התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ריתוך סטילייטים- מידע רק ממי שכבר עשה



UNIX
21-03-10, 23:36
מובר על פגרו בנזין קצר
האם באמת אי אפשר לסובב את ההגה?
או שאפשר לחיות עם זה
הרכב נורא קצר האם זה יהיה גרוע יותר ?
ביציאה מהביצה יש "לוקר" שעובד על ואקום ומחבר את הציריה הימנית אל הביצה (אם אני זוכר נכון את הצד)
יש בעיה עם זה או שזה עוד יותר טוב ? כי בעצם כל עוד הרכב ב 2x4 אין נעילה של הפרונט

arnonshoshani
23-03-10, 07:09
שלום לך
לא הצלחתי להבין האם אתה מעוניין לנעול את הביצה האחורית או קידמית בריתוך??

עם אחורית אז אני לא ממליץ על כך בשום צורה זה מסוכן מאד בכביש.

בקשר לנעילה קידמית בפאג'רו:
עם אתה מעוניין לרתך אותו זה אפשרי אבל לא מומלץ.
אז ככה לעצות על ריתוך דיפרנציאלים.
להשתמש אך ורק בצות ריתוך ללא שלקה. (TIG/MIG) השלקה עצמה עשוייה מחומרים שבמידה וייכנסו לשמן ישחקו את הלאגרים והקורונה פיניון (ממש כמו קורבורונדום למי שמכיר)
יש לרתך את הסטיליטים אחד לשני ולדפנות בית הסטליטים. רצוי בהרבה ריתוך וחום די גבוהה.
לא לרתך את הצירייה לסטליט שלה!!!

בקשר לשיחרור דיפרנציאל קידמי:
השיחרור בוואקום עובד כך - על צירייה אחת ישנו קופלונג שנפתח או נסגר לפי מצב הוואקום שבבוכנה שמזיזה אותו ממקומו כאשר יש וואקום הצירייה חופשייה וכאשר מנותק הוואקום אז היא מחוברת (NORMALY CLOSED למתקדמים) כלומר גם אם איבדת וואקום או צינור ניקרע בדרך עדיין יהיה לך 4X4.

מדוע מידע זה חשוב...

שתי הציריות מחוברות לגלגלים קשיח ואין שיחרור כמו בסיקסים ישנים של ניתוק צירייה מהגלגל )לוקרים) כלומר לתוך הדיפרנציאל תוך כדי נסיעה נכנסות שתי ציריות מסתובבות. פה נוצרת הבעיה כי במצב של לא משולב 4X4 כרגע ישנה צירייה אחת שמסובבת סטליטים בבית הסטליטים והשנייה מגיעה עם לקופלונג ושם מפסיק הסיבוב שלה. מה שיוצר מצב שאין סיבוב של בית הסטליטים ו/או דריישפט קידמי. (חיסכון בדלק ובלאי שונה לחלקים).
כאשר אתה מרתך את הדיפרנציאל צירייה אחת מספיקה בשביל לסובב את כל המערכות הללו והיא היחידה שתהיה בעומס כל עוד אתה לא משלב 4X4.

מקווה שהובנתי ...

לסיכום : ניתן לרתך דיפרנציאל קידמי. לא מומלץ. ישנם עיניין של בעיות היגוי (בעיקר בכביש) שברים של מיכלולים שיעבוד עליהם עומס רב. אין מספיק חופשים אחרי הריתוכים בשביל לשחרר קצת מהמכות. בילתי הפיך. בכלל לא רעיון כלכך טוב אבל עובד ולחסרי תקציב זה יהיה בסדר עד שישבר משהוא אחר.

ארנון שושני
גלובל שילד
052-6991704

חנן-ג'יפולוג
23-03-10, 09:51
נסעתי על רכבים עם דיפ' אחורי מרותך ועם דיפ' קדמי מרותך.

