PDA

צפייה בגרסה מלאה : מצבר - טיפ שלמדתי היום



erangro
15-04-10, 13:00
גרנד 5200 98'

לאחר סיפור די ארוך עם תופעות התרוקנות חוזרות ונשנות של המצבר אני מקווה שנפתר סופית.
המצבר בן 14 חודש היה מתרוקן אחת ליומיים בערך. אותרה זליגה ממערכת איתוראן שפורקה והוצאה מהרכב לחלוטין (162 ש"ח לפי מחירון איתוראן).
המצבר המשיך להתרוקן, חשמלאי רכב מדהים ומקסים בשם אבי סטרט ברחוב ראם בתל אביב מצא שתא אחד במצבר דפוק ומקצר - הוחלף מצבר.

הטיפ: לטענתו מצברי 80 אמפר של שנפ (שהיה מותקן ברכב) אינם מוצלחים ואורך חיים קצר במיוחד בשל דחיסות העופרת בפנים וכו, זו גם הסיבה לזמן אחריות קצר של 12 חודשים.
הוא המליץ והרכיב לי מצבר 65 אמפר של שנפ שלטענתו אורך חייו גבוה יותר, ימים יגידו.
650 ש"ח לאחר הנחה כולל כל הבדיקות לפני כולל מרק שהוא מכין, קפה ויחס חם ונעים.

חנן-ג'יפולוג
15-04-10, 13:35
יש לי בהיילקס שני מצברים שנפ 80 אמפר שהותקנו במאי 2006 ועוד לא מראים שום סימן של התעייפות.

יקיר גרין
15-04-10, 15:07
יש לי בהיילקס שני מצברים שנפ 80 אמפר שהותקנו במאי 2006 ועוד לא מראים שום סימן של התעייפות.

חנן, לא חבל? מחר הרכב לא מניע, ושני המצברים מתים ... איזה עיין פתחת לך ...:D

השועל
15-04-10, 17:07
חנן.. אתה בין הבודדים (ברי המזל), אי אפשר להעיד על איכות המצברים שלהם ממקרה בודד ועוד משנת 2006.

אני אישית, עשיתי את הטעות, למרות שבתת מודע ידעתי באותו היום שאסור לי לעשות את הקנייה הזאת.
קניתי מצבר של שנפ, אחרי חודש וחצי, הוחלף מצבר, אחרי חודש נוסף הוחלף עוד מצבר ולצערי אחרי 3 שבועות הוחלף שוב המצבר.. כל כך הרבה תסכול מספק מצברים הרבה שנים לא חוויתי.
הרכב נבדק מכל הכיוונים, זליגה טבעית של 0.04 לא תרוקן מצבר. היסטוריית מצברים קודמת מעולם לא העידה על תופעה או בעייה כזו בעבר.

אני לא חושב שאוכל להמליץ לאף אחד מצבר של שנפ.. כי הם באמת הדרדרו באיכות, תופעת המצברים המחודשים יצאה לדרך אני משער.. אגב, שלא לדבר על השירות .. אין לי מה להוסיף (קודם כל הבעייה ברכב ולא במוצר המדהים שלהם..)

ד ו ר ו ן
15-04-10, 17:59
לפני כחודש הורדתי מהרכב מצבר 80 אמפר של שנפ שהתחיל לזייף,
אין לי טענות כלפיו אם בשנתו השישית~ על הרכב הוא התחיל להיות עייף..

מצד שני שמעתי ממספר משווקים שמזה שנתיים~ שנפ לא מיוצרים בארץ אלא בסין ואין לצפות מהמצברים החדשים את האיכות של הישנים. אין לי דרך לאשש או לסתור את האמירה הזו.

חנן-ג'יפולוג
15-04-10, 18:12
מפעל המצברים שלהם בנתניה חי ובועט ומייצר מצברים החל מחומרי הגלם הבסיסיים ביותר של גרגרי פלסטיק וגושי עופרת.

ד ו ר ו ן
15-04-10, 18:14
כמו שכתבתי:

אין לי דרך לאשש או לסתור את האמירה הזו.

sos4u
16-04-10, 17:04
אפרופו מצברים,
אני מתלבט מה יהיה המצבר השני שלי,
נכון להיום מותקן אופטימה צהוב, כמצבר יחיד, ומתפקד [ חמסה חמסה] ללא דופי.

לאחרונה התקנתי מערכת מבודדת, המיועדת לנהל שני מצברים ועצרתי כיוון שהתלבטתי, האם לא נכון יותר להתקין מצבר יבש, ללא טיפול מתחום ה UPS, בהספק של 100 Ah , כמצבר שני,

האם מישהו ניסה ? בדק את התאימות של המצברים הללו לעבודה ברכב נוסע ?
מתחי הטעינה מתאימים ?

