צפייה בגרסה מלאה : נשברתי, איפה קונים מפצל טעינה בארץ
פסח מתקרב ואני לא מצליח למצא זמן לייבא לבד מפצל טעינה
מחפש מקום בארץ שמחזיק על המדף מפצל טעינה חכם לחיבור של שני מצברים.
כנראה ואאלץ ממש לרדת לזנות ולבקש אפילו התקנה של המפצל.
מה מומלץ באזור גדרה?
נסה אצל אורי לוינסון (אחים לוינסון)
אסף.
אפי מאגנום
15-02-10, 21:11
עד כמה שידוע לי "הנפלד טכנולוגיות" מייבא את המפצל משוויץ.
יש לו מפיצים בכל הארץ.
תתקשר ובוודאי תקבל פרטים.
http://www.henefeld.co.il/jeep/home.html
הפסח עבר, ואיתו טיול של 4 ימים עם כל המשפחה במדבר.
היה כיף, הילדים נהנו מהחוויה, האישה נהנתה מהחברה ואני נהניתי מבירה קרה גם אחרי 3 ימים בשמש.
קניתי מפצל טעינה אצל לוינסון דגם PSR122 שמתאים לאלטרנטורים עד 120 אמפר (אצלי 90)
בגלל שהכל נעשה בסופו של דבר ממש ברגע האחרון, ויום לפני הטיול הרכב עדיין עמד בחניה עם מלא חוטים מכל עבר ואלטרנטור שלא מחובר לשום דבר, לא היתה לי ברירה ונאלצתי לקנות מצבר נוסף רגיל ולא פריקה עמוקה.
בקרוב תמונות של הפרויקט (וזה באמת היה פרויקט ארוך ולא השעתיים שחשבתי שזה יקח)
בתמונות אפשר לראות:
1. מצבר מקורי והמצבר החדש כולל החיווט החדש.
השתמשתי בחוטים 35 ממר והעברתי אותם בתוך צינור PG
2. מבט מהצד, אפשר לראות את מפצל הטעינה
3. מפצל הטעינה ממבט קרוב, על המפצל ישנן נורות שמראות איזה מצבר נטען בכל רגע והאם ישנה בעיה כלשהיא בטעינה. במידה וישנה בעיה הוא יכול להודיע האם הבעיה היא אלטרנטור חלש או אלטרנטור חזק מדי
4. הוספתי שני שקעים בתא המטען שמחוברים ישירות למצבר החדש, מלבד זה אפשר לראות גם את השקע המקורי של
הרכב שמחובר למצבר החדש (מפסיק לקבל מתח כשהרכב סגור)
הערות להמשך:
1. למפצל הטעינה אפשר להוסיף יוניט קטן שנותן חיווי בתוך תא הנוסעים לגבי מתח בכל מצבר ונתונים נוספים, בטיול מצאתי שזה ממש אבל ממש מעניין אותי.
2. בטיול רגוע (טורים נמוכים רוב הזמן) האלטרנטור המקורי לא מצליח להתמודד עם כל הצרכנים הזללנים שנוספו ולכן מפצל הטעינה נותן עדיפות ברורה למצבר המקורי ודיי מזניח את המצבר הנוסף. בנסיעת כביש אין את הבעיה הזו.
3. להחליף את המצבר הנוסף ממצבר רגיל לפריקה עמוקה.
ביצוע יפה ,
לדעתי , במיקום הנוכחי של המפצל טעינה , הייתי מגן עליו ממים בוץ ואבק , למשל לשים אותו בקופסה נוספת וכו'
או להעביר אותו לתוך תא הנוסעים.
אמיר. *
המערכות שמוכרים בלוינסון מיועדות ליאכטות - ואטומות למים ואבק. ציוד ימי מתאים בדרך כלל לרכבי שטח...
נראה מצויין!
אסף.
combina347
01-05-10, 01:43
כמה עולה דבר כזה אהבתי את המפצל?
על הקופסה מצויין IP66 שזה אומר עמיד לחלוטין בפני אבק וכן בפני סילוני מים אבל לא טבילה בתוך מים. נראה לי מספיק לתא המנוע.
