PDA

צפייה בגרסה מלאה : גיר אוטומטי קופץ !



דידין
27-01-10, 17:37
למבינים בגיר אוטומטי
ברכב המשפחתי (רנו סניק ) בעת תחילת הנסיעה הרכב קופץ (כאילו קיבל בעיטה מאחור).
הדבר קרה בסוף יום נסיעה.
ניסיתי לתת גז + בלם ואז לפעמים הרכב גם לא זז אלא בטורים גבוהים מאוד.
אוסיף שני דברים: לפני יומיים החליפו לי שמן גיר(יתכן ויש עודף שמן ?), אין בעיה בהעברת הילוכים מהילוך שני והלאה .
מה יכולה להיות הדיאגנוזה לפני פירוק הגיר ?

בתודה
דוד

EREZ.B
27-01-10, 22:13
למבינים בגיר אוטומטי
ברכב המשפחתי (רנו סניק ) בעת תחילת הנסיעה הרכב קופץ (כאילו קיבל בעיטה מאחור).
הדבר קרה בסוף יום נסיעה.
ניסיתי לתת גז + בלם ואז לפעמים הרכב גם לא זז אלא בטורים גבוהים מאוד.
אוסיף שני דברים: לפני יומיים החליפו לי שמן גיר(יתכן ויש עודף שמן ?), אין בעיה בהעברת הילוכים מהילוך שני והלאה .
מה יכולה להיות הדיאגנוזה לפני פירוק הגיר ?

בתודה
דוד
דוד ערב טוב.לצערי תתכונן לשיפוץ גיר.רוב הסיכויים שהגיר גוסס,אתה כנראה יכול למשוך איתו עוד זמן מה, רק קח בחשבון שיהיה לך ביטוח גרירה כי הרכב יכול להתקע באמצע הכביש איפה שהוא.
יש עוד אפשרות להוסיף שמן סמיך יותר לשמן גיר שיכול לעזור לגיר למשוך זמן .זה מה ששמעתי פעם לא יודע אם נכון או עוזר תבדוק במכון גירים או במוסך.בהצלחה ארז.

גיא
27-01-10, 22:37
אם אתה מצפה לאיזו שהיא עזרה רצינית ... תהיה גם אתה רציני.

כמה ק"מ ?
מה המצב הכללי של האוטו ?
החליפו שמן באופן סדיר ?
למה החליפו עכשיו את השמן ?

תן משהו ... איזה עצם....

tallevi
28-01-10, 00:37
תיבת הילוכים אוטו' זה המנגנון הכי מורכב והכי מתוחכם שקיים ברכב,בכל רכב.
לכן אין מה להתפלפל בעניין זה במרחבי הפורומים.
גש למכון גירים רציני ומקצועי שיבדוק את הענייין ברצינות.
שמעתי הרבה על מקרים שבהם צצו בעיות לאחר החלפת שמן בגיר אוטומטי,חלקם נעלמו כמו שבאו.אני בעקרון לא מקבל בשום צורה את הטענה שהלך הגיר רק בגלל שהחליפו שמן.
אני כן חושב שכנראה דרושות פעולות מסויימות להשבת הגיר למצבו טרום ההחלפה.
אני ממליץ על ס.י גירים אוטומאטיים שבא.ת חולון(ולא משנה איפה אתה גר!).

טל.

mi88
28-01-10, 01:15
תתיעץ עם אוטומטי טק בחור בשם גבי ממליץ בחום

שיפוץ גירים מקצועי מאד ולא יקר

בהצלחה

דידין
28-01-10, 02:09
תודה למגיבים.
זה שאצטרך כנראה לעשות שיפוץ לגיר-השלמתי
מה שרציתי לשאול האם מישהו יודע מה הסיבה ,או מה גורם לאותה קפיצה.?

בכל אופן ברור שאכנס למוסך

גיא
28-01-10, 06:45
בהצלחה ...

כניראה באמת שיפוץ זה מה שאתה צריך ....


כי תשובות אין לך.

דידין
28-01-10, 15:00
עידכון ולמידת לקח.

נכון ששיתפתי את חברי הפורום בבעיה של "פרייבט" אבל אפשר ללמוד ממנה כמה דברים חשובים.

