צפייה בגרסה מלאה : "מיזרקה" בפתח מילוי נוזל הבלמים
החלפתי צינור בלם, ניקזתי אויר וכאשר אני לוחץ על דוושת הבלם ומכסה המילוי פתוח, יש כעין מזרקה בגובה של כ- 5 ס"מ.
האם יש בעייה?
yoavshefer
18-08-04, 21:19
כנראה שלא. אתה צריך לנקז כאשר המכסה סגור.
האם זה לא מעיד על המצאות אויר נוסף במערכת?
yoavshefer
18-08-04, 21:34
לא נראה לי. יש לי משאבה של סונומה{על באגי}.הברקסים עובדים טוב, ואם תפתח מכסה, ותלחץ על הדוושה תקבל ''מזרקה''{כמו שתיארת}.
לא נשמע לי תקין. אבל עדיף שתמתין לתשובה מוסמכת יותר.
yoavshefer
18-08-04, 21:48
בכל מקרה אם אתה רוצה להיות בטוח שאין אוויר, תשים צינורית קטנה על בורג הניקוז, את הקצה השני שלה תכניס בכלי{כוס זכוכית} עם נוזל בלמים,תשחרר את בורג הניקוז ותפמפם על הדוושה עד שתראה שיוצא רק נוזל ללא בועות אויר,ואז תסגור את בורג הניקוז. חשוב לבדוק תמיד שמיכל המשאבה לא מתרוקן, ולהוסיף לפי הצורך. ולדאוג שהקצה{של הצינורית} שבכלי טבול בתוך הנוזל{אחרת יחדור אויר למערכת}.לשיטה הזאת מס' יתרונות:
א.הרבה יותר מהירה
ב.אפשר לבצע את העבודה לבד!
ג.את הנוזל שנשאר בכלי תמיד אפשר להחזיר למיכל,ואז גם לא בזבזת שום דבר.
ד.הרבה יותר נקייה.
בכל מקרה אם אתה רוצה להיות בטוח שאין אוויר, תשים צינורית קטנה על בורג הניקוז, את הקצה השני שלה תכניס בכלי{כוס זכוכית} עם נוזל בלמים,תשחרר את בורג הניקוז ותפמפם על הדוושה עד שתראה שיוצא רק נוזל ללא בועות אויר,ואז תסגור את בורג הניקוז. חשוב לבדוק תמיד שמיכל המשאבה לא מתרוקן, ולהוסיף לפי הצורך. ולדאוג שהקצה{של הצינורית} שבכלי טבול בתוך הנוזל{אחרת יחדור אויר למערכת}.לשיטה הזאת מס' יתרונות:
א.הרבה יותר מהירה
ב.אפשר לבצע את העבודה לבד!
ג.את הנוזל שנשאר בכלי תמיד אפשר להחזיר למיכל,ואז גם לא בזבזת שום דבר.
ד.הרבה יותר נקייה.
בשום פנים ואופן לא לבצע את הנאמר :!: :!:
יואב יקירי זוהי עצת אחיטופל.
במשך חיי המשאבה המרכזית, הטובלנים (2) והדיאפרגמות (2) עובדים תמיד באותה נקודה. בהמשך השרוול של המשאבה יש תמיד קורוזיה וטינופת, עקב הלחות שהצטבה בנוזל הבלמים. לחיצה אחת על דוושת הבלם, דוחפת את הדיאפרגמה של הטובלן, ישר אל הקורוזיה, וגורמת לנזק בילתי הפיך לגומי. בזה הרגע נרגמה סריטה/ות בשפת האטימה של הדיאפרגמה.
ואז מה?? הולכים לחנות, וקונים משאבה מרכזית חדשה?
רפי, אין לכך קשר לאויר במערכת
האם מדובר על משאבה כפולה (שני תאים)? אם כן , האם התא הקידמי הוא זה שמתיז??
האם השמן משפריץ רק בהתחלת הלחיצה או גם בהמשכה?
האם רק בלחיצה מהירה או גם באיטית?
קיד.
