צפייה בגרסה מלאה : יעילותו של מגדש הטורבו
האם מגדש טורבו מייעל את המנוע ??
האם בנסיעה באותו הרכב האחד מוגדש השני מנוע אטמוספרי רגיל במהירות 90 קמש ימדדו צריכות דלק שונות ,האם במהירויות אחרות ירשמו צרכיות דלק שונות???
אם כן כיצד הוא מייעל את המנוע האם הדליקה בתא המנוע בלחץ גבוה יותר מאפשרת פיצוץ יעיל יותר או שניצול האנרגיה מגזי הפליטה היא כל כך משמעותית ומשפרת את נצילות האנרגיה ??
כמה אנרגיה ניתן להפיק בכלל מגזי הפליטה מבלי לפגוע בביצועי/נצילות המנוע ??
הוא לא מייעל, אלא מאפשר לדחוס יותר אוויר ודלק לכל מחזור עבודה של המנוע.
זה מאפשר לקבל יותר הספק (מיושם לרוב בסל"ד גבוה) מאותו המנוע, אבל תוך צריכת דלק גבוהה יותר.
במנוע שלא תוכנן לכך מראש, תוספת הכוח לפעמים גורמת לבלאי מואץ של המנוע, אשר לא תוכנן לעמוד בעומסים שמייצר מגדש הטורבו, וכך הולכים לעולמם מיסבים, רינגים ומכלולים אחרים הרבה טרם זמנם ...
נדב.
חנן-ג'יפולוג
26-02-10, 12:51
ההספקים הגבוהים שיוצר מגדש הטורבו מאפשרים להשתמש עבור רכב נתון במנוע קטן יותר בנפח. מנוע קטן יותר מפסיד פחות על חיכוך וחום והנעת מכלולים.
מנוע ה1.6 טורבו שהחליף את ה1.9 האטמוספרי בברלינגו, למשל, מקנה לרכב צריכת דלק טובה יותר בכ10 אחוזים, למרות שההספק גדל.
חשוב לזכור איך עובד מנוע .
אני ממשיך ישר לפעולת היניקה במנוע מוגדש פעולת היניקה
מצליחה להכניס יותר חמצן לתא השריפה דבר שמיעל בהרבה תהליך השריפה
יוצר יותר חום ומאפשר שריפה טובה יותר .
כמו שכתב חנן אפשר להישתמש במנוע קטן יותר ולקבל הספק שווה .
כמובן מוריד את צריכת הדלק ומבצע פחות זיהום אוויר .
ההספק גדל רק במעט כיוון שכידוע לנו ניצולת המנוע גם כך נמוכה ואנו משפרים רק פעימה אחת
(את הפעימת העבודה אני משפרים המון ) שאר המשך פעולת המנוע עדין מוריד את הנצילות .
מנוע שתוכנן לעבוד עם מגדש (יכול להיות טורבו או חשמלי או מכני ) בנוי ומתוזמן בצורה
אחרת למרות שמקובל לחשוב שעם מגדש יש יותר כ 10 אחוז כוח, באותו מנוע אם נבטל
את המגדש נקבל דרדלה אמיתי .
לגבי מנוע שלא היה מוגדש ונוסיף מגדש יש מצב שלא ממש נהנה לאורך זמן זה יוצר היתחממות
מהירה, וחוסר התאמה בעלית הסלד , לפעמים בתנאים קיצוניים כיבוי המנוע בסרק .
האם יש הבדלי ניצול בין מגדש חשמלי שמבצע את פעולת הגדישה תוך דרישת אנרגיה מהמערכת לבין אותו מגדש קלאסי הפועל על האנרגיה המשוחררת בגזי הפליטה-ושוב מה עוצמתה של האנרגיה המבוזבזת בגזי הפליטה???
חנן-ג'יפולוג
26-02-10, 18:57
מגדש טורבו צורך כמה כוחות סוס. זה המון בשביל מנוע חשמלי שיצטרך לקחת את כוחו מהמצבר\אלטרנטור ולכן לא רואים טורבו חשמלי. ה"טורבויים החשמליים" שאתה רואה באיביי זה קשקוש של כמה מאות וואטים במקרה הטוב, וככאלה, במקרה הטוב הם לא מזיקים לזרימת האוויר למנוע.
