התחברות

צפייה בגרסה מלאה : פתרון יעיל להובלת הג'יפ עד לשטח. האם יש היתר בארץ?



drumeran
14-03-10, 00:34
יש לי מחשבה להפסיק לנסוע לשטח עם הג'יפ ולהתחיל לגרור אותו על נגרר גדול
לדעתי כדי לגרור סופה בנגרר רגיל צריך נגרר 2200 ק"ג 2מ' על 4מ' שמצריך רשיון ג'.

ויש את הפיתרון הזה:
נגרר בעל סרן אחד, על מסילות מתקפלות.
מעלים את שני הגלגלים הקדמיים על הנגרר (כמו גרר משקפיים)
הנה הקישור:
http://www.pensketruckrental.com/personal_rental/accessories/towing_tow_dolly.html

יש סיכוי לזה בארץ?
הגדרה שונה בביטוח?

sagisendler
14-03-10, 07:28
שלום

בארץ אתה חייב רשיון של גרריסט על מנת לגרור רכב בצורה כזו, הצורה היחידה שאתה יכול לגרור רכב בארץ בלי רשיון גרריסט זה אם הרכב תקין ! וכל ארבעת הגלגלים נמצאים על הרכב הגורר.
כלומר אם הרכב לא תקין אסור לך לגרור בכל מקרה, וגם אסור לך לגרור בצורה כזו ששני גלגלים נשארים על הכביש גם אם הרכב תקין. (אני לא מכיר את החוק עצמו זה משהו ששמעתי בעבר מגרריסט).

שגיא

איציק - 4X6ZH
14-03-10, 08:12
מבלי להכנס למגבלות החוק הישראל .

גרירה כזאת לרכב שהוא 4X4 ולא חשוב איזה גלגלים יהיו באויר תגרום לנזק כבד למערכת
הממסרות . ( דפרנציאל \ גיר \ תיבת העברה .) בפרט לרכב מסוג סופה .

למי שרוצה לגרור רכב כאשר 2 גלגלים באויר למרחק גדול ובמהירות נסיעה רגילה
חייב להתאים את הרכב הנגרר מראש .

בנוסף כדאי לדעת שיש היום כלי רכב שאין לגרור את הרכב אפילו מטר במצב שלא כל הגלגלים מסתובבים במהירות שווה .

איציק

גיא
14-03-10, 08:56
איזה למשל ?

דרור ברלי
14-03-10, 09:06
מבלי להכנס למגבלות החוק הישראל .

גרירה כזאת לרכב שהוא 4X4 ולא חשוב איזה גלגלים יהיו באויר תגרום לנזק כבד למערכת
הממסרות . ( דפרנציאל \ גיר \ תיבת העברה .) בפרט לרכב מסוג סופה .

למי שרוצה לגרור רכב כאשר 2 גלגלים באויר למרחק גדול ובמהירות נסיעה רגילה
חייב להתאים את הרכב הנגרר מראש .
איציק


לא בציניות - אם תוכל להסביר בבקשה למה, כדי שנחכים?... במיוחד אם הטרנספר בניוטרל והגיר (ידני) בניוטרל.
להזכיר - סופה זה רכב עם הנעה 4X4 "טיפשה" - לא קבועה. נוסע בכביש בהנעה אחורית בלבד.

גיא
14-03-10, 09:35
כניראה משהו עם שימון של תיבת העברה או של המייסבים שלה.

יש רכבים שהשימון / משפרצת שמן מופעלת על הציר של היציאה.

אבל אני לאיודע איזה רכבים.

איציק - 4X6ZH
14-03-10, 10:12
כניראה משהו עם שימון של תיבת העברה או של המייסבים שלה.

יש רכבים שהשימון / משפרצת שמן מופעלת על הציר של היציאה.

אבל אני לאיודע איזה רכבים.

זאת הסיבה העיקרית .

כאן כבר יש להכנס להוראות כל יצרן רכב בנפרד .
יש כלי רכב שאפשר לגרור כאשר המנוע עובד וגיר במצב N
יש כלי רכב שיש להם ממסרה אוטומטית שנדרש להניעה את הרכב לשלב ל R ולכבות את המנוע במצב R ורק אז אפשר לגרור
יש כלי רכב שאפשר לגרור למרחק קצר ובמהירות נמוכה ( גרירת שרות קצרה בתוך העיר )

בקיצור לא גוררים 2 גלגלים האויר מבלי שאתה יודע מה אתה עושה .
ברכב שהוא 4X4 ממוחשב או שאפילו יש לו רכיב טיפש חשמלי במערכת לא חולמים על גרירה .
רק בהרמה מלאה .
או רק שיודעים טוב טוב מה יש לנתק או את נוהל היצרן .