ראשית אציין שהבעייה הייתה בשני "סולונאידיי ההאצה שבגיר. מתברר שהגיר ברכב הנ,ל הוא חצי מכני וחצי חשמלי, בחלק החשמלי יש כמה חיישנים המחוברים למחשב והם אחראים על פתיחה/סגירה של אותם סולונואידיים.(מאחר וקשה לדעת מי הבעייתי - מחליפים את שניהם). עוד מתברר שהתקלה באותם סולונואידים היא מוכרת ולכן יצרן התיבה ,ערך להם מיקצה שיפורים ע"מ להתגבר על התקלות שאופיינו קודם לכן. לכן התיקון היה החלפת אותם חלקים ישנים בחלקים "משופרים -אורגינליים".
פירוק והרכבה לקח שעה (אין צורך להוציא מנוע/לפרק גיר).*
הלקחים שאני הפקתי
- לברר בכמה מוסכים(תמיד טוב).
- לא להתפתות לדברי חלקות של בעלי אינטרסים.
-מתברר שהכי פחות ניסיון יש למכונאים במוסכים המורשים הגדולים - כי תחלופת האנשים שם גדולה בגלל (ודי לחכימא ב ..).
-לנסות ללמוד על "עבר" של חלקים ומערכות (בפורומים באינטרנט, חברים, מכרים, מכונאים,בעלי חניות חלפים וכו..)

זאת הסיבה שהעלתי נושא זה כאן , כי ברכבים אחרים יכולים להיות בעיות די דומות

* העלות : 20% משיפוץ גיר כפי שהציע לי בעל מכון גירים (בשטף הדיבור שלו, נתן לי בלי משים ה מ ו ן אינפורמציה).

ושוב תודה למגיבים

גיא
28-01-10, 15:26
קח לך עוד לקח - חינם.

כשאתה רוצה עזרה רצינית, אתה צריך לשאול שאלות רציניות.

לתת מידע רציני,

זה חשוב.

אתה לא חושב שאתה הראשון שהחליפו לו שסתומים בגיר, נכון ? לא סתם למשל שאלתי כמה ק"מ .. כמה פעמים החליפו שמן ... וכו',

לא קבלת פה מידע כי לא נתת מידע.

ושמח בשבילך שיצאת בזול.

סוזי המשתוללת
28-01-10, 15:45
תיבת הילוכים אוטו' זה המנגנון הכי מורכב והכי מתוחכם שקיים ברכב,בכל רכב.
לכן אין מה להתפלפל בעניין זה במרחבי הפורומים.
גש למכון גירים רציני ומקצועי שיבדוק את הענייין ברצינות.
שמעתי הרבה על מקרים שבהם צצו בעיות לאחר החלפת שמן בגיר אוטומטי,חלקם נעלמו כמו שבאו.אני בעקרון לא מקבל בשום צורה את הטענה שהלך הגיר רק בגלל שהחליפו שמן.
אני כן חושב שכנראה דרושות פעולות מסויימות להשבת הגיר למצבו טרום ההחלפה.
אני ממליץ על ס.י גירים אוטומאטיים שבא.ת חולון(ולא משנה איפה אתה גר!).

טל.

מה אתה סח!!!

את הגיר של הרכב שלי "הרגו" במכוני הגירים הרציניים והטובים לפני 3וחצי שנים ואמז עשיתי איתו הרבה מאד ק"מ כולל בשטח :D

מכוני גירים יודעים רק לשפץ גם במקרים שלא באמת נדרש שיפוץ
הגרוע מזה הוא שאחרי שיפוץ אתה מהר מאד חוזר למכון וכמו שבוי בידיהם אתה ממשיך להעשיר את בעל הביית כי כל פעם יש תירוץ חדש למה לא עובד הגיר הפעם !!!
אפשר לבצע בדיקות לבד ואפשר גם להגיע לפתרונות לבד לעיתים זו רק בעייה של זרימת שמן /פקודה חשמלים /קצר בצמה , מינוס שלא מחובר טוב ועוד

סוזי המשתוללת
28-01-10, 15:48
עידכון ולמידת לקח.

נכון ששיתפתי את חברי הפורום בבעיה של "פרייבט" אבל אפשר ללמוד ממנה כמה דברים חשובים.

