PDA

צפייה בגרסה מלאה : צריכת דלק מוזרה של ג'ימני...



גל סבג
23-02-10, 16:30
שלום חברים יש לי סוזוקי גימני שנת 2001 אוטומט.
רכשתי אותה לפני כחודשיים כשהיא יד שניה ובעלת 93 אלף קילומטרים בלבד
כמובן עשיתי בדיקה במכון שאני מכיר והרכב יצא טוב.

אלה שברגע שהתחלתי לנוע עם הרכב שמתי לב שיש בעיה בצריכת הדלק.
כל 40 ליטר הרכב עושה 300 ק"מ
ז"א 7.5 ליטר לקילומטר. בנסיעה משולבת
זה נראה לי די מוגזם אז שמתי תוסף K44 ללא שיפור ובנוסף החלפתי פילטר אוויר ומסנן שמן.
שמתי לב שטיפלתי ברכב שיש לו את הפלאגים המיוחדים עם הראש סיכה.
לא החלפתי אותם ונראה לי שזו הבעיה.
אשמח לקבל חוות דעת של אנשים שעברו את זה כבר או המלצות ממבני עיינין...
תודה רבה...
גל וג'ימי

נדב42
23-02-10, 16:50
הי גל,

קודם כל תתחדש :p:p:p

עצם זה שהפלאגים הם אירידיום, זו לא הבעייה (יש כאלו אצלי בויטארה, צריכה משולבת בערך 1/10)
אורך החיים של הפלגים (היקרים) האלו אמור להיות כ- 100,000 ק"מ.

יכול להיות שהפלגים סיימו את חייהם, אבל לא נראה לי שסוג הפלג הוא הבעייה.

צריכת הדלק מושפעת קודם כל ממשקל הרגל על הדוושה, והצריכה שציינת יכולה להיות תוצאה של רגל כבדה ולא תקלה טכנית ...


להתראות בשטח,


נדב.

sapog
23-02-10, 16:57
גל שלום,
ברוך הבא לפורום ותתחדש על הג'ימני!
נשמע שזכית במציאה.

לגבי סוגיית צריכת הדלק,
איזה צמיגים הג'ימני נועל? באיזה לחץ אויר הם מנופחים?

ehudsega
23-02-10, 17:30
שלום חברים יש לי סוזוקי גימני שנת 2001 אוטומט.
רכשתי אותה לפני כחודשיים כשהיא יד שניה ובעלת 93 אלף קילומטרים בלבד
כמובן עשיתי בדיקה במכון שאני מכיר והרכב יצא טוב.

אלה שברגע שהתחלתי לנוע עם הרכב שמתי לב שיש בעיה בצריכת הדלק.
כל 40 ליטר הרכב עושה 300 ק"מ
ז"א 7.5 ליטר לקילומטר. בנסיעה משולבת
זה נראה לי די מוגזם אז שמתי תוסף K44 ללא שיפור ובנוסף החלפתי פילטר אוויר ומסנן שמן.
שמתי לב שטיפלתי ברכב שיש לו את הפלאגים המיוחדים עם הראש סיכה.
לא החלפתי אותם ונראה לי שזו הבעיה.
אשמח לקבל חוות דעת של אנשים שעברו את זה כבר או המלצות ממבני עיינין...
תודה רבה...
גל וג'ימי
תתחדש!
שלי שנת 2000 יד שנייה עם 94000 ק"מ, מטופלת בחלקים מקוריים, תוסף דלק, שמן איכותי, צמיגי מקסיס 8060, ועושה בדיוק כמו שלך .
אל תתרגש זה בסדר כנראה שככה המנועים של המודלים האלה מתנהגים.

גל סבג
23-02-10, 18:07
תודה רבה על התגובות המהירות...
כנראה שאני די לוחץ על הדוושה אם זה ככה...

תאמת עשיתי נסיעה אשדוד-אילת וחזור הצריכה היתה 11.2 עם מזגן...
ככה שבעיר הוא זולל

בקשר לצמיגים, צמיגים כביש ריגילים של דאונלופ
אממ לחץ האוויר בהם הינו 32 ...

תודה רבה לעוזרים...:D

tonish
23-02-10, 19:26
בקשר לצמיגים, צמיגים כביש ריגילים של דאונלופ
אממ לחץ האוויר בהם הינו 32 ...

תודה רבה לעוזרים...:D[/quote]


32 נשמע די הרבה.
נסה להוריד ל23 -24 מקדימה ו29-30 מאחורה.
אלה המספרים שרצים פה באתר לצמיגי כביש.

שחר

azora
24-02-10, 11:57
בקשר לצמיגים, צמיגים כביש ריגילים של דאונלופ
אממ לחץ האוויר בהם הינו 32 ...

תודה רבה לעוזרים...:D

32 נשמע די הרבה.
נסה להוריד ל23 -24 מקדימה ו29-30 מאחורה.
אלה המספרים שרצים פה באתר לצמיגי כביש.

