PDA

צפייה בגרסה מלאה : שקיעת קפיץ קידמי ב- 110



nirs
17-01-10, 21:20
שלום
לאחרונה הותקנו בולמי פוקס משופצים (של גלעד) + דרופקיטים.
הקפצים (איבך ל- 90), לא הותקנו בשל ההגבהה המוגזמת שהיו יוצרים ברכב (גם ככה אשתי צריכה סולם), ובמקומם הותקנו קפיצי אייבך אחוריים חדשים (קצרים יותר, יעודיים ל- 110). הקפיצים הקידמייים (צהובים של גקי, בני כ- 3 שנים) נשארו (ראו תמונות).

אתמול, שמתי לב שהרכב נוטה לצד ימין לפנים (קפיץ קידמי, צד הנוסע).

מספר שאלות:
1. סיבות ורעיונות לשקיעה (לא היתה מלחתחילה).
2. האם צריך / כדאי להחליף את הקפיצים הקידמיים, ואם כן במה (אייבך (כנראה, קשה להשיג) / טאף דוג / אחר)?

הערה:
מאז ההתקנה עשיתי מספר טיולים בעבירות עד בינונית, לא משהו שצריך / אמור "לשבור" את הרכב.

nirs
18-01-10, 20:16
???
אף אחד!?

asih
18-01-10, 22:38
זה בזמן חניה?

תבדוק אם אתה מישר אותו (דוחף קלות עם היד) הוא נשאר ישר ... :)
שמתי לב אצלי שהוא עומד הוא נוטה קצת לצד ממנו יצאה האדם האחרון :)
לפעמים זה גם תלוי בלחץ הגז בבולם, אולי ברח קצת באחד מהם

nirs
18-01-10, 23:07
זה בזמן חניה?


חיובי.



לפעמים זה גם תלוי בלחץ הגז בבולם, אולי ברח קצת באחד מהם

איך אפשר לבדוק?

gali
20-01-10, 12:27
יש קטע מוטרף בדיפנדרים שהקפיצים המקוריים לא מגיעים ימין-שמאל באותו הגובה; צריך להיות כאן שרשור בנושא.
בד"כ השמאלי צריך להיות ארוך יותר ומוסיפים ספייסר קל כדי לפצות, זאת בגלל שקפיצים תחליפיים (אולדמן וכו...) מגיעים באותו אורך לשני הצדדים.

nirs
20-01-10, 17:56
יש קטע מוטרף בדיפנדרים שהקפיצים המקוריים לא מגיעים ימין-שמאל באותו הגובה; צריך להיות כאן שרשור בנושא.

נכון לא רק לדיפנדרים, גם ברנגלרים יש כזה סידור.


בד"כ השמאלי צריך להיות ארוך יותר ומוסיפים ספייסר קל כדי לפצות, זאת בגלל שקפיצים תחליפיים (אולדמן וכו...) מגיעים באותו אורך לשני הצדדים.

נלקח בחשבון בהתקנה. השקיעה קרתה לאחר מספר טיולים.

מחר יותקנו טאף דוג / אולדמן בתקווה שיפתרו את הבעיה.

gali
22-01-10, 10:59
אם השקיעה לאחר שימוש אז הקפיצים לא מתאימים - לא עומדים בעומס.
תחליף קפיצים ושלום על ישראל.

shalevalon
22-01-10, 11:31
זה נכון, בגלל הביצה התושבות על הסרן לא באותו גובה וגם קפיץ אחד קצר יותר מהשני,
לפני שאתה נכנס להוצאות מיותרות ו/או אי נעימות עם מי שהתקין לך, נסה להצריח בין הקפיצים- הימני שמאלה ולהיפך,
יכול להיות גם שלא שמת לב מלכתחילה לאי השוויון.

gali
24-01-10, 10:38
זה נכון, בגלל הביצה התושבות על הסרן לא באותו גובה וגם קפיץ אחד קצר יותר מהשני,
לפני שאתה נכנס להוצאות מיותרות ו/או אי נעימות עם מי שהתקין לך, נסה להצריח בין הקפיצים- הימני שמאלה ולהיפך,
יכול להיות גם שלא שמת לב מלכתחילה לאי השוויון.

החלפה בין ימין-שמאל לא כל כך תעזור כיוון שהקפיצים התחליפיים (של מרבית הפירמות) מגיעים באותו הגובה, משום מה הם לא מכירים בהפרשי הגובה שמגיעים מהיצרן.
צריך ספייסר לצד שמאל, השאלה היא אחת ולתמיד מהו גובה הספייסר שאותו צריך להכין מראש על מנת לאזן בין שני הצדדים.

gp1
25-01-10, 23:29
יש כלל אצבע מאוד חשוב ברכב .
באם ביצעת אתה או מוסך , עבודה על הרכב ולאחר מכן מופיעה תקלה שקשורה לחלפים שהתקנת או פירקת והרכבת או נגעת . כמעט תמיד זה מקור הבעיה ,

תבדוק אם לא הצלבת בטעות בין הקפיצים או שהם לא יושבים במקום ותבדוק גם את האחוריים
. הם עלולים להשפיע על זוית הרכב מקדימה .

-->