IP codes (http://en.wikipedia.org/wiki/IP_Code)
מפצל עולה כ-700 שח
מלבד המפצל יש צורך ב:
כבלים 35ממר
נעלי כבל
צינור PG בשביל להעביר את הכבלים בתוכו
איזולירבנד
תושבת למצבר החדש - כמה עשרות שקלים
וכמובן מצבר נוסף - 100 אמפר רגיל (לא פריקה עמוקה) עולה כ-1000 שח
סה"כ אני נפרדתי מ-2000 שקלים אבל המצבר היחיד שנכנס אצלי היה גם היקר ביותר בחנות כ1300 שח
שלום לכולם
אשמח אם תסבירו בכמה מילים מה זה מפצל טעינה ולמה זה משמש?
תודה
ניר
איציק - 4X6ZH
01-05-10, 16:34
מלבד המפצל יש צורך ב:
כבלים 35ממר
נעלי כבל
כשאתה מדבר על חלקים כאלה ועל התקנה כזאת .
איך אתה מחבר את נעלי הכבל למצבר \ מפצל \ כננת \ :roll:
איציק
שלום לכולם
אשמח אם תסבירו בכמה מילים מה זה מפצל טעינה ולמה זה משמש?
תודה
ניר
http://www.jeepolog.com/530.html
אסף.
כשאתה מדבר על חלקים כאלה ועל התקנה כזאת .
איך אתה מחבר את נעלי הכבל למצבר \ מפצל \ כננת \ :roll:
איציק
לא ממש מצליח להבין את השאלה.
על המצבר יש נעל למצבר עם בורג ולשם אני מתחבר, גם במפצל הטעינה יש ברגים (M8). <-- היה צריך להיות M והספרה 8
איציק - 4X6ZH
02-05-10, 08:48
סליחה .
השאלה שלי לא היתה נכונה .
איך מחברים את החוטים \ כבלים לנעלי כבל .
לפני שהם מחוזקים למקומם .
בזרם גבוה \ כבל עבה איך אתה לוחץ את מעל הכבל על החוט . ?
איציק
http://www.jeepolog.com/530.html
אסף.
תודה אסף
למרות שלא ברור לי למה מחברים 2 מצברים במקביל ומה בדיוק קורה במקרה כזה (שהריליי נפתח ושני מצברים מחוברים במקביל)
אולי הכוונה בטור (ואז יש 24V). במקביל לא ברור לי מה קורה מבחינה חשמלית...
תודה
ניר
ציטוט:
פורסם במקור על ידי מדברי http://www.jeepolog.com/forums/images/buttons_red/viewpost.gif (http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=309799#post309799)
שלום לכולם
אשמח אם תסבירו בכמה מילים מה זה מפצל טעינה ולמה זה משמש?
תודה
ניר
http://www.jeepolog.com/530.html (http://www.jeepolog.com/forums/../530.html)
אסף.
קראתי ולא הבנתי מספר דברים - אני מתייחס למפצל לשני מצברים, שיש לאסף בטרנספורטר:
כיצד מבחינים בין מפצל טעינה בעל יציאת מתח ייחוס, לכזה שאין לו - האם המצאותה של יציאה נוספת (נוסף ל1-לאלטנרנטור + 2-לכל מצבר) מעידה שהרביעי הוא מתח ייחוס לאלטרנטור? לאן מחברים את אותה יציאה של מתח ייחוס?
האם העובדה שיש למפצל הטעינה יציאת מתח ייחוס, למעשה "אומרת" שהוא מודיע לווסת האלטרנטור כמה מתח צריך לטעון (למצבר שדורש טעינה) והמפצל מנתב את אותו מתח למצבר הדורש זאת?
לעניין הספק האלטרנטור - האם מפצל המוגדר לאלטרנטור "עד 200A" יוכל לעבוד אם אלטרנטור בעל הספק של 130A-150A או שחייבים מפצל שמיועד למתח המדוייק של האלטרנטור?
תודה,
ברנרד.
סליחה .
השאלה שלי לא היתה נכונה .
איך מחברים את החוטים \ כבלים לנעלי כבל .
לפני שהם מחוזקים למקומם .
בזרם גבוה \ כבל עבה איך אתה לוחץ את מעל הכבל על החוט . ?
איציק
תארתי לעצמי שהשאלה לא היתה סתם כי אתה לא יודע...
בקיצור, אני עשיתי את זה עם פלייר פאטנט.
מכיר את הבעיה שלוחצים וזה רק נראה לחוץ ואז רופף, מתחמם....
