צפייה בגרסה מלאה : תיקון כננת
ברשטתיח כננת וורן M8000 שלא עובדת. הורדתי את הסכמה של קופסת הפיקוד והכל נראה מחובר תקין, ניסיתי לנקות את המגעים ולחבר אבל כל מה שאני מקבל זה "קלאק קלאק" כמו של ממסרים. למישהו יש רעיונות מה הצעד הבא?
סולונואידים גמורים ?
תעשה חיפוש פה על המילה סולונואיד
יש כמה שמוכרים את זה ותוכל להחליף.
הכננת צריכה 2 סולונואידים בו זמנית לכל כיוון של המנוע
אם רק אחד עושה קליק.. זה לא יעבוד
שלח את הסכימה וננסה לאתר את האשם
ביי
יורם
GodsFather
27-01-10, 16:13
כמו שאמרו לפני -יש בסה"כ 4 סלונואידים בקופסת הפיקוד - הם תקינים ? החיווט אליהם תקין לדברייך.
כמובן שהחיבור החשמלי לקופסה צריך להיות עבה ואיכותי ולא סתם חוט בעובי מ"מ.
מינוס מחובר כראוי לגוף ? גם כן, מינוס בריא.
מצורפת סכמה של קופסת הפיקוד
הבנתי שמדובר בארבעת הממסרים שנמצאים על קופסת הפיקוד. אבל איך אני בודק מי מהם תקין ומי לא (רב מודד?)?
הבנתי שמדובר בארבעת הממסרים שנמצאים על קופסת הפיקוד. אבל איך אני בודק מי מהם תקין ומי לא (רב מודד?)?
קופץ לבקר חבר ;)
אפשר עוד הערב :p:p:p
אני עוד ינצל את הצעות העזרה שלך אל תדאג. כרגע אני כבר מנותק מפעולה אבל הצילצול ממני עוד יגיע :)
אני עוד ינצל את הצעות העזרה שלך אל תדאג. כרגע אני כבר מנותק מפעולה אבל הצילצול ממני עוד יגיע :)
מחר בערב ערן(ן) ולידור(ג) קופצים אלי לראות את 2 הויטארות (רענן: לא לקפוץ, הארוכה לא למכירה, רק להתרשמות) בסביבות 20:30, תבוא, יהיה שמייח :rolleyes:
נדב.
טוב, קופסת הפיקוד נבדקה ותקינה, השלט עובד למרות שיש בעיית מגע בחיבור. מה שמשאיר מנוע. מהמנוע יוצאים שלושה חוטים. אני משער פלוס, מינוס והארקה. אם אני מחבר את הכננת ישירות למצבר פלוס ומינוס אני מקבל ניצוצות עד כיבוי המנוע כאילו המנוע מקצר. אם אני מחבר פלוס והארקה אני לא מקבל כלום. השאלה היא האם המנוע שרוף?
תפרק את המנוע ותבדוק את הפחמים
במידה והכול מפורק מומלץ לשלוח לליפוף ושיפוץ
בסביבות 500 ש"ח
אורן
פתחתי את המנוע, הלכתי לפי המדריך של וורן. המנוע היה אמור לצאת קומפלט לפי המדריך אבל יצא רק הקייס. המנוע מסרב לצאת ואני ממש לא מעוניין להפעיל כוח שם יותר מדי או לדפוק על המנוע שיצא.
קצת תקוע לגבי מה השלב הבא. הנה קצת תמונות להמחיש את העניין.
צחי לפי הבנתי המנוע עובד כשמחברים אותו למצבר אך כנראה יש קצר כלשהו בחוטים לדעתי תעבור על החוטים והחיבורים לדעתי תחבר את החוטים למצבר כשהמנוע מפורק אם תראה ניצוצות אז יש קצר בחוטים ואם לא אז כנראה שזה מהמנוע זה בדיקה טובה לדעתי
משה
סוזי המשתוללת
14-02-10, 00:36
צחי
תופעה של כננות וורן היא שכשמחברים /מנתקים מנוע יש חובה לעבוד עם שני מפתחות לפתיחה כשאחד אמור להחזיק את האום התחתונה שלא תסתובב אחרת בהידוק של העליונה ייסתובב גם הבורג שמחובר בפונקט שוויס לסלילי השדה ואז אמנם נראה שיש מגע אבל בפועל אין!!!
