צפייה בגרסה מלאה : טורים בסרק גבוהים
בלייזר בנזין 5.7 TBI , אוטומט, הטורים בסרק מאוד גבוהים, החלפתי את חיישן ה IAC וללא שינוי, עדין גבוהים, כשאני משלב להילוך כמובן שהם יורדים קצת אך בניוטרל שוב עולים, בדקתי באינטרנט וראיתי איך מכוונים את הטורים באמצעות קישור בין הA ל B במחבר חיבור למחשב, המתנתי 30 שניות ואז ניתקתי את הקונקטור לIAC, ניתקתי את המגשר במחבר למחשב והנעתי וכיוונתי את הטורים נמוך כמו שאני רוצה ואז חיברתי שוב את הקונקטור ל IAC והרכב עבד מצויין, אפילו נסעתי חצי שעה ככה מבלי לדומם את המנוע והכל עבד מצוין, הבעיה שברגע שכיביתי מנוע והענתי שוב אז הטורים עלו שוב בדיוק כאילו לא עשיתי כלום, חזרתי שוב על התהליך ושוב חזרו הטורים לגבוה לאחר כיבוי המנוע והענה מחדש. נראה כאילו שהמחשב לא זוכר את הפעולה שביצעתי.
יש רעיונות למה זה?
אולי המחשב דפוק?
אולי קצר כל שהוא בחוטים של הIAC?
אשמח לקבל הצעות
אולי מעבר מים סתום בצ'וק האוטומטי.
אולי מעבר מים סתום בצ'וק האוטומטי.
אין צ'וק אוטומט, יש חיישן שנקרא IAC, שהוא זה שקובע את גובה הטורים בסרק
נסה לנקות את החיישן בעזרת ספרי קרבורטורים, יש שם קפיץ קטן, תראה שהוא לא תקוע מרוב פיח שיושב עליו. דאג לנקות גם את ההאוזינג של החיישן.
אחרי שהרכב יתקשה להניע קצת אבל לבסוף שהוא יתפוס, אתה אמור להרגיש בשינוי מיידית (במידה וניקית בצורה יסודית). אם לא יעזור או שהתופעה תחזור תצטרך לקנות חדש.
לפי מיטב ידיעתי באוטו-ליין המחיר נושק את ה500 ש"ח. הייתה לי בעיה דומה, שנפתרה בסופו של דבר ע"י החלפת החיישן.
שכחתי לציין כמובן שיש פשוט מצב שהחיישן תקוע אצלך על מצב פתוח ומזניק לך את הטורים. אצלי התופעה הייתה שהוא היה נסגר על דעת עצמו, חונק ומכבה את המנוע.
הבעיה שיש לי ביד חיישן חדש ואותה תופעה מתרחשת גם איתו, אין הבדל, חשבתי על בריחת ואקום מאיפה שהוא אבל ברגע שעשיתי את התהליך השפרטתי למעלה והטורים נשארו יציבים גם בעומס, גם עם מנוע קר וגם עם חם אז הבנתי שאין כאן בעיה של דליפת ואקום כלשהיא
אני לא משוכנע שזה בהכרח שייך.
אם המנוע סוחב אוויר מאיפשהו אז הוא יסחוב גם בטמפ' אידיאלית וגם בטמפ' התנעה.
יכול להיות גם שהוא לא מקבל מספיק דלק, מזרק סתום או מטונף ואז הוא סוחב יותר אוויר על מנת "לפצות".
נסה לנקות את הבית של החיישן, כנ"ל גם את הTBI, כמו כן נסה להניע וכשמכסה פילטר האוויר מפורק תסתכל לתוך הכוס ותסתכל על התבנית שבה המזרקים מביאים את הדלק פנימה - התבנית צריכה להיראות כזרימה מרוססת אחידה, לא שפריצים ולא ריסוס אקראי, אתה תראה את הדלק "רוקד" על גבי השסתום שם, הצורה מסודרת וברורה. יכול להיות שתקבל שם קצת מושג על המצב.
