צפייה בגרסה מלאה : קפיצים ובולמים להגבהה
שלום חברים,
ברשותי טראנו קצרה שנת 97' והתחלתי להתעניין על הגבהה.
רציתי לשאול, מכל החיפושים שלי ברשת ומדיבורים עם ספקים כאלו ואחרים בכל מקום אני רואה ושומע שמקשרים קפיץ לבולם, כלומר בולם המתאים לקפיץ מסויים ולהפך.
רציתי לשאול מה הם קשורים אחד לשני? אם אני שם בולם מסויים למה הוא צריך להתאים לקפיץ ולהפך.
שלום חברים,
ברשותי טראנו קצרה שנת 97' והתחלתי להתעניין על הגבהה.
רציתי לשאול, מכל החיפושים שלי ברשת ומדיבורים עם ספקים כאלו ואחרים בכל מקום אני רואה ושומע שמקשרים קפיץ לבולם, כלומר בולם המתאים לקפיץ מסויים ולהפך.
רציתי לשאול מה הם קשורים אחד לשני? אם אני שם בולם מסויים למה הוא צריך להתאים לקפיץ ולהפך.
כמובן שהכוונה היא שגם הבולם וגם הקפיץ מתאימים להגבהה
בגדול
תחליט קודם מה הגובה שבו אתה רוצה את האוטו שלך ואז תמצא קפיצים שמגביהים אותו לשם
אחרי זה אתה צריך בולמי זעזועים שמתאימים באורך הפתיחה והסגירה שלהם למידות החדשות.
דבר שלישי הוא המוט המייצב שכניראה תצטרך להאריך את הזרועות שלו
והדבר הרביעי הוא הבאמפ סטופים זה גומיות שמגבילות את המהלך של הזרוע ולמעשה את פתיחת המתלה.
אם תבחר להגביה ממש הרבה יתכן והדבר החמישי שתרצה לעשות יהיה להאריך את הצינורות ברקס שלך
אבל זה לא נראה לי משהו שכדאי לעשות בטראנו.
גיא תודה, בעיקרון אני לא מעוניין להגזים, הגבהה סטנדרטית של "2 (נראה מה מתקבל ואז נחליט אם להוסיף גם אוקולונים של "2 מאחור)
אני לא חושב שבמצב הזה צריכים להיות שינויים במוט מייצב ואולי גם בבאמפ סטופים, תקן אותי אם אני טועה?
אז מה שחשוב זה שזה לא משנה איזה בולמים וקפיצים אני שם העיקר שהם מתאימים להגבהה מבחינת אורך ומהלך נכון?
כי יש לי הצעה מעניינת וחבל לי לפספס..
כן
העיקר שיתאים
והיתה לי טות בהודעה הקודמת - הבאמפסטופים מגבילים את סגירת המתלה ולא את הפתיחה ...
טוב תודה, נראה לי שנלך על זה
arnonshoshani
22-02-10, 19:27
ג'וני וגיא שלום
בחלקם העיקרי של הדברים של גיא הוא צודק.
הבולם ציך להתאים לאורך ההגבהה החדשה.
אבל...
בולם צריך להתאים לקפיץ שהוא מטפל בו גם מבחינת הכיוונון הפנימי שלו (שיסתום) כיוון שבולם רך על קפיץ קשה יעשה נסיעה קופצנית ולא משוככת. בולם קשה על קפיץ רך יתן נסיעה קשה ולא נעימה. זו הכוונה שלהתאים בולמים לקפיצים.
במתלה האחורי שלך שהוא סרן חי רב חיבורים נדרשים קפיצים יותר ארוכים (או חזקים יותר) על מנת לקבל את ההגבהה. ובולמים מתאימים להם.
מקדימה שהמתלה הוא מתלה נפרד אין בולם אחר שיתאים כיוון שאין אפשרות לשים בולם ארוך יותר כי אז מה שידפק הם הבולג'וינטים של הזרועות. הבולם עוצר את פתיחת המתלה מעבר לנקודה מסויימת והבאמפסטופ מונע סגירה יתרה.
על מנת לקבל הגבהה בחלקו הקידמי של הטרנו צריך למתוח את מוטות הפיתול או להחליפם בחזקים יותר. ולשים בולם איכותי יותר. במתלה הקידמי ישנה בעיה עקב מיבנהו וזה שכאשר מבצעים הגבהה כזו מהלך הסגירה והפתיחה משתנים מהמומלץ (בדרך כלל לרכב כזה מומלץ 50% כניסה ויציאה) אבל זו הדילמה. הגבהה של 2" היא לא קריטית אבל יותר מזה לא רצוי.