תבדוק רציפות בין סלילי השדות
יש שלושה מגעים אבל לא מחברים רק 2 מהם
יש עוד מגע לאדמה.. הגוף של המנוע
כדאי לך למצוא את הסכמה של המנוע,
יש שם שני סלילים, שאותם צריך לחבר בצורה מסויימת ולא סתם ישירות למצבר
אשמח לעזור אם תצטרך
קישור עם סכמה :
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=32278
ביי
יורם
סוזי המשתוללת
14-02-10, 02:00
גוף הכננת מקבל מינוס קבוע ואילו העוגן ואחד השדות מקבלים כ פעם + דרך הממסרים !!!
צחי
תופעה של כננות וורן היא שכשמחברים /מנתקים מנוע יש חובה לעבוד עם שני מפתחות לפתיחה כשאחד אמור להחזיק את האום התחתונה שלא תסתובב אחרת בהידוק של העליונה ייסתובב גם הבורג שמחובר בפונקט שוויס לסלילי השדה ואז אמנם נראה שיש מגע אבל בפועל אין!!!
תבדוק רציפות בין סלילי השדות
סליחה אבל איבדתי אותך
רק שש שנים עברו ושוב קניתי רכב עם כננת וורן שלא עובדת, יש מצב שזה סוג של דפוס דפוק אצלי.
הכננת מסוג וורן xd9000 משמיעה כרגע רק קלילקים מהממסרים.
קצת רקע:
שהרכב נקנה הכננת לא עבדה כלל והמנוע היה מחובר בצורה רופפת. חיזוק של מנוע למקומו גרם לה להתעורר לחיים רק כדי לגלות שהמנוע מסתובב על ריק. בפירוק גיליתי סטינג׳ שבור.
אחרי שהשגתי סטייג׳ והרכבתי אותו הכננת לא מגיבה פרט לקליק מהסולונואיד.
הסולונאידים נבדקו עם רק מודד, שניים מגיבים לכיוון אחד ושניים לכיוון השני.
מינוס נבדק למצבר ותקין.
לא מצליח להבין את החיווט של המינוס בקופסת החיווט אבל הכל נראה מקורי כביום היוולדו.
ניסיתי לחבר את המנוע ישירות כאשר המינוס מחובר.
אחד ה-F מחובר ל-A וה-F השני למצבר וכלום.
אני מתחיל לחשוד בבעיית מנוע אבל שניה לפני שאני מוציא 500-800 ש״ח על ליפוף/תיקון אני רוצה לוודא.
תודה
עידכון:
המנוע עובד לשני הכיוונים כאשר נותנים לו מתח ישיר (אחרי ניקוי מגעים).
כנראה שהתקלה בקופסת הבקרה או בשלט, ביוטיוב הדעות סותרות לגבי איך בודקים סולונואידים, אשמח לעזרה.
צחי
תעלה תמונה של הקופסת פיקוד שלך ללא המכסה.
אין יותר מדי משחקים.
תתחיל בג׳ימפור על מחבר השלט כדי לראות אם הסולנואידים כמו שהם עובדים או לא ואז לשלול בעיה בשלט.
אם הגעת למסקנה שהבעיה בבית הסולנואידים פתח אותו ותתחיל אחד אחד למדוד רציפות על הסליל (המגעים הקטנים).
אם כולם תקינים תמשיך לבדוק אותם אחד אחד עם נורת ביקורת כמו שבודקים כל ממסר אחר.
אסף.
אסף, אני לא בטוח שהבנתי אותך
109470
כל סולנואיד הוא בעצם ממסר.
בין שני ההדקים הקטנים שלו יש סליל ולכן יש ביניהם רציפות. אם אין הסליל שרוף.
נגיד שבכולם יש רציפות על הסליל.
עכשיו אחד אחד מקבל ממך מתח לאחד ההדקים הגדולים. לשני נורת ביקורת שצידה השני למינוס. כשאתה נותן עכשיו לסליל מתח בצד אחד ומינוס בצד שני, אתה אמור לשמוע קליק של הסולנואיד ולראות את הנורה נדלקת. ממסר.