אכן התא הקדמי הוא זה שמתיז, רק בתחילת הלחיצה.
yoavshefer
18-08-04, 22:29
קיד מה הקשר? כשאתה מנקז אוויר, מפמפמים על הדוושה ומחזיקים, ואז אדם נוסף צריך לפתוח את בורג הניקוז לשחרר אוויר ולסגור, וככה לחזור על הפעולה עד שאין אוויר,ואז לעבור לגלגל הבא.בשיטה השנייה אותו הדבר רק שפה לא צריך לדאוג שיכנס אוויר מבורג הניקוז,כי הוא טבול בנוזל. עשיתי את זה עשרות פעמים.ואף פעם לא נהרס כלום!!!
נ.ב
אני מתכוון לברגיי הניקוז שעל התופים/דיסקים,לא על בורג הניקוז במשאבה הראשית.
אכן התא הקדמי הוא זה שמתיז, רק בתחילת הלחיצה.
נשמע לי תקין.
קיד.
יואב, נא קרא בעיון את תגובתי הקודמת. כל הפעלת משאבה ראשית, שאינה מגדר התחום הפעיל בחיי היום יום, אינה רצויה. זה לא משנה למה אתה לוחץ את הדוושה עד הסוף, אלא העובדה שהטובלנים ביקרו את הקורוזיה אשר נמצאת שם.
yoavshefer
18-08-04, 23:34
קיד קראתי בעיון, אין שום הבדל בלחיצה על הדוושה, בשיטה הזאת לוחצים על הדוושה כמו שלוחצים עליה מיליוני נהגים יום יום. השיטה עובדת מעולה. ואם אתה לבד, אני לא מכיר שיטה אחרת{אבל אשמח ללמוד}.
כנראה שלא ירדת לסוף דעתי.
אם אתה לבד או עם 10 אנשים, זה לא משנה.
שיטה א' גרביטציה, דורשת סבלנות. זול מאוד, 0 תקלות.
שיטה ב' וואקום בניפל הניקוז, ע"י מיתקן יעודי או מזרק ענקי או כל שווה ערך.
בברכה,
קיד.
yoavshefer
18-08-04, 23:55
o.k סוף סוף הבנתי, אתה לא נוגע בדוושה.
כמה אנשים פה מחזיקים מכשיר יעודי לניקוז? ניחוש שלי בודדים אם בכלל.
כמה אנשים פה פה פותחים את בורג הניקוז,מחכים ושורפים יום עבודה כדיי לנקז?{אין לי מושג}
קיד לא תמיד אפשר ללכת לפי הספר, ולא תמיד מה שלא לפי הספר זה סוף העולם. אני קורא בעיון רב את הדברים שאתה כותב פה, ואין ספק שיש לך ניסיון רב{יותר ממני בטוח} אבל במקרה הזה לא השתכנעתי. בכל מקרה גם פה למדתי עוד קצת.
כמה אנשים פה פה פותחים את בורג הניקוז,מחכים ושורפים יום עבודה כדיי לנקז?{אין לי מושג}
אני עושה את זה. פותח בתחילת טיפול את כל הפיטמות, סוגר בסוף הטיפול. לא צריך יום שלם. אני מקפיד על כך במיוחד לאחר שגם איציק ציין כאן בעבר שהטכניקה שגורמת לבוכנה לזוז מהמהלך היומיומי שלה, גורמת להרס משאבות, עליונות ותחתונות.
גם בהיינס מצוין שיש לשים בלוק עץ מתחת לדוושת הבלם, כדי להגביל את המהלך.
יצא לי בעבר גם לעשות את זה בשיטה של יואב, ובד"כ לא נהרס כלום, כנראה עניין של מזל, אבל אני מצטרף לדעה של קיד, עדיף ללכת על הדרך הבטוחה יותר (מה גם שהיא מאוד נוחה לעצלנים) .
אגב, לגבי השאלה המקורית: המזרקה נורמלית. צריך לסגור מכסה לפני שלוחצים על דוושת הבלם.
יואב, קיד צודק.
השיטה שלך, דווקא היא הנפוצה יותר בספרי הטיפולים לחובבים. היא בסדר, אבל יש לה השלכות לטווח ארוך. אני למדתי בדרך הקשה - אחרי הרבה ניקוזים אכן הגעתי לנזילה בין שתי הדרגות של המשאבה. היתה לי דוושה רכה ומוזרה שלא השתנתה גם אחרי שניקזתי שוב ושוב. מי שנתן לי את הדיאגנוזה המדויקת בטלפון היה איציק, והתקנת משאבה חדשה (400 ש"ח) היתה הפתרון. מאז אני מנקז בשיטה "האיטית" כמו חנן, שהיא בעצם גם יותר קלה.