ראשית אציין שהבעייה הייתה בשני "סולונאידיי ההאצה שבגיר. מתברר שהגיר ברכב הנ,ל הוא חצי מכני וחצי חשמלי, בחלק החשמלי יש כמה חיישנים המחוברים למחשב והם אחראים על פתיחה/סגירה של אותם סולונואידיים.(מאחר וקשה לדעת מי הבעייתי - מחליפים את שניהם). עוד מתברר שהתקלה באותם סולונואידים היא מוכרת ולכן יצרן התיבה ,ערך להם מיקצה שיפורים ע"מ להתגבר על התקלות שאופיינו קודם לכן. לכן התיקון היה החלפת אותם חלקים ישנים בחלקים "משופרים -אורגינליים".
פירוק והרכבה לקח שעה (אין צורך להוציא מנוע/לפרק גיר).*
הלקחים שאני הפקתי
- לברר בכמה מוסכים(תמיד טוב).
- לא להתפתות לדברי חלקות של בעלי אינטרסים.
-מתברר שהכי פחות ניסיון יש למכונאים במוסכים המורשים הגדולים - כי תחלופת האנשים שם גדולה בגלל (ודי לחכימא ב ..).
-לנסות ללמוד על "עבר" של חלקים ומערכות (בפורומים באינטרנט, חברים, מכרים, מכונאים,בעלי חניות חלפים וכו..)

זאת הסיבה שהעלתי נושא זה כאן , כי ברכבים אחרים יכולים להיות בעיות די דומות

* העלות : 20% משיפוץ גיר כפי שהציע לי בעל מכון גירים (בשטף הדיבור שלו, נתן לי בלי משים ה מ ו ן אינפורמציה).

ושוב תודה למגיבים

את התגובה הזו ראיתי רק אחרי שכבר הגבתי
שמח בשמחתך ומה שכתבת זו בדיוק התורה על רגל אחת
אגב לא מדוייק שאי אפשר לבדוק סולנואיד זה אפילו די פשוט רק שיש סולנואידים שהם נורמלי אופן ויש נורמלי כלוס וכדאי לדעת מי הוא מי השאר זה לתת 12 וולט ולנסות להעביר דרכו לחץ אויר

דידין
28-01-10, 18:19
לגיא
מאחר וזה לא פורום של פרייבטים , לא רציתי להרחיב. מי שיש לו גישה טכנית, נסיון וידע , יכול לשלוף כמה סיבות מ"השרוול" לבעייה. ואז כמו שרלוק הולמס (עכשיו זה פופולרי) עושים אלימינציה מה לא ומה שנשאר אפילו אם זה בלתי סביר - זו הסיבה.
כשגולשים בפורום מעלים בעיה טכנית, אשר היה לי נסיון איתה , אני משתף אתכם במה שקרה לי (והפתרון שלי) כחלק מהנתינה בפורום.

לסוזי המשתוללת
יתכן ויש אפשרות לבדוק את הסולונואידים מי עובד ומי לא, אבל מאחר ואנו יודעים ששניהם גם כבר לא במיטבם וגם שיש להם דגם משופר .
אז אם יש ספק-אין ספק (ומה עוד שיתכן שאם נשאיר את העובד , בעוד כמה נגיע שוב למוסך להחליפו)

בכל אופן שוב תודה על ההתייחסות.

tzagi
28-01-10, 19:19
לגיא
מאחר וזה לא פורום של פרייבטים , לא רציתי להרחיב.

גיר אוטומטי זה גיר אוטומטי, בלי קשר אם הוא יושב לאורך או לרוחב.
לדיעתך, רוב הגירים שמיוצרים ברחבי העולם מסוף שנות ה70 הם כמו שלך...נשלטים ע'י מחשב, אז זה לא טכנולוגיה מהפכנית.
בשפת מחשבים קיימת המילה GIGO
זה קיצור ל garbage in-garbage out
לא תיתן נתונים מדויקים-לא תקבל תשובות נכונות.

tallevi
28-01-10, 20:26
מה אתה סח!!!

את הגיר של הרכב שלי "הרגו" במכוני הגירים הרציניים והטובים לפני 3וחצי שנים ואמז עשיתי איתו הרבה מאד ק"מ כולל בשטח :D

מכוני גירים יודעים רק לשפץ גם במקרים שלא באמת נדרש שיפוץ
הגרוע מזה הוא שאחרי שיפוץ אתה מהר מאד חוזר למכון וכמו שבוי בידיהם אתה ממשיך להעשיר את בעל הביית כי כל פעם יש תירוץ חדש למה לא עובד הגיר הפעם !!!
אפשר לבצע בדיקות לבד ואפשר גם להגיע לפתרונות לבד לעיתים זו רק בעייה של זרימת שמן /פקודה חשמלים /קצר בצמה , מינוס שלא מחובר טוב ועוד

