PDA

צפייה בגרסה מלאה : סמוראי- רטיבות וחלודה סביב פקק מילוי דלק מצידו הפנימי



יונתןמצפה
10-01-10, 18:16
ההודעה בפורום הכללי כי אני מניח שהיא לא רלוונטית רק לסוזוקי..

1. מזה תקופה לא קצרה (מעל מספר חודשים) יש לעיתים רטיבות (התעבות של מים) על צידו הפנימי של פקק מילוי הדלק ומסביב לפיה שאליה הוא מתחבר. בנוסף, יש שם חלודה דקה שמצטברת (על הפייה, לא על הפקק), שאותה אני מנקה מעט מדי פעם.
בנוסף לתופעה הנ"ל, לפעמים קשה מאד לפתוח/לסגור את הפקק. לא תמיד..

2. תופעה נוספת (ואולי קשורה?) היא שברוב התדלוקים בעת פתיחת הפקק יש רעש חזק של אוויר (שחרור לחץ) מכיוון מיכל הדלק. לא יודע עם זה תת לחץ או לחץ. יש למישהו רעיון איך לבדוק?

א. האם יש לחשוד במים במיכל הדלק, ואם כן איך מנקזים אותם בסמוראי. (האם לא הייתי צריך לצפות שבמשך הזמן המים ייגמרו יחד עם הדלק?)
ב. האם יכול להיות קשר לאחת מהפותעות הנ"ל לצריכת דלק מוגברת ומצבי רוח ב"סחיבה" של האוטו.

הפקק אגב מקורי לחלוטין בן משהו כמו שנתיים... (הוחלף לאחר שנמאס לי שקשה לפתוח את הפקק. התופעה הזו עדיין קיימת...)

יונתן

lior_b.s
10-01-10, 18:48
צריך להיות נשם למיכל דלק, לא יודע איפה זה נמצא בסמוראי, תבדוק שלא סתום, במקרה וכן אז כן זה משפיע על מצבי הרוח של המנוע..

ליאור

יונתןמצפה
10-01-10, 18:51
תודה.
שכחתי לציין שמדובר בסמוראי מוזרק.
לנשם יכול להיות קשר לרטיבות וחלודה?

lior_b.s
10-01-10, 19:22
אני יודע שכאשר דוחסים אויר נוצרת התעבות של מים, אבל קשה לי להאמין שאתה מגיע לכזה לחץ במיכל...

ליאור

יונתןמצפה
10-01-10, 19:41
וואלה, גרמת לי לחשוב...
ככל שעולה הלחץ יורדת היכולת של האוויר להכיל לחות. כאשר האוויר מגיע לרוויה נוצרת התעבות...

עכשיו, אני די בטוח שבמצבים בהם פתיחת הפקק הולכת בקלות ללא התנגדות אין רעש של בריחת אוויר. כשיש זה נשמע די חזק!

מאד יכול להיות (להבנתי), שלחץ חזק מגדיל משמעותית את החיכוך של לשוניות המתכת של הפקק עם פתח המילוי.
עכשיו נשאלת השאלה איך הלחת הזה משפיע על מערכת ההזרקה?
ואיך בכלל נוצר לחץ גבוה בתוך המיכל?

עוד כיוונים?

lior_b.s
10-01-10, 19:46
כמו שכתבתי בהודעה הראשונה, אמור להיות נשם למיכל דלק, אם הוא נסתם מתחילות הבעיות, חכה לבעלי סמוראים שאולי יודעים היכן הוא נמצא...

ליאור

itay
10-01-10, 20:04
כשאתה עומד באחורי הרכב עם פנים לכיוון הנסיעה, יש מאחורי הכנף הימנית מכסה שמכסה את צינור המילוי של המיכל. לאותו הצינור, כמה סנטימטרים אחרי הפתח מחוברת צינורית שהיא הנשם.

תסיר את הכיסוי ( בד"כ הולך קשה כי הברגים שם תקועים חזק) ותראה את הכל.

לדעתי, נוצר אצלך תת לחץ - ואקום - המנוע שואב דלק ולא נכנס אויר במקום כדי למלא את הנפח. נסה לסוע כמה ימים אם זה אפשרי ללא פקק ותראה אם יש הבדל.

איתי.

סולי
10-01-10, 20:26
איתי, הנשם הוא לא מובנה במכסה?
תמיד שחשבתי שהנשם שאתה מתאר משמש רק בעת מילוי דלק במיכל..
אתה מכניס כמו גדולה של נוזל למיכל שתופס שטח אוויר שיוצא מהצינורית הקטנה מעל לגובה המילוי של הפייה.

טעיתי?

נדב42
10-01-10, 20:35
אם חושדים בנשם, אתה יכול לצורך הבדיקה, במשך כמה ימים, לפתוח את המכסה לשחרר לחץ לפני כל נסיעה ואז לא אמורות להיות לך השפעות על התנהגות הבדיקה.

זה לא פתרון כמובן, רק שלב דיאגנוסטי ...


להתראות בשטח,

נדב.

יונתןמצפה
10-01-10, 22:19
- לא ברור האם תפקידו של הנשם המתואר הוא רק בזמן המילוי או שיש נשם אחר לשלב העבודה?
- כמו כן האם יכול להיות מצב של עודף לחץ במיכל הדלק ולא תת לחץ?
- האם עוד מישהו חווה את תופעת הרטיבות והחלודה והאם יש מקום לחשוד שיש לי מים בדלק (והאם יכול להיות שלאורך תקופה ארוכה)?

רעיון פתיחת המכסה לפני הנסיעה ייבדק.

יונתןמצפה
14-01-10, 19:37
עוד תגובות?

idanw
14-01-10, 19:42
מים בדלק אין לך.
בניגוד לסולר, מים בבנזין יגרמו לגמגומים חריפים במנוע, עד כיבויי.

התייש
15-01-10, 18:49
מישהו יודע איפה אפשר להשיג מכסה דלק לסמוראי וכמה זה עולה?(עדיף בצפון)
אגב, למה חייב להיות וואקום?
מה החסרונות הנוספים במכסה אוניברסלי בחמישה שקלים למעט סכנת גניבה של דלק וחדירת מים למיכל?

-->