכל שאר התחומים, כמו שנאמר, עובד כמו שעון.
הרכב שלי עובד די קשה, כולל הרבה גרירות של סירה (מעל טון) בתנאי מאמץ.
ממה שאני הבנתי, זה קשור למערכת שלא נותנת למנוע להניע לפני שנבנה מספיק לחץ שמן במערכת.
נחכה ונשמע מה יש לסוזי להגיד.
באחד מגיגולי הייתה לי בעיה דומה במיצובישי בהתנעה הייה עשן וסירחון של דלק לא שרוף
ההתנעה הייתה רגילה בסוף התברר שהחימום המוקדם לא עבד ,
טיפלו בכך ויותר לא חזרה הבעייה
באיפון מעל 300K ולא הייתה בעייה כזו
לפי דעתי קודם כל לבדוק את מצתי הלהט של הרכב כנראה יש מצת שרוף לא הייתי ממהר ללכת לכיוון האטם ולא טורבו אם תרצה עזרה תבקש:)
בהתייעצות עם חבר שמכיר את האיסוזו היטב, גם הוא טוען כי מדובר במצתי להט (אחד או יותר) שלא מתפקדים כראוי.
האמת, שגם כך הנעת הבוקר לא קלה כפי שהייתה בעבר, אז כנראה שאגש למלאכת ההחלפה בקרוב.
לפני שאני מפרק את המצתים, יש טיפ לאיך לבצע את זה מבלי להישאר עם חצי מצת ביד וחצי בתוך התבריג במנוע?
בהתייעצות עם חבר שמכיר את האיסוזו היטב, גם הוא טוען כי מדובר במצתי להט (אחד או יותר) שלא מתפקדים כראוי.
האמת, שגם כך הנעת הבוקר לא קלה כפי שהייתה בעבר, אז כנראה שאגש למלאכת ההחלפה בקרוב.
לפני שאני מפרק את המצתים, יש טיפ לאיך לבצע את זה מבלי להישאר עם חצי מצת ביד וחצי בתוך התבריג במנוע?
הרבה זז-קל, הרבה סבלנות.
בברכה,טושי
עידכון,
מצתי הלהט פורקו, באופן מפתיע הם יצאו בקלות וללא כל התנגדות.
בבדיקה אצל חשמלאי, התברר מצבם כמצויין (אלו המקוריים שיצאו עם הרכב מהמפעל - כבוד).
נו...
אז מה הבעיה?
מסתמן כי הטיימר של מצתי הלהט יצא מתיזמון ובמקום 7 שניות (הוראות יצרן) הוא נותן רק 2.5 שנית של חימום מקדים.
הבדיקה פשוטה, בבוקר, פותחים סוויץ, כשאיור הסליל הכתום בלוח המחוונים כבה, סוגרים סוויץ ושוב פותחים. הסליל שוב נכנס לפעולה והרכב מניע ללא כל הסימפטומים שתוארו קודם.
היום אכניס את הרכב לחשמלאי בכדי שיכייל מחדש את הטיימר.
אעדכן בהמשך.
טוב, מסתבר שאי אפשר לכייל את הטיימר.
אופציה א', הזולה - לפתוח ולסגור סוויץ' פעמיים.
אופציה ב' - להתקין טיימר חדש, עניין של כ- 500 ש"ח.
אופציה ג' - טיימר מפרוק.
עשן כחול-אפור זה שמן, כנראה מהטורבו
אפור-לבן זה דלק, כנראה מהמזרקים
ממולץ לנסות PURGE לפני שנכנסים להוצאות.
בכל מקרה, מה שמתארים פה זה די נורמלי למנועי טורבו דיזל עם קלומטרג' גבוה.
יצרתי קשר עם מגרש פירוק המתמחה בטרופרים.
בעל המגרש, מכונאי מוסמך ובעל מוסך של איסוזו בעברו.
הוא הציע לי טיימר מפרוק בעלות של כ-65 ש"ח.
אי אפשר לדעת מה מצב הטיימר, אבל זה הימור שאני מוכן לקחת.
לדבריו הטיימרים האלו הם צרה צרורה ותמיד עושים בעיות.
בנוסף, יכול להיות שמשך החימום הקצר נובע מחיישן טמפרטורה שנותן קריאה שגויה (למשל חושב שחם ולכן מקצר את משך החימום המקדים) ואז הביעה לא בטיימר, כי אם בחישן הטמפרטורה.
אתחיל בהחלפת הטיימר ומשם נראה אם הבעיה נפתרה.
לטובת הדורות הבאים, עידכון של השרשור:
חיישן הטמפרטורה נבדק ונמצא תקין, כך שנשאר רק הטיימר של החימום המקדים.
הטיימר הוחלף בחדש (תחליפי) וכרגע הכל עובד מצויין.
היום בבוקר, 4 מעלות בחוץ, מצתי הלהט עבדו כ- 5 שניות והרכב הניע מייד.