אחרי הלחיצה ניסיתי למשוך את הכבל החוצה מהנעל, אם זז - לא טוב, אם תקוע - סבבה.
קראתי ולא הבנתי מספר דברים - אני מתייחס למפצל לשני מצברים, שיש לאסף בטרנספורטר:
כיצד מבחינים בין מפצל טעינה בעל יציאת מתח ייחוס, לכזה שאין לו - האם המצאותה של יציאה נוספת (נוסף ל1-לאלטנרנטור + 2-לכל מצבר) מעידה שהרביעי הוא מתח ייחוס לאלטרנטור? לאן מחברים את אותה יציאה של מתח ייחוס?
האם העובדה שיש למפצל הטעינה יציאת מתח ייחוס, למעשה "אומרת" שהוא מודיע לווסת האלטרנטור כמה מתח צריך לטעון (למצבר שדורש טעינה) והמפצל מנתב את אותו מתח למצבר הדורש זאת?
לעניין הספק האלטרנטור - האם מפצל המוגדר לאלטרנטור "עד 200A" יוכל לעבוד אם אלטרנטור בעל הספק של 130A-150A או שחייבים מפצל שמיועד למתח המדוייק של האלטרנטור?
תודה,
ברנרד.
1. חבל לנחש. צריך לבחור מפצל לפי סוג האלטרנטור והווסת שיש ברכב. במקרה של ווסת חיצוני - מפצל עם יציאת ייחוס.
2. הייחוס למעשה יושב אחרי עוד דיודה, וכך הווסת רואה את מתח הטעינה האמיתי שהמצברים רואים (עם ההפסד של 0.7 וולט על הדיודה). בווסתים מתוחכמים יותר - אלקטרוניים- יש לוגיקה מסויימת, תלוי במפצל.
3. "עד" זה "עד". הרי האלטרנטור בדרך כלל לא טוען בזרם המירבי שלו.
אסף.
תודה אסף
למרות שלא ברור לי למה מחברים 2 מצברים במקביל ומה בדיוק קורה במקרה כזה (שהריליי נפתח ושני מצברים מחוברים במקביל)
אולי הכוונה בטור (ואז יש 24V). במקביל לא ברור לי מה קורה מבחינה חשמלית...
תודה
ניר
הייעוד הוא לרכב בו מצבר אחד מספק חשמל למערכות הרכב (סטרטר, וכל השאר), והשני למערכות הקמפינג (מקרר, תאורה, טלוויזיה). אתה לא רוצה שהמצבר של הרכב ייגמר בלילה. אתה לא רוצה שמצבר אחד ירוקן את השני, ולכן מפרידים ביניהם. מצד שני בזמן הטעינה אתה כן רוצה ששניהם ייטענו.
אסף.
הייעוד הוא לרכב בו מצבר אחד מספק חשמל למערכות הרכב (סטרטר, וכל השאר), והשני למערכות הקמפינג (מקרר, תאורה, טלוויזיה). אתה לא רוצה שהמצבר של הרכב ייגמר בלילה. אתה לא רוצה שמצבר אחד ירוקן את השני, ולכן מפרידים ביניהם. מצד שני בזמן הטעינה אתה כן רוצה ששניהם ייטענו.
אסף.
סליחה על ההטרדה אבל האם המפצל מפריד את המצברים זה מזה גם בזמן הטעינה (כך שמצבר מלא מנותק מהאלטרנטור ומחבר לטעינה רק כשצריך) או מנתק את המצברים זה מזה רק כשאין סוויץ'/הרכב לא מונע?
ואם ההפרדה רק אז (כשהרכב לא מונע, כך שהטלוויזיה בחניון לא תגמור את מצבר הבית) מדוע לא להשתמש בממסר שמנתק את המצברים זה מזה כשהרכב לא מונע ומחבר בניהם עם ההתנעה, כך שהאלטרנטור טוען את שניהם?
המפצל מנתק בין המצברים גם בזמן הטעינה - הדיודות לא נותנות לזרם לזרום מהמצבר המלא לריק. ממסר מחבר את שני המצברים לטעינה משותפת - ויכול להיות מצב בו המצבר הריק נטען מהמלא ולא רק מהאלטרנטור.
אסף.