איציק

YOSIS 2
14-03-10, 10:28
שלום רב

בכדי לפתור את הבעיה אפשר להשיג עגלה כמו בתמונה רק יותר ארוכה קצת ואז כל הרכב עומד על העגלה ואתה יכול לגרור חופשי וחוקי רק צריך רכב גורר מתאים לעגלה
יוסי

ofiredri
14-03-10, 11:11
סופה, עפ"י הוראות יצרן, אפשר לגרור 4 גלגלים על הכביש כך שאני לא רואה בעיה עם שני גלגלים קדמיים באוויר.

השאלה האם זה חוקי ומה זה מצריך . האם מותר לגרור עם משולש כמו בתמונה ?

גלדיאטור
14-03-10, 14:09
מה אורך של סופה?

יותר נכון בסיס גלגלים

גש למכרז של האו"ם ורכוש לך אחת כזו

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=42775

סופת המדבר
14-03-10, 15:14
סופה, עפ"י הוראות יצרן, אפשר לגרור 4 גלגלים על הכביש כך שאני לא רואה בעיה עם שני גלגלים קדמיים באוויר.

השאלה האם זה חוקי ומה זה מצריך . האם מותר לגרור עם משולש כמו בתמונה ?

ראיתי הרבה גרירות כאלה בארה''ב ולא הבנתי
איך מבצעים סיבוב כשהגלגלים של הרכב הנגרר תמיד במצב ישר

גלדיאטור
14-03-10, 15:29
על חשבון שחיקת הצמיג

ofiredri
14-03-10, 16:48
על חשבון שחיקת הצמיג
ממש לא !
עצם היותו מחובר ע"י משולש, בזמן סיבוב של הרכב הגורר, ההגה של הרכב הניגרר מסתובב מכל המשיכה לאותו הכוון.
הכל תודות למשולש כפי שנראה בתמונה .

גלדיאטור
14-03-10, 17:57
בטוח ?

nir.samo
14-03-10, 18:21
המונח נקרא flat tow והוא לא אפשרי לכל דגם. נפוץ בארה"ב, לא בטוח שחוקי בארץ.
משחררים את נעילת ההגה והגלגלים הקדמיים עוקבים אחרי הגורר. למיטב הבנתי זה תלוי בגיאומטריה של מע' ההיגוי והאם הרכב הנעה קדמית/אחורית/כפולה וגיר ידני/אוטו'.

ofiredri
14-03-10, 21:11
המונח נקרא flat tow והוא לא אפשרי לכל דגם. נפוץ בארה"ב, לא בטוח שחוקי בארץ.
משחררים את נעילת ההגה והגלגלים הקדמיים עוקבים אחרי הגורר. למיטב הבנתי זה תלוי בגיאומטריה של מע' ההיגוי והאם הרכב הנעה קדמית/אחורית/כפולה וגיר ידני/אוטו'.
אכן זה המושג, והתנאי העיקרי הוא היכולת של הטנספר לעבוד במצב ניוטרל .
מערכת ההיגוי תגיב זהה כל עוד הרכב הנגרר מחובר ע"י משולש .

אצלי בג'יפ יש פרק בנפרד בספר הנהג שמציין כי גרירת Flat Tow אפשרית + הסבר טכני כיצד לעשות זאת .

huski360
15-03-10, 00:37
מה אורך של סופה?

יותר נכון בסיס גלגלים

גש למכרז של האו"ם ורכוש לך אחת כזו

http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=42775

יש כזה להאמרים בצבא אבל זה חבלה נוראית לכל הרכב.

drumeran
15-03-10, 02:14
בכמה הם נמכרות הסיירות האלו?

dny
16-03-10, 10:39
מנסיון:

משולש גרירה, הנקרא גם "A arm" באנגלית, הוא מכשיר שמאפשר גרירת רכב באמצעות וו גרירה, ללא נהג ברכב הנגרר. המכשיר עובד היטב והצמיגים אינם נגררים על הכביש. כמו כל מכשיר, יש לו מגבלות:

המשולש פועל על ידי הפעלת כוח על שני צידי הפגוש הקדמי של הרכב הנגרר, או נקודה אחרת בהתאם לצורת החיבור. לכן הוא מתאים לכלי רכב שיכולים לספוג לחץ כזה ללא נזק - כלומר, כלי רכב מיושנים או 4X4. בעצם מה שצריך זה שלא יהיה פגוש אופנתי מפלסטיק בחזית הרכב.

