התחברות

צפייה בגרסה מלאה : אפשר להשתמש במקרר (400ש"ח) כזה בג'יפ?



זרקו
13-04-10, 19:03
http://www.wallashops.co.il/ws/a/ap.aspx?pi=1JX7212649&cfm=26CE295C

תמורת 400+ זוזים אפשר לרכוש מקרר 50 ליטר.

נפח נטו: 47 ליטר (כמו צידנית גדולה)
מידות: גובה 49 ס"מ, רוחב 47 ס"מ, עומק: 44 ס"מ
השאלה:
מה הסיכוי לחבר אותו עם ממיר מתח לרכב- ההבדל בין זה למקרר לרכב הוא לפעמים אלפי שקלים.

אפשרי לדעתכם??

landrover
13-04-10, 19:08
תעשה חיפוש - היו כמה דיונים על זה כאן ,

לא בטוח שהוא ישרוד הרבה זמן בקפיצות בשטח כי הוא לא מיועד לזה...

בלי קשר , מקרר כזה לוקח די הרבה זרם בהתנעה שלו ,
אפשר למצוא ממיר מתח שיעמוד בזה - השאלה האם המצבר שלך מתאים לזה.

אמיר.

barakceizler
13-04-10, 19:21
שלום,
אני משתמש במקרר כזה אצלי ברכב.
אצלי מותקן ממיר מתח 1000W קבוע ברכב.
המקרר עבר מספר לא מבוטל של טיולים והוא עובד יופי!
הבעיה במקררים האלו שהדלת נפתחת קדימה. במקררים מותאמים לרכב הדלת היא בדרך כלל בחלק העליון מה שמונע פתיחה של הדלת ונפילת מוצרים החוצה.
אני שם משהו לפני הדלת שימנע פתיחה.
עוד משהו זה שבחלק האחורי שלו כל המדחס והצנרת חשופים צריך לשים לב לא להזיק לחלקים העדינים.
חוץ מזה הוא עובד יופי. מבחינת צריכת מתח הצריכה יחסית נמוכה.
יש את הפיק כשהמדחס נכנס לפעולה שזה בסביבות 300 וואט אחר כך הם מתייצבים על 60-80 וואט.

כשהרכב מונע אין בעיה. אבל צריך לשים לב לכבות אותו כשהרכב כבוי. אצלי המצבר החזיק משהו כמו שעתיים וחצי-שלוש...

zerez
13-04-10, 20:22
מכיר מישהו שנוסע עם כזה בדיפנדר, המקרר קשור עם גומיה לכיסא, החלק האחורי לא מוסתר ויש זרימת אוויר והדלת מאובטחת עם הגומיה, המקרר מחובר לממיר 1000W, למרות הקפיצות עובד כמו שעון.
לדעתי גם ממיר 200W אמור להספיק ולהחזיק את זרם ההתנעה

rob
13-04-10, 20:33
יש את הפיק כשהמדחס נכנס לפעולה שזה בסביבות 300 וואט אחר כך הם מתייצבים על 60-80 וואט.

אצלי המצבר החזיק משהו כמו שעתיים וחצי-שלוש...

80 וואט במצבר של 12 וולט, יוצא 6.6 אמפר שעה
שלוש שעות * 7 אמפר = 21 אמפר שעה

איך יכול להיות שנגמר המצבר כל כך מהר?

כי את הרעיון של לקנות מקרר כזה רק בשביל גוף הקירור אני דווקא אוהב.
נראה לי כמו אחלה פלטפורמה לבנייה של מקרר בילטאין

barakceizler
13-04-10, 20:43
מכיר מישהו שנוסע עם כזה בדיפנדר, המקרר קשור עם גומיה לכיסא, החלק האחורי לא מוסתר ויש זרימת אוויר והדלת מאובטחת עם הגומיה, המקרר מחובר לממיר 1000W, למרות הקפיצות עובד כמו שעון.
לדעתי גם ממיר 200W אמור להספיק ולהחזיק את זרם ההתנעה

200w לא מספיק
אני ניסיתי עם 300 ולא עבד.

3 שעות המצבר לא נגמר הכוונה להיות במצב שהרכב עדיין יניע.
לא מתכוונים לרדת מ11-11.5V במצבר...

