התחברות

צפייה בגרסה מלאה : פאנל סולארי לטעינת מצבר



azora
06-03-10, 01:46
http://www.solarpanel.co.il/76373/products

מישהו שמע/יודע/התנסה?

landrover
06-03-10, 07:31
הזמנתי מאיבי לוח כזה - הרבה הרבה יותר זול ...

שים לב , תלוי בשימוש , אבל מומלץ לשים גם רגולטור למנוע פריקה של המצבר דרך הלוח הסולרי כשאין שמש , טעינת יתר וכו

חוץ מזה - איזה פרטים מעניינים אותך ?

אמיר.

דידו
06-03-10, 09:41
השתמשתי בפנל של 0.5 אמפר לשמירת טעינה של מצבר רכב אספנות ,
בלוח יש דיודה שמונעת (כמעט לחלוטין) פריקה
אין או לפחות אצלי לא הגעתי למצב של טעינת יתר
הבעיה העיקרית שנתקלתי בה זה הצורך לנקות מידי פעם את הפנל

jonny boy
06-03-10, 11:24
סתם שאלה, למה צריך את זה ?

אוהד מ.
06-03-10, 14:51
השתמשתי בפנל של 0.5 אמפר לשמירת טעינה של מצבר רכב אספנות ,
בלוח יש דיודה שמונעת (כמעט לחלוטין) פריקה
אין או לפחות אצלי לא הגעתי למצב של טעינת יתר
הבעיה העיקרית שנתקלתי בה זה הצורך לנקות מידי פעם את הפנל

הדיודה שבפאנל אינה מיועדת למניעת פריקה. היא מחוברת במקביל לפאנל ומגינה על הפאנל במידה והוא מחובר לעוד פאנלים (משמשת כמעקף במידת הצורך).
במידה ורוצים למנוע פריקת המצבר אל הפאנל (למרות שכאשר אינו מואר התנגדותו גבוהה ולכן זרם הזליגה קטן מאוד) יש לחבר דיודה טורית.

אוהד.

azora
06-03-10, 15:59
הזמנתי מאיבי לוח כזה - הרבה הרבה יותר זול ...

שים לב , תלוי בשימוש , אבל מומלץ לשים גם רגולטור למנוע פריקה של המצבר דרך הלוח הסולרי כשאין שמש , טעינת יתר וכו

חוץ מזה - איזה פרטים מעניינים אותך ?

אמיר.

מעניין אותי בעיקר:
מהי רמת הטעינה מהמוצר (אני מתייחס ספציפית לדגם SP-12/2.SP שמופיע בלוח המוצרים) - כוונתי, תוך כמה זמן ביום שמש ממוצע מצבר 55A ייטען לחלוטין מהפאנל.
ולא פחות חשוב, האם המוצרים הנ"ל מחזיקים שנים או שמדובר סתם באיזה גימיק שמתקלקל אחרי שנה.

לשאלתך jonny boy: לפעמים יוצא לי לא לגעת באוטו שבוע-שבועיים וכבר יצא לי שהייתי צריך להניע מכבלים + זה תמיד נחמד לדעת שאפשר להטעין את המצבר גם באמצע שום-מקום אם בטעות שכחת מכשיר חשמלי דולק בלילה.

אוהד מ.
06-03-10, 17:35
מעניין אותי בעיקר:
מהי רמת הטעינה מהמוצר (אני מתייחס ספציפית לדגם SP-12/2.SP שמופיע בלוח המוצרים) - כוונתי, תוך כמה זמן ביום שמש ממוצע מצבר 55A ייטען לחלוטין מהפאנל.
ולא פחות חשוב, האם המוצרים הנ"ל מחזיקים שנים או שמדובר סתם באיזה גימיק שמתקלקל אחרי שנה.

לשאלתך jonny boy: לפעמים יוצא לי לא לגעת באוטו שבוע-שבועיים וכבר יצא לי שהייתי צריך להניע מכבלים + זה תמיד נחמד לדעת שאפשר להטעין את המצבר גם באמצע שום-מקום אם בטעות שכחת מכשיר חשמלי דולק בלילה.

מצוין שם זרם טעינה אופטימלי 140 מיליאמפר. לצורך העניין, נניח זרם טעינה ממוצע של 100 מיליאמפר. הטענת מצבר פרוק לחלוטין תיקח עפ"י החישוב: 55/0.1 = 550 שעות.

מכאן, הייתי מניח שהשימוש הסביר בפאנל מסוג כזה הוא לטעינת מצבר שאינו צריך טעינה מלאה, אלה חלקית בלבד. אגב, צריכת הזרם ברכב דומם, בו מורכבות מערכות הגנה (אזעקה, אימוזילייזר/קודן) וכו' יכולה אפילו לעלות על 100 מיליאמפר, כך שיעילות השימוש בפאנל כזה מוטלת בספק.

