צפייה בגרסה מלאה : רעידות שלא נעלמות!!!
האוטו מתחיל לרעוד במהירות מעל ל85 ככל שאני מגביר מהירות הויברצטיה גוברת
קודם כל עשיתי איזון גלגלים..
הויברציה החזקה נשארה אז החלפתי דריישאפט קידמי + צלבים שלו..אני יכול להגיד שהויברטציה נעלמה התנודות של הויברציה היו מאד מהירות ...
אבל לאחר כל זה נשארתי עם ויברציה מסוג אחר ...ברגע שאני מגיע למהירות 85 ומעלה יש רעידה שמתגברת תוך כדי האצה, סוג הרעידה היא ,כמו איזה "שפיל" מאד חזק ולא נעים (לא כמו הרעידה שהיתה לפני החלפת הדריישאפט הקדמי ששם הרעידות היו סוג של ויברציה מהירה) ..
הצלבים של הדריישאפט האחורי אפשר להגיד שהם %60 - 70% טובים..
יש למישהו רעיונות מאיפה הרעידות האלו נובעות אני פשוט משתגע
תודה
עוזי
תבדוק תושבות מנוע וגיר
הן תקינות!! חדשות אפשר להגיד.
האם הרעידה קיימת בשילוב הניעה קדמית ?
פרק דריישפט קדמי ובדוק בנסיעה בכל טווחי המהירות מה קורה.
האם הרעידה קיימת בשילוב הניעה קדמית ?
פרק דריישפט קדמי ובדוק בנסיעה בכל טווחי המהירות מה קורה.
+1.
זה לא נשמע הגיוני, אבל דווקא יש סיכוי גדול מאד שזה בדיוק הכיוון לתקוף את הבעייה - ולאו דווקא בעיה בדריישפט אלא בכיוון קורונה ופיניון.
האם הרעידה קיימת בשילוב הניעה קדמית ?
פרק דריישפט קדמי ובדוק בנסיעה בכל טווחי המהירות מה קורה.
דריישאפט קידמי חדששש (לא מאוזן).
לפני שהחלפתי דריישאפט קידמי היתה ויברציה שונה אחרי שהחלפתי אותו היא כביכול נעלמה אבל יש רעידות אחרות שכבר הגדרתי אותן !!
+1.
זה לא נשמע הגיוני, אבל דווקא יש סיכוי גדול מאד שזה בדיוק הכיוון לתקוף את הבעייה - ולאו דווקא בעיה בדריישפט אלא בכיוון קורונה ופיניון.
גם הקורונות חדשות!!
תאמת חשבתי אולי על שתי דברים..
א. למסור לאיזון + צלבים חדשים- דריישאפט אחורי.
ב. אני שם לב שיו-בולטים בקפיצים מקדימה לא ממש מחוזקים(העלים לא יושבים ישר אחד על השני בצורה סימטרית) השאלה אם יכול להיות קשר לרעידות ? ( הרכב לא "שט" ונוסע די מאוזן)
מצטרף להצעה להוריד שוב דרייבשאפט קדמי ולבדוק, למרות שזה מבודד עוד סיבות לרעידות, מלבד הדרייבשאפט .
בכל אופן זה יעזור לך להבין האם הרעידות מגיעות מהאחורי .
מה מצב שאר הצלבים, לדוגמא בסרנים ?
אורך כולל של גל הנע משפיע גם כן.
זוית הגל משפיעה גם היא.
האם הגבהת את השלדה ע"י עירגול ו/או הארכת עלים?
האם בנסיעה עם הנעה קדמית התופעה קיימת.
מה קורה בנסיעה ללא גל הינע קדמי לאחר שפורק מהרכב ?
אורך כולל של גל הנע משפיע גם כן.
זוית הגל משפיעה גם היא.
האם הגבהת את השלדה ע"י עירגול ו/או הארכת עלים?
האם בנסיעה עם הנעה קדמית התופעה קיימת.
מה קורה בנסיעה ללא גל הינע קדמי לאחר שפורק מהרכב ?
בסופה/YJ אין כמעט משמעות לזוית הדריישפט הקדמי כי בגלל שהדיפרנציאל הקדמי הוא בתצורת HIGH PINION, הדריישפט נמצא בזוית מאוד שטוחה יחסית, גם בג'יפ מוגבה מאוד. זה אחד היתרונות של תצורה כזו.
ציריה לא תקינה אם הרעידה כאשר מגבירים מהירות.
תבדוק גם אם יש תושבת לתיבת העברה או גיר. אם היא שבורה.
דווח האם נפתרה הבעיה. (לי הייתה בעיה דומה החלפתי ציריה ימין והבעיה נעלמה.
משה
אורך כולל של גל הנע משפיע גם כן.
זוית הגל משפיעה גם היא.
האם הגבהת את השלדה ע"י עירגול ו/או הארכת עלים?
האם בנסיעה עם הנעה קדמית התופעה קיימת.
מה קורה בנסיעה ללא גל הינע קדמי לאחר שפורק מהרכב ?