יונימוג אדום
13-04-10, 21:11
אצלי פועל מקרר כזה במשך כשנתיים .
הוא עובד עם ממיר 1000W , מניסיון של חבר עם ממיר של 600W המקרר לא הניע .
לגבי הצנרת : צינורות אשר אינם פולטים חום יצקתי בפוליאוריטן מוקצף .
את הדלת אני סוגר באמצעות סגר ארגז תחמושת ממוסמר .
בסך הכל המקרר הזה מספק את הסחורה במחיר סביר + .
אצלי הוא מותקן על סיקס עצבני עם נהג מופרע ובכל זאת מצליח לשרוד את תלאות השטח . :)

אילן

rob
20-09-10, 21:08
איך מחשבים את צריכת הזרם הצפויה על המצבר במקרר כזה?

80 וואט ב220 וולט זה בערך 0.35 אמפר
80 וואט ב 12 וולט זה בערך 6.5 אמפר

מקררים יעודיים לרכב צורכים בערך 40 וואט על 12 וולט שזה נותן 3 אמפר
בחניית לילה של 10 שעות מתקבלת צריכה של 30 אמפר - לא נורא

מה החישוב הנכון במקרה של מקרר 220? מה קורה עם מפל הזרם על השנאי?

zerez
20-09-10, 21:44
איך מחשבים את צריכת הזרם הצפויה על המצבר במקרר כזה?

80 וואט ב220 וולט זה בערך 0.35 אמפר
80 וואט ב 12 וולט זה בערך 6.5 אמפר

מקררים יעודיים לרכב צורכים בערך 40 וואט על 12 וולט שזה נותן 3 אמפר
בחניית לילה של 10 שעות מתקבלת צריכה של 30 אמפר - לא נורא

מה החישוב הנכון במקרה של מקרר 220? מה קורה עם מפל הזרם על השנאי?

אין מפל זרם יש איבודי הספק.
לכל ממיר יש נצילות שמשתנה בהתאם להספק שאתה צורך ממנו, ממיר של 1000W שמספק רק 80W יעבוד בנצילות גרועה.

אני לא מכיר את הנתונים של הממירים הסיניים, למעשה אין להם דף נתונים שאפשר לסמוך עליו, אבל הייתי מהמר שממיר 1000W כזה שמספק 80W עובד בנצילות של 50%-70%, זה אומר שעל כל 100W שהוא צורך מהמצבר הוא מספק כ 50-70W לצרכן.
כלומר, אם המקרר צורך 80W ממתח של 220V הממיר יצרוך בערך 120W מהמצבר שהם 10A.

eysham
20-09-10, 22:01
עד כמה זה מסובך/אפשרי לעשות למנוע של המדחס הסבה ל-12VDC?

zivo
20-09-10, 22:43
עד כמה זה מסובך/אפשרי לעשות למנוע של המדחס הסבה ל-12VDC?
שכח מזה - אני מניח, בלי לראות, שהמדחס והמנוע ביחידה אחת סגורה.

zivo
20-09-10, 23:00
אין מפל זרם יש איבודי הספק.
לכל ממיר יש נצילות שמשתנה בהתאם להספק שאתה צורך ממנו, ממיר של 1000W שמספק רק 80W יעבוד בנצילות גרועה.

אני לא מכיר את הנתונים של הממירים הסיניים, למעשה אין להם דף נתונים שאפשר לסמוך עליו, אבל הייתי מהמר שממיר 1000W כזה שמספק 80W עובד בנצילות של 50%-70%, זה אומר שעל כל 100W שהוא צורך מהמצבר הוא מספק כ 50-70W לצרכן.
כלומר, אם המקרר צורך 80W ממתח של 220V הממיר יצרוך בערך 120W מהמצבר שהם 10A.

סתם מסקרנות, על מה מבוססות הנחות הנצילות שלך? בדקת בעצמך? אתה מכיר איזה מפרט?
נראה לי קצת נמוך - אני לא מבין למה ממיר צריך לדעת לרדת לנצילות של 50% , לדעתי הם כולם מעל 80-90%.
אני גם לא חושב שהנצילות משתנה בכזו קיצוניות בתלות בהספק.
דרך אגב, תנסה לחשוב על כמות החום שמייצרת נורת הלוגן 250W, לפי התאוריה שלך, ספק 1000W (בהספק כמעט מלא), יפלוט חום כמו נורה של 250W - זה נראה לי מוגזם.
השתמשתי בממירים כאלו לא פעם אחת, אני ממש לא זוכר כזה חום.

