pinister
13-04-10, 10:02
שלום חברים.
ברשותי פורסטר משנת 1999.
הרכב הוגבה בעבר על ידי ספייסרים (אלה המאושרים על ידי יפאנאוטו).
בהמשך "שודרגה" ההגבהה לקפיצי הגבהה (לאוולס) ובולמי קוני עם מהלך ארוך (אינסרטים צהובים). זה נעשה במוסך שעסק בשיפור רכבי שטח (ונסגר לפני כשלוש שנים).
ההגבהה גרמה נזק לרכב כי בזמן הרכבת ההגבהה הנוכחית לא פורקו הספייסרים (מה שגרם לרכב להיות גהבוה מדי ולמאמצים ברכיבים שונים), מהלך הבולמים ארוך מדי, הקפיצים קשים מדי, וכדי להרכיב את הבולמים היה צורך לחתוך את הבולמים המקוריים ולהפוך אותם ל"כוסות", לקדוח בהם חור מלמטה, להשחיל את הקוני פנימה ולרתום אותם עם ברגי 12 מ"מ, כאשר הם היו משתחררים מפעם לפעם.
לאחרונה החלטתי לטפל בנושא.
ביררתי במספר סדנאות.
קיבלתי בפועל הצעות בשני כיוונים שונים:
1. החזרת הספייסרים והרכבת קפיצים מקוריים ובולמים מקוריים או דומים.
2.הגבהת הרכב באמצעות קפיצי הגבהה (מתוצרת king springs) המגביהים את הרכב ב-4-5 ס"מ וקשיחים במעט מהקפיצים המקוריים (כדי לייצב יותר את הרכב בעקבות ההגבהה).
בנוסף, הציעו לי (באופן כללי...), קויל אוברים, אך עדיין לא קיבלתי הצעה ממשית.
ההצעה הראשונה מחזירה את הרכב למצב שלפני ה"שידרוג", והיא הגיונית. מצב הבולמים (מהלך עד פתיחת וסגירת מהלך) נשאר כפי שהיה ברכב במצבו המקורי. מה שמוותרים כאן הוא על האפשרות להשיג מהלך בולם ארוך יותר, כי אפשר לנצל את ההגבהה ולהתקין (אם יש) בולם ארוך יותר (בכ-5 ס"מ) שהאורך הסגור שלו הוא כמו של המקורי, והאורך הפתוח שלו הוא כמו של המקורי + ההגבהה.
ועוד בהקשר לאפשרות הזאת: נראה לי שעדיפים קפיצים קשיחים מעט יותר מהמקוריים (לא קפיצי הגבהה אלא כאלה שתחת משקל הרכב מגיעים לגאורך זהה למקוריים).
גם הוצעו לי כאופציה בולמי בילשטיין, אולם הבנתי שאלה תוכננו ל-B4 והמהלך שלהם קצר יותר מאלה של הפורסטר.
האפשרות השניה בעייתית. אמנם יש יתרון לקפיצי הגבהה (האפשרות להתקין בולמים ארוכים יותר), אולם שם הוצע לי להשאיר את הבולמים המקוריים, ואפילו לא להאריך את מוט הבולם (שזו לדעתי הדרך היחידה להגביה רכב כמו הפורסטר עם קפיצי הגבהה וללא שינוי הבולמים). בדרך זו הבולם יפתח מהלך מהר יותר, כי המהלך שנשאר לו עד פתיחה מלאה קטן במידת ההגבהה (בעצם קצת פחות, כי הגלגל ממוקם בקצה הזרוע, והבולם קצת יותר בפנים.
משתי האפשרויות נראית לי הראשונה, אולם רציתי, לפני שאחליט סופית, לבדוק אם ישנן אפשרויות נוספות.
לי עדיפים קפיצי הגבהה (המגביהים את הרכב ב-4-5 ס"מ וקשיחים במעט מהקפיצים המקוריים) עם בולמים ארוכים יותר (ב-4-5 ס"מ מהמקוריים) המתאימים למתלי הפורסטר (אינם דורשים "ניתוח"), בתוכם מותקן bump stop והם קשיחים במקצת (אפילו עדיפה אפשרות כיוונון) מהבולמים המקוריים.
אשמח אם מישהו יוכל "לתרום" אינפורמציה.
ולא, אין לי כוונה להחליף את הרכב.
