התחברות

צפייה בגרסה מלאה : רכב שטח 7 מושבים ב-60-70K?



יקיר גרין
15-03-10, 15:51
על הפרק כמה אופציות ...
לכל אחת יתרונות וחסרונות ...
גאלופר - זול יחסית, אז הרכב יהיה חדש יותר
טראנו - איכותי יותר מהגאלופר
פראדו - מכלולים רגישים, יקר יותר, אז כנראה יהיה ישן יותר או במצב פחות טוב
פאג'רו - ???
טרופר - ???

איזה מודל במצב טוב נכנס בתקציב?

מי יודע להמליץ?

danielw
15-03-10, 19:54
טראנו 3ליטר 2003

יקיר גרין
16-03-10, 10:39
טראנו 3ליטר 2003

תודה דניאל!

יש למישהו מושג איזה מודל של פאג'רו או טרופר נכנס ב-70K?
מה לגבי דיפנדר?

whisky
16-03-10, 11:29
יקיר שלום,

לגבי טרופר אני ממש לא יודע.

לגבי דיפנדר זה הרבה יותר בעייתי, לדיפנדר אין באמת מחירון, זה הכל שאלה של ביקוש והיצע והדיפנדר הספציפי שאתה רואה.

דיפנדרים שונים אחד מהשני לחלוטין בהשקעה, בתחזוקה ובאהבה, לכל אחד מחיר אחר שאולי איך שהוא מתבסס על בן אחיו של דוד של איזשהו מחירון של זה שצוחקים עליו לוי.

אחרי שאמרתי את כל זה בעיקרון מודל 97 או 99 כנראה שיכנס במחיר שאתה מדבר עליו, זה מאוד משתנה, יש אחד שנראה טוב שמפורסם כרגע באתר בפורום רכבים למכירה שנת 97, לא מכיר אותו רק ראיתי אותו פעם וראיתי את המודעה עכשיו מתפרסמת.

כך בחשבון שההבדלים בין 97 ל99 בדיפנדר הם שמיים וארץ (בעיני המתבונן כמובן) 97 מדובר על דגם הTDI300, דגם שנחשב: אמין יחסית, רועש יותר, פשוט יותר לתחזוקה (אני לא מסכים עם הקביעה הזו). בשנת 99 מדובר בדגם TD5 שנחשב: אמין יחסית, רועש פחות (עדיין רועש, שלא יהיו אשליות), נוח לתחזוקה (בעיני לפחות) חסכוני יותר בדלק, חזק יותר.

אבל בכל זה, אין דיפנדר שדומה לדיפנדר אחר, לכן המחירים משתנים בהתאם.

whisky

קוקי הגדול
16-03-10, 11:33
היי יקיר ,

התמודדתי עם הבעיה לפני מס' שנים ובדקתי את הסוגיה :
טראנו - מרווח פנים צפוף , המושב האחרון קטן ולא מפוצל משענת הגב נמוכה .

גאלפור - מרווח פנים יותר גדול , אבל לא הייתי מתעסק עם שכירות הרכב .

טרופר - מרווח , מפנק , מרחב פנים גדול , אבל כמו שיודעים בעיות מנוע ידועות אינג'קטורים וכו' וכו' .

אני באופן אישי בחרתי בפאג'רו ולך אני גם ממליץ :מרווח בפנים ,זוג מושבים אחרונים מפוצלים כל כיסא בנפרד , אמינות , עבירות(נעילה אחורית מקורית),אני הלכתי על G.L.X ידני , אבל אם התקציב שלך 60-70 ש"ח, הייתי הולך על שנת 2000
שזה הדגם האחרון ב- Q , G.L.S אוטומט .

בהצלחה ,ושיקולך
מעוז

שלמי
16-03-10, 12:40
אני הלכתי על G.L.X ידני , אבל אם התקציב שלך 60-70 ש"ח, הייתי הולך על שנת 2000 שזה הדגם האחרון ב- Q , G.L.S אוטומט .

