PDA

צפייה בגרסה מלאה : שמן גיר אוטומט דקסרון 6



oren61
11-02-10, 10:20
האם משהו יודע איפה אפשר לקנות שמן כזה לא בכמות מיסחרית
אלה גלון או שניים.

איציק - 4X6ZH
11-02-10, 10:32
לאיזה רכב \ לאיזה ממסרה ?
דקסרון 1 -2 - 3 .... זה יותר מידי כללי .
או מה שם השמן המקורי

איציק

oren61
11-02-10, 11:20
האוטו טרופר בנזין.
דקסרון זה שם תקן שנתנה GM לשמני גיר אוטומט שלה.
היום אין יותר דקסרון 3 אלה ATF 3 כי את התקן דקסרון 3 GM ביטלה ב2005/6
ועברה לדקסרון 6.
לפי ההסברים הוא הרבה יותר איכותי.

איציק - 4X6ZH
11-02-10, 11:58
אני רואה שאתה מבין בנוזלי ממסרה . או שמי שהוא כבר " לימד אותך " טוב .
צר לי אבל אני לא יכול לחדש לך .
בהצלחה עם דקסרון 6 שהוא יותר איכותי :cool:

סתם חשבתי לעצמי . אתה בטוח שהגיר שבטרופר הזה הוא גיר של GM

איציק

oren61
11-02-10, 12:21
אני רואה שאתה מבין בנוזלי ממסרה . או שמי שהוא כבר " לימד אותך " טוב .
צר לי אבל אני לא יכול לחדש לך .
בהצלחה עם דקסרון 6 שהוא יותר איכותי :cool:

סתם חשבתי לעצמי . אתה בטוח שהגיר שבטרופר הזה הוא גיר של GM

איציק

הגיר של טרופר בנזין הוא 4L30E.
הוא מיוצר במיפעלי GM בשטרסבורג צרפת.

איציק - 4X6ZH
11-02-10, 12:45
ברכב הזה כנראה שיש ממסרה יעודית של GM .
השמן כנראה סינטטי ומכיל תוספים מיוחדים בהתאם לדגם הרכב שבו מותקנת הממסרה .
כל מה שאני יכול להוסיף זה יש מצב שהממסרה הזאת מותקנת בעוד כלי רכב .
למיטב זכרוני היא קיימת ב BMW וב HONDA .מהדגמים הגדולים שאינם נפוצים בארץ .
וזה אומר שיש להקפיד על המפרט של השמן ופחות על שמו .
בטוח שניתן למצוא את השמן בכמה שמות אצל כמה יצרנים .

איציק

ronaldo
11-02-10, 14:01
האוטו טרופר בנזין.
דקסרון זה שם תקן שנתנה GM לשמני גיר אוטומט שלה.
היום אין יותר דקסרון 3 אלה ATF 3 כי את התקן דקסרון 3 GM ביטלה ב2005/6
ועברה לדקסרון 6.
לפי ההסברים הוא הרבה יותר איכותי.

הי איציק ואורן,

לפי ה-workshop manual זה המומלץ:

http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=21739&stc=1&d=1265889011

וחוץ מזה לדוגמה אתה יכול להישתמש ב-Valvoline (ועוד הרבה אחרים):
Transmission, automatic 4L30E 4/1
· Capacity : Capacity 5,5 liter
· Use condition : Normal
· Service intervals : Check 24 months
: Change 48 months
· Recommendation : ATF Dex/Merc

Performance Levels/
Approvals > MaxLife ATF
GM Dexron III,
http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/1733.pdf

oren61
11-02-10, 18:28
הי איציק ואורן,

לפי ה-workshop manual זה המומלץ:

http://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=21739&stc=1&d=1265889011

וחוץ מזה לדוגמה אתה יכול להישתמש ב-Valvoline (ועוד הרבה אחרים):
Transmission, automatic 4L30E 4/1
· Capacity : Capacity 5,5 liter
· Use condition : Normal
· Service intervals : Check 24 months
: Change 48 months
· Recommendation : ATF Dex/Merc

Performance Levels/
Approvals > MaxLife ATF
GM Dexron III,
http://www.valvolineeurope.com/uploadedFiles/1733.pdf

היי רונלדו זה הספר וזה נכון לזמנו.
ב-2006 GM ביטלה את התקן DEXRON III הוא לא קיים יותר בשם זה .
אתה יכול למצוא אותו בשם ATF III.
התקן היום של GM הוא DEXRON VI.
שם כתוב שהוא מתאים לכל הגירים מלפני 2006 וטוב יותר.

