PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה בנושא מטען סולארי



elro
12-01-10, 21:12
מה עלול/עשוי לקרות אם מחברים מטען סולארי של 12V למערכת מצברים של 24V?
המטען אמור "לטפטף" זרם טעינה נמוך כדי לפצות על אובדן, שנובע מאיתורן ואזעקה, ברכב שעומד מספר ימים.

תודה למתיחסים.

אוהד מ.
12-01-10, 21:55
מה עלול/עשוי לקרות אם מחברים מטען סולארי של 12V למערכת מצברים של 24V?
המטען אמור "לטפטף" זרם טעינה נמוך כדי לפצות על אובדן, שנובע מאיתורן ואזעקה, ברכב שעומד מספר ימים.

תודה למתיחסים.

חוק פיזיקה / חשמל בסיסי:
כמו בזרימת מיים, על המקור להיות העל פוטנציאל גבוה יותר מיעדו. ובאנלוגיה לחשמל - על מקור המתח, קרי המטען, להיות בעל מתח גבוה יותר משל הצרכן שהוא מערכת המצברים.
חיבור שכזה, במקרה הטוב לא יטעין את המצבר (אם יש דיודת הגנה טורית במטען), במקרה הפחות טוב יפרוק את המצבר מבלי לגרום לנזק משמעותי למטען (אם יש דיודת הגנה טורית במטען אך אינה עומדת במתח האחורי ונשרפת) ובמקרה הרע, יגרום לנזק משמעותי למטען .

עם אתה "מתעקש" על שימוש במטען הסולארי הזה, יש להוסיף מממיר מתח למתח גבוהה יותר (נניח 26V) ובקר טעינה פשוט (הגבלת זרם ע"י נגד טורי תעשה את העבודה).

אוהד.

zivo
13-01-10, 10:19
לא ברור מה אתה מנסה לעשות...
מה זה "למערכת מצברים של 24V" זה שני מצברי 12V בטור?
1- אם מדובר על שניים של 12V תאורטית ניתן לטעון כל אחד לחוד, אם המצבר עצמו של 24V לא שווה להתעסק.
2- גם אם זה 2X12 אני עדיין בספק אם מטען סוללארי זה הדבר הנכון להשתמש בו :confused:

zerez
13-01-10, 10:39
מה עלול/עשוי לקרות אם מחברים מטען סולארי של 12V למערכת מצברים של 24V?
המטען אמור "לטפטף" זרם טעינה נמוך כדי לפצות על אובדן, שנובע מאיתורן ואזעקה, ברכב שעומד מספר ימים.

תודה למתיחסים.

כפי שכתבו לפני - לא יטען ואולי יזיק.
מטענים סולאריים נמצאים בשימוש בסירות ושם יש מערכת שמווסתת את הטעינה בין המטען לבין האלטרנטור, אתה לא יכול לחסר שני מטענים במקביל ולצפות שזה יעבוד, אתה כן יכול לחבר את המטען שהרכב עומד ולנתק אותו לפני שאתה מניע.
לא ברור לי באיזה מטען אתה רוצה להשתמש אבל קח בחשבון שזה עלול להשפיע על כל מערכת הטעינה.

eran4x4
13-01-10, 13:46
כפי שכתבו לפני - לא יטען ואולי יזיק.
מטענים סולאריים נמצאים בשימוש בסירות ושם יש מערכת שמווסתת את הטעינה בין המטען לבין האלטרנטור, אתה לא יכול לחסר שני מטענים במקביל ולצפות שזה יעבוד, אתה כן יכול לחבר את המטען שהרכב עומד ולנתק אותו לפני שאתה מניע.
לא ברור לי באיזה מטען אתה רוצה להשתמש אבל קח בחשבון שזה עלול להשפיע על כל מערכת הטעינה.

אתה יכול לחבר שני מטענים של 12 וולט בתור ולטעון שני מצברים של 12 שמחוברים גם הם בתור

zerez
13-01-10, 20:06
אתה יכול לחבר שני מטענים של 12 וולט בתור ולטעון שני מצברים של 12 שמחוברים גם הם בתור

נכון, אתה יכול לחבר בטור אבל לא במקביל.

elro
14-01-10, 09:24
תודה לכל המתייחסים, זה פחות או יותר הכיוון אליו כיוונתי.
ברור לי שאם אני מחבר מטען כזה או אחר (בדגש על סולארי) אני מנתק אותו לפני ההנעה.
כמו שציינתי זה אמור לתת קצת "אויר" למצבר בזמן עמידת הרכב, לא להטעין אותו במקום האלטרנטור.
אני פשוט מנסה לפתח את הרעיון הזה, כי זה בינתיים הרעיון הכי פשוט שעולה לי לראש, במקום לצאת לסיבוב עם הרכב כדי להטעין את המצברים.

tallevi
14-01-10, 11:49
תודה לכל המתייחסים, זה פחות או יותר הכיוון אליו כיוונתי.
ברור לי שאם אני מחבר מטען כזה או אחר (בדגש על סולארי) אני מנתק אותו לפני ההנעה.
כמו שציינתי זה אמור לתת קצת "אויר" למצבר בזמן עמידת הרכב, לא להטעין אותו במקום האלטרנטור.
אני פשוט מנסה לפתח את הרעיון הזה, כי זה בינתיים הרעיון הכי פשוט שעולה לי לראש, במקום לצאת לסיבוב עם הרכב כדי להטעין את המצברים.
היי,

נשמע לי טוב,אתה יכול לצרף תמונות של הטען הנ"ל ומה העלויות.
מה ההספק של מטען כזה?

טל.

אוהד מ.
14-01-10, 21:41
הכיוון הזה שהזכרת הוא אחד הדברים שנמצאים בפיתוח רציני של חברות מסוימות בתחום ייצור זכוכיות לרכב. הרעיון שם הוא לשלב תאים פוטו-וולטאיים בחלון גג לצורך תוספת לטעינת המצבר ולהפעלת איוורור שיצנן רכב עומד, מבלי לפרוק את המצבר.

shahav
14-01-10, 23:50
תודה לכל המתייחסים, זה פחות או יותר הכיוון אליו כיוונתי.
ברור לי שאם אני מחבר מטען כזה או אחר (בדגש על סולארי) אני מנתק אותו לפני ההנעה.
כמו שציינתי זה אמור לתת קצת "אויר" למצבר בזמן עמידת הרכב, לא להטעין אותו במקום האלטרנטור.
אני פשוט מנסה לפתח את הרעיון הזה, כי זה בינתיים הרעיון הכי פשוט שעולה לי לראש, במקום לצאת לסיבוב עם הרכב כדי להטעין את המצברים.

לא בטוח שאתה צריך לנתק אותו, הוא לא ניראה לי צרכן עומס מעבר לנורה, אתה בטח יכול לשים דיודות שימנעו את הזרימה ההפוכה בזמן שהרכב מונע, ובזמן שאין שמש. בכל זאת צריך לוודא שהזליגה של הדיודות לא משמעתיות ביחס לטעינה האיטית.

דרך אגב, יש מוצרים כאלה לאיורור הרכב ב EBAY וגם במקומות אחרים.
אני חשבתי להישתמש במישטח כזה למחשב הניווט של הרכב בזמן "שינה", כי כאשר חם ויש שמש, הזליגה מהזיכרון של המחשב חזקה, והמצבר שלו מיתרוקן מהר. אבל הסירבול ניראה לי גבוהה.

רבין

-->