אני מצטרף להמלצה של מעוז, בהסתייגות אחת - אתה מדבר על רכב בן 10, עדיף גיר ידני ולא אוטומט, גם בהיבט של אמינות וגם בהיבט של עלויות.
בהמשך למה שוויסקי כתב, אם אתה יכול לשים יד על דיפנדר במסגרת התקציב שלך, זה כבר ליגה אחרת מכל ה SUVים שציינת.

joconto
25-03-10, 15:40
הי יקיר,
אני הייתי באותה דילמה ובמשך מספר חודשים בדקתי בדיוק את אותם רכבים עם אותו תקציב (רכב שטח ראשון שלי).
מה שהיה חשוב לי: אמינות, מרווח פנים ו 7 מושבים, יכולות שטח, שיראה טוב (לא רוצה להרגיש שאני נוסע באוטו ישן גם אם זה מראה "שטח" מסוקס), שוק טוב (הכוונה למכור בעוד 3 שנים).

לתקציב הזה (60K-K70) נכנסים:
- טראנו (3000) 2003-2004
- טרופר 2003-2004
- דסקאברי 2003 (לא טעות !, אחרי מתיחת פנים)
- פאגרו 2000 (שישאיר קצת עודף)
- פראדו 1999

ראיתי לפחות 3-4 רכבים מכל סוג, נסיעות מבחן, שיטוטים בפורומים ומה לא.

בכדי לקבל החלטה, שמתי הכל בטבלה, הניקוד שלי מ 1-5 כאשר 1 גרוע ו 5 מעולה :

אמינות: טראנו (3) , טרופר (3)*, דסקאברי (2), פאגרו (5), פראדו (5)
מרווח פנים: טראנו (3), טרופר (4), ידקאברי (4), פאגרו (4), פראדו (5 , 8 מקומות)
יכולת שטח : טראנו (3), טרופר (4), דיסקאברי(5), פאגרו (4), פראדו (5)
מראה חיצוני: טראנו (2), טרופר (2), דיסקאברי (5, דגם 2003), פאגרו (3), פראדו (4)
שוק : טראנו (3), טרופר (3), דיסקאברי (2), פאגרו (4), פראדו (5)

כמובן שאלו ציונים שאני נותן מהתרשמות סובייקטיבית שלי בלבד, בהחלט אפשר להתווכח (בוודאי על המראה). מה שבטוח מלכתחילה לא הייתי "נעול" על דגם מסויים, יותר מכך, הפראדו, המנצח הברור, נראה לי בהתחלה הכי לא הגיוני...

טראנו 3000 , האופציה שמלכתחילה הכי נראתה לי, אכזב מאוד, צפוף ולא עומד טוב במבחן הזמן, מאכזב גם פנימית וגם חיצונית (סתם נקודה מעניינת, תראה לי טראנו אחד עם "צלחות" על כל הגלגלים, לא תמצא), בעיית פיצוץ מנועי 3000 לא מוסיפה ביטחון (ראה שרשור בנושא מסתובב פה).
*
הטרופר נראה הכי "בסדר", אמנם מרווחוניתן למצא כאלה עם קילומטראז נמוך שמורים יחסית, אבל הוא נראה מיושן, ופשוט אין לו את זה (דווקא הקצר תמיד נראה לי סקסי, הארוך סוג של אוטובוס)

הדיסקו 2003 נראה מדהים , ללא ספק תקבל הכי הרבה תמורה לכסף ,סופר מאובזר ומפנק, אבל עלויות האחזקה של כל מי שדיברתי איתו פשוט מפחידות, בעיות חשמל בלי סוף ובנוסף שוק על הפנים (נמכר הרבה מתחת למחירון, אמינות ושוק די הולך ביחד).

לגבי הפאגרו, אמנם אמין, מרווח יחסית ובעל יכולות שטח, אבל יותר מדי ספרטני לטעמי וגם כאן כמו בטראנו, השנים ניכרות היטב.