מסתבר שמה שאני "סח",התבצע למעשה, ונגמר לא רע ,(כמו שכיוונתי שיקרה),קריא אבחון מקצועי,מדוייק ונקודתי לבעיה.
זה לא נכון לטעון שכל מכוני הגירים מושחתים וחאפרים.
ישנם כאלו מקצועיים ואמינים(וזאת הנקודה),והפתרון לבעיה הנ"ל מוכיח זאת.
לא כל אחד ויותר נכון רובם ככולם לא ידעו לאבחן לבד בעיות בת"ה אוט' ואו אפילו להתחיל להבין כל מיני הצעות לבדיקה שתעלה פה.(בדיקת השהיה ומסקנותיה,בדיקת פקודות לסולונואידים\קריאות מהחיישנים,פירוק של ה"מוח" ובדיקת תקינות הסולונואידים ועוד...).שכח מזה.
ההצעה שלך צריכה להיות ריאלית ונכונה ל"מיועץ" בהתאם לידיעותיו,כישוריו ונכונותו.

לנושא השרשור,עדיין לא הבנתי מה קשורה החלפת השמן למותם של הסולונואידים,לא ברור.
הבעיה היתה קיימת לפני ההחלפה?
דידין?

טל.

יואב פולס
28-01-10, 20:30
אוי ואבוי,
בנוסף לטרופר אתה מחזיק בסניק???? שאלוהים יהיה בעזרך. אין רכב נבלה יותר נבלה מסניק. אפילו הלנדרובר הכי נוראי, ביום הכי מחורבן שלו לא מגיע לרמה של זבל העופות הצרפתי הזה, השם יקום דמו.
שמח שפתרת את הבעיה בקלות יחסית.
יואב

גיא
28-01-10, 20:41
סניק ? .. אוי ואבוי ...

לגבי ה"גיר של פרייבטים" .. כמו שג'ו אמר, בדיוק כמו של לא פרייבטים.
מעבר לזה, אני אגלה לך סוד שמור .. אתה לא היחיד בארץ שיש לו פרייבט :)

לענייננו, אני לא מומחה גירים .. אבל יש לי איזה קשר למוסך גירים .. :) זאת חברות חשובה ... חחח

החלפת שמן בגירים "שעבדו" ...
רוב היצרנים, בעיקר הצרפתיים הללו, מצאו שיטה, לא מטפלים בגיר במוצהר .. עד שמת. עכשיו הוא יכול למות ב 60K או ב 120k זה לא משנה ... בשלב ראשון, אתה מגיע למוסך היבואן, הוא אומר לך בשלוף שיש צורך בשיפוץ, למה ? 1. כי הוא מרויח מזה המון ! כמה אלפים. 2. כי אתה לא הראשון שמגיע עם תקלה דומה והוא כבר מכיר, 3. ברור לו שאחרי כל המרחק הזה, בלי שום טיפול .. למה שלא ימות הגיר ?

עכשיו יש עוד כמה פרמטרים, אולי נסעת בשלולית ? אולי תחת עומס גדול מאוד, חום גבוה , גרירה של מטען כבד מאוד ועוד המון ....

מים למשל רוצחים את הגיר האוטומטי, עומס וחום שורפים את השמן וכו' ..
הפתרון הכי קל, להגיד, נישרף השמן, תחליף. אבל השמן לא לבד שם. ( אני נישמע כבר כמו איציק :) )

בכל מקרה, לא מחליפים שמן סתם בגירים האלו.
אחרי זה אומרים לך שיש חצי שיפוץ ( שסתומים ) ויש שיפוץ מלא ( בנדים ושאר ירקות ) ויש חלקיקים של בנדים ויש פיסות של צלחות ( גיר אוטומטי סוג של ברקסים מעורבבים אחד בשני ) ועוד היריעה ארוכה.

וכוווולם אותו דבר.

בקיצור, זלמנסון לגמרי :)

החלפת שסתומים בלבד לא בהכרח יתן לך המון שנות חיי גיר.
תתארגן לשיפוץ מלא או להחליף אוטו ...
חוץ מהם כל הגיר עבד ....

אוהד מ.
28-01-10, 22:44
סניק ? .. אוי ואבוי ...

