התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מד לחץ שמן בסופה ומעלליו



skhaikin
21-08-04, 23:47
שלום,

חזרנו מטיול של יומיים, שטח לא קשה אבל הרבה מעברי מים, חלקם בעומק של גלגל שלם ואולי יותר.
העניין הוא שמד לחץ שמן שלי מתנהג עכשיו אחרת ממה שהיה קודם: בניוטרל, סיבובי סרק החץ שוכב על אפס, בנסיעה מנהלתית של אלפיים סל"ד החץ נמצא על הגבול הימני של התחום האדום (כאילו, כמעט בסדר?). כשמעלים את הטורים הלאה, החץ עולה לכיוון של 20-40 (אמצע הסקלה). בדקתי את מפלס השמן במנוע, הוא בסדר.
1) לפני שאני מאשים את את המד לחץ עצמו (אולי נדפק בגלל מעברי המים?) - מה עלי לבדוק לפני כן ?

2) מהי התנהגות תקינה באמת של מד לחץ השמן?

3) אילו תופעות (מלבד קריאה ממד לחץ השמן) יכולות להצביע על בעיות של לחץ שמן ? כלומר איך אני יכול לעלות על בעיה פוטנציאלית אם מד הלחץ אכן נדפק ? האם החום של המנוע קשור לזה איכשהו ?

4) בלי שום קשר, מה הבדיקות שכדאי לעשות באוטו אחרי מעברי מים רבים (מלבד גירוזים) ?

תודה,
-סרגיי.

חנן א.
22-08-04, 00:26
אחרי טבילות בגובה מים כזה, במיוחד אם גם עמדת לצילומים/חילוצים באחד מהמעברים, אתה חייב לבדוק (ולהחליף ע"פ הצורך) בדחיפות את מצב השמנים בסרנים ובגיר/טרנספר.

אייל
22-08-04, 08:38
יכול להיות שמדובר בבעיית שעון.
תנסה להשיג שעון מכני לבדיקה (מוסך או חבר) ולאחר מכן להחליט האם מדובר בבעיית לחץ או ביוניט שעון.

שאולי
22-08-04, 13:09
שלום
לגבי השעון, אין לי ספק שזה בעיה של היוניט , תבדוק את המגעים תנקה קצת ולדעתי הבעיה תיפתר
לגבי הבדיקות שצריך לעשות , עיין ערך חנן
שאולי

asafk
22-08-04, 13:17
לא הייתי קופץ להחילף שמנים... זה ג'יפ לא פרייבט. כל הנשמים קיימים ותקינים? לא עברת את הגובה של החלק העליון שלהם ליותר מכמה שניות? אין סיבה להחליף שמנים.
רוצה להיות בטוח? פתח לרגע קט את הפקק ריקון. יוצאים מים? תחליף הכל. יוצא שמן? הכל בסדר (בסרנים אי אפשר לבדוק ככה. אין פקק ריקון).

אסף.

AvigdorAharon
22-08-04, 13:53
בסרנים אי אפשר לבדוק ככה. אין פקק ריקון

שווה לעשות, ראה כתבה של חנן.

אביגדור

skhaikin
22-08-04, 20:55
אסף,

אני יודע איפה הפקקים של מילוי / ריקון בגיר וטרנספר (אגב, לא הצלחתי לפתוח בנתיים את הבורג של הטרנספר - הוא אמור להיות כזה חזק?? )

מה שאני לא יודע זה איפה הנשמים שדיברת עליהם ומה אני עושה איתם (מה בודק ואיך). תוכל להרחיב עליהם כמה מילים בבקשה, איפה הם ומה מצבם התקין ?

כרגיל, תודה,
- סרגיי

שחר-סופה
22-08-04, 20:57
אסף כתב : " רוצה להיות בטוח? פתח לרגע קט את הפקק ריקון. יוצאים מים? תחליף הכל. יוצא שמן? הכל בסדר (בסרנים אי אפשר לבדוק ככה. אין פקק ריקון)."

אני לא בדיוק מסכים עם זה... גם אם פתחתי את בורג המילוי של הדיפ'ים , מפלס השמן צריך להיות בגובה שלהם או במרחק הכנסה של חצי זרת . ז"א , כן אוכל לדעת מה מצב השמן בהם .