כך שבסוף הלכתי על הפראדו, אמנם המחיר מחייב להתפשר בשנתון (99) וגם בקילומטראז' (200K מינימום, ממוצע 300K) אבל הרכבים האלה פשוט נשמרים בצורה מדהימה, אמינים מאוד, נראים טוב, יכולות שטח הכי גבוהות ברכב סטנדרטי.
לא סתם נמכרים הרבה מעל המחירון, ולא נדיר למצוא רכבים יד 1 (למעשה רובם יד 1 או 2) אנשים פשוט לא מוכרים אותם.

מה שלא תבחר, שיהיה בהצלחה.

גיא
25-03-10, 17:31
למה אין צלחות על הגלגלים של הטראנו ? ...

כי גונבים אותן.

לי גנבו אותן אחרי חודשיים עם האוטו בחניה של מסעדה בשבת ליד צומת גולני.

זה עולה לא מעט ולא מוסיף לשלוות הנפש כי אתה יודע שיגנבו אותן שוב וזה רק עניין של זמן.

אז למי איכפת שאין ?

joconto
25-03-10, 17:36
לא נראה לי שזה רק עניין של גנבים, אלא יותר של איכות ייצור, ובמקרה של הטראנו זה ממש לא ברור איך כל הטראנו נוסעים בלי צלחות ! (חוץ מדגמי 2005 ששם זה ג'נט אחר....)

danielw
25-03-10, 21:31
יש לי כמה חידודים להוסיף לתגובת ההשוואה מלמעלה
*למנוע 3ליטר של הטראנו אין ולא היה בעיית "מוות קליני" למנוע, אתה התכוונת לבעיה שיש פטרול. נכון שאומרים שזה אותו מנוע והכל אבל עובדה תראה תלונה אחת באינטרנט על מוות של המנוע של הטראנו? לא תמצא.
*תחזוקה. לפי דעתי מי שקוה ג'יפ ב70 אלף צריך לשים דגש גדול. והפג'רו והפרדו פשוט יקרים פי 2 לתחזוקה מהטראנו והטרופר

גיא
25-03-10, 23:03
לא נראה לי שזה רק עניין של גנבים, אלא יותר של איכות ייצור, ובמקרה של הטראנו זה ממש לא ברור איך כל הטראנו נוסעים בלי צלחות ! (חוץ מדגמי 2005 ששם זה ג'נט אחר....)


2 הצלחות שהיו על הגלגלים הקדמיים וירדו כשהחלפתי ללוקרים ידניים, נימצאים אצלי במחסן.
אתה מוזמן לבוא, נרכיב אותם מאחורה ותראה איזה יופי הם יושבות שם. אחרי המבחן אני אחזיר אותן למחסן.

אין שחר למה שאתה כותב שם.

joconto
26-03-10, 08:27
2 הצלחות שהיו על הגלגלים הקדמיים וירדו כשהחלפתי ללוקרים ידניים, נימצאים אצלי במחסן.
אתה מוזמן לבוא, נרכיב אותם מאחורה ותראה איזה יופי הם יושבות שם. אחרי המבחן אני אחזיר אותן למחסן.

אין שחר למה שאתה כותב שם.


אתה יכול להסביר לי למה צלחות צריכות לשבת במחסן ולא על הרכב .....? תהיה הסיבה אשר תהיה : גניבות, לוקרים, אוסף צלחות לבר מצווה.... בוטום ליין כל הטראנו נוסעים בלי צלחות, שלטעמי מעיד על כך שמישהו בניסן לא ממש עשה עבודת תכנון / ייצור עד הסוף (בעיה שנפתרה בדגמי 2005.....).

*למנוע 3ליטר של הטראנו אין ולא היה בעיית "מוות קליני" למנוע, אתה התכוונת לבעיה שיש פטרול. נכון שאומרים שזה אותו מנוע והכל אבל עובדה תראה תלונה אחת באינטרנט על מוות של המנוע של הטראנו? לא תמצא.
*תחזוקה. לפי דעתי מי שקוה ג'יפ ב70 אלף צריך לשים דגש גדול. והפג'רו והפרדו פשוט יקרים פי 2 לתחזוקה מהטראנו והטרופר


לגבי המנוע, נכון שהסיפורים רצים לגבי הפטרול, אבל זה אותו מנוע ולא רציתי למצוא את עצמי בהרפתקת החלפת מנוע ב30K-40K גם אם הסיכוי נמוך.