כאשר הגורר פונה, הצד החיצוני של המשולש מושך את הנגרר, והצד הפנימי דוחף אותו. התוצאה היא לחץ צידי שגורם לסיבוב ההגה של הנגרר. זה עובד היטב אם מקפידים לחבר את המשולש כמו שצריך, לנקודות מתאימות, וללא חופש מופרז.

גררתי כך BMW 323i למרחק של למעלה מ-300 ק"מ (לא בארץ הקודש), ללא אדם נוסף וללא נזק. כל מה שהייתי צריך לעשות זה לפרק את הפגוש הקדמי, להרכיב את המשולש, ולשים פס אורות (איתות, בלימה וכולי) מאחורי הנגרר.

דני

נ.ב. לא ניסיתי לנסוע לאחור, אינני יודע אם זה היה מצליח או לא. נראה לי שכן.

גיא
16-03-10, 14:28
לי זה לא ניראה מוזר בכלל

אני חושב שאותה התופעה שיש כשנוסעים על כביש שמוטה לצד מסויים, ואז האוטו "בורח" לאותו צד ...

itamar1980
16-03-10, 15:07
אחחחחח ........... כמו באוסטרליה..........זיכרונות........

מתי יגיע היום שבו דברים כאלו יהיו בארץ בקלות ופשטות.

אין על הפיתרון הזה.






יש לי מחשבה להפסיק לנסוע לשטח עם הג'יפ ולהתחיל לגרור אותו על נגרר גדול
לדעתי כדי לגרור סופה בנגרר רגיל צריך נגרר 2200 ק"ג 2מ' על 4מ' שמצריך רשיון ג'.

ויש את הפיתרון הזה:
נגרר בעל סרן אחד, על מסילות מתקפלות.
מעלים את שני הגלגלים הקדמיים על הנגרר (כמו גרר משקפיים)
הנה הקישור:
http://www.pensketruckrental.com/personal_rental/accessories/towing_tow_dolly.html

יש סיכוי לזה בארץ?
הגדרה שונה בביטוח?

דרור ברלי
16-03-10, 15:45
בישראל שום דבר לא יתנהל בקלות או בפשטות.

ברירת המחדל של הרשויות זה לאסור, להגביל, להקשות, לטרטר, להרע ולגרום לאזרח להוצאות ולנזקים ככל שרק יוכלו.

kobiarava
16-03-10, 17:08
מצטער להיות זה שמקלקל את ההתרפקות על יתרונות הגרירה בריתום ע"י משולש, אבל למרות כל מה שנאמר, אני מוצא היגיון מסויים בכך שאסור לגרור רכב אחר, בעיקר רכב פאן ללא רישוי, באמצעות משולש.
רכב שנגרר על משולש שוקל הרבה מעל למשקל שדורש מעגלה נגררת להיות בעלת יכולת בלימה עצמית, ועם זאת הוא נגרר כשהוא נטול מערכת בלימה למעשה, וכל לחיצה על דוושת הבלם מצד הרכב הגורר תגרור דחיפה משמעותית מצד הרכב הנגרר, כנ"ל בירידות חדות וכמובן שבמקרה בו מסיבה כלשהי הרכב הנגרר יתנתק מהגורר, הוא ימשיך לשעוט קדימה כרצונו וללא שליטה.
בעניין של רכב ללא רישוי, המצב עוד חמור יותר, מכיוון שהרכב עשוי להיות לא תקין או לא בטיחותי, ואני לא הייתי רוצה להיות בכביש מהיר מאחורי רכב גרור כזה, כשמשתחרר ממנו גלגל ("38 לפחות, רכב אקסטרים, לא?:twisted:) במהירות 90 קמ"ש +.
אין פה "הרכנת ראש" לפני המערכת או תסמונת שטוקהולם כזו או אחרת, פשוט ברור לכולנו, שבמצב שהעניין היה פרוץ, לא כל אחד היה מקפיד על בטיחות כמוני וכמו רוב באי האתר, ורכבים לא תקינים, לא גמורים או פשוט מאולתרים יובלו באופן תדיר בצורת הגרירה הנ"ל.






קובי*

גיא
16-03-10, 17:16
והסכנות האלו קיימות רק בישראל.