הטורבו בכללי הוא רעיון חכם הוא בעצם אומר שכל עוד תנהג רגיל ולא בסלד גבוהה (תלוי בטורבו וברכב) האוטו יהיה "רגיל" (למרות שאם עושים עבודה טובה מחזקים מנוע , בוכנות טלטלים וכו.. ומשנים לחצים במנוע ולכן הוא ירגיש חלש) וברגע שהטורבו נפתח מספר הסוסים המצטרפים למרוץ תלוי במכלולים זה לא רק להכניס יותר אוויר(טורבו) זה גם להכניס יותר דלק . מנסיון של הרכבה של כמה קיטים בסגנון זה לא רק שמחירם מטורף (הטורבו יעלה 2000 המכלולים מסביב בערך 20000 ) זה גם הבלאי המטורף שיהיה לאוטו כי הוא פשוט לא מיועד לזה , לא ממליץ להיכנס לזה זה בור ללא תחתית , בנוגע לטורבו החשמלי ענו לך
מגדש טורבו צורך כמה כוחות סוס. זה המון בשביל מנוע חשמלי שיצטרך לקחת את כוחו מהמצבר\אלטרנטור ולכן לא רואים טורבו חשמלי. ה"טורבויים החשמליים" שאתה רואה באיביי זה קשקוש של כמה מאות וואטים במקרה הטוב, וככאלה, במקרה הטוב הם לא מזיקים לזרימת האוויר למנוע.
יש הבדל בין מגדש והתאמה לרכב שלא תוכנן במקור לעבוד איתו .
למיטב ידעתי BMW מיצרת רכב עם מגדש חשמלי אבל שם הכול מותאם לנושא
יש יתרון מסוים לחשמלי על טורבו קלאסי אך כיום מיצרים את הטוברו עם כנפים משתנות
דבר שמיעל אותו מאוד ומשנה גם את את הרגישות של הטורבו (אפשר להיכנס לחניה ולדומם ישר את הרכב הטורבו לא ינזק ).
BackDoorMan
27-02-10, 08:07
אני לא הייתי פוסל את כל נושא הטורבו החשמלי, יש לא מעט שמן נחשים אבל גם
כמה חברות רציניות בתחום.
כתבה שלמה בנושא (http://autospeed.com/cms/A_111469/article.html)
המגדש על החשמלי ESC400 מגיע ל 20 PSI
http://us1.webpublications.com.au/static/images/articles/i1114/111469_5mg.jpg
ושילוב של טורבו רגיל עם חשמלי
http://us1.webpublications.com.au/static/images/articles/i1114/111469_10lo.jpg
על הecs400
כנראה שפיסתסת את החלק הזהthe unit can produce maximum boost for up to 15 seconds
ואים ה15 שניות האלה שוות לך $2000 + התקנה, יבושם לך
לדעתי, זה עוד סוג של חרטה.
הDYNACHARGER,
זה גנרטור, כלומר, המדחס גם מיצר חשמל בנוסף לדחיסה.
בקיצור, אין טורבו חשמלי, עובדה.
BackDoorMan
27-02-10, 16:22
לא פיספסתי , זה מספק גוח פחות זמין מטורבו רגיל, אבל אם משתמשים באלטרנטור 200 אמפר הטעינה הרבה יותר מהירה ענין של דקות ספורות, כך שניתן להשתמש ביותר מפעם אחת בנסיעה לא קצרה .
בכל מקרה הכוונה היתה שקיימים כבר מגדשים חשמליים שמספקים כוח אמיתי.
לא קשור למחיר.
הבעיה העיקרית בנושא היא דחיית המעבר של תעשיית הרכב למערכת חשמל של 42 וולט למספר שנים לא ידוע, אם בכלל .
לא הבנת את הסיבה ל15 שניות, מעבר לזה המנועי סטרטר מתחילים להשרף.
BackDoorMan
27-02-10, 18:14
הדיון לא היה על כמה זמן ניתן להחזיק גדישה מקסימלית ולמה , אלא על כך שקיים מגדש חשמלי המספק כוח
אמיתי.
עכשיו...אם העלית את זה, המערכת בנויה כך שהיא עובדת מתחת למגבלות המנוע החשמלי , אז מה הבעיה בדיוק ?
נתוני המערכת ואופי פעולתה מוצהרים ומי שמתאים לו ירכוש אותה , מבחינת התפעול היא דומה
יותר למערכת ניטרו.
צודק, וזה מה שהופך את הNOS החשמלי הזה למוצר שונה לגמרה מטורבו או סופרצ'רגר נורמטיבי, ולכן, לא רלונטי או שימושי לכל מטרה חוץ ממרוצי דראג.(חשוב לציין.לא?)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.