לפי איזה בסיס קבעת שהפראדו יקר פי 2 לתחזוקה ? צריכת דלק אותו דבר, טיפולים אותו דבר, ולגבי הביטוח -4300 (2400 מקיף + 1900 חובה) - שזה בערך הביטוח לאחרים.

יואב פולס
26-03-10, 13:24
הפג'רו והפרדו פשוט יקרים פי 2 לתחזוקה מהטראנו והטרופר
עשית מחקר לאורך 3-5 שנים על כל ארבעת הנבלות, או שזה מה שסיפרו לך "כאלה שיודעים"?

קשקוש שמתאים לטוקבק ב YNET, לא מעבר לכך...

danielw
26-03-10, 19:01
מחקר של 4-5 שנים לא אבל כמה חודשים של חיפוש , ושאלת השאלות הנכונות אצל בעלי מוסכים/סדנאות חברות ביטוח וחנויות חלפים
טיפולים זולים יותר, חלפים זולים יותר וביטוח זול יותר
אם כבר אז הפג'ארו טיפה קרוב יותר לשניים האחרים אבל הפרדו פשוט הרבה יותר יקר בכל המובנים, אבל נכון אין ספק שהוא נותן מעבר לכולם

גיא
26-03-10, 19:13
[QUOTE=joconto;302558]2 הצלחות שהיו על הגלגלים הקדמיים וירדו כשהחלפתי ללוקרים ידניים, נימצאים אצלי במחסן.
אתה מוזמן לבוא, נרכיב אותם מאחורה ותראה איזה יופי הם יושבות שם. אחרי המבחן אני אחזיר אותן למחסן.

אין שחר למה שאתה כותב שם.


אתה יכול להסביר לי למה צלחות צריכות לשבת במחסן ולא על הרכב .....? תהיה הסיבה אשר תהיה : גניבות, לוקרים, אוסף צלחות לבר מצווה.... בוטום ליין כל הטראנו נוסעים בלי צלחות, שלטעמי מעיד על כך שמישהו בניסן לא ממש עשה עבודת תכנון / ייצור עד הסוף (בעיה שנפתרה בדגמי 2005.....).
[/I]


אין ספק - אתה צודק לגמרי. חרא של אוטו. שכנעת אותי....

אסור בשום פנים ואופן לרכוש את האוטו זה ורק בגלל התיכנון הלקוי מאוד ברמת המסוכן לנהוג של הצלחות גלגלים.

אתה כל כך צודק.... שמע, אני כבר רץ למכור את האוטו.


( ואם לא הבנת ... מה שאתה כותב - לדעתי, כל כך מטומטם, שאני רץ להקיא מרוב גועל נפש )

יואב פולס
26-03-10, 19:19
מחקר של 4-5 שנים לא אבל כמה חודשים של חיפוש , ושאלת השאלות הנכונות אצל בעלי מוסכים/סדנאות חברות ביטוח וחנויות חלפים טיפולים זולים יותר, חלפים זולים יותר וביטוח זול יותר
אם כבר אז הפג'ארו טיפה קרוב יותר לשניים האחרים אבל הפרדו פשוט הרבה יותר יקר בכל המובנים, אבל נכון אין ספק שהוא נותן מעבר לכולם

כפי שאמרתי - קשקוש.
בכל ארבעת המכוניות - הדבר הכי משמעותי הוא אופן הטיפול ואופן השימוש לאורך העשור+ שהן על הכביש.

joconto
26-03-10, 19:48
אין ספק - אתה צודק לגמרי. חרא של אוטו. שכנעת אותי....

אסור בשום פנים ואופן לרכוש את האוטו זה ורק בגלל התיכנון הלקוי מאוד ברמת המסוכן לנהוג של הצלחות גלגלים.

אתה כל כך צודק.... שמע, אני כבר רץ למכור את האוטו.