ירין.
פרקתי את כל הTBI וניקיתי אוטו וכשהפכתי נפלה חתיכה של פלסטיק כלשהו והניקוי הקודם וכנראה היתה תקועה איפה שהוא, חיברתי והנעתי ועכשיו הטורים ירדו אבל עדין יחסית טיפה גבוהים, מחר אני ינסה לכוון אותם שוב ונראה אם זאת היתה הבעיה או שרק דימיינתי והחתיכה לא נפלה בכלל מהמערכת
תודה בכל מקרה, אני יעדכן
אתה יכול גם לנסות למצוא מוסך שיש לו את התוכנה take one, בדר"כ לחשמלאים
אם תחבר את הרכב אולי תקבל איזשהו קוד תקלה שיכוון אותך לכיוון הנכון..
לצערי כנראה דמיינתי, הבעיה לא נפתרה, טורים עדין גבוהים מידי
polar תודה על התגובה, מנסה לבדוק אולי זה קצר חשמלי כלשהו
שכחתי לציין גם שיש אטם מתחת לבסיס של הTBI
דליפה באזור הזה קשה מאוד לגילוי, ואם אכן יש דליפה אז הוא מושך משם אוויר..
שווה לבדוק ואם המערכת לא עברה ניקוי לאחרונה אז גם שווה לפרק ולנקות את המערכת ועל הדרך כמובן להחליף אטם.
שכחתי לציין גם שיש אטם מתחת לבסיס של הTBI
דליפה באזור הזה קשה מאוד לגילוי, ואם אכן יש דליפה אז הוא מושך משם אוויר..
שווה לבדוק ואם המערכת לא עברה ניקוי לאחרונה אז גם שווה לפרק ולנקות את המערכת ועל הדרך כמובן להחליף אטם.
ירין, שמח להגיד לך שצדקת, החלפתי כבר את האטם הזה בבסיס הTBI, היום פשוט הידקתי קצת יותר את שלושת הברגים שמחברים את הTBI לבסיסו והבעיה נפתרה, שקט ומגרגר כמו נמר בטטה
ירין תודה על העזרה
מעולה, יופי אני שמח בשבילך
אגב איך החלפת את האטם? קנית חדש או שהכנת לבד?
הביאו לי אטם מרכב ספארי 4.3, גם אצלו יש TBI והרכבתי, הרי זה אותו הTBI למעט שינויים קלים אבל לא באטם
כשרכשתי בעבר באוטוליין קיט שיפוץ TBI למנוע זהה לשלך נוכחתי לגלות שבקיט ישנם שניי סוגיי אטמיי בסיס, שניהם כמובן באותו הצורה חיצונית פרט לזה שבאחד השניי חורים שבמרכזו נפרדים ובשני אותם החורים מחוברים ביניהם, איזה משניי הדגמים התאים לרכבך?
מה שהורדתי מהרכב שלי היה עם הרווח הזה שאתה מתאר, זה שקיבלתי מהספארי אין בו את הרווח הזה , אבל הרכבתי אותו ברכב והמנוע עובד יפה ועגול, והעיקר הטורים ירדו מאוד כמו שרציתי
האטם עם הרווח שירד מרכבך הוא למעשה המקורי ?אז בעיקרון אני מבין שניתן להשתמש בשניי סוגיי האטמיי בסיס שנמצאים בקיט שיפוץ ,נכון?
אכן, מה שירד זה המקורי, זה שעם הרווח, למען האמת איתו קניתי את הרכב ואין לי מושג אם הוא המקורי או אולי מה שהבעלים הקודם החליף, בכל מקרה כרגע ברכב מורכב זה ללא הרווח והרכב נוסע מצוין וגם באוזן זה נשמע הרבה פחות מרעיש מהמצב הקודם, הרבה פחות רעש של יניקת אויר (אני מניח בגלל שאין את הרווח הזה )
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.