ד ו ר ו ן
16-04-10, 17:35
אפרופו מצברים,
האם לא נכון יותר להתקין מצבר יבש, ללא טיפול מתחום ה UPS, בהספק של 100 Ah , כמצבר שני, האם מישהו ניסה ? בדק את התאימות של המצברים הללו לעבודה ברכב נוסע ?
מתחי הטעינה מתאימים ?
ההבדל הוא ביכולת ההנעה שלהם- נמוך משמעותית ממצבר הנעה לרכב או ממצבר "משולב" כמו אופטימה. אם זה אתה בונה עליו כגיבוי גם להנעה אתה יכול למצוא את עצמך עם מצבר טעון יחסית שלא יכול להניע דיזל.
אם אתה מייעד אותו רק לצרכנים אז זה סיפור אחר.
בדקתי את הרעיון הזה, בייחוד בגלל מחיר נמוך של מצברי UPS ששימשו לגיבוי מול מי שבנה מערכת כזו וירדתי ממנו בגלל הסיבה הנ"ל.

sos4u
16-04-10, 23:38
ההבדל הוא ביכולת ההנעה שלהם- נמוך משמעותית ממצבר הנעה לרכב או ממצבר "משולב" כמו אופטימה. אם זה אתה בונה עליו כגיבוי גם להנעה אתה יכול למצוא את עצמך עם מצבר טעון יחסית שלא יכול להניע דיזל.
אם אתה מייעד אותו רק לצרכנים אז זה סיפור אחר.
בדקתי את הרעיון הזה, בייחוד בגלל מחיר נמוך של מצברי UPS ששימשו לגיבוי מול מי שבנה מערכת כזו וירדתי ממנו בגלל הסיבה הנ"ל.

כמו שכתבתי, הוא אמור להיות מצבר לצרכני עזר, כמצבר ראשי ימשיך לתפקד ה אופטימה.
דבר שני אני עם מנוע זעיר V85200 אבל לא דיזל, במקור יש מצבר 65 א"ש שבמצב נורמאלי מספיק לשימוש.
אשמח לשמוע מה בדקת ומה מצאת.
יתרון נוסף שאני רואה בשימוש במצברים הללו הוא האפשרות להשתמש במספר מצברים קטנים יחסית ולמקם אותם מתחת לכסא הנוסעים מאחור למשל. ולא לדחוף עוד אביזרים בתא המנוע הצפוף גם ככה.

איפה בדקת ? מול איזה ספק ? אשמח לפרטים נוספים.
שבת שלום

idanw
16-04-10, 23:58
מפעל המצברים שלהם בנתניה חי ובועט ומייצר מצברים החל מחומרי הגלם הבסיסיים ביותר של גרגרי פלסטיק וגושי עופרת.

זה נכון, אבל כבר לא כל המצברים שלהם מיוצרים שם.
שנפ מייבאים לא מעט מצברים.

DanK
17-04-10, 18:20
אפרופו מצברים,
אני מתלבט מה יהיה המצבר השני שלי,
נכון להיום מותקן אופטימה צהוב, כמצבר יחיד, ומתפקד [ חמסה חמסה] ללא דופי.

לאחרונה התקנתי מערכת מבודדת, המיועדת לנהל שני מצברים ועצרתי כיוון שהתלבטתי, האם לא נכון יותר להתקין מצבר יבש, ללא טיפול מתחום ה UPS, בהספק של 100 Ah , כמצבר שני,

האם מישהו ניסה ? בדק את התאימות של המצברים הללו לעבודה ברכב נוסע ?
מתחי הטעינה מתאימים ?

שים לב למספר פרטים כשאתה קונה מצבר לצורך זה. לאחר שאתה מחליט על קיבולת המצבר, הנתון המשמעותי הוא מספר הפריקות, בד"כ מתואר עפ"י מספר מחזורים ל-30% פריקה ול80% פריקה. אני רכשתי מצבר ג'ל של חברת זוננשין (שנחשבת ותיקה ואיכותית) באישטח. מומלץ.

דן.

taurus
17-04-10, 19:38
לפני כחודש הורדתי מהרכב מצבר 80 אמפר של שנפ שהתחיל לזייף,
אין לי טענות כלפיו אם בשנתו השישית~ על הרכב הוא התחיל להיות עייף..

מצד שני שמעתי ממספר משווקים שמזה שנתיים~ שנפ לא מיוצרים בארץ אלא בסין ואין לצפות מהמצברים החדשים את האיכות של הישנים. אין לי דרך לאשש או לסתור את האמירה הזו.

צודק חנן,המפעל בנתניה מייצר גם עבור צהל עם פסי יצור מאוד מסודרים.

-->