( ואם לא הבנת ... מה שאתה כותב - לדעתי, כל כך מטומטם, שאני רץ להקיא מרוב גועל נפש )


חביבי, נראה לי שאתה לוקח את זה יותר מדי ריגשי, לא אמרתי שטראנו אוטו חרא אלא עשיתי השוואה שמנסה להיות מה שיותר אובייקטיבית על סמך עובדות. נראה לך שאני מדבר שטויות ? אדרבא בוא תן טיעוני נגד על בסיס עובדות, אבל אם אתה יכול לתקוף את הטענות לגופן בבקשה בוא לא ניכנס להכפשות/הקאות/קללות, זה סתם מוציא את הטעם מהדיון.


אם כבר אז הפג'ארו טיפה קרוב יותר לשניים האחרים אבל הפרדו פשוט הרבה יותר יקר בכל המובנים, אבל נכון אין ספק שהוא נותן מעבר לכולם


אתה יכול להסביר מהם "בכל המובנים" ? הוא שותה דלק יותר יקר ? הצמיגים יותר יקרים ? טיפולים יותר יקרים ? חלפים יותר יקרים ? (התשובות למיטב ידיעתי הן "לא" לכל השאלות). בסופו של דבר כפי שציינו פה, עלויות תחזוקה נגזרות מאופן השימוש ברכב, באופן שימוש זהה עלויות התחזוקה של הפראדו משתוות ליפנים האחרים.

גיא
26-03-10, 19:59
עם הטיעונים שלך אי אפשר לעשות כלום, קנאות ברמה דתית זה משהו שמנצח ניצחון טכני, אי אפשר בכלל להתווכח עם זה.

ניצחת

שבת שלום.

danielw
26-03-10, 20:40
לא כל התשובות הן לא
כמה שלא ניסיתי לבדוק, שני ג'יפים נכנסים למוסך עם אותה בעיה/תקלה/טיפול בוא נגיד טיפול 10000 רגיל שכולל החלפת שמנים, פילטרים וכו'. האחד טראנו השני פרדו. הפרדו משלם יותר באופן משמעותי למה? מיליון ואחת סיבות שאני לא יודע ואין לי תשובה עליהן. אולי בגלל ה"הייפ" שקיים סביב המותג של לנד קרוזר אולי בגלל היכרות המוסכניקים עם בעלי אותו סוג רכב (לרוב כאלה שיכולים להרשאות לעצמם יותר) אולי בגלל המנוע שבטראנו יש אחד הרבה יותר פשוט ולא מתוחכם ומתקדם כמו בטויוטה (לפי מיטב ידיעתי והבנתי) ובטח בגלל החלקים שיקרים יותר בטויוטה, אבל שורה תחתונה לא יודע למה ההפרש כזה גדול אבל זה המצב. לא בא להתווכח או משהו, זה רק לפי בדיקתי אם יש מישהו שבדק את העניין ומצא תוצאה אחרת אשמח לשמוע.
למען הסר ספק, אני מאז ומתמיד רציתי להיות בעל פרדו פשוט לא יכולתי לצאת בהוצאות גם של המחיר הגבוה בהרבה על הרכב וגם בהוצאות השוטפות וכן כרגע אני בעלים של טראנו 2004 אבל עדיין הייתי מחליף בלי היסוס ללנד קרוזר אם יכולתי לעמוד בהוצאותיו