בלוק עץ מתחת לדוושה שיגביל לתחום הנורמלי של הלחיצה הוא כל מה שנדרש כדי למנוע את הבעייה הזאת.
yoavshefer
19-08-04, 17:02
אזהרה חמורה: יש להתיחס לכל הכתוב והמפורסם בג'יפולוג כסיפורי בדיות בלבד. הכותבים באתר הם חובבים, חלקם משוגעים, ולכן כל מי שמבצע דבר-מה בהסתמך על הכתוב בדפים אלו עושה זאת על אחריותו בלבד, והוא לבדו ישא בכל נזק שיגרם לו או לאחרים, לרבות תאונת דרכים שנגרמה בשל נסיעה ברכב לא תקין! אנחנו לא צוחקים! בחיי
O.K ועכשיו אחרי שהסרתי ממני כל אחריות משפטית אני אמשיך:
א. הטענה שיש בלאי למשאבה נכונה, אבל אפשר להגיד את זה על כל מכלול שזז ברכב. אז אתם לא רוצים ללחוץ עד הסוף את הדוושה, שימו קרש{כמו שאמרתם} הפעלה עצמה לא יוצרת יותר בלאי מנסיעה בת''א.{בעצם הרבה פחות}
ב.אם מנקזים אויר כפועלה מונעת{תוך כדיי טיפול} זה לא הרבה זמן, אבל כשהמערכת ריקה וצריך לנקז זה ייקח הרבה מאד זמן{בשיטה הבטוחה}.
ג. אבל זה אני ברכב שלי אז מה אכפת לי....... :lol:
שיטת הפמפום היא אכן השיטה הנפוצה בקרב החובבים. אבל לטווח ארוך- גורמת נזק, אין מה לעשות. לומר שלא ניקזתי ככה? ניקזתי גם ניקזתי. ואז למדתי. לומר שאני לא משתמש גם היום בשיטה הזו? משתמש- אבל משתדל להמנע... לפעמים אין ברירה או לא איכפת- בשטח כשאין זמן, על רכב לא שלי שבמילא הולך לטיפול גדול, וכו'.
באוטו שלי, כשיש ברירה- גרוויטציה, או על ידי לחץ אוויר (שיטה ג', קיד- על ידי לחץ אוויר נמוך במכסה שלמטרה זו הכנסת לו צינור דרך הנשם), או על ידי משאבת וואקום (שעולה גרושים, אגב, בגרסת הפלסטיק הזולה שלה).
אסף.
על ידי משאבת וואקום (שעולה גרושים, אגב, בגרסת הפלסטיק הזולה שלה).
אסף.
חמש שניות של פחד בחדר האחות של קופת החולים, ויש לך מזרק 100CC בחינם.
10 * 5 שניות של פחד באותו החדר, ויש לך מספיק כספית עבור מד וואקום, שלא יזייף לעולם.
קיד.
איך יודעים אם המשאבה תקינה או לא?
שלום לכולם אולי אתם יכולים לפרט יותר את תהליך הניקוז של האויר
תודה משה
איציק - 4X6ZH
14-12-04, 21:18
המשאבה תקינה
בחלק מכלי הרכב במיוחד בכלי רכב אמריקאים לחיצה חזקה או פימפום על המשאבה ללא המיכסה = מזרקה . זה לא תקלה .
****
אסור באיסור חמור לפמפם את המשאבה המרכזית לכל אורך מהלך הבוכנה .
יש לנקז אויר בדרכים אחרות .
אפשרות על ידי משאבת ואקום .
אפשרות על ידי דחיסת אויר דרך פקק הנשם שיש בכל מיכסה משאבה מרכזית .
אפשרות על ידי פתיחה חופשית וזרימת הנוזל
אפשרות על ידי לחיצות קצרות ביותר על המשאבה המרכזית ( מאד מאד לא מומלץ )
****
אפשר בקלות לבנות על ידי מיכל חיצוני וצינור כלי לניקוז אויר המבוסס על הואקום שמיצר המנוע .
****
איציק
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.