!

kobiarava
16-03-10, 17:44
והסכנות האלו קיימות רק בישראל.

!

והדיון לא בדיוק מדבר על לפלנד...


אני לא מת על רעיון הטסטים, רישוי, תקנות וכו', אבל סביר להניח, שבמדינת החאפרים והחורנים, שמובילה בה תרבות ה"סמוך" וה"יהיה בסדר", חיי אדם נחסכים כך מדי יום.
אין להסיק מדבריי שאני חושב שהבדיקות בטסטים נכונות, או שהטסטרים יודעים מה הם עושים, ובטח ובטח שאף אחד לא יחשוב שאני מצדיק את בדיקות הפתע בצידי הדרכים, עם המניאקים בסרבלים הכחולים (לא ספרתי כמה פעמים שאני איחלתי להם ירי מרכב חולף, והיו כמה מקרים שהשתעשעתי ברעיון בעצמי:mrgreen:), אבל עצם הידיעה שמישהו בודק, גורמת לאנשים לעשות "הכנה לטסט", לתקן כמה ריג'קטים ולהחליף תפוח או מיסב גלגל פעם ב.. באופן יזום, ובלי זה, אפשר רק לנחש כמה רכבים לא תקינים ולא בטיחותיים היו נוסעים על הכבישים, ליד האשה והילדים שלי ושלך...






קובי*

דרור ברלי
16-03-10, 17:51
ובכל זאת, ככל שבודקים יותר ומחמירים יותר- כך יש יותר כלי רכב לא תקינים.... איך זה קורה?
ככל שהחוקים יותר חמורים, כך יותר ויותר אנשים נכנסים להגדרה של עבריינים.

הלוואי שעבריינים אמיתיים היו נרדפים על ידי החוק כמו שאזרחים שומרי חוק נרדפים על ידו.

matokik
16-03-10, 18:42
תתקשר ותשאל כל מה שתרצה
0577753333

גיא
16-03-10, 18:45
קובי ידידי.

לדעתי ולדעתי בלבד ...

אם היתה הרתעה, היה הכל יותר טוב.
אם פושע היה נענש בצורה כזאת שהפשע הבא היה נימנע רק בגלל ההרתעה, לא היו פה מתפוצצים טילי לאו במרכז העיר. לא היו פה נוסעים עם רכבים לא תקינים ולא היית מפחד לנסוע אחרי רכב ניגרר.

והרתעה זה כמו חינוך. אם היית מתקן כי אתה יודע שצריך לתקן או בגלל שהיית יודע שאם יקרה משהו תשלם את הכליות שלך ושל הילדים שלך. היית מתקן -לא משנה הסיבה כל כך. אבל אם אתה יודע שאם יקרה משהו נורא, העגלה שלך תתהפך ותהרוג ילד. אז תקבל קנס ו 15 דקות תהילה בprime time אז מה איכפת לך לעזאזל ?

אבל בגלל שכל האיש, הישר בעיניו יעשה, בעיקר אם הוא מקורב להון ו/או לשלטון - אז אני רואה שוטר אני מקבל פיק ברכיים .. והפושע רואה שוטר הוא מרגיש מלך הכביש.

עזוב אותך, המדינה הזאת כפי שהיא. זה אפילו לא בדיחה והחוקים שלה .. אפילו לא עצב.

kobiarava
16-03-10, 19:00
גיא, אם ואם ואם, אני תיכף זורם איתך בעוד שרשור של הוצאת תסכולים....

אם היינו חיים במדינה נורמלית, עם ממשל נורמלי, עם משטרה נורמלית, עם חקיקה נורמלית, עם מערכת שיפוטית נורמלית, ועם אנשים נורמלים, הכל היה מצויין. שנינו, ולא רק שנינו, היינו אנשים מאושרים יותר, בעלי יותר זכויות וחירויות פרט, והשרשור הזה לא היה מתקיים, או שהיה נפתח דווקא ב"שימו לב למתקון הגרירה המגניב שהתקינו לי אתמול באספיר\גתוס\רסטה, רק להיתחבר ולנסוע!", ולא בדילמות חוקיות ורישוי על כל בורג וניט...
אז מה נעשה? אמריקה, כבר הבנו, לעולם לא נהיה פה. וגם לא אוסטרליה, אפילו לא מיקרונזיה. זה החרא שנאכל פה בארץ כ----ל החיים, כחובבי ספורט מוטורי\4X4, או סתם אזרחים נורמטיביים ושומרי חוק. ואם יהיו שינויים, סביר להניח שהם רק יהיו לרעה...