רק שים לב לפני הבדיקה שאתה מנתק את כל המינוסים וההזנות של קופסת הפיקוד שלא יהיו פדיחות.
אסף.
צחי
תעלה תמונה של הקופסת פיקוד שלך ללא המכסה.
ניסיון שני...
109474
מה שאסף כתב.
ובשביל לעשות לך קצת סדר:
סלונואידים 1 עד 4 מימין לשמאל.
1 ו-3 הכנסה (בידוד סופית פיקוד בצבע ירוק)
2 ו-4 הוצאה (בידוד סופית פיקוד בצבע שחור)
מינוס פיקוד - בידוד סופית בצבע חום. משותף לכולם.
ביקשתי תמונה בכדי להתרשם מהמצב. בסה"כ נראה לא רע. חיווט לשקע 5 פינים שנראה במצב טוב. עם יש תיקתוקים כנראה שהידית תקינה אבל אל תדלג על בדיקה שלה גם. וודא שכל המגעים נקיים ומהודקים במיוחד מינוס פיקוד שצריך להיות מחובר לתחתית המנוע לאותו המסוף של הכבל מינוס מהמצבר.
לכל פעולה (הוצאה או הכנסה) יש שני סלונואידים. מספיק שאחד תקול ותשמע תיקתוק מהתקין.
אותה בעייה הייתה אצלי, פירוק של כלל הכבלים , שיוף קל וניקוי בעזרת ספרי מגעים (בנדיבות) פתרו את הבעייה...
Sent from my iPhone using Tapatalk
אין יותר מדי משחקים.
תתחיל בג׳ימפור על מחבר השלט כדי לראות אם הסולנואידים כמו שהם עובדים או לא ואז לשלול בעיה בשלט.
אם הגעת למסקנה שהבעיה בבית הסולנואידים פתח אותו ותתחיל אחד אחד למדוד רציפות על הסליל (המגעים הקטנים).
אם כולם תקינים תמשיך לבדוק אותם אחד אחד עם נורת ביקורת כמו שבודקים כל ממסר אחר.
אסף.
האם צריך לפרק את הסולוניאידים בשביל לבדוק אותם או שניתן לבדוק שהם מחוברים?
אפשר כשהם מחוברים אבל דיר בלאק - קודם לנתק את כל מה שמתחבר לקופסה, שלא תהיה מחוברת לא לפלוס ולא למינוס של הרכב משום כיוון.
אסף.
אני מבין את הפלוס אבל למה מינוס?
כי אתה מכניס גם וגם בבדיקה.
אסף.
המלצה שלי תרוקן את הקופסה מכל הזבל וקנה לך ממסר אחד חדש גדול שיודע להפעיל הכל
http://www.ebay.com/itm/TEMCo-450-Amps-DC-Winch-Motor-Reversing-Solenoid-Relay-Switch-12-Volt-Contactor-/381393854688
זה עושה יופי של עבודה וגם נקיון שבכל החוטים חבר לו כבר שלט אלחוטי ונגמר הסיפור
תבדוק את הקונקטור של השלט, ישנה קורוזיה שגומרת על החיבורים.
טוב...
כלום לא התקדם עם בכננת המחורבנת הזו. מכיוון שאין זמן פנוי והחלטתי שאם כבר יש את כל המשקל הזה מקדימה אני רוצה שלפחות הכננת תעבוד, מכירים מישהו שמשפץ כננות באיזור השרון?
Sent from my iPhone using Tapatalk
תביא אותה אלי או שאני אקח כשאבוא לקחת את השולחן. יש לי דומה או זהה ואוכל לבדוק. בזמנו קניתי מהיבואן סלנואידים והחלפתי אצלי + קו לשלט נוסף שיהיה קבוע בדשבורד.
הבעיה זה שיש כל מינינ עניינים מעבר, צריך להחליף אטמים, לפרק, לנקות, לגרז וכו' ואני פשוט לא מגיע לעניין.
בכננת שאצלי הממסר החליט לא לעבוד עם השלט וגם בחיבור ישיר. ולכן הוחלף לממסר דומה לזה שבהודעה 32.
