צפייה בגרסה מלאה : סמוראי שלא רוצה לסחוב
gal.gershon
03-03-10, 19:30
שלום לכל חברי הפורום
שמי גל ואני חדש בפורום הזה. לאחרונה רכשתי את הג'יפ הראשון שלי מסוג סוזוקי סמוראי שנת 94 וכבר אני נהנה ממנו מאוד בשטח, בכביש זה כבר סיפור אחר לחלוטין.
הרכב מסרב לעלות מעל 90 גם בחמישי וגם עם אני נותן פול גז(בירידה 95 מקסימום) קצת מוזר לי כי כבר ראיתי סמוראים שנוסעים על 120 קמ''ש. עם למישהו יש רעיון מה יכולה להיות הבעיה זה יהיה מצוין . במוסח אמרו שהמצב במנוע מעולה ובכל זאת משהו לא מסתדר לי פה
שאלה נוספת היא בנושא השילדה, הסתכלתי על השילדה של האוטו ויש בו חלק קטנטן של חלודה שבו יש סדק וקטן ונפיחות ותאמת שזה קצת מלחיץ אותי, יש דרכי טיפול או שזה בכלל לא סיבה לחשוש , ומה זה בכלל אומר??
ושאלה אחרונה היא איך מגרזים תפוחים של הגלגלים? העם אני צריך לפרק את הגלגל או שפשוט עם פיטמה למלא?
תודה רבה
צביקה קרבורטור
03-03-10, 20:42
גל שלום רב , וברוך בואך לגיפולוג !
בדוק אפשרות של ממיר קטליטי סתום או דוד פליטה סתום.
בנוגע לגירוז תפוחי הגה, במידה וקיימת פיטמת גירוז ניתן לגרז בעזרת מגרזת ידנית.
במידה ואין פיטמת גירוז, קיים כנראה גריז פנימי , שלא ניתן לרענון עד סוף חייו של תפוח ההגה.
בברכה
צביקה
gal.gershon
03-03-10, 20:59
גל שלום רב , וברוך בואך לגיפולוג !
בדוק אפשרות של ממיר קטליטי סתום או דוד פליטה סתום.
בנוגע לגירוז תפוחי הגה, במידה וקיימת פיטמת גירוז ניתן לגרז בעזרת מגרזת ידנית.
במידה ואין פיטמת גירוז, קיים כנראה גריז פנימי , שלא ניתן לרענון עד סוף חייו של תפוח ההגה.
בברכה
צביקה
תודה רבה צביקה .
סלח לי על הבורות. אני חדש מאוד בתחום הג'יפים ולמעשה זה הרכב הראשון שלי.
בבקשה תרחיב בנושא כי אין לי מושג איך אני עושה בדיקות אלה?
:confused::confused::confused:
gal.gershon
03-03-10, 21:20
תודה רבה צביקה .
סלח לי על הבורות. אני חדש מאוד בתחום הג'יפים ולמעשה זה הרכב הראשון שלי.
בבקשה תרחיב בנושא כי אין לי מושג איך אני עושה בדיקות אלה?
:confused::confused::confused:
אחרי בירור קטן אני מבין שדוד הפליטה זה האגזוז והממיר קטליטי מצא בתוכו.
יכול להיות לזה קשר לעשן לבן סמיך יחסית שיוצא מהאגזוז לאחר שאני מתניע?
צביקה קרבורטור
03-03-10, 21:33
שלום רב !
הממיר הקטליטי הוא הדוד הראשון אחרי סעפת הפליטה, המחוברת למנוע.
קרוב לקצה ברכב נמצא דוד נוסף שהוא דוד פליטה רגיל ,ללא ממיר.
בתור הממיר נמצא יחידה קרמית הנוהגת להתפרק עם השניפ ולחנוק את גזי הפליטה, ומונעת מהפ להיפלא החוצה תוך פגיעה בסחיבה ועלייה בתצרוכת הדלק.
עשן לבן הנעלפ תוך שתי דקות מההתנעה הוא נורמלע, ומקורו בעבוי בנוצר בחורף בגלל הבדל הטמפרטורה בין הגזים החמים הנפלטים מצינור הפליטה הקר.
במידה והעשן הסמיך ממשיך החשד הוא בגומיות שסתומים יבשות או טבעות שמן שחוקות, תופעת לוואי, צריכת שמן גבוהה.
איבוד מי קירור, יגרום לעשן לבן במנוע חם וזאת בגלל מי קירור החודרים לתא השריפה, הופכים שם לקיטור, ונפךטים מקצה צינור הפליטה בצורת עשן לבן.
דוד פליטה וממיר קטליטי ניתן לבדןק במכון אגזוזים.
בברכה
צביקה
שלום לכל חברי הפורום
שמי גל ואני חדש בפורום הזה. לאחרונה רכשתי את הג'יפ הראשון שלי מסוג סוזוקי סמוראי שנת 94 וכבר אני נהנה ממנו מאוד בשטח, בכביש זה כבר סיפור אחר לחלוטין.
הרכב מסרב לעלות מעל 90 גם בחמישי וגם עם אני נותן פול גז(בירידה 95 מקסימום) קצת מוזר לי כי כבר ראיתי סמוראים שנוסעים על 120 קמ''ש. עם למישהו יש רעיון מה יכולה להיות הבעיה זה יהיה מצוין . במוסח אמרו שהמצב במנוע מעולה ובכל זאת משהו לא מסתדר לי פה
גל,מה מידת הצמיגים אצלך ברכב? צמיגים גדולים יכולים להכביד מאוד על הרכב.
שאלה נוספת היא בנושא השילדה, הסתכלתי על השילדה של האוטו ויש בו חלק קטנטן של חלודה שבו יש סדק וקטן ונפיחות ותאמת שזה קצת מלחיץ אותי, יש דרכי טיפול או שזה בכלל לא סיבה לחשוש , ומה זה בכלל אומר??