תודה.
פיני.
ברשותי פורסטר משנת 1999.
הרכב הוגבה בעבר על ידי ספייסרים (אלה המאושרים על ידי יפאנאוטו).
בהמשך "שודרגה" ההגבהה לקפיצי הגבהה (לאוולס) ובולמי קוני עם מהלך ארוך (אינסרטים צהובים). זה נעשה במוסך שעסק בשיפור רכבי שטח (ונסגר לפני כשלוש שנים).
ההגבהה גרמה נזק לרכב כי בזמן הרכבת ההגבהה הנוכחית לא פורקו הספייסרים (מה שגרם לרכב להיות גהבוה מדי ולמאמצים ברכיבים שונים), מהלך הבולמים ארוך מדי, הקפיצים קשים מדי, וכדי להרכיב את הבולמים היה צורך לחתוך את הבולמים המקוריים ולהפוך אותם ל"כוסות", לקדוח בהם חור מלמטה, להשחיל את הקוני פנימה ולרתום אותם עם ברגי 12 מ"מ, כאשר הם היו משתחררים מפעם לפעם.
לאחרונה החלטתי לטפל בנושא.
ביררתי במספר סדנאות.
קיבלתי בפועל הצעות בשני כיוונים שונים:
1. החזרת הספייסרים והרכבת קפיצים מקוריים ובולמים מקוריים או דומים.
2.הגבהת הרכב באמצעות קפיצי הגבהה (מתוצרת king springs) המגביהים את הרכב ב-4-5 ס"מ וקשיחים במעט מהקפיצים המקוריים (כדי לייצב יותר את הרכב בעקבות ההגבהה).
בנוסף, הציעו לי (באופן כללי...), קויל אוברים, אך עדיין לא קיבלתי הצעה ממשית.
ההצעה הראשונה מחזירה את הרכב למצב שלפני ה"שידרוג", והיא הגיונית. מצב הבולמים (מהלך עד פתיחת וסגירת מהלך) נשאר כפי שהיה ברכב במצבו המקורי. מה שמוותרים כאן הוא על האפשרות להשיג מהלך בולם ארוך יותר, כי אפשר לנצל את ההגבהה ולהתקין (אם יש) בולם ארוך יותר (בכ-5 ס"מ) שהאורך הסגור שלו הוא כמו של המקורי, והאורך הפתוח שלו הוא כמו של המקורי + ההגבהה.
ועוד בהקשר לאפשרות הזאת: נראה לי שעדיפים קפיצים קשיחים מעט יותר מהמקוריים (לא קפיצי הגבהה אלא כאלה שתחת משקל הרכב מגיעים לגאורך זהה למקוריים).
גם הוצעו לי כאופציה בולמי בילשטיין, אולם הבנתי שאלה תוכננו ל-B4 והמהלך שלהם קצר יותר מאלה של הפורסטר.
האפשרות השניה בעייתית. אמנם יש יתרון לקפיצי הגבהה (האפשרות להתקין בולמים ארוכים יותר), אולם שם הוצע לי להשאיר את הבולמים המקוריים, ואפילו לא להאריך את מוט הבולם (שזו לדעתי הדרך היחידה להגביה רכב כמו הפורסטר עם קפיצי הגבהה וללא שינוי הבולמים). בדרך זו הבולם יפתח מהלך מהר יותר, כי המהלך שנשאר לו עד פתיחה מלאה קטן במידת ההגבהה (בעצם קצת פחות, כי הגלגל ממוקם בקצה הזרוע, והבולם קצת יותר בפנים.
משתי האפשרויות נראית לי הראשונה, אולם רציתי, לפני שאחליט סופית, לבדוק אם ישנן אפשרויות נוספות.
לי עדיפים קפיצי הגבהה (המגביהים את הרכב ב-4-5 ס"מ וקשיחים במעט מהקפיצים המקוריים) עם בולמים ארוכים יותר (ב-4-5 ס"מ מהמקוריים) המתאימים למתלי הפורסטר (אינם דורשים "ניתוח"), בתוכם מותקן bump stop והם קשיחים במקצת (אפילו עדיפה אפשרות כיוונון) מהבולמים המקוריים.
אשמח אם מישהו יוכל "לתרום" אינפורמציה.
ולא, אין לי כוונה להחליף את הרכב.
תודה.
פיני.