לגבי ה"גיר של פרייבטים" .. כמו שג'ו אמר, בדיוק כמו של לא פרייבטים.
מעבר לזה, אני אגלה לך סוד שמור .. אתה לא היחיד בארץ שיש לו פרייבט :)

לענייננו, אני לא מומחה גירים .. אבל יש לי איזה קשר למוסך גירים .. :) זאת חברות חשובה ... חחח

החלפת שמן בגירים "שעבדו" ...
רוב היצרנים, בעיקר הצרפתיים הללו, מצאו שיטה, לא מטפלים בגיר במוצהר .. עד שמת. עכשיו הוא יכול למות ב 60K או ב 120k זה לא משנה ... בשלב ראשון, אתה מגיע למוסך היבואן, הוא אומר לך בשלוף שיש צורך בשיפוץ, למה ? 1. כי הוא מרויח מזה המון ! כמה אלפים. 2. כי אתה לא הראשון שמגיע עם תקלה דומה והוא כבר מכיר, 3. ברור לו שאחרי כל המרחק הזה, בלי שום טיפול .. למה שלא ימות הגיר ?

עכשיו יש עוד כמה פרמטרים, אולי נסעת בשלולית ? אולי תחת עומס גדול מאוד, חום גבוה , גרירה של מטען כבד מאוד ועוד המון ....

מים למשל רוצחים את הגיר האוטומטי, עומס וחום שורפים את השמן וכו' ..
הפתרון הכי קל, להגיד, נישרף השמן, תחליף. אבל השמן לא לבד שם. ( אני נישמע כבר כמו איציק :) )

בכל מקרה, לא מחליפים שמן סתם בגירים האלו.
אחרי זה אומרים לך שיש חצי שיפוץ ( שסתומים ) ויש שיפוץ מלא ( בנדים ושאר ירקות ) ויש חלקיקים של בנדים ויש פיסות של צלחות ( גיר אוטומטי סוג של ברקסים מעורבבים אחד בשני ) ועוד היריעה ארוכה.

וכוווולם אותו דבר.

בקיצור, זלמנסון לגמרי :)

החלפת שסתומים בלבד לא בהכרח יתן לך המון שנות חיי גיר.
תתארגן לשיפוץ מלא או להחליף אוטו ...
חוץ מהם כל הגיר עבד ....

תגובה מבעל מגאן לשעבר:
הגיר האוטומטי ידוע ברגישותו. הסולונואיד שמשמש כווסת הלחץ הוא אחד החלקים שנוטים להתקלקל לעיתים קרובות. למה? לא יודע. אחרי שני סולונואידים ששבקו והצהרה של בעל מכון הגירים (אבי - אביר הגיר, קיבוץ עין השופט - מומלץ ביותר!) שהגיר גבולי מאוד מבחינת הצורך בשיפוץ מכרתי את המגאן במחיר הפסד.

ופה גם ההמלצה שלי על אביר הגיר. בחור מקצועי והגון.
אוהד

יואב פולס
28-01-10, 22:50
מכרתי את המגאן במחיר הפסד.


אבל מכרת! תשמח. עשית מה שקוראים בשפת ההשקעות stop loss




גם אני בעל רנו מקוללת בעבר...אינשאללה, יפול הגיר של הרנו על הביצים של זה שהרכיב את הסניק שהיתה לי.

mik_l86
28-01-10, 23:25
יש איזה קטע בפוקסוואגן שהם אומרים עפ"י הוראות יצרן אסור להחליף שמן גיר גם אם הוא שרוף,
הסיבה לטענתם: המשקעים וכל הזבל נופל על החיישנים והורס אותם, ואז הגיר נהרס,
אני אישית לא בלעתי את הלוקש הזה (גם אם הוא נכון חלקית, גם אם זה לקחת "סיכון") ואמרתי להם להחליף, מאז הגיר עובד פצצה.

נ.ב זה פולו.*

tzagi
29-01-10, 04:23
יש איזה קטע בפוקסוואגן שהם אומרים עפ"י הוראות יצרן אסור להחליף שמן גיר גם אם הוא שרוף,
הסיבה לטענתם: המשקעים וכל הזבל נופל על החיישנים והורס אותם, ואז הגיר נהרס,
אני אישית לא בלעתי את הלוקש הזה (גם אם הוא נכון חלקית, גם אם זה לקחת "סיכון") ואמרתי להם להחליף, מאז הגיר עובד פצצה.

נ.ב זה פולו.*

עם כמה שזה נשמע מגוכח, זה נכון.
אני אישית ראיתי יותר מגיר אוטומטי אחד שהלך שבוע שבועיים אחרי טיפול שמן-פילטר
למה? לא ברור, התאוריה היא שהשמן הישן מכיל את החלקקים מהקלאטצ'ים ומונע החלקה והשמן החדש יגרום לגיר להחליק.
בכל מקרה, אם מישהו שואל אותי, אני לא אמליץ לו להחליף שמן ברכב עם קילומטרז' גבוהה, זה פשוט לא שווה את הסיכון לדעתי.