אמרתי כבר שהחלפתי את הדריישאפט הקדמי לחדש(אין עליו 50 ק"מ)..אז מדוע אתם ממשיכים להגיד להוריד אותו לצורך בדיקה???
:confused::confused::confused:
החלטתי "לתקוף" את הבעיה מהקל אל הכבד..
חשוב להזכיר הרעידה היא סוג של "שפיל" כמו מטוטלת לצדדים מעל למהירות של 85.
א.איזון + החלפת צלבים דריישאפט אחורי..(מה כבר יכול להיות גם ככה הצלבים באחורי לא במצב אופטימלי)
ב.יכול להיות שהאיזון גלגלים לא עזר כי אני מוריד אוויר לרכב כל הזמן..חוץ מזה שעשיתי איזון גלגלים לפני שהחלפתי את הדריישאפט הקדמי אז אחרי האיזון לא חשתי כביכול בשיפור בנסיעה למרות שגאנטים הקדמיים היו זקוקים ל170 גרם איזון(אני יודע זה הרבה)..האחוריים בערך 80-90 גרם. הרעידה מהדריישאפט הקדמי היתה חזקה ביותר כך שאותה הרגישו והיא לכאורה "מבטלת" רעידות נוספות שכאמור יש ברכב.
אני אנסה להחליף גאנטים אחרים (הסופה נועלת צמיג 33).
ג.ציריות
ד. אם זה לא יעזור אז יכול להיות שאפילו הציר בטרנספר לא ישר והוא יוצר את הרעידה..(יש למישהו נסיון בנושא כמובן שכרגע זאת השערה שאני משתדל להתבדות?)
פיני גרנות
25-03-10, 10:35
הי עוזי
תנסה משהו נוסף , תבדוק שאין עיוות בצמיגים האחוריים (בפנצריה) כמו כן מומלץ לעשות איזון גלגלים
ג גם לגלגים האחוריים .
פיני
בהמשך למה שפיני רשם, מה מצב הצמיגים. בכלל כמה חדשים הם??
צמיג יבש ובייחוד צמיג 100 שטח יכול לגרום לויברציות .
יואב
שווה לנסות בירידה במהירות שבה מורגשות הרעידות ללחוץ על הקלץ' אם אין שינוי הבעיה היא כמעט ודאית בגלגלים/היגוי. אם הרעידות פוסקות/נחלשות משמעותית - כנראה מערכת ההנע.
בג'יפ שלי היו רעידות בין 60-70 קמ"ש, לאחר חיפושים רבים התברר שתושבת הקפיץ שמרותכת לסרן הקידמי לא היתה במקום אלא 2 ס"מ פנימה מה שהוציא את הרכב מאיזון ולהבנתי, עד למהירות מסוימת יש החלקה ולאחריה קפיצות בתדירותגבוהה של הסרן - מה שגורם לרעידות.
בהצלחה.
אמרתי כבר שהחלפתי את הדריישאפט הקדמי לחדש(אין עליו 50 ק"מ)..אז מדוע אתם ממשיכים להגיד להוריד אותו לצורך בדיקה???
:confused::confused::confused:
ראשית, לצערי הייתי בסרט הזה והדרך הבסיסית לאתר האם מקור הרעיה הוא בגל הינע הקדמי היא להוריד אותו ולנסוע בלעדיו. לא התכוונתי להוריד לבדיקת הדריישפט אלא לראות האם בנסיעה ללא הדריישפט יש או אין רעיב בכל תחומי המהירות.
לתשומת לבך במקרה שלי כאשר נסעתי משולב לא היתה רעיה חלכן גם את זה כדאי לבדוק לפני הורדת הדריישפט.
במקרה שלי בוצעה מדידה על הרכב והדריישפט הוארך.
ושוב, מה קורה באשר אתה נוסע ללא דריישפט קדמי בכלל??
מסכים עם זאבי, ואם החלטת לתקוף את הבעיה מהקל אל הכבד, זו הדרך .
טוב ממחר יום ראשון אני אתחיל לבצע את מה שאתם מציעים ואז אעדכן!!!
שבת שלום.
עוזי:p
עידכון..
א. החלפתי דריישאפט אחורי + צלבים , וכמובן זה לא עזר.
ב. פירקתי שוב דריישאפט קידמי וכמובן התוצאה - גורנישט
ג.שפורק דריישאפט אחורי אז נבדק גם הציר שיוצא מהטרנספר והוא היה ישר .
פה כבר היתה לי תחושה של תסכול , ונשארה לי רק התחושה שהגאנטים ברכב פשוט עקומים , היה לי קשה לחשוב על זה כי כבר עשיתי איזון גלגלים.
החלפת גאנטים והתשובה ----------נסיעה חלקה , כיף כיף כיף!!!
במסגרת הבדיקות המקיפות על המכלולים גם הקפיצים קיבלו בדיקה ואז התגלה שהבורג סנטר בולט בקפיץ הקדמי היה שבור ולא תפס את העלה התחתון שהיה ממש קרוב לקפוץ החוצה מהחבילה..
רק המחשבה של הסרן יורד עושה לי חלחלה.:p
six 4 life
01-04-10, 22:21
מברוק:cool:.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.