DanK
29-01-10, 19:02
לפני מספר חודשים רכשתי XL7 שנת 2006. הרכב במצב מצוין אך עוד טרום הרכישה היה ברור כי במצבו המקורי הרכב לא יעמוד בטיולי שטח משמעותיים. לאחר שיטוטים רבים ברשת, הגעתי למסקנה כי הקיט הטוב ביותר הוא סט הגבהה "2.5 של CALMINI. ברור קצר עם החברה העלה כי הסט מתאים לכלים עד לשנת 2004. על אף שלמיטב הבנתי הכלים בשנים 2004-2006 הם זהים, לא לקחתי סיכון ונמנעתי מלהזמין סט זה.
הרמה מתחת לסט CALMINI (הכולל גם את החלפת הזרועות הקידמיות) היא החלפה של ארבעת הקפיצים והבולמים האחוריים. את הבולמים הקדמיים אין חובה להחליף מכיוון שגם לאחר החלפת הקפיצים, הפתיחה המרבית של המתלים הקדמיים נשארת ללא שינוי. סרקתי את הפורומים האוסטרליים והקנדיים, שם רכב זה נפוץ למדי, ובסיוע עידן מאיש שטח שילבתי בין קפיצי LOVELLS ובולמי קוני, סט זה אמור לתת לרכב תוספת “2 ובהחלפת הצמיגים לצמיגים בעלי חתך המתאים לשטח מתקבלת הגבהה נוספת.
משהגיעו הקפיצים והבולמים נסעתי לאבי (שהוא אמנם אינו מומחה לג'יפים אך מצויד ביכולת טכנית, ניסיון וידע שלא יסולאו בפז) להתקנה.
החלפת הקפיצים והבולמים האחוריים עברה ללא בעיות מיוחדות (סרן חי), על-אף שנראה לנו מוזר שהקפיצים נכנסים רק בלחץ לקונוס גומי התחתון. מקדימה הסיפור מורכב הרבה יותר. נסיונות לקיצורי דרך (בעצתו של חבר טלפוני - מהנדס הרכב המשפחתי) בפרוק המכלולים המתחברים למשולש הוכחו כעקרים ורק סיבכו את הפירוק. בסופו של דבר חזרנו לדפ"א א', פרקנו את מה שמסביב, המשולש ירד, הקפיץ הוחלף ובא לציון גואל.
משוחררים מהצורך להילחץ מכל אבן מזדמנת על השביל, יצאנו לטייל בדרום. כבר בהתחלה משהו נשמע לא טוב – רעשים מכיוון הסרן האחורי הבהירו כי הקפיץ לא יושב טוב במקום, בדקתי את המצב במהלכים שונים ונראה כי לא מדובר על בעיה קריטית כך שניתן להמשיך לטייל. אחרי מספר ימים, כשחזרנו הביתה, בדקתי את המק"ט של הקפיצים והסתבר כי היבואן סיפק קפיצים של גראנד ויטרה רגילה במקום של XL7. הסיומת של קפיצים אלו שונה כך שהם יושבים באופן לא טבעי במקומם וזאת בנוסף לכך שאינם מותאמים למשקל הרכב.
בשלב הזה הגיעה ההוכחה שתמיד כדאי לקנות אצל ספק אמין ורציני – התקשרתי לעידן מאיששטח שלקח אחריות מלאה על התקלה (על אף שלא נראה שהיא שלו) וטיפל בהבאת הקפיצים הנכונים, הפנייתי למוסך שיבצע את ההחלפה וגם לפיצוי נחמד...
אתמול הוחלפו הקפיצים ונוספו גם בולמים קדמיים של קוני, בגלל שהקפיצים החדשים קשים יותר, הרכב גבהה עוד קצת וההתנהגות בשטח השתפרה ללא כל ספק.
לסיכום, על-אף שלא מדובר על חיית שטח, ה-XL7 שלו שילדת סולם והילוכי כח, יודע בהגבהה המתאימה ועם הצמיגים הנכונים להפוך לרכב שטח המאפשר טיולים משפחתיים מאתגרים ומהנים.
תודה לעידן על השרות המצוין. להתראות בשטח.
דן.
הרמה מתחת לסט CALMINI (הכולל גם את החלפת הזרועות הקידמיות) היא החלפה של ארבעת הקפיצים והבולמים האחוריים. את הבולמים הקדמיים אין חובה להחליף מכיוון שגם לאחר החלפת הקפיצים, הפתיחה המרבית של המתלים הקדמיים נשארת ללא שינוי. סרקתי את הפורומים האוסטרליים והקנדיים, שם רכב זה נפוץ למדי, ובסיוע עידן מאיש שטח שילבתי בין קפיצי LOVELLS ובולמי קוני, סט זה אמור לתת לרכב תוספת “2 ובהחלפת הצמיגים לצמיגים בעלי חתך המתאים לשטח מתקבלת הגבהה נוספת.
משהגיעו הקפיצים והבולמים נסעתי לאבי (שהוא אמנם אינו מומחה לג'יפים אך מצויד ביכולת טכנית, ניסיון וידע שלא יסולאו בפז) להתקנה.
החלפת הקפיצים והבולמים האחוריים עברה ללא בעיות מיוחדות (סרן חי), על-אף שנראה לנו מוזר שהקפיצים נכנסים רק בלחץ לקונוס גומי התחתון. מקדימה הסיפור מורכב הרבה יותר. נסיונות לקיצורי דרך (בעצתו של חבר טלפוני - מהנדס הרכב המשפחתי) בפרוק המכלולים המתחברים למשולש הוכחו כעקרים ורק סיבכו את הפירוק. בסופו של דבר חזרנו לדפ"א א', פרקנו את מה שמסביב, המשולש ירד, הקפיץ הוחלף ובא לציון גואל.
משוחררים מהצורך להילחץ מכל אבן מזדמנת על השביל, יצאנו לטייל בדרום. כבר בהתחלה משהו נשמע לא טוב – רעשים מכיוון הסרן האחורי הבהירו כי הקפיץ לא יושב טוב במקום, בדקתי את המצב במהלכים שונים ונראה כי לא מדובר על בעיה קריטית כך שניתן להמשיך לטייל. אחרי מספר ימים, כשחזרנו הביתה, בדקתי את המק"ט של הקפיצים והסתבר כי היבואן סיפק קפיצים של גראנד ויטרה רגילה במקום של XL7. הסיומת של קפיצים אלו שונה כך שהם יושבים באופן לא טבעי במקומם וזאת בנוסף לכך שאינם מותאמים למשקל הרכב.
בשלב הזה הגיעה ההוכחה שתמיד כדאי לקנות אצל ספק אמין ורציני – התקשרתי לעידן מאיששטח שלקח אחריות מלאה על התקלה (על אף שלא נראה שהיא שלו) וטיפל בהבאת הקפיצים הנכונים, הפנייתי למוסך שיבצע את ההחלפה וגם לפיצוי נחמד...
אתמול הוחלפו הקפיצים ונוספו גם בולמים קדמיים של קוני, בגלל שהקפיצים החדשים קשים יותר, הרכב גבהה עוד קצת וההתנהגות בשטח השתפרה ללא כל ספק.
לסיכום, על-אף שלא מדובר על חיית שטח, ה-XL7 שלו שילדת סולם והילוכי כח, יודע בהגבהה המתאימה ועם הצמיגים הנכונים להפוך לרכב שטח המאפשר טיולים משפחתיים מאתגרים ומהנים.
תודה לעידן על השרות המצוין. להתראות בשטח.
דן.