PDA

צפייה בגרסה מלאה : בדיקת חיישן חמצן בדיסקברי



DooM3
07-03-10, 21:49
שלום לכולם

כיצד ניתן לבדוק חיישן חמצן אם הוא תקין
קניתי את הספר אבל לא מופיע שם ערכים ,מגבלות ואופן הבדיקה

אני מכיר מהספר של הויטרה שיש ערכים שצריכים לקבל המנוע קר וחם
אבלפה אני לא מוצא

כול זה נובע מתוך ניסיון להוריד את צריכת הדלק שעומדת עכשיו על 1:3.8
עד עכשיו נמצא כבל בלם יד משוך תמידי

תודה לכולם

חנן-ג'יפולוג
08-03-10, 07:47
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?p=205648&highlight=%E7%EE%F6%EF#post205648




את החיישן אתה יכול ע"י בדיקת מתח עליו עם רב מודד. במצב תקין, ורק לאחר כמה דקות של פעולת מנוע, כשהחיישן מחומם כיאות, המתח אמור להשתנות בין 0.1 ל0.9 וולט בקצב של פעם אחת עד עשר פעמים בשלוש שניות.

0.9 וולט מראה על תערובת עשירה, 0.1 וולט על ענייה. בשביל להעשיר את התערובת באופן מלאכותי לצורך בדיקת החיישן ניתן לנתק לטפטף בנזין לאחד מצינורות הוואקום, כשהמנוע עובד, או להזרים לשם גז בישול. בשביל לגרום לתערובת להיות ענייה לצורך הבדיקה ניתן לנתק צינור וואקום כלשהו, כך שייפתח פתח לאוויר נוסף, או להזרים חמצן לצינור הוואקום.

איציק - 4X6ZH
08-03-10, 08:40
בנוסף כדאי לבדוק גם את מערכת החימום של החיישן .
חימום לחיישן יש בכל חיישן שיש לו יותר מ 2 חוטים .
רוב החיישנים היום הם בעלי חימום פנימי ( המזרז את פעולתם ) כאשר התקלה הנפוצה היא
תקלה במערכת החימום של החישן .

בדרך כלל מתקבלת תקלת חיישן בסורק . יש סורקים שמפרידים את התקלה לקודי מישנה .
אבל בפועל זה לא משנה את העובדה שהפתרון הוא החלפת החיישן .

במקרה והתקלה היא תקלת חימום התעלול שחנן כתב עליו ( שינוי התערובת )לא תמיד ניתן לעשות אותו כי מחשב הרכב עובר למצב חרום ומנתק את שינוי התערובת

איציק

DooM3
08-03-10, 17:18
תודה רבה

קראתי את הכול ההודעה שחנן שלח ושם רשום שהערך הנורמלי הוא בין 0.4 ל 0.7
האם זה נכון גם לדיסקברי כי שם מדובר על WJ או שהם חולקים אותם רכיבים

ומכוון שיש 4 חוטי אך אני יודע מה לחימום ומה לקריאה אחוז חמצן

תודה מראש

חנן-ג'יפולוג
08-03-10, 17:30
חימום זה שני חוטים באותו צבע, בד"כ לבן. שני החוטים האחרים הם לחיישן חמצן, אחד מינוס ואחד סיגנל שהולך למחשב.

כמעט כל חיישני החמצן עובדים בצורה זהה (בלי שניכנס לחיישני WB, פס רחב, שנכנסו בשנים האחרונות לרכבים מסוימים), וסביר להניח שזה המצב בשני הרכבים ששאלת עליהם.

DooM3
08-03-10, 20:52
אצלי יש 3 חוטים שחור אדום ולבן
מקריאה בפורום אני מבין שבדרך כלל השחור הוא הקריאה והשאר לחימום
צריך לבדוק התנגדות בין השחור (קריאה) לגוף (ארקה)???

חנן-ג'יפולוג
09-03-10, 03:15
אני לא מכיר סידור כזה של צבעים, אבל כן, נסה לשים פרוב שחור על המינוס של המצבר ופרוב אדום על החוט השחור של החיישן ותראה מה יוצא, במנוע חם.

בתגובה הקודמת שלך רשמת שיש אצלך ארבעה חוטים.

DooM3
09-03-10, 18:31
חנן לפי התגובה שלך הנכתי שיש לי ארבע חוטים
היום חזרתי מהעבודה וניסיתי למדוד אבל זה לא הראה לי כלים
יש לי רב מודד פשוט כמו בתמונה יכול להיות שהוא לא מתאים

סימנתי בתמונה על מה היה הבורר בזמן הבדיקה

landrover
09-03-10, 19:15
חנן דיבר על וולט ,
אתה שמת לפי העיגול האדום בתמונה ששלחת על אום שזה התנגדות ולא מתח.

אני גם לא בטוח שאבומטר רגיל כמו שאת משתמש, יראה שינויים כאלה מהירים במתח כמו שחנן דיבר עליהם , יתכן וצריך משהו יותר רגיש.

אמיר.

איציק - 4X6ZH
09-03-10, 19:15
כאשר אתה רוצה למדוד את החישן מה הוא מוציא אתה צריך להיות על VOLT DC בתחום מדידה של עד 2 וולט . החישן מוציא מקסימום 1 וולט . התחברות לחוטי החיישן ( לא למחשב )
את המדידה יש לעשות כאשר החישן מנותק ממחשב הרכב והמנוע עובד . ומערכת הפליטה חמה .

כאשר אתה רוצה למדוד את סליל החימום של החישן אתה יכול להיות במצב אום ואז יש להיות במ קסימום אום ולרדת לעד לקבלת קריאה מדויקת ( בלי אפסים אחרי הנקודה עד כמה שאפשר )

כאשר אתה רוצה למדוד את הספקת המתח ממחשב הרכב לסליל החימום של החישן .
אתה צריך להיות במצב וולט DC בסקלה 20 וולט . ( החיישן לא חייב להיות מנותק )

כאשר אתה רוצה למדוד זרם A שהחיישן צורך לסליל החימום אתה צריך להיות במצב A מחובר בטור לחישן והחיישן חייב להיות מחובר למחשב הרכב . והמנוע חייב לעבוד .

בסה"כ אלה בדיקות פשוטות אבל אתה חייב לדעת מה עושה כל חוט .
חיבור שגוי עשוי להזין מתח הפוך למחשב הרכב וגרימת נזק מיותר

איציק

חנן-ג'יפולוג
09-03-10, 20:52
רב-מודד פשוט יספיק לצורך בדיקה בסיסית של החיישן. גם אם הוא איטי ולא יתפוס את כל התנודות, זה בסדר.

בנוסף למה שאיציק כתב גם הייתי מודד את חיישן החמן בזמן שהוא מחובר למחשב. אם הוא לא מחובר למחשב הוא יהיה תקוע על עני או עשיר כי המחשב לא יבצע פיצויים ולא יגרום להתנדנדות התערובת מסביב לנקודה הסטוכיומטרית. אפשר גם לבדוק כשהוא מנותק, בתנאי שמבינים מה מצפים לקבל, כלומר לקבל אות לא מתנדנד אלא תקוע.

-->