לאחר כחצי שנה הכננת החליטה שוב לא לעבוד עם השלט. אבל כן בחיבור ישיר. בבדיקה נמצא שאין המשכיות בכבלים של השלט ולכן הוחלפו הכבלים והמחבר למשהו רציני יותר. ומאז עובד כל פעם שמחברים.
הפרויקט הבא לעשות שליטה מהקבינה.
עדיין מחפש מישהו שמשפץ כננות וורן חוץ מהנפלד. אם זה תלוי בזמן שאני צריך לפנות לעניין זה כנראה לא יקרה לעולם.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מה,
גם לך נולדו ילדים? ;)
עדיין מחפש מישהו שמשפץ כננות וורן חוץ מהנפלד.
Sent from my iPhone using Tapatalk
צחי, מה קרה? יקרים? הרגיזו אותך?
לא, בשיחה איתם רמזו לי לא כל כך בעדינות שהם יותר בקטע של למכור כננת חדשה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מה,
גם לך נולדו ילדים? ;)
רק אחד
Sent from my iPhone using Tapatalk
רק אחד
Sent from my iPhone using Tapatalk
מורן ילדה?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170402/187d066b0a7e50aedd5891c59c3907b2.jpg
היינו בבית חולים ופתאום יצאנו עם הגמד הזה. בינתיים הוא מביע עניין גדול יותר באופנועים [emoji12]
Sent from my iPhone using Tapatalk
אפשר להבין מאיפה הוא קיבל את הסיפור של האופנועים.
הרבה מזל טוב לשניכם. שתרבו נחת ושנת לילה טובה.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
מזל טוב!
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
מזל טוב!
בקשר לכננת, יש לי מישהו באיזור עפולה אם תרצה שלח לי הודעה ואקשר ביניכם.
מזל טוב!
בקשר לכננת, יש לי מישהו באיזור עפולה אם תרצה שלח לי הודעה ואקשר ביניכם.
מעדיף במרכז, אבל שלח בהודעה פרטית אולי אצור איתו קשר
Sent from my iPhone using Tapatalk
איך תיקון כננת קשור לחמוד הזה בתמונה??? רק בג'יפולוג...
[emoji6]
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
טוב...
כלום לא התקדם עם בכננת המחורבנת הזו. מכיוון שאין זמן פנוי והחלטתי שאם כבר יש את כל המשקל הזה מקדימה אני רוצה שלפחות הכננת תעבוד, מכירים מישהו שמשפץ כננות באיזור השרון?
Sent from my iPhone using Tapatalk
הי צחי,
אני גר בכפר סבא ואני יכול לתקן לך את הכננת.
דבר איתי
אייל
0522201637
צפה ביוטיוב שצילמתי בו אני מתקן את הכננת שלי.
https://www.youtube.com/watch?v=bifu6wzQXCM
היי אייל,
חבל שאתה רק עכשיו מגיב הכננת נמסרה כרגע לטיפול.
Sent from my iPhone using Tapatalk
היי אייל,
חבל שאתה רק עכשיו מגיב הכננת נמסרה כרגע לטיפול.
Sent from my iPhone using Tapatalk
מצטער,
אני עומד לרשותך אם תצטרך בכל מקרה. בכיף.
אייל
חוזרים לכננת, שירשור שלעולם לא יגמר.
בטיול האחרון לאחד הסמוראים התפגרה משאבת דלק באמצע מעלה חצצון וכך מצא את עצמו אחד החברים תקוע. חיברנו כננת וניסיתי למשוך ללא מכפיל כוח. היה נראה שהכנת עובדת מאוד קשה עד לרגע שהיא הפסיקה לעבוד בכלל.
היום חיפשתי את האשם, ברז חשמל שהתקנתי על קו ה-+ לא תקין. ניקוי עם ספרי מגעים ומשחק איתו החזירו את הכננת לחיים.
במבט על הברז רשום: MAX 10000A ו- 24V 75A
אני מניח שהברז הזה יודע להעביר 75A ופיק רגעי ידע גם להעביר 1000A.
לא מצאתי נתון צריכה של הכננת רק שהמנוע הוא 4.6 כ"ס. חבר טוען שכוח המנוע מקביל ל-300A ואם זו הצריכה של הכננת כנראה שהברז הזה לא מספיק.