נעלמו הגימגומים, נעלם העשן, הנעה קלה ומיידית.
הדורות הבאים....
יתוכחו עם הבעיה היא הסי-מוס או בקונקטור המצופה זהב במערכה הבקרה של המצברים
הדורות הבאים לא ידעו מה זה GLOW TIMER
ודרכו של עולם......
טוב, הדורות הבאים הגיעו :)
טרופר 3.0 2004 אוט'.
אני נתקל בבעיה דומה בהתנעה בבוקר (למרות שהבקרים חזרו להתחמם מעט).
אשמח לחוות דעתכם באם הסד"פ הזה נראה לכם הגיוני:
1. אפרק את מצתי החימום לבדיקה: מה אני בודק בהם (והיכן הם נמצאים? :confused: מתחת למכסה אטם שסתומים?)?
2. באם המצתים יצאו תקינים: כיצד אני בודק את חיישן הטמפ' וכיצד את הטיימר?
תודה!
בעז
אצלך התנעה ארוכה אם גם עניין עשן?
חיובי.
עשן לבן/אפור אם זיהיתי נכון.
יש גמגום קטנצ'יק בחצי הדקה הראשונה של עבודת המנוע.
מצברים חדשים.
כשהמנוע חם אין בעיה ואין גמגומים.
טוב, הדורות הבאים הגיעו :)
טרופר 3.0 2004 אוט'.
אני נתקל בבעיה דומה בהתנעה בבוקר (למרות שהבקרים חזרו להתחמם מעט).
אשמח לחוות דעתכם באם הסד"פ הזה נראה לכם הגיוני:
1. אפרק את מצתי החימום לבדיקה: מה אני בודק בהם (והיכן הם נמצאים? :confused: מתחת למכסה אטם שסתומים?)?
2. באם המצתים יצאו תקינים: כיצד אני בודק את חיישן הטמפ' וכיצד את הטיימר?
תודה!
בעז
לפני ניסיון פירוק של נרות חימום שבמנוע 3.0 , 4jx1 כמעט בלתי אפשרי לשלוף אותם1 הם ישברו לך, הייתי ממליץ בדיקה במחשב טק2 , רק הוא יכול חהתחבר לרכב ולסרוק את כל הנתונים, מה שאתה מתאר יכול לנבוע מהרבה דברים כולל חיישנים שונים.
חזרתי כדי לעדכן:
המוסכניק שלי (מקצוען בטרופרים ומוזכר כאן מדי פעם) הביע ספקנות גדולה לגבי בעיה הקשר בין הסימפוטמים המתוארים לעיל ובין המצתים.
הוא לא אומר שאין קשר ביניהם, אלא שלעתים נדירות מאד הוא ראה שהיו בעיות במצתים ו/או בטיימר שלהם, במנוע 3.0 (הוא ציין שבמנועי ה-3.1 זה באמת היה קורה לפעמים).
בעצתו בדקתי את החיבור של הקטבים במצברים - ואכן קוטב אחד לא היה מחובר כ"כ טוב.
סידרנו את זה ומאז ההתנעה חלקה. וגם הגמגום נעלם.
תודה על העידכון, אכן קטבים תקינים ומחוזקים תורמים רבות להתנעה במנוע הזה.
Avihai Bar
14-09-17, 13:19
שלום לכולם,
טרופר 2001 3.0. עשן לבן בהנעה הראשונה (בלבד) בבוקר.
ניסיתי את התהליך של הדלקת הסוויטץ' כיבוי והדלקה שניה וזה אכן פתר.
1. האם בוודאות הבעיה היא בטיימר או שיכול להיות שזו בעיה בריליי?
2. להבנתי הטיימר הוא חלק מהמחשב (ECU). האם איפוס של המחשב יכול לעזור? ואם כן- איך מבצעים? ניתוק מצברים?
תודה!
בדיזל 3.0 יש ריליי שיושב בתוך קופסה שחורה מלבנית ביחד עם ריליי סטרטר ליד הקופסה הגדולה של הפיוזים בתא מנוע, בדוק/תחליף אותו לניסיון.
נסה להחליף גם פילטר סולר אם לא הוחלף, שפוך את התכולה שלו לכי שקוף ובדוק אם יש סימנים למים.
ניתן גם לעשות בדיקה לנרות חימום, **אבל קח בחשבון שניסיון פירוק שלהם ע"מ להחליף אם תקולים יכול לשבור אותם ואז זה הופך ליותר מורכב.
ה 3.0 יכול להניע בלי נרות בכלל, קצת עשן לבן לכמה שניות ונעלם.
אם לא חסר נוזל קירור והכל בסדר אז אין מה להיתרגש.
Avihai Bar
14-09-17, 14:10
תודה רבה.
בעצם- אם יש בעיה ברילי- האם לא הגיוני שההליך עם הסוויטץ' לא היה עובד?
Avihai Bar
14-09-17, 14:23
תודה!
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.