דידין
29-01-10, 06:52
יו איזה יופי של שירשור התפתח כאן.

להבהרה את החלפת שמן הגיר עשיתי(מרצוני) כמה ימים קודם כי הרגשתי שמשהו לא בסדר הגיר(התחלת הנסיעה לא הייתה חלקה כפי שהכרתי קודם).

מאחר והידע שלי בגירים אטומטיים מסתיים איי שם באמצע שנות ה70 של המאה הקודמת (החלפתי מקצוע ונשארתי עם ידיים וציפורנים נקיות). הייתי תלוי בחסדי ה"מעריכים" למינהם .
החל ממוסך מורשה של היבואן,עבור לבעל מכון לשיפוץ גירים אוטומטיים , מכובד בחיפה(צ'ק-פוסט) שניהם , לאחר נסיעת מבחן-טענו בלהט שיש לעשות שיפוץ מלא לגיר !
כפי שכתבתי, בעל מכון הגירים ליהג יותר מדי,זה יחד עם הידע הבסיסי שנשאר לי על אודות גירים, הביא אותי לחשיבה מרוכזת+ביקור במוסך רגיל (שמקבל כל רכב)ביותר שהכרתי את בעליו מפעם.
ספרתי לו על הבעיה-מייד ענה לי (לא שאל על שנתון קלומטרז' וכו...) ,שהתופעה קיימת בכל הרכבים צרפתיים דומים מתחילת שנות אלפיים-לכולם אותו גיר(רנו,פז'ו,ציטרואן) . פיתרון היצרן היה שינוי הסולונואיד* בדגמים המאוחרים והחלפתם (בחלקה יזומה) בדגמים הישנים יותר** .אותו בעל מוסך כבר החליף לכמה עשרות רכבים את הסולונואידים-לדבריו.
בכל אופן כל תוספת שנכתבה כאן הוסיפה לי משהו

* כן גיא לזה התכוונתי כשפתחתי השירשור,לנסיון מצטבר של גולשים על מהות תקלות.
** התפלא שהחזיק הרבה זמן בגיר הנוכחי.

גיא
29-01-10, 09:09
* כן גיא לזה התכוונתי כשפתחתי השירשור,לנסיון מצטבר של גולשים על מהות תקלות.
** התפלא שהחזיק הרבה זמן בגיר הנוכחי.

ברור לגמרי, גם כתבת - למי שמכיר גירים .... לא כתבת למי שמכיר גירים של פרייבט :)

אבל העניין הוא - מידע !!
כמה שתיתן יותר מידע, תוכל לקבל יותר מידע.

----

אני מכיר מוסך שמחליף לא לעשרות אולי לאלפים ... העניין הוא שזה רק דחיית הקץ. אני הייתי מוכר את האוטו, ויפה שעה אחת קודם. או מתארגן לשיפוץ מלא. זה עכשיו רק עניין של זמן.

אוהד מ.
29-01-10, 15:13
ברור לגמרי, גם כתבת - למי שמכיר גירים .... לא כתבת למי שמכיר גירים של פרייבט :)

אבל העניין הוא - מידע !!
כמה שתיתן יותר מידע, תוכל לקבל יותר מידע.

----

אני מכיר מוסך שמחליף לא לעשרות אולי לאלפים ... העניין הוא שזה רק דחיית הקץ. אני הייתי מוכר את האוטו, ויפה שעה אחת קודם. או מתארגן לשיפוץ מלא. זה עכשיו רק עניין של זמן.

בהחלט STOP LOSS... אחרת הייתי גם משפץ את הגיר בעלות של 5-6 אש"ח וגם מוכר במחיר נמוך את הרכב (מה לעשות, לוי יצחק ממש לא משקף את מחיר השוק לגבי המגאן...).
כמו שאמרו פה, תמכור את הרכב כל עוד אתה יכול ועצה קטנה ממני, שלמדתי את הלקח בדרך הקשה (10 אש"ח שכר לימוד) - כמה מכונית עדר - מה שכולם קונים, דהיינו רכב יפני סטנדרטי. כנראה שרק מכוניות כאלו אפשר למכור מבלי להפסיד את התחתונים.

אוהד

-->