סרגיי, באשר ליוניט , תריץ חיפוש קל שניים שלושה עמודים אחורה ותמצא מספיק
תשובות. כמעט כל התקלות שיכולות להיות בסופה כבר כוסו כאן.
ישנה בדיקה קלה מאד לביצוע ע"י מתן מינוס לגוף מהחוט שמתחבר ליוניט ע"מ
לפסול מצב שמדובר בשעון מזייף / תקול.
שים לב למה ששאולי כתב לך !!! הסופית של החוט שהולך ליוניט כנראה לא מהודקת כראוי או שהמגעים מלוכלכים.
ישנו פרמטר נוסף ש"דואג" לירידת לחץ השמן והוא שמן ישן ואו פילטר סתום.

שחר.

שחר-סופה
22-08-04, 21:12
סרגיי,
כן , בהחלט יכול להיות שהוא סגור חזק תלוי עם איזה מפתח ניסית לפתוח.
תשתמש בצינור כמאריך או בידית כח אם יש לך , זה ילך....

לגבי הנשמים :
נשם סרן קדמי ,יוצאת צינורית גומי מבית הדיפ' מחלקו האחורי העליון במבט לחזית מצידו הימני.
נשם טרנספר ,צינור גומי שיוצא מחלקו העליון השמאלי של הטרנספר בצד של ידית
השילוב.
נשם מיכל דלק ,יוצא צינור גומי מראש המיכל.
נשם על האקס האחורי יוצא מצידו השמאלי צינור גומי.
כל הצינורות צריכים להיות שלמים ללא קרעים ,חורים יובש התפוררות מעיכה וכו'...כולם חייבים להיות מוגבהים ומעוגנים לנק' הגבוהה ביותר (בד"כ זה לחלק
עליון של קיר האש).בקצה הצינור חייב להיות פתח נקי ע"מ שיוכלו לפנות את האדים (שמן / דלק ).

שחר.

שחר-סופה
22-08-04, 21:16
תיקון קל ,כתבתי : " נשם סרן קדמי ,יוצאת צינורית גומי מבית הדיפ' מחלקו האחורי העליון במבט לחזית מצידו הימני."

סליחה , צד שמאל. .

שחר.

asafk
22-08-04, 22:10
נשמים- סרן אחורי- החלק העליון שלו נמצא בתוך בית הגלגל השמאלי- צינור גומי עם פטריה מפלסטיק לבן (ומקבל המון בוץ ונסתם). שאר הנשמים הולכים לקאניסטר שנמצא בתא המנוע בצד שמאל.

לפתוח פקק ריקון, שחר, לא פקק מילוי. אם פותחים פקק מילוי, גם אם יש מים בשמן והכמות לא גדוליה- אי אפשר לדעת. פקק ריקון- המים מתחת לשמן, הם יצאו קודם.

אסף.

שחר-סופה
23-08-04, 11:23
אסף , כן , ברור גם לי אם לא לכולם מדוע ייצאו המים ראשונים ...
לא לזה התכוונתי .ת'כלס אתה צודק אבל
ת'כלס אתה צודק , אבל דיברתי על מצב בו ניתן לפתוח את פקק המילוי ולקבל אינדיקציה למצב השמן .
האם נכנסו מים , צבעו וכד'...אי אפשר לטעות בהנחה שחדרו מים את הצבע אתה כבר
מכיר ... :roll: .

שחר.

חנן א.
23-08-04, 11:45
אי אפשר לטעות בהנחה שחדרו מים את הצבע אתה כבר
מכיר ... .

זה תלוי באיזה סרן וכמה הוא הספיק לעבוד אחרי חדירת המים ועד הבדיקה:

בסרן קדמי עם לוקרים, יתכן ומיד אחרי הטבילה אתה תפתח לוקרים, ואז לא תהיה תנועה פנימית בסרן, ולא תהיה התערבבות של המים עם השמן. כבר יצא לי לפתוח בורג ניקוז בדנה30 , לראות כליטר מים זכים לגמרי יוצאים, ומיד אחריהם יוצא שמן יפהפה.

שחר-סופה
23-08-04, 12:01
כן ,חנן אני מכיר גם כן את התופעה...
דברתי על מצב השמן כמובן אחרי נסיעה ,חזרה מטיול וכו' לאחר שעבר הקצפה ...אצלי כשפתחתי
את הדיפ' הקדמי לאחר חציית מעבר הדלתון יצא מלט :lol: הצבע האפור מוקרם ומוקצף כראוי .

שחר.

-->