מאחור זה ממש לא בעייתי. ה"בעיה" העיקרית היא קולות של חריקת גלגלים בסיבובים חדים.
מקדימה, הרכב לא מסתובב. זה לא עניין של הגה קשה או קל. הוא פשוט לא מסתובב. זה נכון לכביש. בשטח אתה מקבל רדיוס סיבוב של בואינג באוויר, זה לא משהו שאפשר לקרוא לו "מסתובב".

מוני אורבך
23-03-10, 10:52
גם אני חשבתי לעשות משהו דומה.
אבל בגלל שאין לוקרים זה יכול להיות מאוד מזיק.
במיוחד ברכב שלי שעושה 20K בשנה.
חשבתי אולי לחפש לוקרים מפירוק, ונראה לי שיש דבר כזה.
על הדרך גם יחסוך קצת סולר.
עד כה לא היה לי את החשק לבצע את החיפש הנ"ל.
אם תמצא לוקרים מפירוק, אל תשכח לעדכן

גיא
23-03-10, 11:07
מוני, לאיזה אוטו ?
מה ששוחחנו אז ?

tallevi
23-03-10, 11:37
אני גם חושב ברצינות על זיקה לדיפ' הקדמי בטראנו שלי.
לגבי כביש אין כל השפעה שכן הלוקרים משוחררים ואין כל הנעה קדמית.
השאלה הגדולה היא עד כמה תפריע הפגיעה בהיגוי.(בהנחה שאני אהיה משולב רק במעברים קשים כאשר לגבי שאר הדרך הנעילה האוטומטית מאחור תעשה את העבודה).
נכון לעכשיו אני בדעה שרק אם אני ישתכנע שזה ממש בלתי נסבל גם לאחר שזה יבוא לידי ביטוי בקטעים מצומצמים ומסויימים מאוד בשטח,אני ארד מהעניין.(שמישהו יעצור אותי...).

היתרונות:
א. אין אפשרות אחרת לנעול מקדימה בטרנו להוציא אולי ARB יקרה מאוד.
ב. זול ופשוט לביצוע.
ג. טוב זה נעילה,שיפור ענק בביצועים.

חסרונות :

א.בלתי הפיך (אם כי לא לגמרי.תמיד אפשר להחליף את כל הביצה מפירוק באלפיה או משהו כזה)
ב. מצמצם את שילוב ל4X4 לקטעים קשים בלבד(טוב...בשביל זה צריך בכלל את ה- 4X4 לא?! )
ג. חייב לשקר לאישה (היא בחיים לא תבין את זה...).


מה אתם אומרים?

טל.

גיא
23-03-10, 12:01
אל תחשוב על זה.

זה לא הכיוון הנכון.

UNIX
23-03-10, 14:19
למען הסר ספר אני מאוד רוצה arb
ולא זיקה אבל אין ברירה כי אין arb למרות שאולי ניתן להחליף לציריות של הפאגרו הארוך אני עוד יבדוק את זה
בכל אופן לוקרים יש , מחיר - סביבות ה 1000 שקל לזוג חדשם למי שרוצה להביא איתי ביד שירשום בפרטי .
אנשים יודעי דבר אמרו לי שהחיבור של הציריה(איפה שיש את הלוק וואקום הזה ) הוא מה שיהווה נקודת כשל
אני נוסע עם צמיג גדול וכבד .
נסעתי בסיקס שהיה לי עם ספול מאחורה שזה כמו זיקה וזה היה אחלה .
ארנון תן קצת יותר מידע

חנן-ג'יפולוג
23-03-10, 14:57
טל, אני נסעתי כך חודשיים, עם דיפ' קדמי מרותך. הזמנתי נעילה אוטומטית ובחודשיים שלקחו עד שזה הגיע אליי ניצלתי את ההזדמנות כדי לרתך את הדיפ' הקדמי ולבדוק איך זה עובד.

בגדול, אתה הגדרת היטב את היתרונות והחסרונות. העסק עובד, ללא ספק, רק שבתמורה הנהג חייב לשחרר לוקרים בכל פעם שמסתיים קטע עם עבירות קשה שחייב הנעה קדמית, או כשיש סיבוב חד.

