התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ייעוץ בקניית היילקס מודל 2000



DEPP
12-01-10, 20:00
שלום אני חדש כאן ובאתי לכאן ע"י חיפוש גוגל ותודה לאל שיש את הגוגל שכיוון אותי לפה! :)
אז לעניין,
ברשותי רכב פיאט פונטו וחלטתי לעבור לג'יפ (בהתחלה הלכתי על דהייטסו טריוס וראיתי שהיא מאוד יקרה ולא שווה ואז וויתרתי)
אז אני הולך על הטיוטה היילקס תרתי המשמע.
אז אני לא בקיא טוב טוב במכני הטכני של ג'יפאים ולא יודע כלום ממה להתחיל.. :(
ואני חירש....תסלחו לי :(
הרכב הזה היינו ממונע בדיזל ישמש לרכב פרטי בכביש למרחקים ורמת שטח בינוניות בעיקר כמו כגוון טיולים ולא לטפס איזה סלעים הכבדים המיותרים לחלוטין.
תיכננתי להשקיע הם שפונטו יימכר + 40K ויוצא בערך 50K. והרגע יש לי 18K אך אני עדיין חוסך להשגת את המטרה הזו.
רכב צריך להיות בשנתון 2000 וזה חייב להיות אוטומטי(נשבר לי מכל הילוכים עם המון שנים כאילו שצריך לעבוד בידיים ונמאסתי כבר!!)
אמנם אני זוכר היה לי חבר שלי שעבד בתקופה במפעל שיש(אבן) והיה לו את הטיוטה בעל הילוכים ותמיד הצטרפתי אליו בכל מצב למרחקים, עירונים וכולי....
ורכב היה די מאודד אמיןןןןןןןןןן (נראה לי שזה דגם 4X2)
אם כדאי לי לקנות את 4X2 ולא את 4X4? כי הבנתי שאמרו פה בפורום זה 4X4 יהרוס בכביש יומי יומית כי המכלולים שלהם מיסתובבים כל הזמן!
מישהו יכול לאמת את המצב?
כמה הדבר הזה זולל את דלק?(לפי ממה שקצת הבנתי שזה 8 ק"מ לליטר או שאני התבלבלתי??)
כמה זה אמור להיות בצריכת דלק עירוני/בין-עירוני/90?
כמה זה עלות הביטוח?(צד ג' אם כבר עדיף)
עלות ביטוח חובה?
עלות אגרת רישוי(טסט)?
מהי עלות הטיפול שוטפת(בכל 10K ק"מ)?
האמינות?
החלפים?
מצב בשוק?
האם צריך לבדוק משהו או כדאי לגשת למכון בדיקה?
אילו בשנתון הזה קיימים הדגמים+נפחי מנוע ואילו אף מומלצים אם בכלל?
אם חסרתי כלשהו בפרטים או טעיתי או כלשהם אתם מוזמנים לתקן אותי
כל עזרתכם נוספת תתקבל בברכה
ישראל.

גיא
12-01-10, 21:41
ההודעה שלך טיפה מבולבלת

בגדול,

אין אוטומטי 4x4, בכלל.
אם אתה רוצה טיולים ושטח, אתה זקוק ל 4x4 אז זה אומר שאתה חייב ידני.
1:8 1:10 זה הגיוני ומקובל. מדובר רק על מנועי 2400 סולר. משנת 1998 עם טורבו.
האוטו אמין למדי ובנסיעת כביש עם טיפונת שטח כניראה יהיה אמין מאוד.

ובגדול, אני לא ממש חושב שזה אוטו שמתאים למה שאתה מתאר שאתה מחפש.

DEPP
12-01-10, 22:43
אתה בטוח?ומה עם 4X2?יש לה אוטומטי?
ופרטים חסרים המבוקשים שעדיין לא ענית עליהם ובכל אופן תודה על העזרתך.
ומדוע אתה חושב שאוטו הזה לא מתאים למה שאני מחפש?למה אני חייב את 4X4 וזו לא המטרתי לטפס על איזה סלע גדולה או את העבירות כבדות למינהם ובמילים אחרות,ברצוני לנסוע בטיולי שטח קלים ורגועים.
אני מקווה שאתה מבין למה היתכוונתי.

כמו שכתבתי בהודעה הקודמת,אתה מוזמן לתקן אותי אם ישנה במידת הצורך :)

גיא
12-01-10, 23:56
אם תרכיב שיפורים שונים לרכב 2 על 4 למשל נעילה אחורית, תוכל לטייל ברוב השבילים.
אבל במצב הרגיל שלו, בפעם הראשונה שתגיע למכשול, למשל תעלה או מדרגת סלע, אתה תעצור.
תצטרך לחזור אחורה.

מה לעשות ש 4 על 4 זה לא רק לפוזה, יש לזה שימוש אמיתי.

לגבי הדברים האחרים, יש אוטומטי 2 על 4, אבל זה לא מתאים לשטח.
אין לי מושג כמה עולה הביטוח. אתה צריך לדבר עם סוכן בשביל זה. כל אחד מקבל מחירים אחרים.
הגיל שלך ומספר התאונות בעבר ועוד מלא דברים משנים את המחיר בין אדם לאדם.

4 על 4 לא מתקלקל יותר בכביש כי הוא לא פועל בכביש בכלל.

כל השאר עניתי לך קודם.

נמרוד
13-01-10, 17:02
טויוטה היילקס בשנים שאתם מדבר עליהם לא היה ידני 4X4. אם אתה מתעקש על אוטומט, 4X4, וטנדר בתקציב שלך אז האופציה שלך זה מיצובישי מגנום. אבל ברכב שטח ישן, יש עדיפות חד משמעית לידני מבחינת אמינות. קנה לך ידני.

טנדר 2X4 הוא רכב עבודה נטו, הוא לא רכב שטח, לא נראה כמו רכב שטח, לא בעל יכולות שטח משמעותיות. טנדר 4X4 הוא עדיין רכב עבודה, אבל עם יכולת לטייל בשטח, ובגלל זה אתה מחפש אחד כזה, לא? כי בכביש, טויוטה היילקס 2X4 או 4X4 נחותות מכל מכונית נוסעים. הפונטו המסכנה שלך יותר מהירה, זריזה, נוחה, מהנה לנהיגה, חסכונית בדלק וזולה לאחזקה מאשר כל טנדר דיזל יפאני. תחשוב טוב טוב מה אתה באמת רוצה.

גיא
13-01-10, 18:39
נימרוד התכוון שאין ולא היה אוטומטי בשנים ההם 4 על 4.

יובל48
13-01-10, 19:09
ואני שואל למה טנדר?
אתה זקוק לטנדר לעבודה?להובלת משאות?לעבודות שדה?
אם לא אז למה אתה מעוניין בטנדר? כל רכב 4X4 יעמוד בדרישות של
נסיעות יום יומיות בכביש וטיולי שטח קלים מפעם לפעם.
לשטח בינוני ומעלה תזדקק לרכב בעל הילוך כח.

-->