צפייה בגרסה מלאה : "השוואה" גימיני/טראנו/סופה בשטח
אני היום עם טראנו נעול מאחור.
מנסה לחדד לעצמי איפה בשטח יבוא לידי ביטוי ההבדל בין שלושת הרכבים האלו
שמייצגים דומני 3 "סוגים" שונים של גיפים... - מיני ג'יפ (במידות), SUV, ג'יפ ממש.
אלו מכשולים יעצרו איזה מהרכבים...
השאלה היא רק לגבי נסיעה בשטח.
חג שמח... :-)
אני היום עם טראנו נעול מאחור.
מנסה לחדד לעצמי איפה בשטח יבוא לידי ביטוי ההבדל בין שלושת הרכבים האלו
שמייצגים דומני 3 "סוגים" שונים של גיפים... - מיני ג'יפ (במידות), SUV, ג'יפ ממש.
אלו מכשולים יעצרו איזה מהרכבים...
השאלה היא רק לגבי נסיעה בשטח.
חג שמח... :-)
אעיד על הג'ימני בלבד - הוא לא עוצר, נקודה.
יבואו הגאונים הרבים אחרי (וכבודם במקומו מונח) ויגידו שהסופה חזקה יותר או פחות, הטראנו חיית שטח או פחות, לא חשוב.......
אני עם הג'ימני בכלליות (מספר שתיים, היה לי אחד אחר) כבר כחמש שנים, אין על הרכב הזה, ליחיד, לזוג.
השלישי כבר לא יאהב את מה שהולך איתו מאחורה, כשהוא רק ה"נוסע"
הג'ימני לא עוצר, באף מקום.
אלף קילו של רכב? אפילו אם המומחים היו חושבים עוד קצת, לא היו יכולים להמציא רכב כ"כ פשוט, אבל כ"כ שובב ומופרע בשטח......
השאלה שלך לא ממוקדת....
אבל, טראנו עם נעילה מאחורה, יהיה הכי פחות עביר מול סופה עם נעילה מאחורה או ג'ימני עם נעילה מאוחרה.
אבל נעילה זה לא הכל.
מהלכי מתלה יאפשרו לך לא להגיע לשיפועי צד מפחידים.
שיהיו ממש מפחידים בג'ימני בגלל מרחק סרנים ממש קטן ורכב ממש קטן.
בטראנו העסק יהיה טיפה פחות מפחיד, אבל הטראנו יהיה פחות עביר / יחטוף יותר במגן גחון ... בגלל מהלך מתלה דינאמי קידמי ( IFS ) בעוד שלג'ימני בגלל סרן קידמי חי החיים יהיו הרבה יותר קלים.
וכו ...
הסופה לעומת זאת, במקרה הזה ( וזה לא המקרה היחיד והסופה היא לא האוטו היחיד ) נהנית מהרבה יתרונות בשטח ומעט מאד חסרונות. ( **בשטח** )
גלגלים גדולים מול 2 האחרים, סרנים חיים, מבנה כללי קשיח מאוד בלי פלסטיקים ומנוע חזק מאוד המנוע הוא גם החיסרן הכמעט יחיד של הסופה בשטח. הוא חזק מידי ומאפשר גרימת נזקים לא פשוטים בכלל שיהיה יותר קשה לגרום לטראנו ובלתי אפשרי כמעט לג'מני עקב העדרות מנוע בכלל ברכב.
מצד שלישי, הג'ימני יכול לעבור בין מכשולים ששני הגדולים יהיו חייבים להתעמת איתם.
לסיכום, קשה לענות על זה.
בכביש, למרות שלא שאלת לסופה חיסרון גדול של חיים קשים מאוד, באזורים עירוניים צפופים של מרכז הארץ זאת מכשלה גדולה מאוד. כמו כן, האוטו גניב מאוד. מה שגורר לילות עם נדודי שינה ו/או אכזבה גדולה וכאב כלכלי בכיס במקרה ח"ח והוא ניגנב.
כך בחשבון גם פרמטר אחר לגמרי של עבירות, אומץ הנהג !
לנהג שמת מפחד בג'ימני נעול פעמיים תהיה פחות יכולת עבירות מאשר אותו נהג בסופה רחבה וארוכה בלי נעילות בכלל, פשוט כי הוא יפחד מכל שפ"ץ או זוית...
גיא.
השאלה שלי אולי לא מספיק ממוקדת -
אבל התשובה לעומת זאת אחלה בחלה -
תודה רבה על הפרוט...!
השאלה שלך לא ממוקדת....
אבל, טראנו עם נעילה מאחורה, יהיה הכי פחות עביר מול סופה עם נעילה מאחורה או ג'ימני עם נעילה מאוחרה.
אבל נעילה זה לא הכל.
מהלכי מתלה יאפשרו לך לא להגיע לשיפועי צד מפחידים.
שיהיו ממש מפחידים בג'ימני בגלל מרחק סרנים ממש קטן ורכב ממש קטן.
