PDA

צפייה בגרסה מלאה : מעברי מיים



גל שחם
10-04-10, 07:42
אז כפי שידוע כאן בפורום, בראלי חוצה נגב, השבתתי מנוע עקב חדירת
מיים.
כמות המיים וזמן השהייה במים היה רב, הנזק, טלטל ובוכנה.

אך וכאן האבל הגדול, כשגררו אותי החוצה ממעבר המים, הבחנתי כי הרדיאטור נוזל.

זו הסיבה שהעלתי את השירשור הזה, רק כדי לשתף, מהניסיון המר והכבד שהיה לי ולספר לכם על נזק נוסף שלא דיברנו עליו.

במנוע שלי, המאוורר עובד קבוע, יחד עם הרצועה הראשית, בתוך המיים, המאוורר עובד כנגד
לחץ המיים, הכנפיים נשברו בקצוות "וניסרו" את הרדיאטור...
כשהמנוע עוד עבד, ניסיונות החילוץ היו על טורים גבוהים מאד.

יש לשים לב, בתוך מעברי מיים,בעיקר לא בתנועה, המאוורר אינו בנוי להיות מדחף של סירה.

אני בטוח שחלק נכבד מהפורום יודע זאת, אך חשבתי שמה שקרה לי, יכול אולי לעזור לאחרים בעתיד.

גל

מידבר
10-04-10, 09:39
מביא אותי לשאלה:

במנוע טורבו עם יניקת אויר עילית (שנורקל) מהו הגובה המקס' אליו יכולים מים להגיע מבלי שתווצר פגיעה מכנית, גובה הטורבו או מעבר לו ?

השאלה באה משום דעה ששמעתי כי טורבו ,שהוא רותח מטבעו, פשוט יתפוצץ/יסדק במגע עם מים כך שאין חשיבות ממשית להרמת היניקה בכל הנוגע למעברי מים.

ארז
10-04-10, 10:38
נזקים ברכב במעברי מים עמוקים לא באים רק בגלל יציאת אוויר בגובה זה או אחר, גל הראה דוגמה אחת, מה עם אלקטרוניקה? ריפודים? חישנים? מים בגיר אוטו' או בכלל במכלולי הנעה?

זה שכניסת האוויר גבוה לא תמנע נזק באלף מקומות אחרים....

asafk
10-04-10, 15:35
הבית של הצד ה"חם" של הטורבו אכן לוהט, ומים קרים עשויים לגרום לו להתבקע.
מאוורר "מושך" קדימה. הכנפיים מתעוותות ועלולות להגיע לרדיאטור. זה נכון גם למניפה מתכתית אבל יותר לפלסטית. לא צריך שהכנפיים ישברו כדי לעשות חור במצנן או לגרום נזק אחר (קרה לי מקרה של מאוורר שמשך חוט חשמל של מד טמפרטורה שהיה צמוד לרדיאטור). בכלי רכב מסויימים יש כפתור ניתוק מניפה שמיועד לצליחה (למניפה חשמלית או למניפה עם קלאצ' אוויר או הידראולי). עוד פתרון הוא הרחקת המניפה מהרדיאטור.

אסף.

mi88
13-04-10, 14:27
אגב מעברי מים מישהו יכול להסביר את זה?


קישור (http://www.youtube.com/watch?v=qr8eEWyKQHM)

איך לא קרה לו כלום



משה

nati4x4
13-04-10, 18:37
אם שמת לב, באמצע הסרטון קפצה בועה קטנה שרשום בה "דיזל פאוור".

אמנם לא זכור לי דגם של סמוראי עם מנוע דיזל, אבל זה עונה על השאלה שלך: במנוע דיזל,במיוחד אם הוא נטול אלקטרוניקה מתקדמת, הדבר היחיד שחשוב הוא פתח כניסת האוויר.
עוד חלק חשוב,כמו בסרטון, זה פתח היניקה של הנהג,שגם הוא היה בסיכון לנעילה הידרוסטטית.....




נתי

-->