צפייה בגרסה מלאה : כיוון הזרקת בדיזל
שבת שלום לכולם
בבדיקת מחשב לרכב (פרילנדר-לא שלי) התגלה הממצא הבא,
התיזמון הזרקה לא תקין, הבוכנה מקבלת את ההזרקה ב 17 מעלות.
אני מבין שצריך כיוון הזרקה או איחור של פעולת המנוע עם הטיימינג (או משהו כזה)
אשמח לקבל הסבר על כיוון הזרקה, או מה יכול להיות הפיתרון לבעיה
או כל דבר הקשור לכך.
(הבעיה הייתה שנורת בדיקת מנוע הייתה נידלקת כאשר מחזיקים טורים למשך מספר שניות, או בנסיעה או בעמידה)
בתודה מראש
משה
נא פנו לגורו הקרוב למקום מגוריכם.
אני לא צוחק ...
גיא
ברור שאני לא יעשה לו את זה.
אבל רציתי קצת להבין בעניין יותר. גם בחיפושים ברשת ובאתר לא מצאתי הסבר כזה
אשמח להסברים.
משה
שבת שלום לכולם
בבדיקת מחשב לרכב (פרילנדר-לא שלי) התגלה הממצא הבא,
התיזמון הזרקה לא תקין, הבוכנה מקבלת את ההזרקה ב 17 מעלות.
אני מבין שצריך כיוון הזרקה או איחור של פעולת המנוע עם הטיימינג (או משהו כזה)
אשמח לקבל הסבר על כיוון הזרקה, או מה יכול להיות הפיתרון לבעיה
או כל דבר הקשור לכך.
(הבעיה הייתה שנורת בדיקת מנוע הייתה נידלקת כאשר מחזיקים טורים למשך מספר שניות, או בנסיעה או בעמידה)
בתודה מראש
משה
כיוון הזרקה מתבצע בד"כ ע"י סיבוב קצר מאוד של מש' ההזרקה סביב
צירה.
17 מעלות...נשמע כמו קפיצת שן או שתיים ברצועת תזמון.
שמוליק
מה הכוונה? שהטימינג לא יושב טוב?
ומה הכוונה סביב צירה? איזה ציר יש למשאבה?
אגב תודה על התגובה וסליחה על הבורות.
משה
גלגל השיניים שמסובב את מש' ההזרקה, מונע ע"י רצועת התזמון (טיימינג).
ברגע שאתה מסובב את המשאבה סביב הציר המרכזי שלה, שאותו אתה לא רואה בעין,
אתה יכול לקדם או לאחר את ההזרקה, תלוי אם סובבת אותה עם או נגד כיוון סיבוב
המנוע במס' מעלות. מאחר ואתה מדבר פה על שינוי של לפחות 10 מעלות,
ייתכן מאוד שרצועת התזמון קפצה שן או שתיים, מן הסתם על גג"ש של המשאבה.
הרצועה הזו מונעת ע"י הקרנק, ומתזמנת קמשפט ומש' הזרקה.
שמוליק תודה
תגיד איזה נזק יכול להיגרם מנסיעה ככה?
כי הרכב נוסע.
כמו כן דיברתי הבנתי שעשו לרכב טיפול שכולל החלפת רצועות טיימינג ממש לאחרונה
כנראה שההרכבה לא נכונה
משה
שמוליק תודה
תגיד איזה נזק יכול להיגרם מנסיעה ככה?
כי הרכב נוסע.
משה
כמובן שהשריפה לא מתבצעת טוב כשהיא מתחילה לא בזמן.
פיח רב בצילינדרים ועל ראשי הבוכנות, העלאת יחס הדחיסה,
נזקי התחממות..וכן הלאה.
ממש לא מומלץ להמשיך לנסוע כך.
שמוליק
לאן פונים למכון הזרקות או למוסכניק שיסדר את הטיימינד?
תודה עזרת לי מאד
משה
איציק - 4X6ZH
17-04-10, 01:11
לשאלות כאלה אפשר לתת תשובה רצינית רק אחרי שיש .
