PDA

צפייה בגרסה מלאה : בועות במערכת מים סגורה ברכב



mi88
05-04-10, 21:03
מוצאי חג שמח לכולם

האם במערכת מים סגורה, כלומר רדיאטור ללא פתח, צריכים להיות בועות במיכל עיבוי לפעמים.

אם כן מה מקורם?, ואם לא אז מה התופעה מלמדת.


תודה לעונים



משה

landrover
05-04-10, 21:18
השאלה באיזה מצב , כמה בועות ,
למשל אם מישהו נותן גז , ומישהו מסתכל במיכל - אם מתגברות בועות האוויר ,
זה לא סימן טוב - בכיוון של אטם ראש מנוע הלך ...

אמיר.

mi88
05-04-10, 21:22
שמתי לב כשמתניעים אז יש קצת בועות, ואחר כך אין.

חשבתי אולי מתחילה זרימה של מים וממלאת את המערכת.



משה

landrover
05-04-10, 21:35
המערכת מלאה במים ,
לא אמורות להיות בועות - זה יכול להיות מקום שממנו ניכנס אוויר , אבל אני מניח שהיית רואה - נזילה של מים.
אם זה הרבה בועות ואין נזילה -> בריחה של קומפרסיה למערכת המים.

אפשר לבדוק עם חיישן CO2 - יש במוסכים.

סע למוסך שיבדקו לך ... בדיקה פשוטה -
למשל במוסך לנדרובר בגבע לא לקחו לי כסף על זה.

אמיר.

mi88
05-04-10, 21:51
אמיר תודה

אולי אפשר הסבר מה זה אומר בריחת קומפרסיה מהמערכת מים

אם זה לא חור ואין נזילה נראת לעין



תודה

משה

עירא
05-04-10, 22:48
בריחת קומפרסיה למערכת המים.
הכוונה היא שבזמן פעולת המנוע, הלחץ הגבוהה בחלל הבוכנה "בורח" (או יותר נכון, משתחרר דרך סדק קטן) למערכת הקירור. ניתן לבדוק זאת ע"י חיפוש שאריות של CO (תוצר של השריפה) במערכת הקירור.

עירא

mi88
05-04-10, 23:48
אז מה זה אומר בעיה במנוע?

ויש עוד דבר, שהמפלס של הנוזל קירור במיכל עיבוי עולה בזמן שהמנוע עובד.
תודה

משה

shmil
06-04-10, 08:12
המפלס של הנוזל קירור במיכל עיבוי עולה בזמן שהמנוע עובד.
מה קרה לידע הרחב במכונאות?

המפלס עולה בזמן שהמנוע עובד ויורד מיד עם כיבוי המנוע, או שהמפלס עולה כשהמנוע כבר חם, ויורד אחרי שהמנוע מתקרר?
כל אחד מהם הוא דבר אחר.
הראשון מעיד על אטם ראש דולף (פרוץ) או סדק נימי בראש/בלוק. השני מעיד על פעולה תקינה של מערכת הקירור.

mi88
06-04-10, 22:58
מי אמר שיש לי ידע נרחב במכונאות? אני לא מכונאי ולא חושב שאני יודע הכל, מכל מלמדי השכלתי.

אבל יש הרבה דברים שאני כן יודע, ומה שלא אני שואל, ואז יודע.

אגב זה התיאור השני,כלומר מערכת בסדר.

את זה אני יודע עכשיו.

אגב לי נראה שיש איזה חור קטן ברדיאטור שלא מורגש וזה מה שאני הולך לבדוק.
שמיל אולי תיתן דעתך על הבועות.

ואם אפשר הסבר מדוע זה קורה שהמפלס עולה שהמנוע חם ויורד כשקר.

תודה על ההסברים וההתענינות


משה

shmil
06-04-10, 23:55
על הבועות כבר ענו לך. תשובתי זהה.

-->