shiko333
21-02-10, 08:17
ברשותי 2 ויטרות ידניות האחת שנת 95 והשניה שנת 90 , נתחיל בכל שאני נוהג רק ב95 מכיוון שה 90 מושבתת והיא לצרכי חלקים בלבד !!!
הסיפור החל בכך שהיה לי רעש מעצבן וחזק ביותר מהמסב הראשי בגיר וככל הנראה גם מהמסב של ההילוך ה 5 שכידוע עובד על ציר שונה מה ארבעה האחרים...
בכל אופן לאחר בדיקה והתיעצות נפלה החלטה לא להתעסק בשיפוץ הגיר הקיים (95) אלא להחליף אותו בזה הנמצא בויטרה לחלקים(90) . עד כאן הכל נהדר - העבודה התבצעה ב"מוסך" שהוא כבר סיפור בפני עצמו בכל אופן מה שקרה בסוף דבר הוא שהגיר שהוחלף וכרגע נמצא על הרכב (95)
הורכב ככל הנראה בסדר אלא שברוב טיפשותם של המכונאים שם ב"מוסך" הם החזירו את ידית ההילוכים ללא חלק פלסטי (בצורת גליל חלול) שאמור לשבת בסופה בחיבור לגיר עצמו... הדבר יצר חופש מטורף בידית ההילוכים ובאופן לא מפתיע הדבר גם הקשה על החלפת הילוכים... ללא כלל קשר או שדווקא כן - הילוכים חמישי ורוורס לא ממש נכנסים כמו שצריך אם בכלל !
לא רציתי לנסוע ברכב יותר מדי במצב הזה והתחלתי להפעיל לבד את הראש עד שהגעתי למסקנה ובעזרת פורמים בחו"ל מצאתי שבאמת קיימץ הדיסקה הזו ... חזרתי למוסך מצאתי את הדיסקה זרוקה לה איפה שהוא הרכבתי וכעת אין חופש!!! עד כאן נפתרה בעייה אחת , הבעייה העיקרית היא שההילוכים בדר"כ חמישי ורוורס לא נכנסים באופן טבעי , יש להם קריזות משלהם פעם נכנסים בקלילות ופעם בכלל לא מוכנים להיכנס!
אני אציין שהדבר קורה לרוב בנסיעה ושאני רוצה להחליף מ 4 ל 5 פשוט אין מצב , הצלחתי להכניס פעם או פעמים ל5 רק שהייתי במהירות נמוכה ביותר ~ 50 קמ"ש.
אציין שהעברתי באופן מוחלט את כל מערכת ההינע דהינו גיר וטרנספר שכידוע מחוברים בינהם ואת שני הדרייבשפטים שהיו ברכב הישן יותר.(עשיתי זאת משום שידעתי באופן ודאי שהם תקינים ללא חופשים ובגיר ההילוכים עברו באופן חלק)
בנוסף אציין שלעתים יש בעייה גם בהילוכים אחרים אך באופן נדיר יחסית .
ועכשיו לשאלות או לספקות
1.האם יש למישהו מושג מה עלולה להיות הבעיה?
2.האם העיה שהחלה כחופש יכלה לגרום את הבעייה הנוכחית?
3.האם בכלל המערכות בין שני הרכבים זהים (יחסי העברה וכ' - אולי בכלל זו היתה שטות להחליף ומראש הם לא מתאימים)
תודה לכל המשיבים
שבוע טוב
הסיפור החל בכך שהיה לי רעש מעצבן וחזק ביותר מהמסב הראשי בגיר וככל הנראה גם מהמסב של ההילוך ה 5 שכידוע עובד על ציר שונה מה ארבעה האחרים...
בכל אופן לאחר בדיקה והתיעצות נפלה החלטה לא להתעסק בשיפוץ הגיר הקיים (95) אלא להחליף אותו בזה הנמצא בויטרה לחלקים(90) . עד כאן הכל נהדר - העבודה התבצעה ב"מוסך" שהוא כבר סיפור בפני עצמו בכל אופן מה שקרה בסוף דבר הוא שהגיר שהוחלף וכרגע נמצא על הרכב (95)
הורכב ככל הנראה בסדר אלא שברוב טיפשותם של המכונאים שם ב"מוסך" הם החזירו את ידית ההילוכים ללא חלק פלסטי (בצורת גליל חלול) שאמור לשבת בסופה בחיבור לגיר עצמו... הדבר יצר חופש מטורף בידית ההילוכים ובאופן לא מפתיע הדבר גם הקשה על החלפת הילוכים... ללא כלל קשר או שדווקא כן - הילוכים חמישי ורוורס לא ממש נכנסים כמו שצריך אם בכלל !
לא רציתי לנסוע ברכב יותר מדי במצב הזה והתחלתי להפעיל לבד את הראש עד שהגעתי למסקנה ובעזרת פורמים בחו"ל מצאתי שבאמת קיימץ הדיסקה הזו ... חזרתי למוסך מצאתי את הדיסקה זרוקה לה איפה שהוא הרכבתי וכעת אין חופש!!! עד כאן נפתרה בעייה אחת , הבעייה העיקרית היא שההילוכים בדר"כ חמישי ורוורס לא נכנסים באופן טבעי , יש להם קריזות משלהם פעם נכנסים בקלילות ופעם בכלל לא מוכנים להיכנס!
אני אציין שהדבר קורה לרוב בנסיעה ושאני רוצה להחליף מ 4 ל 5 פשוט אין מצב , הצלחתי להכניס פעם או פעמים ל5 רק שהייתי במהירות נמוכה ביותר ~ 50 קמ"ש.
אציין שהעברתי באופן מוחלט את כל מערכת ההינע דהינו גיר וטרנספר שכידוע מחוברים בינהם ואת שני הדרייבשפטים שהיו ברכב הישן יותר.(עשיתי זאת משום שידעתי באופן ודאי שהם תקינים ללא חופשים ובגיר ההילוכים עברו באופן חלק)
בנוסף אציין שלעתים יש בעייה גם בהילוכים אחרים אך באופן נדיר יחסית .
ועכשיו לשאלות או לספקות
1.האם יש למישהו מושג מה עלולה להיות הבעיה?
2.האם העיה שהחלה כחופש יכלה לגרום את הבעייה הנוכחית?
3.האם בכלל המערכות בין שני הרכבים זהים (יחסי העברה וכ' - אולי בכלל זו היתה שטות להחליף ומראש הם לא מתאימים)
תודה לכל המשיבים
שבוע טוב