דידין
11-02-10, 18:39
אם יורשה לי
הנושא הועלה כאן ע"י אורן , בגלל שירשור שפתחתי היום 11/2 ,בפורום (אתר) איסוזו טרופר.
התהייה שלי בנושא , באה , לאחר הבעייה שהייתה לי בגיר האוטומטי של רנו סניק , החלפת השמן המינראלי (דקסרון 3) בשמן גיר סינטטי (של חברת "פיליפס")* פתרה את הבעייה- בלעדי הצורך ב"אוברול גיר" כטענת אחד מבעלי המכונים לגירים אוטומטיים.

בקיצור , השאלה העקרית היא האם שימוש בשמן גיר סינטטי בטרופרים (ואולי גם ברכבים אחרים) תאריך את חיי הגיר ותמנע תקלות אופייניות, או שזה רק בשביל השקט הנפשי - נא לא לשכוח שמחירו כמעט כפול משמן גיר מינראלי. (ואולי תזיק ?)

*השמן הסינטטי שהוכנס לגיר של הרנו הוא בצבע צהוב בניגוד לצבע האדום של השמן המינראלי !(יתכן והצבע הוא רק להבדיל בין סוגי השמנים ואין לייחס לו משמעות מיוחדת לגבי הטיב).

איציק - 4X6ZH
11-02-10, 19:28
ממש לא מומלץ לשנות את סוג השמן .
ושמן סינטטי לא תמיד יעבוד יותר טוב משמן מנרלי
בדיוק כמו במנועים כל מנוע וסוג השמן שלו !.
זה שפלוני החליף וחושב שזה יותר טוב ....? לא אומר שאלמוני יחליף ולא יהרוס לעצמו את המיכלול .
זה שהגיר הוא של GM לא עושה אותו ( את הגיר ) חייב להשתמש בשמן של GM .
אבל הוא חייב להשתמש בשמן שיצרן דגם הרכב ממליץ .
גיר אוטומטי ( כל גיר אוטומטי ) נוסע על שמן . יש קטע בהעברת הכח מהמנוע לגלגלים שבו הכח מועבר על ידי השמן .
יש עוד כמה מקומות בגיר שהשמן מאד מאד חשוב . ( יש חלקי פלסטיק בגיר או אין )
יש חלקי בורנזה \ או מתכות מיוחדות בגיר ועוד ועוד .
בקיצור השמן הסינטטי או המנרלי זה לא כל ההבדל התוספים התוספים הם אלה שעושים את ההבדל . ושיהיה לך יותר קל מוסיפים צבע ואז סביר שכולם יראו את ההבדל אבל לא ידעו מה הוא .
( כמו שמן ירוק במערכות הגה ;)) .
הפתרון הוא בטבלאות נתוני יצרן הרכב ויצרן השמן . ולא פעם הנתונים נשמרים קרוב ולא מתפרסמים .
התוצאה היא נזק למיכלולים ( למי שלא מבין )
מחיר גבוה לשמן למי שלא מבין .
ושוק פורח לתחליפים שבהם לא פעם מוכרים קרח לאסקימוסים .

איציק

oren61
11-02-10, 21:13
התוספים התוספים

בדיוק איציק ההבדל בין שני השמנים זה התוספים.
השמן הוא לא סינטטי אלה תערובת סינטטית מה שקוראים במקומותינו "חצי סינטטי"
הם טוענים שיש בו תוספים משופרים להתחממות ולשחיקה וחיכוך.

דידין
14-02-10, 23:06
התוספים התוספים

בדיוק איציק ההבדל בין שני השמנים זה התוספים.
השמן הוא לא סינטטי אלה תערובת סינטטית מה שקוראים במקומותינו "חצי סינטטי"
הם טוענים שיש בו תוספים משופרים להתחממות ולשחיקה וחיכוך.

אין דבר כזה "חצי אוטומאטי" כמו שאין חצי הריון. או סינטטי (פולימרים סינטטים עשויים פחמן) או מינרלי (נפט).
התוסף העקרי לשמן המינרלי הוא גרפית (פחמן) להקלת החיכוך (בחום),מה שנמצא באופן טבעי בשמן הסינטטי.
לדעתי בכל מקרה עדיף שמן סינטטי, להוציא את בעיית המחיר- כך שכל אחד יעשה את החישוב שלו.

-->