חנן-ג'יפולוג
21-09-10, 04:15
תכניסו לחישובים את הטרמוסטט. המקרר הרי לא עובד כל הזמן, כתלות בטמפ' שכיוונתם אליה ובטמפ' החיצונית.
בנוסף, וזה מה שאני עושה כשאני בטיול עם הפרייבט שיש בו מצבר קטן יותר, ניתן לכוון את המקרר לטמפ' הקפאה ביום, כשתכיפות הנסיעות גדולה ואין בעייה של מצבר, ולכבות אותו בלילה. זה עובד יופי, במיוחד במקררים שיש בהם קרחונים אוגרי קור מובנים בתוך דפנות המקרר, INDEL B למשל.

zerez
21-09-10, 13:37
סתם מסקרנות, על מה מבוססות הנחות הנצילות שלך? בדקת בעצמך? אתה מכיר איזה מפרט?
נראה לי קצת נמוך - אני לא מבין למה ממיר צריך לדעת לרדת לנצילות של 50% , לדעתי הם כולם מעל 80-90%.
אני גם לא חושב שהנצילות משתנה בכזו קיצוניות בתלות בהספק.
דרך אגב, תנסה לחשוב על כמות החום שמייצרת נורת הלוגן 250W, לפי התאוריה שלך, ספק 1000W (בהספק כמעט מלא), יפלוט חום כמו נורה של 250W - זה נראה לי מוגזם.
השתמשתי בממירים כאלו לא פעם אחת, אני ממש לא זוכר כזה חום.

נצילות של ממיר ממותג אלקטרוני לזרם גבוה ללא שנאי היא כ 80-90% בנקודת עבודה אופטימלית, ממיר 220 עובד עם שנאי שמוריד עוד קצת מהנצילות ואני מניח שבממירים הסיניים יש שנאי ברזל פשוט ולא שנאי פריט טוב ולכן אני מעריך שהנצילות יורדת לפחות מ 80%.
ממיר 1000W שמספק 80W נמצא רחוק מנקודת האופטימום שלו ואז הנצילות יורדת עוד קצת.

אין לי שום סימוכין אחרים ויכול להיות שאני טועה כאן, אבל גם גם אם תהיה הפתעה טובה והנצילות היא 70% הזרם עדיין נשאר בסביבות ה 10A.

לגבי החום, ממיר שמספק 80W בנצילות של 60% מפזר כ 35W ולכן הוא לא מתחמם כמו נורה.

zivo
21-09-10, 15:23
נצילות של ממיר ממותג אלקטרוני לזרם גבוה ללא שנאי היא כ 80-90% בנקודת עבודה אופטימלית, ממיר 220 עובד עם שנאי שמוריד עוד קצת מהנצילות ואני מניח שבממירים הסיניים יש שנאי ברזל פשוט ולא שנאי פריט טוב ולכן אני מעריך שהנצילות יורדת לפחות מ 80%.
ממיר 1000W שמספק 80W נמצא רחוק מנקודת האופטימום שלו ואז הנצילות יורדת עוד קצת.

אין לי שום סימוכין אחרים ויכול להיות שאני טועה כאן, אבל גם גם אם תהיה הפתעה טובה והנצילות היא 70% הזרם עדיין נשאר בסביבות ה 10A.

לגבי החום, ממיר שמספק 80W בנצילות של 60% מפזר כ 35W ולכן הוא לא מתחמם כמו נורה.
1- נצילות של מוצרים טובים, עוברת את ה 90% :
http://www.eneright.com/inner.asp?page=102&sub=8&inner=112

2- תקרא טוב מה כתבתי, כתבתי במפורש: " לפי התאוריה שלך, ספק 1000W (בהספק כמעט מלא), יפלוט חום כמו נורה של 250W "
כמו כן ציינתי את הניסיון שלי בממירים האלו, אני לא זוכר כמות כזו של חום.

3- מבלי להכנס למילה "סינים" (אני ממש לא מבין מה זה קשור), הנצילות של שנאי ברזל פשוט, גדולה מ 80% (אלא אם כן באמת מנסים לעשות מוצר מחורבן).