אם זה שווה או לא, זה לשיקולך, לא ניתן להחליט במקומך.

tallevi
23-03-10, 18:04
טל, אני נסעתי כך חודשיים, עם דיפ' קדמי מרותך. הזמנתי נעילה אוטומטית ובחודשיים שלקחו עד שזה הגיע אליי ניצלתי את ההזדמנות כדי לרתך את הדיפ' הקדמי ולבדוק איך זה עובד.

בגדול, אתה הגדרת היטב את היתרונות והחסרונות. העסק עובד, ללא ספק, רק שבתמורה הנהג חייב לשחרר לוקרים בכל פעם שמסתיים קטע עם עבירות קשה שחייב הנעה קדמית, או כשיש סיבוב חד.

אם זה שווה או לא, זה לשיקולך, לא ניתן להחליט במקומך.


לוקרים אוטומטיים,הכל בסדר...:D

טל.

חנן-ג'יפולוג
23-03-10, 21:40
זה דווקא לא בסדר בכלל. זה מונע ממך את האפשרות לנסוע בLOW בלי דיפ' קדמי נעול. זו בעיה אמיתית. אני לא מכיר את מנגנון ההפעלה של הלוקרים ברכב שלך, אבל אם הוא מבוסס על הפעלה חיצונית כלשהי, כגון חשמלי או וואקום, אז אולי הפתרון לבעיה הוא לשלוט ידנית על ההפעלה הזו. אם הם מכניים ומופעלים רק מעצם הסיבוב של הציריות לא הייתי נוקט בסידור הזה של ריתוך הדיפ'.

tallevi
26-03-10, 17:47
הצלחת לבלבל אותי לרגע...,אבל לא,חרגת מהפואנטה.
אמרנו שרק בקטעי עבירות קשים אני אשלב את ה-4X4 ,וזהו הכלל גם לגבי שילוב ה-LOW כך שזה בא ביחד:
קטעי עבירות קשים בלבד = שילוב 4X4
קטעי עבירות קשים+ ,בלבד = שילוב LOW.

טל.

חנן-ג'יפולוג
26-03-10, 17:54
ואם אין עבירות קשה, ואתה סתם צריך לנסוע לאט, כי צריך לתמרן בשביל מפותל, או שאתה צריך הרבה כח כי יש עלייה חזקה, ואם יש עלייה קשה או מפותלת, אז אתה שורף מצמד או מטגן ומקציף שמן גיר כי אתה מחויב לHIGH?

רע מאוד. בסוף זה שיקול שלך, אבל שאלת לדעתנו, אז הנה היא.

zilbersh
27-03-10, 19:20
ראשית אני אומר שאני ממש, אבל ממש, לא אוהב את ההשלכות/המשמעויות של
נעילה קבועה לדיפ' הקידמי ולדעתי אתה פשוט מפסיד יותר משאתה מרוויח וחנן
כבר הסביר למה ומדוע...
שנית, אם אתה מאוד לחוץ על שיפור עבירות, אופציה נוספת היא להתקין בקידמי
מוגבל החלקה* - אותו ספק שמכר לי את הנעילה האוטומטית לדיפ' האחורי מוכר
מוגבל החלקה עבור R180 בתמורה ל-650 ירקרקים...
יאללה תגדיל את ההזמנה... :-) האחוזים שלי יגדלו... .-)
* אישית הייתי מתקין מוגבל החלקה, רק אם הייתי מוודא קודם לכן באופן יסודי
שלא קיימת אופציה של נעילה אוטומטית או נשלטת, אשר גם אם עולה יותר שווה
הרבה יותר ויעליה יותר לאורך שנים...






ואם אין עבירות קשה, ואתה סתם צריך לנסוע לאט, כי צריך לתמרן בשביל מפותל, או שאתה צריך הרבה כח כי יש עלייה חזקה, ואם יש עלייה קשה או מפותלת, אז אתה שורף מצמד או מטגן ומקציף שמן גיר כי אתה מחויב לHIGH?

רע מאוד. בסוף זה שיקול שלך, אבל שאלת לדעתנו, אז הנה היא.

-->