1. מישהו מכיר נתון צריכה מקסימלי של וורן Xd9000?
2. המלצה על ברז חשמל מתאים באיכות טובה.
3. אם הברז לא מעביר מספיק זרם, הגיוני של כננת יהיה קשה יותר לעבוד?
מצ" ב תמונה של ברז החשמל
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181018/19123376e456618f8a8f1664860f37d0.jpg
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
צחי
הכננת שלך צורכת בעומס מלא כ460 אמפ'
זה בעומס מלא, כשהיא עוד שניה נעצרת ורגע או שנים אחרי היא כבר שורפת את המנוע.
ב3500 קג הצריכה היא באיזור ה 400 אמפ'.
כל זה נכון בכריכה ראשונה ועל הנייר.
על הנייר מכוון שהכננת משומשת, החיבורים מחורבנים, הוספת קישקושים כמו ברז ואין לי מושג אם המצבר שלך מתאים ומה מצבו...
עדיף (לגמרי לא חובה) שאביזרי החשמל של הכננת יהיו מדורגים ל500 אמפ'.
דרישת היצר, אם אני זוכר נכון, היא למצבר עם 600CCA
יואב
ובלי קשר,
כננת מתחממת בעבודה. אם לא עושים לה הפסקות קירור, היא תתחיל להתאמץ ובסוף תשבוק.
בזמנו הייתי עובד לפי חצי דקה עבודה מקסימום, ואז מנוחה להתקררות וחוזר חלילה.
ובגלל זה אני שונא לעבוד עם כננת.
ברז של 75 אמפר קטן מדי. משהו כמו זה בקישור, שמאפשר 275 אמפר רצוף, יתאים לכננת.
https://www.ebay.com/itm/12V-24V-48V-Excellen-Marine-Boat-Car-Battery-Isolator-Power-disconnect-switch-/113193836762?_ul=IL
מצאתי כזה: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk% 2Fitm%2F282724495138
400A לפי הנתונים, לא מצאתי יותר.
יש להשיג כאלו באיכות טובה יותר בארץ או שההשקעה מיותרת?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
יש לי כזה חדש, קינן קמפינג מוכרים אותם ב100₪.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181019/7e34cec3b0ee202b16ba2520a25bf24c.png
לא הייתי בונה על האיכות פלסטיק של הסיני מאיביי.
זה 50 אמפר מקסימום. ה500 זה לזמן מאוד מאוד קצר.
אסף.
היה לי את מה שבצילום מסך כברז ראשי בדיפנדר. אחרי כחצי שנה נמס פנימית ונתקע במצב פתוח.
לא נשללת האפשרות ששאר מערכת החשמל ברכב לימדה את הרכיב החדש את הטריק הזה.
אז מאיפה לקנות אחד איכותי?
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
ובלי קשר,
כננת מתחממת בעבודה. אם לא עושים לה הפסקות קירור, היא תתחיל להתאמץ ובסוף תשבוק.
בזמנו הייתי עובד לפי חצי דקה עבודה מקסימום, ואז מנוחה להתקררות וחוזר חלילה.
ובגלל זה אני שונא לעבוד עם כננת.
ובשביל זה עובדים עם מכפיל.
ובגלל שעם מכפיל אורך הכבל פתאום נהייה חצי.. אז אני משתמש במקרה הצורך ברצועה 9מ מחוברת לנמשך, ובקצהו את המכפיל.
בימים העליזים בהם כינון היה חלק לגיטימי ממסלולי טיול, משכתי לא מעט רכבים גדולים עם כננת 6000פאונד ומכפיל.
לא התחממה ולא התלוננה.
Slowly..
מצאתי את זה:
http://www.ds-laufer.co.il/item.asp?item=2907
נראה לי שאבדוק מחיר בראשון.
Sent from my Redmi Note 5 using Tapatalk
כרגע מותקן כזה:
https://www.ebay.com/itm/12-24V-Battery-Isolator-Disconnect-Kill-Cut-Off-Switch-for-Car-Boat-Truck-Well/282951588440?hash=item41e13a9a58:g:BaUAA OSwi4pa7BRx:rk:22:pf:0&vxp=mtr
על פניו לא מספיק עבורך.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.