אוהד.

דידו
06-03-10, 19:06
אני לא מכיר את הפנלים שבקישור,
את שלי רכשתי(בהרבה כסף) לפני כ9 שנים
עדיין עובד,
המוצר ממש לא מיועד להציל אותך באמצע שום מקום עם מצבר פרוק אלא לשמר טעינה או לטעון במשך ימים ארוכים מצבר.
אם אתה סומך על הפנל למלא מצבר פרוק בשטח תכין הרבה קפה ,אוכל וציוד שינה..

landrover
06-03-10, 19:34
בהמשך למה שנאמר - זה לא נועד לחילוץ בשטח אם גמרת את המצבר בלילה ...

לעומת זאת באיבי יש לוחות למכירה גם בסכום של 20-25 $ , בסכונמים כאלה ניתן לקנות כמה ולחבר במקביל - זה עדיין לא יחלץ אותך בשטח , אבל יכול לטעון מצבר בזמן נורמלי.

אמיר.*

jonny boy
06-03-10, 19:38
טוב אחרי ששאלתי למה בכלל צריך את זה המשכתי לקרוא והמוצר התחיל לעניין אותי אז יש לי שאלה, האם זה יכול להוות פיתרון למצב שבו אני משאיר רדיו עובד בזמן חנייה בטיול? ככה שאוכל להנות ממוזיקה בלי לחשוש שהמצבר יתרוקן?

אוהד מ.
06-03-10, 20:18
טוב אחרי ששאלתי למה בכלל צריך את זה המשכתי לקרוא והמוצר התחיל לעניין אותי אז יש לי שאלה, האם זה יכול להוות פיתרון למצב שבו אני משאיר רדיו עובד בזמן חנייה בטיול? ככה שאוכל להנות ממוזיקה בלי לחשוש שהמצבר יתרוקן?

לחלוטין לא. צריכת זרם של רדיו בזמן חנייה (ואני מניח בווליום גבוהה) גבוה לאין שיעור מיכולת הפאנל, כך שאולי הוא יצמצם את צריכת הזרם מהמצבר אולי ב- 10%.
אם אתה חושש שהמצבר יגמר מהשארת הרדיו עובד בזמן חנייה (שעה-שעתיים?) אז להערכתי המצבר שלך בסוף חייו.

דידו
06-03-10, 20:54
טוב אחרי ששאלתי למה בכלל צריך את זה המשכתי לקרוא והמוצר התחיל לעניין אותי אז יש לי שאלה, האם זה יכול להוות פיתרון למצב שבו אני משאיר רדיו עובד בזמן חנייה בטיול? ככה שאוכל להנות ממוזיקה בלי לחשוש שהמצבר יתרוקן?


בנוסף-אם אתה מתכוון לחנייה ארוכה זו כנראה חניית ליילה ואז מה לעשות הפנל לא עובד..

jonny boy
06-03-10, 21:43
תודה על התשובות אבל אני לא מתכוון לעצירות ארוכות, הכוונה לעצירות קפה- 20-30 דק' בנוסף אין לי מגברים ורמקולים וכל מיני אמצעים כאלו ואחרים ובהחלט אין לי שום כוונה להרים מסיבה באמצע הטיול רק רדיו דיסק פשוט, רמקולים מקוריים ומוזיקה לחברה שלי ולי.. חשבתי שזה יוריד עומס מהמצבר לטווח הרחוק.
דידו: לא התכוונתי לחניית לילה או לחניה של כמה שעות שצרכני חשמל יהיו פועלים.
עכשיו שאני חושב על זה אולי בכלל אני לא צריך את זה.

azora
07-03-10, 10:30
תודה על התגובות, עזר לי להחליט.

Micha
09-05-10, 10:13
בכל מקרה, אם זה מעניין מישהו, קיבלתי היום במייל קישור לאתר שמוכר את זה ב- 199 ש"ח

http://www.usbid.co.il/product951.aspx

landrover
09-05-10, 10:54
בלי קשר לשימוש , או האם המוצר טוב או לא ,

מה שיפה זה האמת בפירסום :)

מתוך תיאור המוצר מהאתר הנ"ל :

" לוח סולארי לטעינת המצבר ברכב באמצעות קרני השמש המבטיח שהמצבר לא יגמר לעולם."


ללא מילים ! :rolleyes:

אמיר.