בטראנו העסק יהיה טיפה פחות מפחיד, אבל הטראנו יהיה פחות עביר / יחטוף יותר במגן גחון ... בגלל מהלך מתלה דינאמי קידמי ( IFS ) בעוד שלג'ימני בגלל סרן קידמי חי החיים יהיו הרבה יותר קלים.
וכו ...
הסופה לעומת זאת, במקרה הזה ( וזה לא המקרה היחיד והסופה היא לא האוטו היחיד ) נהנית מהרבה יתרונות בשטח ומעט מאד חסרונות. ( **בשטח** )
גלגלים גדולים מול 2 האחרים, סרנים חיים, מבנה כללי קשיח מאוד בלי פלסטיקים ומנוע חזק מאוד המנוע הוא גם החיסרן הכמעט יחיד של הסופה בשטח. הוא חזק מידי ומאפשר גרימת נזקים לא פשוטים בכלל שיהיה יותר קשה לגרום לטראנו ובלתי אפשרי כמעט לג'מני עקב העדרות מנוע בכלל ברכב.
מצד שלישי, הג'ימני יכול לעבור בין מכשולים ששני הגדולים יהיו חייבים להתעמת איתם.
לסיכום, קשה לענות על זה.
בכביש, למרות שלא שאלת לסופה חיסרון גדול של חיים קשים מאוד, באזורים עירוניים צפופים של מרכז הארץ זאת מכשלה גדולה מאוד. כמו כן, האוטו גניב מאוד. מה שגורר לילות עם נדודי שינה ו/או אכזבה גדולה וכאב כלכלי בכיס במקרה ח"ח והוא ניגנב.
כך בחשבון גם פרמטר אחר לגמרי של עבירות, אומץ הנהג !
לנהג שמת מפחד בג'ימני נעול פעמיים תהיה פחות יכולת עבירות מאשר אותו נהג בסופה רחבה וארוכה בלי נעילות בכלל, פשוט כי הוא יפחד מכל שפ"ץ או זוית...
גיא.
שני החסרונות הכי גדולים של הג'ימני הם המנוע והמקום.
ג'ימני הוא רכב לשני אנשים וגם אז יש מגבלה על כמות הציוד שאפשר לקחת לטיולים של יותר מיום אחד.
החסרון של המנוע בא לידי ביטוי בעיקר במעלות או במעלות ארוכים ותלולים שאי אפשר לתפוס תנופה לפני המעלה בגלל מדרגה בתחילת/אמצע/סוף המעלה.
לסופה יש יתרון גדול בשטח טכני בגלל הגלגלים הגדולים והמבנה המסיבי, לא משהו שקצת עבודות מע"צ לא יאפשרו לג'ימני לעבור אבל בכל זאת.
מצד שני, בגלל הממימדים הקטנים ג'ימני לא מצליב במקומות שהגדולים כן מצליבים והיה מי שכתב באחד הפורומים שבגלל זה נעילה לא מוסיפה הרבה לג'ימני.
תיקון קטן, עם מעט חשיבה מחוץ לקופסה .. אפשר לטייל גם 4 אנשים יותר מיומיים בשטח עם ג'ימני. גגון + סל לגלגל חילופי + מעט ציוד, לא שזה הכי כיף .. אבל זה לא משיעצור אותך.
ודבר שני, נעילה אפילו רק אחת מוסיפה המווווון - גם לג'ימני. בעיקר לג'ימני .. עם מהלכי מתלה מצחיקים.
אבל שוב, בשטח, בעבירות, אין אמת אחת.
זה פשוט יותר מידי משתנים.
אפילו הפירפורון הקטן שמזיז אבן אחת יהפוך עליה קלה שטיפה מע"צ ינצח למשהו ששוברים עליו את האוטו.
שני החסרונות הכי גדולים של הג'ימני הם המנוע והמקום..
וגלגלים של קורקינט שמהווים מכשול לא קטן בשטח טכני משמעותי או בולדרים בגודל חצי גלגל ומעלה , מרווח גחון נמוך למרות בסיס הגלגלים הקצר ומימדים צרים (בגלל בסיס הגלגלים הצר והקצר שמכניסים אותך בקלות לשפ"צ וזויות אף חדות..) וכן, לפני שהשאלה תגיע-נסעתי עליו וגם על סמוראי ועל רכבים קצרים ונמוכים אחרים.
להגיד שהוא לא מצליב במקומות שגדולים מצליבים זאת אמירה חוטאת לאמת.. על אותו משקל אפשר להגיד בצדק שבמקומות שרכב גדול לא מתעכב בגלל גלגלים גדולים ומימדים שמקנים יציבות אז ברכב קטן צריך לתכנן מסלול נסיעה,
במקומות שרכב עם מנוע חסר מומנט צריך לקחת תנופה אז מנוע חזק _(בד"כ ברכב גדול יותר..) נוסע על הטורים..
במקומות בהם הוא צריך לנסוע מסביב רכב גדול נוסע מעל.. ולא חסרות השוואת.
וחוצמזה הוא מייצר ים של כייף.
נמרוד סיכם את זה יפה:
מבחן לסוזוקי ג'ימני (http://www.jeepolog.com/532.html)
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.