נשמע כמו תחילת ריקבון בשילדה.לתקן ומהר!
ושאלה אחרונה היא איך מגרזים תפוחים של הגלגלים? העם אני צריך לפרק את הגלגל או שפשוט עם פיטמה למלא?
לא מגרזים בסמוראי "תפוחים של גלגלים " או כל מכלול אחר למעט גלי הינע.
תודה רבה
ברוך הבא ותתחדש!
gal.gershon
04-03-10, 00:53
תודה רבה מורי וצביקה.
איך מתפלים בחלודה\ריקבון בשילדה?
יש לכם אולי הערכת מחיר לכמה אמור לעלות ממיר קטליטי? והעם אני יכול לעשות את זה לבד?
ושוב תודה רבה
חנן-ג'יפולוג
04-03-10, 08:40
אתה מקדים את המאוחר.
קודם תגיע למסקנה שמדובר בבעיה בממיר. אח"כ תבדוק מחירים ודרכי פעולה.
אני לא עוסק ברכבי בנזין, אבל בדיזלים אנחנו מחברים שעון לחץ במקום חיישן טמפ' האגזוז, עושים נסיעה שבה מעמיסים את המנוע למקס' ורואים מה הלחץ שקיים באגזוז. אם הוא מעל של 0.23 באר, האגזוז/ממיר סתום. אני מניח שברכבי בנזין ניתן לחבר את שעון הלחץ במקום חיישן הלמדה.
צביקה קרבורטור
04-03-10, 19:20
שלום רב !
עידכון:
פותח השרשור עדכן אותי, הוא ביקר לפי המלצתי במכון אגזוזים ושם התברר לו, שברכב אין כלל ממיר קטליטי, לא ברור האם הוא בוטל עלי ידי בעליו הקודם של הגיפ, או שהורכב ממיר תחליפי חלול,מה שעלול לעשות בעייה בטסט, או שדוד אחורי סתום.
אפשרות נוספת שעלתה במוחי, שחגורת טיימינג קפצה כשתי שינים, או של הורכבה לפי סימון היצרן.
אפשרויות נוספות יתקבלו בברכה.
בעל הרכב מירושליים וטוען שאין שם מוסכים רציניים, המלצתי לו לפנות למורי.
בברכה
צביקה
gal.gershon
04-03-10, 20:59
אז ככה..
זה היה יום ארוך.
הגעתי געתי למוסך אגזוזים ושם הרמנו את האוטו...בכלל לא קיים באוטו ממיר קטליטי..זה פשוט צינור.
למראות שביוזמתו (ציטוט של צביקה) היה המכונאי צריך לדבוק עם יש סתימה או ל בדוד פליטה, הוא כמובן לא עשה את זה והמשכתי למוסך הבאה ששם אמרו שהדוד סתום אבל לדעתם לא רק זאת הבעיה אז באמת פירקנו את האגזוז ועשיתי סיבוב שבאמת נתן לי עוד קצת כוח ומהירות אבל לא ואווו. החזרנו אותו והמכונאים התחילו בעבודה על המנוע. אחרי שלוש שעות ו400 שקל כל מה שיצא מזה זה שבכללי פירקו אגזוז החזירו אגזוז עשו איזה טימינג והאוטו ונתנו חוות דעת נורא נחרצת לזה שהקלצ' במור המנוע זקן יחסית וזהו...בסופו של היום האוטו נוסע קצת טוב יותר עם יותר כוח אבל לא בטוח בכלל שיותר מהר. טוב חזרה לחיסכון וללמודים ונראה פעם הבאה במוסך מוצלח יותר.
תודה רבה לכל חברי הפורום שהשתתפו
צביקה קרבורטור
04-03-10, 22:01
שלום רב !
עידכון:
בעל הרכב מירושליים וטוען שאין שם מוסכים רציניים, המלצתי לו לפנות למורי.
בברכה
צביקה
שלום רב !
חוזר על ההממלצה.
בפעם הבאה מורי ! !
בברכה
צביקה
שלום רב !
עידכון:
פותח השרשור עדכן אותי, הוא ביקר לפי המלצתי במכון אגזוזים ושם התברר לו, שברכב אין כלל ממיר קטליטי, לא ברור האם הוא בוטל עלי ידי בעליו הקודם של הגיפ, או שהורכב ממיר תחליפי חלול,מה שעלול לעשות בעייה בטסט, או שדוד אחורי סתום.
אפשרות נוספת שעלתה במוחי, שחגורת טיימינג קפצה כשתי שינים, או של הורכבה לפי סימון היצרן.
אפשרויות נוספות יתקבלו בברכה.
בעל הרכב מירושליים וטוען שאין שם מוסכים רציניים, המלצתי לו לפנות למורי.
בברכה
צביקה
צביקה,
למיטב זכרוני ה-94 הוא קרבורטור, כך שאין סיבה שיהיה לו ממיר...
צביקה קרבורטור
05-03-10, 11:31
צביקה,
למיטב זכרוני ה-94 הוא קרבורטור, כך שאין סיבה שיהיה לו ממיר...
שמוליק שלום רב !
אם אתה צודק, אז מעלה את חשדותי מלכתחילה, שהבעייה יכולה להיות בקרבורטור , ולא בטיימינג שנבדק , או במערכת הפליטה.
אני חייב לציין שלא נתקלתי עדיין בסמוראי קרבורטור שנת יצור 94, ואם אתה צודק אני מצפה שבעל הגיפ יפנה אלי , ואבדוק ואבחן את בעייתו, ואנסה לפותרה, לשביעות רצונו המלאה.
בברכה
צביקה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.