גיא
09-05-10, 12:01
לא יודע לגבי המוצר הזה עצמו
אבל דברים אחרים שכן בדקתי שם, מול DX המחירים שלהם גבוהים במאות אחוזים.

zerez
12-10-15, 10:27
מעלה את הנושא מהאוב.
בזמן האחרון גיליתי את נפלאות האופניים החשמליים וכתוצאה מכך הרכב שלי נמצא רוב הזמן בחניה ואני מחפש פיתרון שהמצבר לא יתרוקן.
מצאתי את המוצר הבא:
http://www.ebay.com/itm/311372928755?_trksid=p2060353.m1438.l264 9&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

תא סולארי 4.5W
מתח 18V
זרם 250MA
נמדד בתנאי תאורה של 1000 לומן

הפאנל יהיה בתוך הרכב שחונה בחניה לא מקורה צמוד לשמשה הקידמית, אני מניח שהוא יפיק חצי הספק למשך כ 4-5 שעות שהם כ 1 אמפר שעה ליום.
למישהו יש ניסיון עם פאמל כזה?
האם אמפר שעה ליום אמור להספיק כדי להחזיק את המצבר טעון?
הפאנל הוא ללא בקר אבל עם דיודה טורית (אם לא אז אני יכול להוסיף) מה הסיכון של נזק למצבר כתוצאה מטעינת יתר?

opl
12-10-15, 10:58
הייתי משקיע במשהו רציני יותר... היה פה דיון על המוצר הזה, הוא לא מרשים.

liontamer84
12-10-15, 11:06
הייתי משקיע במשהו רציני יותר... היה פה דיון על המוצר הזה, הוא לא מרשים.

+1

נראה צעצוע לחלוטין.

opl
12-10-15, 11:29
אם הייתי קונה היום משהו בסיסי זה כנראה היה משהו בסגנון של
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=161304494605&alt=web

המשוטט
12-10-15, 11:43
במחיר הזה הייתי מתקין כזה
http://pages.ebay.com/link/?nav=item.view&id=231712653418&alt=web

מה שטוב להאמר של המרינס בימח טוב לי ....

Sent from my GT-I9301I using Tapatalk

opl
12-10-15, 12:06
אולי פיספסתי.. על איזה מארינס אתה מדבר? אתה מתכוון לעובדה שכתוב שם marine ?

המשוטט
12-10-15, 12:09
זה פותח במקור למארינס USMC

http://www.pulsetech.net/Content/Applications/Military-LP.aspx

opl
12-10-15, 12:46
אני חושב ש5 וואט זה עלוב אבל אנשים מספרים שהמוצר מחזיק להם מצברי סירות ברמת כשירות תקינה...

דידו
12-10-15, 19:25
http://www.ebay.com/itm/251349375651?_trksid=p2060353.m2749.l264 9&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
הגיע לפני שבוע
רשמים ובדיקה בהמשך...

zerez
12-10-15, 22:44
המערכת הזאת נראית לי גדולה מידי כדי לשמר מצבר.
המערכת של ה 5 וואט היא קטנה וקלה לאיחסון אבל אין לה בקר טעינה.
לדעתי זה אמור להספיק כדי להחזיק מצבר תקין של רכב חונה ללא צרכנים מיוחדים אני מתלבט בעיקר לגבי בקר וטעינת יתר

opl
13-10-15, 07:59
המערכת הקטנה מוציאה 350 מילי אמפר... אני לא חושב שאמורה להיות בעיה של טעינת ייתר

ד ו ר ו ן
13-10-15, 10:04
הפאנל יהיה בתוך הרכב שחונה בחניה לא מקורה צמוד לשמשה הקידמית,
איך אתה מחבר אותו למצבר?

zerez
13-10-15, 10:52
דרך שקע מצית שמחובר ישירות למצבר

opl
13-10-15, 11:03
השקע שלך פעיל ללא סוויטש?

zerez
13-10-15, 11:25
אני הוספתי אחד שפעיל ללא סוויטש.

המשוטט
13-10-15, 11:51
המערכת הזאת נראית לי גדולה מידי כדי לשמר מצבר.
המערכת של ה 5 וואט היא קטנה וקלה לאיחסון אבל אין לה בקר טעינה.
לדעתי זה אמור להספיק כדי להחזיק מצבר תקין של רכב חונה ללא צרכנים מיוחדים אני מתלבט בעיקר לגבי בקר וטעינת יתר

המערכת נועדה לתיחזוק מצברים
אין צורך ברכיבים נוספים כי הבקר הוא חלק אינטגראלי .
בנוסף היא מבצעת דיסולפציה למצבר ,מדובר בתהליך שמפורר את הצטברות המלחים על הלוחות במצבר.

Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

-->