שחר

קצת הגזמת עם הפערים לא?
ג'ימני זה לא טנדר, הפרש הלחצים אמור להיות 0 בין הצד הקדמי לאחורי, ומקסימום 1-2 PSI כשהרכב מועמס לטיולים.

32 נשמע דיי הרבה גם לי.

נדב42
24-02-10, 12:02
32PSI נראה לי גם גבוה מדי ולא בטיחותי, אבל הורדת הלחץ לא תשפר את צריכת הדלק, אולי תרע אותה עוד יותר (אבל בטיחות יותר חשובה, אז אנא מלא לפי הוראות היצרן ...)


נדב.

matokik
03-03-10, 05:21
אהלן!
היה לי גי'מני 2001 שנפטר (טוב נו, רצחתי אותו לאט לאט עד שהתייאש והתאבד)
כיום אני עם ג'ימני 2009 דנדשה.
ראשית לעניין הדלק: 300 קילומטר למיכל דלק, נשמע סביר בהחלט, אני הייתי עושה ב-2001 שלי 330 - 350 למיכל דלק (בתוך העיר בלבד)
בג'ימני החדשה, מיכל הדלק גדול יותר, ככה שהמרחק הכולל ביחס לליטרים שנכנסים למיכל הדלק גדל.
לעניין הצמיגים, 32? התייחסת לספר הרכב? קראת אותו פעם? הסתכלת על חתיכת המתכת שתלויה בכל תחנת דלק ומראה מידות ניפוח?
אותי לא מעניין מה היצרן דורש (28 בקדמיים, 26 באחוריים) אותי מעניין כמה דלק נשרף במצב איקס וכמה במצב Y.
נפח בכל הצמיגים, ארבעה במספר, מידת ניפוח של 26/27, כמה שמתחשק לך/יוצא בשעון.
32? לרכב ששוקל כמו 4 אימהות "מכובדות"?
אחרי שתשנה את מידת הניפוח ותוציא כל מיני דברים שאולי יש ברכב ולא צריכים להיות שם, תחוש בהבדל

sapog
03-03-10, 08:47
בג'ימני החדשה, מיכל הדלק גדול יותר, ככה שהמרחק הכולל ביחס לליטרים שנכנסים למיכל הדלק גדל.


שלום,
ע"פ מה קבעת קביעה זו?

עד כמה שידוע לי, נפח המיכל זהה לכול השנתונים.

G-Jimny
03-03-10, 15:44
שלום,
ע"פ מה קבעת קביעה זו?

עד כמה שידוע לי, נפח המיכל זהה לכול השנתונים.


מיכל הדלק הוא זהה בכל שנות הדגם.
לפי הוראות היצרן לחץ האויר אמור להיות 26 אחורה ו23 קדימה.
עד לפני זמן מה הייתי נוסע לפי לחצים אלו ולאחרונה אני מנסה לחץ של 29 בכל ארבעת הצמיגים.
חל שיפור קל בצריכת הדלק.

כרגע עומד על 11.7 ק"מ/ל (רוב הנסיעות הן מחוץ לעיר סביבות 100-110 קמ"ש)

נדב42
03-03-10, 19:49
מיכל הדלק הוא זהה בכל שנות הדגם.
לפי הוראות היצרן לחץ האויר אמור להיות 26 אחורה ו23 קדימה.
עד לפני זמן מה הייתי נוסע לפי לחצים אלו ולאחרונה אני מנסה לחץ של 29 בכל ארבעת הצמיגים.
חל שיפור קל בצריכת הדלק.

שים לב: השיפור הוא על חשבון האחיזה => בטיחות. אם אתה במידת הצמיים המקורית, אנא חזור גם ללחץ האוויר שתכננו המהנדסים ביפן. הם יודעים דבר או שניים ...

נדב.

G-Jimny
04-03-10, 00:55
שים לב: השיפור הוא על חשבון האחיזה => בטיחות. אם אתה במידת הצמיים המקורית, אנא חזור גם ללחץ האוויר שתכננו המהנדסים ביפן. הם יודעים דבר או שניים ...

נדב.

זה בדיוק מה שחשבתי.
השיפור הקל בצריכת הדלק לא שווה את חוסר הבטיחות שאפסיד אם וכאשר...

matokik
04-03-10, 02:00
שלום,
ע"פ מה קבעת קביעה זו?

עד כמה שידוע לי, נפח המיכל זהה לכול השנתונים.
כי במיכל הקודם בג'ימני 2001, נכנסו לי 30 ליטרים בלחץ, גם כשפורק מיכל הדלק (עקשן, מה לעשות?) נרחץ ונשטף, ייובש והורכב מחדש, והרכב עבר כל הטיפולים הדרושים (אחד מהרכבים המפונקים ביותר בארץ) מספר הליטרים נשאר 35.
כיום יש לי ג'ימני 2009, המיכל גדול יותר, בוודאות.
פתאום נכנסים לי גם 42 ליטר, אם אני מתעקש אפילו יותר.

-->