קוד תקלה מלא \ קודי תקלה בדרך כלל יש יותר מאחד . ( חשוב מאד לדעת מי הקוד הראשון )
דגם הרכב
דגם המנוע
לשאלה המקורית שלך . יש למנוע הזה מערכת VVT ?
איציק
איציק שלום
מה זה vvt (איזה חוסר הבנה מוחלט אה)
לא יודע קודי תקלה, רק שהיה כתוב במחשב בסוף התקלה לבדוק מקום של חיישן (ששכחתי את שמו) אבל הבנתי שהוא יושב על הקרנק, והבנתי שהוא כן מציג קריאה של נתונים.
והיה כתוב שיש בעיה שהבוכנה נמצאת ב 17 מעלות כאשר יש הזרקה.
רגע אז לא ללכת למוסך?? נא תשובה כי הוא רוצה שניסע לטירה או קלנסואה מחר..
זה אותו רכב כמו שלי, אגב הוא נסע שנתיים ככה והבנתי שנפל לו שסתום לתוך המנוע או משהו כזה והוא היה צריך לעשות ראש מנוע. לא יודע אם זה קשור בכלל.
תודה
משה
vvt זה תזמון שסתומים משתנה, תנסה את גוגל .. הוא יודע.
מאד משעשע השרשור הזה :)
שלום לכולם
מישהו עשה שיפוץ למשאבת הזרקה בדיזל המשולש בטייבה?
משה
שלום לכולם
מישהו עשה שיפוץ למשאבת הזרקה בדיזל המשולש בטייבה?
משה
שלום,
שאלתי את אותה השאלה לפני כחצי שנה בערך פה באתר,ועד היום אני מחכה לתשובה...
יותר מעניין זה איך הגעת בסופו של דבר למסקנה שהבעיה היא משאבת הזרקה פגומה?
נושא התזמון נבדק?
חיישן קרנק נבדק גם כן?
טל.
קבלו עידכון (גם לך טל)
המחשב אמר לבדוק חיישן קראנק, אלא שהחיישן מציג קריאה ולכן סביר שהוא תקין.
לגבי המשאבה התגלה שהיה נתק בחוטים של המקדם הצתה, והם חיברו אתהחוטים וזה עובד.
עכשיו נשאר לבצע כיוון של הטיימינג,עם המשאבה שעובדת.
בפרילנדר יש שני טיימינג, ואחד הוא המניע את המשאבה.
הרכב עדיין לא סיים כיוון, אבל המנוע לא דופק/מצלצל עכשיו אבל עדיין לא אופטימלי.(ככה לדיברי המוסך) מוסך אחר תבינו בהמשך מדוע.
אגב אני ממליץ בחום על מכון השיפוץ משאבות,דיזל המשולש בטייבה, עובדים מקצועי, לא יקרים, וישרים, יכלו בקלות לדחוף חלק שעולה כ- 2000 ש"ח כאשר היה נתק בין החוטים בסך הכל.
ממה שאני מבין אם המשאבה טובה והמנוע לא עובד טוב אזיי נידרש כיוון של הטיימינג.
אם הטיימינג היה מכוון ופיתאום לא עובד טוב אזיי הבעיה במשאבה או בחיישן קראנק.
(עולה החשד כי מי שעשה טיימינג ברכב כנראה לא יודע לכוון ולכן חתך את החוט של המקדם במשאבה כדי שאיך שהוא זה יעבוד סביר)
והמסקנה, שאני מסיק היא, אם עשית תיקון ולא עובד הרכב כמו שצריך, ויש קשר בין התיקון לבין "התקלה החדשה", והמוסך רוצה לתקן את "החלק הפגום", עדיף ללכת לשמוע חוות דעת נוספת או לתקן במקום אחר. וכך אתה מקבל עיין נוספת שרואה את המצב.
משה
יפה מאוד,תודה על העדכון.
טל.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.