נשמח לעזור בעצה או עבודה...
ארנון שושני
גלובל שילד
052-6991704
ארנון ערב טוב ותודה על התגובה שלך, אז כמו שאמרתי אני מתכוון להגבהה של "2, מעבר לזה עכשיו הבנתי סוף סוף למה התכוונו באמת בשיוך קפיץ לבולם.
אז ככה הכיוון שלי הוא 4 בולמים של מונרו סנסה טראק וקפיצי אייבך,
כמו שכתבתי הגעתי למחיר ממש טוב לסטאפ הזה לעומת שילוב אחר של קפיצים ובולמים.
איך זה נשמע?
http://www.youtube.com/watch?v=fcIHHn0WQmE
מנסיון רב עם טראנו הייתי ממליץ לך להגביה את הרכב בצורה הבאה:
מאחורה לחרוט אוקולונים 2" ולהחליף בולמים אחוריים לארוכים יותר.
מקדימה למתוח את מוטות הפיתול(או להחליף מוטות פיתול תלוי בתקציב) בנוסף להחליף בולמים קדמיים.
לא עדיף להחליף לקפיצים שמגביהים?
4 בולמים בכל מקרה יוחלפו כי כרגע הרכב עם הבולמים המקוריים..
והקפיצים כנ"ל אז בכל מקרה הם יוחלפו גם, נראה איזה הגבהה נקבל ואז אם נצטרך נוסיף אוקולונים שכרגע אני בכלל לא יודע מאיפה אני יכול להשיג לטראנו חוץ מכתום שכרגע דורש מחיר לא הגיוני בעליל
מנסיון רב עם טראנו הייתי ממליץ לך להגביה את הרכב בצורה הבאה:
מאחורה לחרוט אוקולונים 2" ולהחליף בולמים אחוריים לארוכים יותר.
מקדימה למתוח את מוטות הפיתול(או להחליף מוטות פיתול תלוי בתקציב) בנוסף להחליף בולמים קדמיים.
שלום
איזה בולמים יתנו את התנאים הטובים יותר לשטח\כביש.
מונרו סנסה הרגילים לא שווים הרבה.כמה חודשים וטיולים בכיף והם שוב חלשים.
האם מונרו אדוונצר יהיו מוצלחים יותר?או ללכת לליגה של רו קוני וכו.
אני רוצה להישאר בסטנדרט ללא הגבהות יתר שגורמות נזקים.
אשמח להצעות והמלצות מנסיון שלך\ושל אחרים.
תודה
דווקא המליצו לי על הסנסה-טראק ואני ממש לפני קנייה, אתה אומר מניסיון שהם יחלשו מהר?
דווקא המליצו לי על הסנסה-טראק ואני ממש לפני קנייה, אתה אומר מניסיון שהם יחלשו מהר?
מדבר מנסיון.
עייפים אחרי 6000 קמ +שטח.
רק כביש יכול להיות שיהיו בסדר.
סיכום -זולים מאוד אבל חלשים.
סלט.., מה עושים..עם כל המשווקים שדיברתי אמרו לי סנסה-טרק ולא הזכירו את האדוונצ'ר.
בתחום התקציב שלי גם ככה רק המונרו נכנסים אז כנראה שאין ברירה ננסה אותם.
[QUOTE=jonny boy;310880]סלט.., מה עושים..עם כל המשווקים שדיברתי אמרו לי סנסה-טרק ולא הזכירו את האדוונצ'ר.
בתחום התקציב שלי גם ככה רק המונרו נכנסים אז כנראה שאין ברירה ננסה אותם.[/QUOTE
אדוונצר או ריפלקס של מונרו צבע צהוב.
אלו אמורים להיות יותר טובים שח300 ליחידה משהו כזה.
אצלי היו מורכבים מונרו ריפלקס בסך הכל הייתי מרוצה, נותנים תמורה טובה למחיר.
אפי מאגנום
06-05-10, 13:15
כן
העיקר שיתאים
והיתה לי טות בהודעה הקודמת - הבאמפסטופים מגבילים את סגירת המתלה ולא את הפתיחה ...
+1 ולכן רצוי להשאיר מרווח
+1 ולכן רצוי להשאיר מרווח
תודה
בינתיים אלך כניראה על האדוונצר(ריפלקס) גם לקדמי .
סנסהטראק דגם זול יותר וחלש יותר אז עליו אוותר.
אם יש נסיון בולמים אחרים אשמח לקרוא.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.