אני צירפתי קישור למספרים מבוססים. חבל, פשוט חבל, שלפעמים מטעים פה אנשים רק על סמך תחושות בטן ומחשבות.

zerez
21-09-10, 16:10
1- נצילות של מוצרים טובים, עוברת את ה 90% :

אני צירפתי קישור למספרים מבוססים. חבל, פשוט חבל, שלפעמים מטעים פה אנשים רק על סמך תחושות בטן ומחשבות.

תקרא מה כתבתי בהודעה המקורית, התייחסתי לממיר 1000W שמספק 80W וכתבתי שזה הימור, אתה צרפת נתונים של מוצר הרבה הרבה יותר איכותי ואין שום סיכוי שמוצר סיני זול יתקרב לביצועים של המוצר הזה.

rob
21-09-10, 21:58
ועכשיו כדי להיות מעט פרקטי

על מנת להניע את המדחס אני מבין שצריך כ-1000W, ממיר שכזה, איזה פיוז וחיוט צריך להיות בין הממיר למצבר?
וכמה בהתאם תהיה צריכת הזרם הרגעית המקסימלית?

ולשאלה השניה
האם יש אפשרות לבטל את הצורך בממיר 1000W על ידי הוספה של קבל לדוגמא?

sportage
22-09-10, 12:10
העסק הזה עובד אצלי כשנתיים. המקרר מותקן קבוע בפג'רו ולמרות כל החששות טרם התפרק.

הסרתי את מדפי הפלסטיק המצוקמקים מהדלת והחיזקתי עם RTV את המצנרת.

הממיר הסיני של 1000W ב-50 דולר עושה את עבודתו נאמנה וצורך כ-6 אמפר מהמצבר.

עם טרמוסטט בפעולה זה יכול להגיע למעל 10 שעות של עבודה, אמממה - יש מצב שלו יניע בבוקר, ולכן לא מומלץ להשאיר אותו עובד בלילה אם אתה רכב יחיד ללא מצבר רזרבי.

שמתי נתיך חצי אוטומטי של 100 אמפר על קו ההזנה מהמצבר.

רצ"ב לינק לתמונות ההתקנה.

http://picasaweb.google.com/zvika.segal/JBvUyE# (http://picasaweb.google.com/zvika.segal/JBvUyE)

zivo
23-09-10, 00:01
העסק הזה עובד אצלי כשנתיים. המקרר מותקן קבוע בפג'רו ולמרות כל החששות טרם התפרק.

הסרתי את מדפי הפלסטיק המצוקמקים מהדלת והחיזקתי עם RTV את המצנרת.

הממיר הסיני של 1000W ב-50 דולר עושה את עבודתו נאמנה וצורך כ-6 אמפר מהמצבר.

עם טרמוסטט בפעולה זה יכול להגיע למעל 10 שעות של עבודה, אמממה - יש מצב שלו יניע בבוקר, ולכן לא מומלץ להשאיר אותו עובד בלילה אם אתה רכב יחיד ללא מצבר רזרבי.

שמתי נתיך חצי אוטומטי של 100 אמפר על קו ההזנה מהמצבר.

רצ"ב לינק לתמונות ההתקנה.

http://picasaweb.google.com/zvika.segal/JBvUyE# (http://picasaweb.google.com/zvika.segal/JBvUyE)
סוף כל סוף לא ניחושים אלא עובדות.
כדאי לשים לב לשני דברים:
1- המקרר זה טובישי . היתרון של המקרר הזה, שהמעבה שלו (הצינורות שמתחממים בזמן שהמדחס עובד) לא גלויים אלא מוכנסים בתוך הדפנות. זה יתרון גדול כי אין את הבעיה של להגן על הצינורות, אבל מצד שני, שמתקינים את המקרר ברכב, צריך לשים לב, שכמה שיותר שטח דפנות חשוף (לפחות הדופן העליונה).
2- בזמן עבודה, המדחס מאוד מתחמם. אני הוספתי מאוורר של 150-160 מ"מ, 220V שנלקח מארון שרתים (ארון מחשבים). לא בדקתי,אבל אני מנחש, שהוספת המאוורר משפרת את הנצילות של המקרר, כך שבסופו של דבר הוא צורך פחות חשמל.

rob
23-09-10, 06:39
תודה למגיבים, אבל מבחינתי זה כבר קצת באיחור.
אתמול נשברתי סופית וקניתי מקרר EZETIL 42L

הרעיון שעוברים לי פיקים בלילה של 80 אמפר מהמצבר למקרר קצת הפחיד אותי והחלטתי לפרוש מהרעיון.
חוץ מזה שקיבלתי הצעת מחיר של 1500 שח לממיר 1000 וואט
אם היו מדברים איתי על 50 דולר כנראה שהייתי רץ לנסות.

sportage
27-09-10, 15:50
לאור הלחץ החברתי..