המפצל מנתק בין המצברים גם בזמן הטעינה - הדיודות לא נותנות לזרם לזרום מהמצבר המלא לריק. ממסר מחבר את שני המצברים לטעינה משותפת - ויכול להיות מצב בו המצבר הריק נטען מהמלא ולא רק מהאלטרנטור.
אסף.
אסף תודה רבה על הסבלנות וההסבר.
דבר אחרון, אחרון - מבטיח.
מלבד העובדה שבמפצל הזה, כמו של rob, (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ZERO-DROP-180-AMP-1-ALTERNATOR-2-BANK-BATTERY-ISOLATOR-/320500888865?cmd=ViewItem&pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item4a9f577521) יש הפסדי מתח מזעריים ונורות, מה ההבדל בינו לבין המפצל הזה (http://cgi.ebay.com/ebaymotors/STERLING-160-AMP-1-ALTERNATOR-2-BANK-BATTERY-ISOLATOR-/320500862445?cmd=ViewItem&pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item4a9f570ded), של אותה חברה - האם הם לא עושים את אותה עבודה בדיוק?
האם ההבדלים שווים את ההפרש במחיר (שם, ב- Ebay)?
ברנרד
ההבדל הוא שבאחד יש דיודות - ועל דיודה יש מפל מתח של 0.7 וולט, ואילו השני הוא אלקטרוני, בלי דיודות ובלי הפסדי מתח.
אסף.
שלום; עדיין לא מבין למה אתה צריך "לפצל" טעינה?
אני יטען פה טענה שאולי יכולה לקרב אותך לדרישה שלך-
אם אתה רוצה ליצור פסק בין שני המצברים בזמן פריקה כשהרכב כבוי, אתה צריך לחבר ממסר שיחבר את מצבר הרכב למצבר שלך כשהמנוע פועל. כל זמן שהמנוע כבוי הממסר מנותק. תסביר לי למה אתה מתכוון מפצל טעינה
שלום; עדיין לא מבין למה אתה צריך "לפצל" טעינה?
אני יטען פה טענה שאולי יכולה לקרב אותך לדרישה שלך-
אם אתה רוצה ליצור פסק בין שני המצברים בזמן פריקה כשהרכב כבוי, אתה צריך לחבר ממסר שיחבר את מצבר הרכב למצבר שלך כשהמנוע פועל. כל זמן שהמנוע כבוי הממסר מנותק. תסביר לי למה אתה מתכוון מפצל טעינהשים לב שהתגובה האחרונה היא ממאי 2010
Sent from my LG-H850 using Tapatalk
שלום; עדיין לא מבין למה אתה צריך "לפצל" טעינה?
אני יטען פה טענה שאולי יכולה לקרב אותך לדרישה שלך-
אם אתה רוצה ליצור פסק בין שני המצברים בזמן פריקה כשהרכב כבוי, אתה צריך לחבר ממסר שיחבר את מצבר הרכב למצבר שלך כשהמנוע פועל. כל זמן שהמנוע כבוי הממסר מנותק. תסביר לי למה אתה מתכוון מפצל טעינהזו שיטה מקובלת - למשל בקרוואנים 'זולים'. אבל יש מפצלים חכמים יותר שגם נותנים לכל מצבר זרם טעינה שונה בהתאם למצבו. תכלס, השיטה הפשוטה עובדת יופי....
אסף.
Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
אין צורך לתת לכל מצבר טעינה שונה מכיוון שמצבר נטען במתח טעינה של בין 31.1v-14.7v בהתאם למצבו-ומתח הטעינה נקבע לפי תכנון היצרן. כאשר המצבר טעון מתח הטעינה של כל תא מגיע ל-2.25v לתא. המתח הזה ועוד ההתנגדות הפנימית מפסיקה את זרם הטעינה דרך המצבר הטעון ומאפשרת המשך טעינה למצבר שדורש טעינה (אם יש כזה). ז"א- מצבר נטען כמה הוא צריך ובהתאם למצבו - פרוק או טעון חלקית ללא צורך בבקר טעינה.
במקרה ובו מתקינים מצבר מסוג AGM, מצבר המשמש להתנעה מהירה ברכבים בהם מותקנת מערכת stop start חובה להשתמש בבקר טעינה אבל אני לא חושב שיש לך את היכולת להשתית מערכת כזאת יקרה כשאין צורך אמיתי לשימוש כזה.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.