קובי

גיא
16-03-10, 19:07
שמת לב שאתה טיפה מוציא את העוקץ מהעניין :) ?

טלסקופ
16-03-10, 20:12
תסלחו לי שאני חוזר לשרשור המקורי בנושא הגרירה, אבל לא הצלחתי להבין את תשובתו של איציק.
אני מתייחס ספציפית לסופה:
מותר לגרור? צריך לשלב ניוטרל בטרנספר או שמספיק רק בגיר? יש עוד הכנות שצריך לבצע?
מותר לגרור עם גלגלים קדמיים באוויר? מה לגבי נסיעה רגילה עם אחד מהדרייישפטים מנותק?

תודה,
יובי

kobiarava
16-03-10, 20:17
סופה מותר לגרור בשילוב ניוטרל בטרנספר, עם 4 או 2 גלגלים על הכביש. לגבי נסיעה ללא דרייב שאפט-אין שום בעיה, המערכת בכל מקרה לא יודעת לזהות מצב כזה.








קובי

אייל67
16-03-10, 20:56
האם עליה למתקן עם הגלילים במכוני הרישוי, הבודק את הבלמים, דינו כדין גרירה עם סרן אחד באויר?

האם יש בעיה לעלות על מתקן כזה עם ג'יפ בעל הנעה 4X4 קבועה (גרנד צ'ירוקי), כאשר הטרנספר בניוטרל ?

בשנתיים האחרונות אני מתעקש ולבסוף מוותרים לי (אני אומר להם שזה כמו לנדרובר (! אבוי, לאן הגענו ??) ומשום מה בלנדרובר הפטור מקובל עליהם ...).

די נמאס לי כבר להתעקש ולהסביר כל פעם מחדש ...

אייל

גיא
16-03-10, 23:26
אם יש לך 4 על 4 קבוע לכביש, אז כן. זה כמו לנדרובר :)

סיבוב מהיר של סרן אחד יוצר מצב שבו הסטליטים של הדיפ' המרכזי שלך מסתובבים במהירות מטורפת על מנת לספוג את ההפרשים. אני משער שזה בלאי לא קטן לכל העסק.

סופת המדבר
17-03-10, 08:59
אם כבר מדברים על גרירות..
באחד הסעיפים בביטוח חובה כתוב : ''השימוש המותר ברכב''
ואחד מה'תת סעיפים' אומר:''לשימוש לגרירה של רכב ממונע שיצא מכלל פעולה בתנאי שהגרירה אינה בתשלום בשכר או בתמורה''

מישהו יכול להסביר מהם התנאים לגרירה כזאת?
איך אני יכול ליגרור ג'פ של חבר שנתקע באמצע השטח?
תודה

גיא
17-03-10, 09:23
מוט גרירה בתור התחלה ולא כבל או רצועה
סימון כראוי ואיתות חירום
מהירות מוגבלת
ועוד כל מיני

היה פה פעם הנוסח של התקנה

אני לא מצליח למצוא.

גבי כהן
17-03-10, 12:07
בארץ בכדי לגרר ב"חצי מתלה" ,חייב הרכב הגורר ברשיון רכב בעל סעיף "גרירה נשלטת" או "רכב חילוץ",
והמפעיל (הנהג) בעל סעיף 103 ברשיון נהיגה - גרירה וחילוץ. אי אפשר אחד ללא השני.

אגב רכב בעל הנעה אחורית גוררים הפוך (נועלים את ההגה)

גבי.

yargo
17-03-10, 13:08
אם כבר מדברים על גרירות..
מישהו יכול להסביר מהם התנאים לגרירה כזאת?
איך אני יכול ליגרור ג'פ של חבר שנתקע באמצע השטח?
תודה

יש להפריד בין 'גרירה' לבין 'חילוץ'.
מבחינה משפטית יש להן השלכות שונות.

סופת המדבר
17-03-10, 19:25
מן הסתם אני יודע שצריך לגרור עם מוט ולא רצועה
בקשר לאורות וכו' זה ברור. אם הרכב יהיה במצב של להדליק אורות אז טוב
אם לא זאת בעיה..

ואני מדבר על גרירה מהשטח לבית ולא לחילוץ

נגיד שיש אורות ..נגיד שאני גורר עם מוט.. וברור שבמהירות סבירה
אז זהו אני יכול לגרור?

-->