בטיול האחרון לנגב הדרומי, מאחר והיו איתי רכבים נוספים, השארתי את המקרר לעבוד לכל אורך הטיול כולל בלינת הלילה.

בלילה הורדתי את הטרמוסטט לרמה של 1-2 במקום 5 בנסיעה רגילה.

המקרר עבד לסרוגין כל הלילה, מתח המצבר ירק ל- 11.9V בבוקר.
לא הייתה כל בעיה להניע את הרכב.

מיותר לציין כי הבירה הייתה צוננת והבשר קפוא למהדרין...

למרות האמור לעיל - לא ממליץ להסתכן ולהשאיר את המקרר עובד בלילה, אלא אם כן יש רכבים נוספים או מצבר רזרבי.

Bernard
27-09-10, 17:52
שלום לכולם.
אני לא רוצה להיות נודניק אבל קראתי את השירשור הזה והקודמים בנושא ואני קצת מבולבל.


הרעיון של מיניבר מוסב לרכב נשמע לי מצויין ונחמד לי גם הרעיון של תאורה נורמלית בשטח, בלי להתעסק עם על מיני פיתוחי LED 12V.

בקיצור, אני מחפש ממיר 1000W-1500W זול, שיפעיל את המקרר.



שלום,
אני משתמש במקרר כזה אצלי ברכב.
אצלי מותקן ממיר מתח 1000W קבוע ברכב.
... יש את הפיק כשהמדחס נכנס לפעולה שזה בסביבות 300 וואט אחר כך הם מתייצבים על 60-80 וואט.

...





אצלי פועל מקרר כזה במשך כשנתיים .
הוא עובד עם ממיר 1000W , מניסיון של חבר עם ממיר של 600W המקרר לא הניע .
...
אילן

ו:

העסק הזה עובד אצלי כשנתיים. המקרר מותקן קבוע בפג'רו ולמרות כל החששות טרם התפרק.
...
הממיר הסיני של 1000W ב-50 דולר עושה את עבודתו נאמנה וצורך כ-6 אמפר מהמצבר.


חיפשתי ממיר ומצאתי, בין היתר את הממיר הזה (http://cgi.ebay.com.au/NEW-1200W-watt-Power-Inverter-USB-DC-12V-AC-220V-/260669401617).
שם כתוב באדום, בפירוש שבשל העובדה שאין לו סינוס מיושר/מיוצב/מסונכרן/אמיתי (או מה שלא יהיה), לא ניתן להפעיל בעזרתו מוצרים חשמליים כמו מקדחה מקרר וכו'...
יש גם שירשור פה באתר שבו מישהו מסביר בפירוט מדוע לא ניתן להפעיל מקרר בלי סינוס "אמיתי".
אני מתאר לעצמי (שוב, לאחר קריאה של שירשורים קודמים) שהממיר מ- DEALEXTREME הוא מאותו סוג וגם לו אין הטריק הזה עם גל הסינוס "האמיתי".

השאלה שלי, בסופו של דבר, אליכם, אלה שכבר התקינו מקרר עם ממיר והעסק עובד ולא מדברים "באופן תיאורטי" לגבי מה שאמור לקרות.
איזה ממיר יש לכם, שמפעיל את המקרר?
האם הממירים הזולים ב-EBAY וב-DEALEXTREME כן יפעילו מקרר או לא?

תודה,
ברנרד.

zilbersh
27-09-10, 17:57
לאור הלחץ החברתי..

למרות האמור לעיל - לא ממליץ להסתכן ולהשאיר את המקרר עובד בלילה, אלא אם כן יש רכבים נוספים או מצבר רזרבי.

ונניח שאכן יש רכבים נוספים/מצבר נוסף...
האם התרוקנות מלאה לא עלולה "לדפוק" את תאי המצבר עד כדי צורך בהחלפתו?

-->