joconto
26-03-10, 21:28
לא כל התשובות הן לא
כמה שלא ניסיתי לבדוק, שני ג'יפים נכנסים למוסך עם אותה בעיה/תקלה/טיפול בוא נגיד טיפול 10000 רגיל שכולל החלפת שמנים, פילטרים וכו'. האחד טראנו השני פרדו. הפרדו משלם יותר באופן משמעותי למה? מיליון ואחת סיבות שאני לא יודע ואין לי תשובה עליהן. אולי בגלל ה"הייפ" שקיים סביב המותג של לנד קרוזר אולי בגלל היכרות המוסכניקים עם בעלי אותו סוג רכב (לרוב כאלה שיכולים להרשאות לעצמם יותר) אולי בגלל המנוע שבטראנו יש אחד הרבה יותר פשוט ולא מתוחכם ומתקדם כמו בטויוטה (לפי מיטב ידיעתי והבנתי) ובטח בגלל החלקים שיקרים יותר בטויוטה, אבל שורה תחתונה לא יודע למה ההפרש כזה גדול אבל זה המצב. לא בא להתווכח או משהו, זה רק לפי בדיקתי אם יש מישהו שבדק את העניין ומצא תוצאה אחרת אשמח לשמוע.
למען הסר ספק, אני מאז ומתמיד רציתי להיות בעל פרדו פשוט לא יכולתי לצאת בהוצאות גם של המחיר הגבוה בהרבה על הרכב וגם בהוצאות השוטפות וכן כרגע אני בעלים של טראנו 2004 אבל עדיין הייתי מחליף בלי היסוס ללנד קרוזר אם יכולתי לעמוד בהוצאותיו


או ! סוף סוף תשובה עניינית !
אחת הסיבות שעלויות הטיפול שמצאת יותר גבוהות היא בדיוק מהנקודה שהעלית, הרבה בעלי פראדו מחזיקים ברכב שנים רבות (רובם יד 1 או 2) רגילים לטפל ברכב במוסכי יבואן ומשלמים בהתאם (זה שאני קניתי כולל תיעוד טיפולים 10 שנים אחורה כולם במוסך טויוטה). בכל מקרה אם טיפה מחפשים מגיעים למוסכים מעולים במחירים הרבה יותר הגיוניים :600-800 טיפול 10,000, 1500-2000 טיפול גדול (סדר גודל של כל 40,000 אם אני לא טועה).

איתי ס
29-03-10, 16:57
אני נמצא בדיוק באותה דילמה.
שתי שאלות לי:
1) אני יודע שבטראקאן יש רק 5 מושבים, אבל למעט זה איך הוא ביחס לאחרים
2) כמה סעיף השנתון משמעותי? מצד אחד הפראדו עדיף על המתחרים מצד שני הוא זקן מחלקם בחצי הגיל! כמה זה משמעותי לרכב שאמור לעשות בסביבות ה500 ק"מ בחודש טיול בחודש +סידורים קטנים בעיר.

joconto
29-03-10, 18:37
אני נמצא בדיוק באותה דילמה.
שתי שאלות לי:
1) אני יודע שבטראקאן יש רק 5 מושבים, אבל למעט זה איך הוא ביחס לאחרים
2) כמה סעיף השנתון משמעותי? מצד אחד הפראדו עדיף על המתחרים מצד שני הוא זקן מחלקם בחצי הגיל! כמה זה משמעותי לרכב שאמור לעשות בסביבות ה500 ק"מ בחודש טיול בחודש +סידורים קטנים בעיר.


1. לטרקאן יתרון בולט ביכולות הכביש, מנוע חזק (2.9 - 150 כ"ס) , שקט יחסית ומפנק. בשטח הוא מתחיל לאבד נקודות, בוודאי מול הפראדו / פאגרו (מרווח גחון ,מהלך מתלים קצר, ודיפרנציאל מוגבל החלקה לעומת נעילה אחורית בפראד/פאגרו). עדיין יש לו יכולות שטח בהחלט טובות (בוודאי אם מוסיפים הגבהות ומיגונים). אם אין צורך ב 7 מקומות ואתה לא מחפש כלי שטח אולטימטיבי זו בהחלט אופציה טובה, בטווח המחירים הזה ניתן להשיג 2003-2004, אוטו או ידני.
2. הפראדו עומד טוב מאוד במבחן הזמן, לא יודע מה הסיבה: איכות היצור של טויוטה, תכנון מוצלח, בעלים ששמרו ושומרים עליהם יותר או כל הסיבות יחד. פראדו ממוצע 99-2000 עבר כ 300K ק"מ, בדרך ל 400K ו 500K, מנוע ומכלולים סופר אמינים. בהתחשב בדרישות שהעלית יכול להחזיק אותך עוד 10 שנים.....

-->